altijd maar hoofdpijn... ik ben het zat!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wishper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:50

heb je al eens een ct scan of mri scan gehad?
Ik heb ook jaaaaren hoofdpijn gehad en had dus wel mooi een HERSENTUMOR
Dus als je nog geen scans heb gehad, vraag daar alsjeblieft naar want als je er zelf niet achteraan gaat gebeurt er niets heb ik zelf wel gemerkt.
Ik had ook altijd een bonkende hoofdpijn en ook vooral met paardrijden.

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:25

bij mij hetzelfde.
Een asperientje helpt gewoon ook niet dus neem ook meestal als de pijn niet meer gaat een ibroprufen.
Ik hbe het altijd als ik uitslaap? :s
Zal misschien aan me kussen liggen.
Toe ik er 4 jaar geleden haast elke dag last van had werd ik doorgewezen naar een homeopaat daar kreeg ik van die korreltjes van planten gemaakt.
Heeft mij mij heeeel veel geholpen toen het op was was ik ermee gestopt en toen 2 jaar geen last meer van gehad en nu heel af en toe nog wel eens.

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:01

heb het de laatste tijd structureel iedere dag. tussen 4 en 5 uur smiddags begint het te komen. Ibuprofen helpt daar altijd heel goed tegen maar als het nog lang duurt ga ik echt naar de dokter

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:34

_loekie_ de korreltjes die jij bedoelt zijn Arnica Tinctuur
Dat helpt inderdaad...en weet je waarom?
Omdat het je spieren ontspant.
Zo is er dus kans dat je -onbewust- teveel gespannen bent.

Hoofdpijn kan helaas ontzettend veel oorzaken hebben,waarvan de helft niet eens bekent is.
Die hier nog niet genoemd zijn;

Allergie; daar kun je heel goed hoofdpijn van hebben,vaak is dit een allergie waarvan je weinig merkt,bijv. voor bepaalde suikers.

Stress; misschien heb je veel meegemaakt en ben je -onbewust- te druk in je hoofd.

Ook kan eht zijn dat er iets mankeert aan je aders/haarvaatjes,waardoor er niet voldoende zuurstof/vocht naar je hersenen kan worden gebracht.

Tip: gooi alle rommel aan de kant,ibuprofen is leuk,het verdoofd.
maar in werkelijkheid versmalt de ibu je haarvaatjes in je hersenen,waardoor je (tijdelijk) minder voelt.
Ook verdunt het je bloed,waardoor het minder zuurstof mee kan nemen naar je hersenen.Daarbij verdrijft ibuprofen vocht uit je lichaam.Als je al weinig drinkt,is dit echt een not-done voor jou!
M.a.w ; drink veel water,en kijk eens verder naar de mogelijkheden.
Gooi die ibu's aan de kant en draag eens een pet/zonnebril als de zon schijnt.
Laat je spieren in je rug eens nakijken (of je wervels natuurlijk) en bedenk voor jezelf goed of stress hierin een factor kan hebben.

Sterkte ermee...

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 23:17

overigens ben ik 2 jaar geleden naar een opticien geweest, heb geen bril nodig. mri scan heb ik ongeveer 6 jaar geleden gedaan. therapie heeft niets uitgehaald bij mij. de hoofdpijn is net zo erg als vroeger als nu. ben er vroeger vaaaak voor naar de dokter geweest, ziekenhuis etc. niets kwam eruit. "je zult ermee moeten leren leven" word er dan gezegd. ook raak ik snel bevangen van de hitte, ik kan slecht tegen warmte. en daarom zit ik ook meestal binnen, maar krijg net zo geod hoofdpijn. paardrijden is nu lang zo leuk niet meer omdat ik veel mis van de les omdat ik moet stappen.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 23:37

Vandaag had ik weer heel erg hoofdpijn, maar ik weet niet precies wat ik doe, maar ik span zegmaar m'n hoofd, maar ik kan het gewoon niet ontspannen.

ikke20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 23:42

ik heb al jaren last gehad van hoofdpijn elke dag dag en nacht. ben toen naar een manueel therapeut geweest(kraker) die heeft me toen onderzocht. ton bleek dat mijn enkel vast zat mn kuitbeen mn knie stond verkeerd andere zat vast mn heupen zat bijna 5 cm verschil in(zo scheef stond het) toen stond mn rug eerst naar rechts toen extreem naar links en toen weer naar rechts mn nek zat vast. hij heeft dit allemaal elke keer weer op zn plaats gezet. daarbij si mn rugpijn ook weg mn hoofdpijn redelijk. weet neit of het iets is. weet ook niet waar je woont en of er iets in de buurt zit wordt wel gedeeltelijk vergoed(hangt af van verzekering.

Zilion

Re: altijd maar hoofdpijn... ik ben het zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 23:44

Een Osteopaat kan ook nog wel eens uitkomst brengen. op het moment dat er een halswervel scheef staat kan dat hoofdpijn opleveren. Het voordeel van Osteopathie is dat het werk op het zelfgenezend vermogen van het lichaam. Succes Ik hoor graag hoe het afloopt

nienke1208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:13

zorg in ieder geval dat je minimaal 2 liter water per dag drinkt!!
je hebt het met warmte en als je paardrijd vooral, dat is duidelijk teken dat je meer moet drinken (ik weet het, drink maar eens 2 liter per dag, is een behoorlijke opgave als je het nooit doet).

ik heb sinds mn 14e clusterhoofdpijn (www.clusterhoofdpijn.nl , kort gezegd de ergste vorm van pijn die er bestaat).
de periode die ik nu heb duurt bijna 2 jaar en heb er helse chronische hoofdpijn bij.
bij mij vergaat met regelmaat het plezier om te leven, waarom leef ik nog -> ik hou me voor dat er ooit een dag komt dat ik ervan af ben.

loop nu op advies van joyckuh bij een magnetiseur sinds 2 weken, hij denkt een hoop voor me te kunnen betekenen, dus probeer het eens...
ik heb nog geen resultaat, maar daarvoor is het nog te vroeg.

Mirte_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:53

ik heb dat ook maar ik zorg er gewoon voor dat ik bij warme dagen niet te druk en niet te veel in de zon ben en dat gaat meestal wel goed. anders moet je proberen te slapen dat heplt ook.

nienke1208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:03

slapen helpt in principe niet, als je bv. 's middags een uurtje of 2 gaat slapen omdat je hoofdpijn hebt, je zit dan in je 'deltaslaap', uit deze slaap wordt je maar moeilijk wakker, en ben je ook vaak verward en gedesorienteerd, als je al hoofdpijn hebt, heb je na het slapen hierdoor nog meer hoofdpijn...

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 22:20

ik ga niet naar een magnetiseur vanwege religieuze overtuiging, heb het 1x gedaan en toen ontzettende spijt gehad dus nee dat ga ik niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:38

Hier nog zo'n hoofdpijnert. Heel veel onderzoeken gehad, minstens 8 soorten medicatie geprobeerd, bloed laten prikken, blablabla. En uiteindelijk ben ik er zelf achter gekomen wat het bij mij is.

Wat het bij jou zal zijn valt slecht te zeggen natuurlijk. Ik heb wel dat ik enorm gevoelig ben voor zowel hitte (helemaal wanneer het benauwd is) als kou. Die hitte heb ik nog niet echt wat op gevonden, ja gewoon alles een tandje lager zetten, en de kou... van september/oktober tot en met maart of april met sjaal en muts rondlopen buiten

Ik krijg ook hoofdpijn van te lang verblijven in slecht geventileerde ruimtes. Zou je ook eens kunnen checken. Werd bij mij op een gegeven moment zo extreem dat ik soms twee weken achtereen niets kon omdat ik twee dagen in een slecht geventileerde ruimte had gezeten. Ken inmiddels ook meer mensen bij wie dit het geval is, dus wie weet de moeite waard om eens over na te denken.

Typisch is ook: nu ik dat weet, is die hoofdpijn stukken minder. Pas zijn we verhuisd op mijn werk, binnen hetzelfde gebouw naar een andere verdieping met een ander uitzicht enzo. Plotseling kreeg ik weer last van hoofdpijnen. De ventilatie werd een week of drie later helemaal getest en gecheckt, die bleek door de vorige afdeling die er had gezeten afgesloten te zijn! Hoofdpijn weer over!

Verder is spanning en stress ook killing, dus ook proberen te vermijden en verder goed slapen en goed eten en drinken!

Hoop dat je er wat aan hebt..

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:42

Een slecht kussen/ bed kan ook nog de reden zijn en wat hiervoor genoemd was.
Stress/ spanningen, angst enz.

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 21:33

ik slaap op een heeel dun kussen, mn matras is een anti-mijt (heb lichte stofallergie) met veren erin. ik krijg voorlopig geen nieuw matras, die heb ik nu ruim 7 jaar. (was een duur matras)

Suusel19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:33

Hoofdpijn krijg je vaak van of een vocht te kort, dat betekend meer drinken of door een stijve nek. Misschien span jij je spieren in je nek tijdens het paardrijden teveel aan. Probeer op je paard ontspannen te zitten en misschien van te voren een paar oefeningen te doen. Draai je hoofd rond beweeg je armen, doe wat ochtendgymnastiek op je paard, misschien dat dit helpt. Ik heb zelf ook last van hoofdpijn, maar niet echt tijdens het rijden, maar wanneer ik oefeningen doe merk ik dat mijn hoofdpijn minder is of weg blijft.

Mandy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:57

Eyy meis,,

ik heb t zelfde,, en tja het is erg moeilijk om dan weer van de ibrofen ofzoiets afte gaan maar het werkt wel..

Heb het soms ngo steeds ook met en zonder pijnstillers..
De doktoren kunenn der niks aan doen helaas..
heb al MRI en CT scan gehad,,

Foto`ss helpt ook niet

Kusjez Mandy

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 23:30

Klinkt herkenbaar bij mij Lachen
Misschien zou je langs de dokter kunnen gaan voor een afspraak bij de neuroloog? Hij zou kunnen onderzoeken wat het is

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 23:43

Het klinkt misschien raar, maar heb je een bed van staal, staal in je matras, of iets dergelijk? Hier zou het namelijk aan kunnen liggen. Vermijd bovendien stopcontacten, telefoons, wekkers, etc. in je nabijheid tijdens de nachtrust

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:55

Ik had dat ook!!!!!!!! Precies hetzelfde, ik heb er aan laten doen: (en het is over Go jij! Go jij! Rock-on, dudes! )
*Steunzolen (het klinkt raar je hoofd en je voeten maar het is wel door je stand van je voeten etc.
*Opticien een bril met cilinder.

Laat me even weten hoe het ermee is en wat je eraan gaat doen!

PaardenDroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:41

Ik had ook tot een aantal maanden geleden altijd hoofdpijn (van me 4e of zo tot me 14) tot in naar de osteopaat voor me rug ging.
Hij heeft toen ook me hoofd behandeld, sinds dien heb ik een hele lange tijd geen pijn meer gehad, nu begint het weer een beetje, dus ga ik weer terug.
De osteopaat vertelde dat je hoofd uit delen bestaan die wel 1 cm kunnen verschuiven, hierdoor kan er te veel druk komen. Als je dus bijv. zoals bij paardrijden gaat bewegen, wordt de druk nog groter.
Ook mensen met veel oorpijn of vaak verkouden zijn kunnen geholpen zijn bij de osteopaat.
Voor meer info mag je me altijd pm'en Lachen

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:59

Ik heb áltijd hoofdpijn.
Van kinds af aan.. Maar dan merk je het niet omdat je denkt dat het gewoon is.
Ik heb nu ook hoofdpijn maar voel het niet.. Behalve als ik me inees erg ga inspannen, dan voel ik het opkomen..

Ook veel onderzoeken gehad maar er kwam niks uit.
Ik heb me er maar bij neer gelegd.
Ik neem trouwens pas pijnstilllers als er diezelfde dag nog wat gaat gebeuren waar ik wel een beetje helder bij wil zitten.
Per keer als ik hoofdpijn heb eet ik soms wel 4 aspirines of ibuprofen Bloos
Ik wissel het trouwens om.. Dan een tijdje ibuprofen en dan weer paracetamol Lachen

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:02

Suusel19 schreef:
Hoofdpijn krijg je vaak van of een vocht te kort, dat betekend meer drinken of door een stijve nek. Misschien span jij je spieren in je nek tijdens het paardrijden teveel aan. Probeer op je paard ontspannen te zitten en misschien van te voren een paar oefeningen te doen. Draai je hoofd rond beweeg je armen, doe wat ochtendgymnastiek op je paard, misschien dat dit helpt. Ik heb zelf ook last van hoofdpijn, maar niet echt tijdens het rijden, maar wanneer ik oefeningen doe merk ik dat mijn hoofdpijn minder is of weg blijft.

Ooh! stukje herkenning Lachen
Ik span mezelf altijd aan, echt altijd!
Als ik eens ontspannen zit, dan komt dat doordat ik tegen mezelf zeg: laat je spieren nou eens ontspannen! Het lukt me steeds beter maar toch blijft het moeilijk Tong uitsteken

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 19:23

nou ontspannen paardrijden gaat steeds beter! ik zit erover na te denken om naar een osteopaat te gaan. ik heb nu al een hele tijd geen hoofdpijn meer gehad, tenminste niet zo erg als een tijd geleden.