verschrikkelijk last van hoofdluis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hahaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:31

Oké... nou, ik zou gewoon naar de dokter gaan hoor. Dit is toch ook geen doen. En je hoofd wassen met azijn, ruikt niet echt fris lijkt mij... nouja, je kan het proberen maar als dat niet helpt gewoon naar HA

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:32

Hahaatje schreef:
Oké... nou, ik zou gewoon naar de dokter gaan hoor. Dit is toch ook geen doen. En je hoofd wassen met azijn, ruikt niet echt fris lijkt mij... nouja, je kan het proberen maar als dat niet helpt gewoon naar HA

Nee met azijn wassen is ronduit poedersuiker het stinkt, en mij hielp he tniet..

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:33

het stinkt, maar als het werkt is het toch het proberen waard!!

Mallemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 16:34

HA weet niets ervoor.. moet bij de apphotheek zijn.. dokter net gebeld..
denk dat ik de kapper maar gewoon opbel van de week.. en uitleg en vraga of ze na openingstijd of als laatste even tijd hebben om de boel d'raf te knippen

Hahaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:37

Mallemeid schreef:
HA weet niets ervoor.. moet bij de apphotheek zijn.. dokter net gebeld..

maar dat is toch vreemd...? De HA verwijst je door naar de apotheek omdat hij het niet weet?? Nou, op naar de apotheek dan, zou ik zeggen.

xXGRIETJEXx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:38

GGD ook al geprobeert?
die is wat netter dan de dokter, en wimpelt je niet af met de woorden: ga maar naar de apotheker

Mallemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 16:38

heeft iemand het nummer van de GGD?

BiBaMi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:40

kijk even op internet zou ik zeggen..

Mallemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 16:41

oke..hoop dat die er wel wat mee kunnen

Hahaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:42

Mallemeid schreef:
heeft iemand het nummer van de GGD?

Dat verschilt geloof ik per regio, kijk even op www.ggd.nl en zoek dan het nummer in jouw regio

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:47

Als het hoofdluis is moet de rest van het gezin het ook hebben zeker na 2 jaar, hoofdluis jeukt als een gek en dat is altijd zo. Geen jeuk geen luis, alles moet gewassen worden van jas tot beddengoed. Knuffels in de vriezer en overal waar jij zit moet je spuiten met luizenspray. Dus auto, bank e.d heb het 1 keer gehad en het jeukt vreselijk, alleen je haar behandelen is niet genoeg dan blijven ze komen.

Mallemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 16:49

ik heb geen jeuk en pluk de luizen en de neten eruit!!! ik ben niet achtelijk... roos is anders... dat heb ik ook... komt omdat mn hoofdhuid te droog is.. maar ik zie het verschil tussen neten en roos echt wel
ik ben aan de jeuk gewent ben k bang... mn ouders.. hebben niets.. al mijn spullen enzo hangen niet bij hun spullen... alleen samen in de was...

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:51

Je moet het toch vertellen denk ik.

Mallemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 16:53

ga ik doen vanavond.. mijn ouders komen dan weer thuis.. vertel alleen niet dat ik er al heel lang mee zit

Coot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:55

Hey meid, ik heb er net als jij 2 jaar lang last van gehad. En troost je, ik heb mijn haar er niet af hoeven scheren/knippen.
Shampoos hielpen bij mij ook niet. Ze kwamen steeds weer terug omdat luizen steeds sterker word.
Ik heb toen de tip gekregen om lotion te gebruiken wat je 12 uur lang in je haar moet hebben. Het stinkt echt vreselijk! Maar het hielp gewoon, sinds dat ik dat 2 keer heb gebruikt (voor de zekerheid een weekje later nog eens erin gedaan) ben ik er helemaal van af!
Vergeet niet je knuffels vacuüm te zuigen in een vuilniszak en je beddengoed gelijk te wassen. Ook stoelen en banken moet je ontsmetten.
Ik zou gewoon een dagje vrij nemen en dat spul gebruiken, heb ik ook gedaan en ik weet bijna zeker dat het bij jou ook helpt want ik heb ook 2/3 jaar last gehad van luis.
Succes!

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:59

Die werkte bij mij ook als enige! toen waren ze allemaal morsdood het stinkt alleen wel gigantisch

Stopcontact

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:00

Krista_ schreef:
Waarom door je vader af laten knippen?
Een goede kaper zet sowieso na iedere werkdag zijn borstels/kammen whatever in een sopje...Als je je haar kamt met een luizenkam onder de douche laten de neten ook makkelijker los.

Ik zit op de kappersopleiding, en je mag NIET mensen behandelen met hoofdluis. Contra-indictatie noemen ze dat. Het risico dat het uitbreekt in de kapsalon is té groot.

Ik hoop dat de tips in het topic jou een beetje helpen.
Wat ik ook raar vind is dat je helemaal geen jeuk hebt?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:02

MarJoo_ schreef:
Ik zit op de kappersopleiding, en je mag NIET mensen behandelen met hoofdluis. Contra-indictatie noemen ze dat. Het risico dat het uitbreekt in de kapsalon is té groot.

Ik hoop dat de tips in het topic jou een beetje helpen.
Wat ik ook raar vind is dat je helemaal geen jeuk hebt?

Weer wat geleerd
Bij ons bij de kapper deden ze het wel (scheelt misschien dat wij zo'n klein, boerenkapsalonnetje hebben )
Maar dat van die jeuk vind ik ook apart ja...

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:03

Ik heb er ook iets van me 10 tot me 12e/13e last van gehad! We probeerden echt alles,,
- Haar kort knippen (waar ik zo'n hekel aan had )
- Allerlei middeltjes! **niks hielp**
- Elke dag kammen
enz. enz.
Tot me vader keer helemaal gek werdt en TERPENTINE In me haar heeft gedaan Eventjes laten intrekken, weet ik veel hoelang En toen uitwassen, bij ons hele gezien gedaan (behalve me meoder die had verf in het haar en dan lijkt het ons niet zo'n goede oplossing ) Maarja, echt alles uitgewassen en wat kon ook met terpentine,, en daarna nooit meer last gehad!! ((Ik ben er erg vatbaar voor i.v.m. het lange haar van mij en geef het dan zo door aan andere gezinsleden vandaar dat me vader en broertje ook een terpentine beurt hebben gekregen))

Het werkt echt, oke het is niet bepaald goed voor je haar.. maar wat wil je dan? Beter 1 of 2 keer terpentine, dan jaren lang elke dag je hoofdhuid kapot kammen

Terpentine doodt ze, en het is volgens mij echt de enigste oplossing om er echt van af te komen!! ((WEL GOED UITSPOELEN HOOR ))

En je moet het natuurlijk niet te vaak doen want ze gaan (net als wij) "afweerstoffen" opbouwen

Coot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:04

Dat kan hoor, ik had ook amper jeuk. In het begin heb je vreselijke jeuk ervan, maar het word steeds minder, ik denk idd omdat je eraan 'gewend' raakt.

Mallemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 17:05

nou terpetine.. dat durf ik niet aan

zal moed verzamelen om de eerste stap te zetten ; me pa het vertellen...

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:07

Terpentine, tja het helpt echt degelijk
Ik krijg gewoon weer jeuk van dit topic

BiBaMi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:10

suc6! laat ff weten hoe het ging en wat je nu ga doen ~~ ik krijg ook weer spontane jeuk

Hahaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:13

Hou op zeg, ik ben blij dat ik eindelijk van de jeuk af ben
Duurde bij mij trouwens ook een tijdje eer ik naar de HA "durfde" met mijn schimmelhoofd, maar zoals ik al zei, die lui zien veel vreemdere dingen dan jeukende koppies, en als je er dan eenmaal vanaf bent, wat een verademing

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:13

_Inga schreef:
Hahaatje schreef:

Nee met azijn wassen is ronduit poedersuiker het stinkt, en mij hielp he tniet..

Bij mij hielp azijn ook niet hoor en het stinkt inderdaad verschrikkelijk!!