Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
odetteke schreef:Ik heb tussen mijn 10e en 13e alleen vlees gegeten/moeten eten in de hoop dat ik er van zou groeien, maar dat heeft niet echt gewerkt. Ik eet geen vis (logisch), gelatine, dierlijk stremsel, vitaminepillen etc. Ik vind Valess trouwens echt niet te eten, het smaakt veel te veel naar vlees!
Olympia96 schreef:Heeft iemand een goeie tip voor de vervanging van spekjes (in stampot)? Dat is het enige wat ik écht mis.....
ikjuh schreef:ik weet heel goed wat het verschil is , ik heb een dikke opleiding veehouderij achter de rug
Ik weet niet wat jij denkt hoor maar het vercshil tussen biologisch en niet biologisch is niet wel in de wei/niet in de wei. Wij hebben zelf wel de koeien zomer en winter op stal maar er hangt een ventialtor en de muren zijn half open gemaakt. Hier in de buurt lopen bijna alle koeien buiten en ik ken niet 1 biologische boer. Het verschil tussen biologische en niet biologische koeien is dat biologische koeien in andere stallen zitten (als je zoekt op potstal bij google vindt je er vast wel een plaatje van) en dat biologische koeien niet met peniciline behandelt mogen worden. Als zo'n koe ziek is mag ze dus alleen behandelt worden met biologische geneesmiddelen.
Verder is het einde van die biologische koeien natuurlijk ook de slacht, hoe wil je anders biologisch vlees krijgen.
ranna schreef:Olympia96 schreef:Heeft iemand een goeie tip voor de vervanging van spekjes (in stampot)? Dat is het enige wat ik écht mis.....
Wat ik doe is van die stukjes (kleine reepjes) quorn en daar spekkruiden over. Smaakt niet helemaal hetzelfde maar als je er lekker veel olie en roomboter bij doet heb je gelijk een soort jus wat je bij door de stampot kunt doen zodat die was smeuïger wordt en niet in je keel blijft steken![]()
Wel erg off-topic maar een bokker in nood.....