Verbrand hoe ga je vervelling tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verbrand hoe ga je vervelling tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:59

Voorkomen is beter dan genezen, verbranden kan heel gevaarlijk zijn en op den duur zelfs kanker veroorzaken als het teveel gebeurd en te diep.

Waarom geen goede factor?

Zelf smeer ik er altijd Calendulan op, of tea tree, maar daar moet je niet mee in de zon gaan

NiNa_14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:16

vorig jaar ook heel erg verbrand da was een keer en nu nooit meer
ik word heeel vlug rood en toen ook de blaasjes erop staan
ga nu egt 10 minuten op me buik 10 minuten op me rug en daarna en 10 minuten uit of langer anders erbrand ik levend

idd uierzalf heb ik vorig jaar ook gedaan trekt ook beter in dan meeste aftersuns(en is een stuk goedkoper )

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 22:12

Chiqa schreef:
Voorkomen is beter dan genezen, verbranden kan heel gevaarlijk zijn en op den duur zelfs kanker veroorzaken als het teveel gebeurd en te diep.

Waarom geen goede factor?

Zelf smeer ik er altijd Calendulan op, of tea tree, maar daar moet je niet mee in de zon gaan

ik begrijp precies wat je bedoelt.. maar ik had factor 30 die nieuwe sonnebrand die op de reclame is.. die niet zand aan je laat plakken enzo en maakt niet wit..volgens mij is het voor mij geen goede zonnebrand maar dat wist ik niet ik heb wel genoeg gesmeerd..

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 22:14

ik moet zeggen dat de yogurt ernorm verkoeld heeft.. en dat de uierzalf en me uiercreme goed zijn werk doen.. het voelt al minder pijnlijk en ik heb nog geen tekenen van vervellng gezien...
heel erg fijn voor jullie tips

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:48

Voorkomen is nog altijd beter dan genezen!

Waarom het zo ver laten komen? Heel onverstandig.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 16:22

ik heb me met factor 30 ingesmeerd en ik moest de hele dag sjauffeur wezen op een boot... ik heb vaak gesmeerd maar die nieuwe zonnebrand werk niet voor mij heb ik wel gemerkt.
me vel gaat er rond om me borsten al af.. stomme bekini staat er helemaal in.. de rest gaat ietsje beter

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:25

Ik bedoel het ook niet persoonlijk op jouw situatie hoor, er waren er meer die schreven dat ze behoorlijk verbrand waren.

In jouw geval dus helaas toch een t-shirt aan met mouwen.

Opvallend is trouwens dat als je naar bijv. de tropen gaat, dat je al die hollanders (bijvoorbeeld) in een bikini of klein zwembroekje ziet lopen en de inheemse bevolking volledig aangekleed rondloopt.

Die weten beter! Zon is gewoon echt niet gezond voor je velletje.

FlynnlOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:34

Komkommers op je rug leggen

__Esther__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:12

watje dompelen in karnemelk en dan zachtjes deppen en dan schijfjes komkommer op je rug leggen en dan wachten tot de karnemelk droog is en dan niet in 1x opspringen want dat doet mega pijn. Je moet de ergste karnemelk er of halen met een washandje en water. daarna douchen met lauwwarm water en als je wilt kan je na het douchen er ook nog uiercremé opsmeren

harlekijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:17

zusb2 schreef:
ik ben 1 keer verbrand in Spanje en ik had de blaren erop,mijn schouders,staan.Toen mocht ik absoluut geen aftersun erop doen van de campingarts.Gewoon ordinere uierzalf.Normaal wordt ik poepie bruin,want ben half indisch.Ik ga dus nu zonder iets de zon in en heb nergens last van.
Ik moet mijn dochter ook niet insmeren anders verbrand die ook die wordt zonder smeersel erg bruin die is nu met die paar dagen zon al bruiner dan ik ben.

robincera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:22

Perla schreef:
doet het njiet juist pijn om met je verbrandelijf onder een hete douche te gaan staan?

ja
Eerst voel je het heel erg prikken, maar daarna wordt het minder.. en dan met koud water spoelen en dan ist bij mij voor 3/4 over

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:55

Ik vervel ook nooit, maar volgensmij kan je best after- sun opdoen hoor.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:56

Gewoon goed blijven smeren

Janna_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:58

Toen ik verbrand ben heb ik er bodylotion op gesmeerd en dat moet je dus echt juist NIET doen!
Het deed echt zo'n zeer het voelde nog erger dan toen ik verbrand was, echt een drama was het dus NIET DOEN

zilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:05

Oef ik ben ook zwaar verbrand, maar dan vooral op mn kont
(ik kan iedereen aanraden om dan vooral jezelf NIET in een paardrijbroek te hijsen en een stukkie te gaan hobbelen, oftewel kontschuren....AU!)

maargoed, wat je ertegen kunt doen... tja niet veel behalve niet wéér de zon in, goed blijven smeren en volgende keer beter in smeren met zonnebrandcreme

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:03

ik ben maandag op het strand ook zo erg verbrand.. ik ben nu dus overal zo rood als een kreeft,(behalve waar mn bikini zat) alles doet bij mij pijn, brand, prikt en jeukt ik kan na 2 dagen weer een beetje zitten, kom niks anders dan liggen, wat ook pijn deed(maar het minste pijn)
mn ma heeft die maandag avond nog de arts gebeld, en het enige wat echt helpt zei die, was koelen met natte/koude doeken.
en als ik binnen een korte periode weer verbrand, moet ik worden opgenomen
mij zie je dus niet meer in de zon