Gebeten door een TEEK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 14:28

Ach ja, dan ben je jong en geloof je alles wat ze je wijs maken.
Dus nu weet je wel beter!

Oamaru

Re: Gebeten door een TEEK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:59

Ik vind het wat overdreven om nu al naar de huisarts te gaan. Moet je je is voorstellen dat iedereen die een tekenbeet krijgt, direct naar de huisarts gaat. Wordt een lekkere chaos

Als je na 1 dag een rode kring of jeuk krijgt, dan moet je even naar de huisarts. Dat er een poot blijft zitten is heus niet erg, ontsmetten en binnen een dag werkt je lichaam het er zelf weer uit hoor.

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 21:31

Overdreven?
Ach dat is jou mening.

Ik heb namelijk ter informatie de huisarts gebeld. Nou ja de assistente. Toen ik aangaf dat er iets was achter gebleven heeft zij overleg gehad met de huisarts. Die heeft toen gezegd dat ik langs moest komen.
Als ze dat niet had gezegd, had ik ook niet gegaan hoor.

martinev

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:32

uhm, even ter verduidelijking, een teek bijt zich met zijn koppie vast in je huid. Als je een teek niet op de goede manier verwijderd blijft dus zijn kop erin zitten en niet zijn pootje, dat kan niet!
En als een tekenbeet jeukt hoef je ook niet gelijk naar de dokter, ze jeuken namelijk altijd!

Delta1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 23:34

martinev schreef:
uhm, even ter verduidelijking, een teek bijt zich met zijn koppie vast in je huid. Als je een teek niet op de goede manier verwijderd blijft dus zijn kop erin zitten en niet zijn pootje, dat kan niet!
En als een tekenbeet jeukt hoef je ook niet gelijk naar de dokter, ze jeuken namelijk altijd!

Ik las net op een site dat het niet uit maakt dat het kopje blijft zitten.
Het schijnt er vanzelf uit te zweren.......

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 12:24

martinev schreef:

Ik las juist dat tekenbeten niet jeuken. Teken laten namelijk iets los en dat verdoofd je plek. Dus dan voel je ook de jeuk niet hoor.

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:10

Bij mij jeuken ze ook altijd. Het is toch een wondje.

Maar, ik blijf erbij: Ik vind het nogal overdreven ::D

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 16:28

Ik luister liever naar mn huisarts dan naar een ijslanderfan....

Nouska

Re: Gebeten door een TEEK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:41

Gaat lekker hier Maarrre, ik ben deze maand al twee keer door een teek gebeten en beide wondjes jeuken zoals een muggenbeet dat doet. Dus ik moet me zorgen gaan maken?

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 17:48

Je hoeft je geen zorgen te maken, zolang er geen rode cirkel om heen komt.
Ik heb er voor gekozen om over 2 weken mijn bloed te laten onderzoeken op antistoffen. Maar dat is mijn eigen keuze geweest.

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:08

Zolang je je er zelf maar goed bij voelt

highwaykind

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:30

Heb een vriendin met Lyme, ik vind dit dus helemaal niet overdreven..

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:46

Bah ik vind het altijd amar een eng idee die beesten, hoop dat je er niks aan overhoudt! veel succes!

Apollo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:22

aah blegh teken stomme beesten, je ontdekt ze vaak ook pas laterna. Ik had het vroeger een keer op kamp van Jong Nederland, ik ging me lekker ff in de tent zitten toen ik ook een 'korstje' op mijn knie ontdekte. Ik denk; oow ie zit half los dus ff wegkrabben. Het ging niet weg, en toen zag ik ook dat er pootjes aanzaten. Ik, toen niet wetend hoe een teek eruit zag, schrok me dood en zei het stilletjes tegen een ander meisje. Toen zijn we naar de leiding gegaan en heeft de voorzitter hem verwijdert met een doekje alcohol. Ik ben nu ook echt nooit meer vergeten hoe een teek er uit ziet

Verder loopt dit topic inderdaad lekker. Als zij zich lekkerder voelt doordat ze ermee naar de dokter is geweest prima, dan is ze in ieder geval van het onzekere af. De éne gaat gewoon sneller naar de dokter dan de andere. Ik zou er zelf ook niet mee naar de dokter zijn gegaan want ik ben iemand die altijd (te) lang wacht als ik iets heb (zo liep ik 2,5 weken met een groterwordende wond, totdat ik concludeerde dat het ringworm zou zijn en ik toch echt naar dokter moest). Maar nu heeft trudydejong gewoon duidelijkheid, mooi toch.

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 17:26

Ik ben ook iemand die niet snel naar de dokter gaat. Ik was ook in eerste instantie niet van plan er naar toe te gaan maar gewoon gebeld voor informatie. Maar ze zei zelf, kom maar even langs, vandaar.

NOOIT een teek verwijderen met alcohol. Dan verdoof je ze, en laten ze dus hun "spul" los. Dan is de vraag of ze besmet zijn met de ziekte van lym, ja of nee.

Apollo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:42

Ja inderdaad, ik heb laterna ook gehoord dat dit juist niet goed was. Maar volgens mij werd dat 'vroeger' wel altijd gezegd dat dat juist wel goed was ofzo..die man was al ouder dus hij leefde nog een paar jaar terug . ik heb er nix aan overgehouden gelukkg