Was op de hand wassen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:38

gelukkig ben ik niet de enige die iedere dag van handdoeken wisselen onzin vind! dan blijf je bezig met de was...

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:55

Handwas moet je altijd met speciaal handwasmiddel doen. Gewoon wasmiddel wast doordat je wasmachine de kleding door elkaar schudt. Als je dus alleen weekt met gewoon wasmiddel, krijg je niet alles eruit. Met handwasmiddel lukt dat al beter, omdat daar meer enzymen inzitten die zelf vlekoplossend werken. Maar zowieso kan het bij handwassen geen kwaad om de vlekken voorzichtig langs elkaar heen te 'schuren'.

Over handdoeken: ik gebruik een handdoek ook meestal wel twee dagen. Zoals al eerder aangegeven, je droogt er als het goed is een schoon lichaam mee af, dus waarom elke keer een schone handdoek pakken? Handdoeken die meegaan in de sporttas gebruik ik wel maar 1 keer, maar dat is omdat die op de terugweg te samen met mijn natgezwete sportkleren in 1 tas zitten en dan vind ik het wel zo prettig om de handdoek ook maar meteen weer te wassen.

Lynn_Nikita

Re: Was op de hand wassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 08:56

Die vraag over die geur in kleding en handdoeken heb ik ook. Ik was het, hang direct op, enb toch ruikt het niet lekker naar wasmiddel. Welk wasmiddel gebruiken jullie om die geur erin te houden, of welke wasverzachter?
Ik droog altijd buiten of op de verwarmind.
Ook thuis gebruikten we handdoeken 2 keer, maar als d emijne nat zijn geworden, ruiken ze ook muffig terwijl ze schoon zijn. Maakt niet uit of ik ze op 60 of 40 graden gewassen heb, die muffe geur blijft eigenlijk wel. Of is het zo, als je 1 keer nat hebt aten liggen dat die geur erin komt en dat je dat er niet meer uit krijgt?

En handwas doe ik eerst laten weken in emmer en dan bewegen ermee, eruit erin, wrijven tegen elkaar. Of gewoon binnenste buiten op 30 graden

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:07

Is de kast waar je handdoeken liggen misschien wat muffig of vochtig?

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:32

bij mij is dat niet het geval chubby. ik haal vaak mijn handdoeken zo van de waslijn; wassen, drogen en gebruiken

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:40

Lui kind

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:40

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:42

Ik heb ook zo'n was emmer van tupper ware, heb hem eigenlijk alleen als emmer gebruikt.

Tip voor mensen die zo'n emmer zoeken, op marktplaats wordt erg veel tupperware aangeboden!

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:40

Mss ontstaat die muffe geur wel omdat je tevèèl wasmiddel gebruikt? Als je teveel wasmiddel gebruikt kan er vetluis ontstaan, mss dat je was daar ook muf van gaat ruiken. Het is handig om te weten of je in een gebied zit met hard of zacht water en je dan te houden aan de aanbevolen hoeveelheid wasmiddel...

Zelf gebruik ik Ariel vloeibaar, dat ruikt echt heeeerlijk...

En nog eens over witte kleding met bont wasmiddel, dat is echt waar