Blij dat ik naar homeopathe ben gegaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiirley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:45

ik heb ook hele goede ervaringen met homeopatie, nou ja eigelijk ik niet maar mn pony.
na 5 verschillende dierenartsen en een veel rekeningen waren we het eigelijk een beetje beu. dus toen hadden een homeopaat ingeschakeld en sinds dien heeft ze nergens meer last van.

Anoniem

Re: Blij dat ik naar homeopathe ben gegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:53

Delta1 schreef:
Chiqa schreef:
Bijzonde rhoor dat een reguliere arts geen drol kan vinden, en de homeopathen van allerlij verborgen gebreken, ik hoop dat je op gaat knappen hoor!!

Zo heeft een homeopaath ooit candida bij mij bestreden, wat de gewone HA niet voorelkaar kon krijgen.

Hey das grappgi dat je candida noemt. Wat houdt dat in, want ik heb volgens mij Giardia Candida.... (dat zijn d'n parasietjes )

Ik denk dat jij Giardia Lamblia bedoelt dat zijn idd parasieten.
Candida albicans is een schimmel.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:04

wat voor darmklachten had je dan? Ik heb al meer dan een halfaar darmklachten, en moeheid en concetratiegebrek al helemaal erg de laatste tijd. Ik heb soms gewoon dat ik eet en dat ik dan meteen daarna naar de wc vlieg( dat soort klachten heb ik dus, maa rook onwijze krampen en opgezwollenheid en verstopping..)

Delta1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 18:16

Tja, en anderen geloven weer niet in mediteren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:28

Delta1 schreef:
Hey das grappgi dat je candida noemt. Wat houdt dat in, want ik heb volgens mij Giardia Candida.... (dat zijn d'n parasietjes )

Candida is een gist? Of een schimmel? die in je darmen, bloed of vagina kan leven wat heel veel uiteenlopende klachten geeft.
Voornamelijk enorme jeuk daaro

Delta1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 21:02

Mja, kben een man, dus ik heb daar geen last van.

Maar ik heb dus candida (schimmels) in mijn maag/darmstelsel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:06

Ja dat kan oook, maar een man kan het ook aan zn geslachtsorganen hebben.
Zonder klachten te hebben, maar elke homeopaath constateerd tegenwoordig candida, dat vind ik dan wel weer opmerkelijk.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:28

Ik ben maandag voor het eerst met m'n dochter naar een homeopathe geweest (was trouwens 71 euro;s!!) voor haar hoofdpijn.
Ze mag geen suiker meer, nou dat wordt moeilijk volhouden voor d'r, en ze heeft twee pillen meegekregen die ze nog in moet nemen. We zijn benieuwd of het gaat werken.

Grappig was wel dat ze het over urinezuur had tegen haar en toen mij aankeek en zei "nou gelukkig is het bij jou nog niet zo erg als bij je moeder", heb ik dat weer....

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:04

Zelf heb ik zo mijn twijfels over homeopatie.

Mijn schoonmoeder was op advies gestopt met melkproducten. Alles werd vervangen door soja.
Ze kreeg steeds meer last van haar maag en zelfs de vakantie kwam in gevaar.
Uiteindelijk is ze toch naar een reguliere arts gegaan. Ze moest stoppen met de soja. En wonder boven wonder gaat het weer goed met haar.

NatasjavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:14

Ik hoop heel erg dat je hiervan opknapt. Mooi als het helpt.
Maar voor mijn geen homeopathie. Fabrikanten van deze middelen hoeven geen effectiviteits studies te laten zien. En dat vindt ik zeer dubieus. Je moet toch tenminste eerst laten zien dat het middel werkzaam is.

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:35

Echt homeopathie zoals die drankjes, of echineaforse ofzo daar geloof ik ook niet in.

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:11

Ik heb zelf ook veel baat gehad bij een bezoekje aan een homeopaat meer mensen zouden het eens moeten proberen als ze er met de reguliere geneeskunde niet uitkomen.

Borivage

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 07:57

Ik ben een echte kruidenheksje maar niet het zweverige typje. Homeopathie e.d werkt uitstekend maar wees er altijd voorzichtig mee het is niet altijd waar: baat het niet dan schaadt het niet.
Sommige middelen bevatten bepaalde plantenextracten die bij verkeerde diagnose toch nog schade kunnen veroorzaken.

Heb er vertrouwen in en geef het een week of 2 de tijd om te helpen want vaak werkt het door hetgeen te veroorzaken daarmee het probleem op te lossen. Als het na 2 weken niet beter wordt ga dan naar een arts en neit verder zelfdokteren!!!!

Alternative geneeswijzen kan men vaak als hoofdmiddel pakken maar vaker is het beter om als bijmiddel te pakken ter ondersteuning van ...
Dit geldt ook voor dieren. Lees zoveel mogelijk over de soorten therapieen die je gaat gebruiken zodat je weet waar je aan toe bent.