afvallen-> goed dieet gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

Re: afvallen-> goed dieet gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:54

dat ligt eraan of je het doet gebasseerd op spiergroeien of op vetafvallen. En als je het nog nit zo lang doet heb je meestal nog beide resultaten Haha! Meer spier verbruikt meer vet dus val je af in vet%. heeeel simpel gezegd *LOL*

1000kcal is ongezond. PUNT. Natuurlijkw erkt het, maar meet maar eens op hoeveel spier je bent afgevallen en hoe je stofwisseling op zijn gat ligt. Na 1000 kcal kan je nooit meer 'normaal' gaan eten zonder aan te komen, en dat is je bedoeling niet neem ik aan.

Mell_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:57

Nou me ouders doen nu het Sonja bakker dieet, is gewoon normaal eten maar word gelet op de combinatie van dingen Tong uitsteken Werkt wel iig... Is een boek die je gewoon bij de Bruna ofzo kan kopen en daar staat voor 9 weken (geloof ik) in wat je kan eten enzo en allemaal tips voor als je een keer gaat barbequen .

Madelief20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:03

Gezond eten veel bewegen en weinig/geen tussendoortjes!

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:23

Geen tussendoortjes is niet aan te raden. Het veroorzaakt meer honger tijdens de hoofdmaaltijden, waardoor je veel meer gaat eten!

Je kan het beste 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes (wel verantwoorde, zoals fruit, sultana oid) aanhouden.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:42

annepaardoes schreef:
mag ik misschien vragen hoe oud je bent en wat je lengte is?
Ik vind namelijk 56 kg niet zo veel klinken voor iemand die een kantoor baan heeft (niet dat ik denk dat je oud bent maar dat je een volwassene bent).

denk dat je 2 dingen door elkaar haalt
de ts heeft kantoor baan en ik ben 56 kg AFGEVALLEN ik weeg nog steeds volgens de bmi veelste veel ..ben der ook van overtuigd dat de bmi niet klopt
mijn man is NIET mager heeft buikje en bespierde benen borst armen maar atletisch gebouwd
zoals ze dat zo netjes zeggen Haha! weegt 70 kg en is 190 hij zou wel kilotje of 3 a 4 kwijt kunnen om netjes slank te zijn
ik ben 158 en weeg nu 74 kg en zit dus nog steeds zwaar in de gevaren zonne terwijl ik echt wel mollig te noemen ben maar zeker niet bagger vet veel spieren en houd vocht vast ..

mijn kleine , echt dit spant de kroon , in het westen kreeg hij te horen op zijn 7 jarige leeftijd 24 kg dat hij 3 kg te zwaar was 2 weken later hier in het zuiden kreeg hij te horen dat er wel wat bij mocht .. beide bij de kinderarts van het bekende bureau ..
hij snoept nihil en eet veel en gezond , 4 a 6 boterhammen stuk fruit en avond eten normaal portie
als die trek heeft is het mamma mag ik peentje of appel of boterham , zelden koek (echt zeeeeeellden ) en erg weinig snoep , verjaardags snoep word ook na paar maand weggekeild
zoals al het snoep , het komt niet op voor de datum ..dan kopen wij al en niet veel en kleine zakjes ..

_steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:51

Ik ben aan de herbalife!

Ik ben door persoonlijke problemen heel erg aangekomen. Ik zat op 103 kilo.

Ik neem 2 maaltijd shakes. 1 's ochtends (heerlijk nooit meer brood door mijn strot proberen te drukken, want zo voelde dat 's ochtends).
En 1 tussen de middag. Vaak samen met een paar wafels of een lekkere appel voor de vulling!
Ik meng mijn shakes met soja melk of aangelengde sinasappelsap.

Als ik een erg drukke dag heb en me af en toe slap voel neem ik een proteine reep.
Daarnaast drink ik erg veel water. En koffie Haha!
Tussen door vaak fruit en wafels (snacker jacks met smaak!!)
En 's avonds gewoon een heerlijke normale maaltijd.
Soms heb ik 's avonds weinig tijd en dan neem ik tijdens de lunch gewoon brood o.i.d. en 's avonds een shake.

Tussen door neem ik best af en toe wat lekkers. Maar met mate! Ik merk van mijzelf dat als ik dat niet doe, dan krijg ik een eetbui. Gisteren heb ik een bakje chips gehad. Vandaag doe ik weer rustig aan. Op die manier. Hoe noemen ze dat, ohja balansdag Knipoog

Het bevalt me erg goed. Alleen word ik niet goed van die consulente. Je moet van zo'n consulente elke week 1x op de weegschaal en 1 keer le lichaam opmeten met een cm. Maar daar heb ik helemaal geen zin in. Teveel gedoe. Ik doe het voor mezelf, en niet voor haar!

Momenteel zit ik op 95 kg!

En het fijste is:
Ik iriteer me mateloos dat mn broek van mn kont af zakt!

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:52

Ik ben samen met mijn moeder bezig met montignac. Ik vind het absoluut niet moeilijk vol te houden en ik kan ook veel dingen gewoon eten. Ik ben nu ongeveer 7 weken bezig en ben 8/9 kilo kwijt.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:00

Moet je het boek 'Wat je eet ben je zelf' eens lezen, geschreven door Gillian McKeith! Of anders iedere donderdag om 21.00 RTL4 kijken.
Dat is geen dieet, maar je verandert je leefwijze: veel groenten en fruit, volkoren producten, noten etc. etc. Meer bewegen.
Minder/geen kant-en-klare-maaltijden, snoep, snacks, fastfood, kortom alle bewerkte producten waaraan zout, suiker, vet, kleurstoffen toegevoegd zijn.

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:27

South Beach!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:59

1000 kalorieën per dag is echt ontzettend ongezond. Dat werkt meteen en goed ook. Totdat je weer volgens behoefte gaat eten. Dan vliegen de kilo's er binnen de kortste keren weer aan omdat je stofwisseling zich helemaal heeft ingesteld op zo weinig voedingsstoffen.
Een vriend van me heeft ook super resultaten geboekt met zo'n crashdieet (want dat is het!). Hij viel in 4 weken tijd bijna 13 kilo af. Klinkt super als je van snelle resultaten houdt, ja. Maar hij heeft er spijt van, want normaal eten is er voor hem niet meer bij. Om op gewicht te blijven zit hij nu op 1200 kalorieën per dag. En geloof me, dat is weinig.
De gemiddelde man heeft normaal gesproken een kalorieënbehoefte van tussen 2000 en 2200 per dag. Voor vrouwen ligt dat aantal rond de 2500. Als je veel sport ligt die hoeveelheid nog hoger. Lijkt me duidelijk dat het niet gezond is om langdurig op de helft van je behoefte te gaan zitten.
Op internet zijn diverse sites te vinden waar je jouw kalorieënbehoefte kunt berekenen en waar je een advies kunt krijgen om verantwoord af te vallen.

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 18:47

Yorghos schreef:
1000 kalorieën per dag is echt ontzettend ongezond. Dat werkt meteen en goed ook. Totdat je weer volgens behoefte gaat eten. Dan vliegen de kilo's er binnen de kortste keren weer aan omdat je stofwisseling zich helemaal heeft ingesteld op zo weinig voedingsstoffen.
Een vriend van me heeft ook super resultaten geboekt met zo'n crashdieet (want dat is het!). Hij viel in 4 weken tijd bijna 13 kilo af. Klinkt super als je van snelle resultaten houdt, ja. Maar hij heeft er spijt van, want normaal eten is er voor hem niet meer bij. Om op gewicht te blijven zit hij nu op 1200 kalorieën per dag. En geloof me, dat is weinig.
De gemiddelde man heeft normaal gesproken een kalorieënbehoefte van tussen 2000 en 2200 per dag. Voor vrouwen ligt dat aantal rond de 2500. Als je veel sport ligt die hoeveelheid nog hoger. Lijkt me duidelijk dat het niet gezond is om langdurig op de helft van je behoefte te gaan zitten.
Op internet zijn diverse sites te vinden waar je jouw kalorieënbehoefte kunt berekenen en waar je een advies kunt krijgen om verantwoord af te vallen.

De energiebehoefte ligt precies andersom, vrouwen 2000, mannen 2500

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:06

judith schreef:
De energiebehoefte ligt precies andersom, vrouwen 2000, mannen 2500

Je hebt gelijk. Tikfoutje..

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 21:19

wat is het montignac dieet precies dan?
Wat vinden jullie van het brood dieet? (een dag onbeperkt droog brood eten, andere dag mag je zoveel eten als je wilt)
Je zit dus in principe om de dag te balansen?!

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:25

Hoi,

Het is allemaal heel simpel. Het aller belangrijkste is dat jij veel gaat bewegen. Minimaal een half uur per dag. Het liefst meer. Ook moet je kijken naar de ongezonde vetten, dit zijn de verzadigde vetten. Let er bij producten op dat als er vet in zit dat er vooral onverzadigde vetten in zitten. Even een ezelsbruggetje: Verzadigd = Fout, Onverzadigd = Oke.

Een dieet volgen is helemaal niet nodig als je je houdt aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden. Deze kun je vinden op de site van het voedingscentrum. Maar vooral het bewegen is heel belangrijk!
Veel succes ermee!

Ik studeer voor dietiste, dus als je vragen hebt mag je mij altijd PM'en!

Groetjes Linda.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 19:23

Ik ben meer van de crash-dieten Clown

Ga a.s. maandag weer een week het ziekenhuisdieet volgen.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:06

Ziekenhuisdieet? Wat houdt dat in dan?
Of vraag ik nu iets heel doms....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 23:59

Yorghos schreef:
Ziekenhuisdieet? Wat houdt dat in dan?
Of vraag ik nu iets heel doms....

Het dieet is te vinden via google Ja

5 dagen eten zonder vet en suiker Ja

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 00:08

Als ik stop met snoepen dan staat er over een week alleen een zakje botten Bloos . Is wel eens anders geweest hoor. Toen ik terug kwam uit de States woog ik 15 kg meer dan nu, en dat was er binnen 1 maand af. Okay, de bereidingswijze van eten is daar heel anders, maar toch....

's ochtends een gezonde volkoren boterham, vult goed dus 't komende uur geen honger. Begint je maag te knorren, dan een stuk fruit. Als middag snack een kop soep en een broodje. 's middags kopje thee of koffie of je er een koekje bij pakt is aan jezelf (kan er zelf niet vanaf blijven dus Haha! ). 's avonds gewoon een maaltijd, wat je lekker vind. Krijg dan dan snack honger. Neem nog een stuk fruit of ga naar bed (jaja, dat helpt) En veel water drinken, maar 't niet overdrijven.

Ben niet zo voor de light producten, ze zeggen wel dat 't beter is, maar 't vult gewoon niet. En ach... je leeft maar 1x dus een kilo meer of minder, wat doet 't er toe, als je maar lekker in je vel zit. (geef je de zwaartekracht gewoon de schuld.... Tong uitsteken )