Yorghos schreef:1000 kalorieën per dag is echt ontzettend ongezond. Dat werkt meteen en goed ook. Totdat je weer volgens behoefte gaat eten. Dan vliegen de kilo's er binnen de kortste keren weer aan omdat je stofwisseling zich helemaal heeft ingesteld op zo weinig voedingsstoffen.
Een vriend van me heeft ook super resultaten geboekt met zo'n crashdieet (want dat is het!). Hij viel in 4 weken tijd bijna 13 kilo af. Klinkt super als je van snelle resultaten houdt, ja. Maar hij heeft er spijt van, want normaal eten is er voor hem niet meer bij. Om op gewicht te blijven zit hij nu op 1200 kalorieën per dag. En geloof me, dat is weinig.
De gemiddelde man heeft normaal gesproken een kalorieënbehoefte van tussen 2000 en 2200 per dag. Voor vrouwen ligt dat aantal rond de 2500. Als je veel sport ligt die hoeveelheid nog hoger. Lijkt me duidelijk dat het niet gezond is om langdurig op de helft van je behoefte te gaan zitten.
Op internet zijn diverse sites te vinden waar je jouw kalorieënbehoefte kunt berekenen en waar je een advies kunt krijgen om verantwoord af te vallen.
De energiebehoefte ligt precies andersom, vrouwen 2000, mannen 2500