Quellian schreef:Je bent pas te dik als je je er niet meer goed bij voelt.
Tja, wanneer ben je te dik? Vind ik erg relatief.
nee maar ik ken genoeg mensen die super mager zijn en zich zelf er tog neit goed bijvoelen omdat ze zich zelf dik vinden
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Quellian schreef:Je bent pas te dik als je je er niet meer goed bij voelt.
Tja, wanneer ben je te dik? Vind ik erg relatief.
Kimmie_Paard schreef:nee maar ik ken genoeg mensen die super mager zijn en zich zelf er tog neit goed bijvoelen omdat ze zich zelf dik vinden

. ik vind je pas te dik als je echt een serieus overgewicht heb, en je gewoon niet meer lekker in je vel zit door je gewicht. __Tiientje schreef:Kimmie_Paard schreef:o dan ga ik daar even kijken
*site doet het niet bij mij*
www.voedingscentrum.nl
Moest nog een S tussen

marleen_usar schreef:Neem je lengte en trek daar 110 vanaf en dat is dan je gewicht om gezond te zijn/blijven.
. Ik heb nu al een vetrolletje, niet dat ik daar mee zit

)
) voelt zich slecht. Daarbij komt dan dat ze medische gevolgen daarvan ook niet altijd gaan voelen, hierbij denk ik aan hartritmestoornissen ed. 
marleen_usar schreef:Neem je lengte en trek daar 110 vanaf en dat is dan je gewicht om gezond te zijn/blijven.
Barvrouwke schreef:je lengte min 110cm mocht je gewicht zijn dacht ik.... mwah, dan ben ik precies goed :p De BMI meters zijn wel erg ruim genomen, zomaar 15 kilo erbijop en ik kan nog door. Dan pas ik toch niet meer door de deur heen.....
.. 
Ik heb (oke tis misschien een beetje dom) eens gekeken hoe het met mijn gewicht gaat als ik een week niet snoep. Het is bij mij dus als ik gewoon alleen ontbijt, om 10 uur een appel, tussen de middag drie boterhammen en 's avonds goed eet, zonder snoepen of iets dergelijks.. In die ene week tijd ben ik 2 kilo kwijt geraakt. Dus hoeveel je snoept maakt ook zeker heel veel uit 
]
ik zie er trouwens niet dik uit, maar het zit gewoon tss men oren. 
Tieneke schreef:Hier kan je je BMI uitrekenen en je krijgt er een handige grafiek bij:
http://www.gezondgewicht.be/nl/bentu.asp