Rechten als kind.. met SPOED!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 14:01

het zijn hele aardige mensen, en ze zitten er alleen om je te helpen. JE kan geheel anoniem blijven, bel gewoon op!! Je moeder en vriend merken er niets van.

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 14:04

je ziet er ook niets van op de telefoonrekening want het is gratis

pubelia

Re: Rechten als kind.. met SPOED!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 14:05

Probeer eerst voor je zelf na te gaan, wat vind je belangrijker je eigen leven op de rails krijgen, of naar school gaan en de opleiding doen die je zo graag wil. Ik heb ook eieren voor mn geld gekozen. Bij mij ging het ook niet vlekken loss thuis. Ik ben ook jong het huis uitgegaan, niet meer naar school gegaan om eerst mn eigen leven op de rails te krijgen. Ik ben nu 22 en ik ga aankomend jaar weer naar school.
Dus ga eerst na wat voor jou het belangrijkste is, je eigen leven op de rails, of naar school voor die opleiding die je over een paar altijd nog kan doen. Je kan me op msn altijd over dingen spreken, en ik weet veel over uithuisplaatsingen dus zou ik je mee kunnen helpen. Maar je moet eerst weten wat jij wil. Wat jij het belangrijkste vind.

mvg ikke

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 14:08

Bel toch maar! Desnoods ''ga je een stukje wandelen'' en bel je vanuit een telefoon cel... Ze geven je vast heel goed advies...
Btw, wat voor paard zoek je? Wat moet hij kunnen, hoe sterk moet ij zijn, hoe veel werk moet hij aankunnen?

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 14:13

Heb je inmiddels gebeld? Ik heb mogelijk een serieuze oplossing voor je, ik ga je een pm sturen.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 14:20

ik heb gebeld.. de vrouw wist vrij weinig van de rechten waar ik naar op zoek ben en daarvoor moet ik naar de kinderrechtwinkel bellen, en dat is een gewoon nummer, dús komt die op de telefoonrekening. Doodlopend spoor dus

@ nickeltje...
Hij moet sterk genoeg zijn, en jong genoeg om wedstrijden te lopen, springen of dressuur.. dat maakt niet zo heel veel uit want ik vind beide leuk! Maar ik heb nooit voortijdig genoeg geld bij elkaar voor een goed genoeg paard

@ Pubelia...
Voor mij is het belangrijkste da ik eindelijk waar dat masker van schijnheiligheid af kan zetten en me normaal kan gedragen zonder me niet op mijn gemak te voelen. Desnoods buiten huis, en zo ver mogelijk van deze stad.
Maar dan krijg ik dreigingen. Als ik dat doe (of als ik gisteren door was gegaan met mijn staking en écht niet meegagaan was hierheen) dan haald ze de politie erbij en die brengt me gewoon weer terug. Loop ik weg, word het leerlingwezen ingeschakeld, die me toch al in de gaten houd. Doe ik het weer komt de kinderbescherming erbij, doe ik het weer dan word ik uit huis geplaatst. In een gezin of een inrichting. Maar altijd in Rotterdam! Ik kan gewoon geen kant uit op deze manier!

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 14:26

Heb je mijn pm ontvangen? Ik stuur die dingen namelijk niet zo vaak en ben bang dat dat dan niet aankomt.
He je een mobiel? Dan kan je daarmee de kinderrechter bellen. Of vanuit een telefooncel.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 14:35

ik heb'm ontvangen en je hebt er een terug

ik heb wel een mobiel, maar de oplader is verdwenne (en ik heb idd een verdachte) en moet het nu dus met m'n moeders telefoon, niet echt super dus. Want met d'r abo haalt ze dat zo terug

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 14:49

OK, heb het gelezen ja en heb weer een antwoord voor je gestuurd. We hebben vast nog wel vaker contact. Ik ben nu een tijd offline want moet zelf hier weg en weer de stad in (Leiden) voor een nieuwe studie week...
Sterkte nog!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:54

Kindertelefoon bellen; zij kunnen je het beste advies geven.
Overigens als je echt niet meer naar huis had gewild dan had je ook kunnen blijven; is mij toendertijd ook verteld toen ik het thuis niet naar m'n zin had door verschillende problemen..

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:56

Ier_ Als je dit topic ff goed door leest. Lees je dat ze de kindertelefoon gebeld heeft. en daar niks uit gekomen is..

Ier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:58

Het moet wel helpen; nog een keer bellen & hopen dat je dan iemand aan de telefoon krijgt die er wat meer ervaring mee heeft.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 16:58

als ik in Uden gebleven was dan had ze de politie gebeld, dan was er een heleboel gezeur en gezijk geweest.. Dan zou ze haar 'handen van mij aftrekken' en me aan de kinderbescherming of leerlingwezen overgeven.. dan zou ik in een pleeggezin gezet worden en dan wel zo dicht bij me moeder, in Rotterdam dus.
Ik weet niet of het waar was, wel dat het een soort van chantage was.. want als ik dat had gedaan had ik Uden waarschijnlijk niet meer teruggezien..

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 16:59

ze verwezen me door naar de kinderrechtenwinkel.. en dat nummer is niet gratis en word dus vermeld op de rekening. En dat wil ik niet want dan komt er nog meer gezijk en mag ik nooit meer alleen thuis blijven..

esther_sonja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:03

een vriendin van mij heeft ook zo iets gehad...
haar zus was misbruikt door dr vader. altijd al een rare kleffe vent..
nu mogen ze geen contact meer hebben met hem... Mijn vriendin heeft toch contact gehad, en toen haar moeder er achter kwam heeft ze hard ingegrepen... mobiel weg, telefoon internet enz.
ze woont nu bij een pleeg gezin, en heeft het er erg naar dr zin.. ze kon trouwens ook niet met haar moeder opschieten want die had ooik een nieuwe vriend... ik heb het wel met haar te doen.. maar ik heb ook geen contact echt meer met haar, ze zit bij een andere vriendin van mij in de klas... gelukkig gaat het nu weer goed..
Sterkte sterkte en nog eens sterkte voor jou

esther_sonja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:05

oh ja kinder telefoon helpt ook wel das gratis ... 0800-0432
mijn andere vriendin heeft ook gescheiden ouders, en die moest mee met haar vader op vacantie... heel gedoe... wat maak ik veel mee he? gelukkig kan ik er wel van slapen enz.

Ier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:12

Je kunt bellen via een telefooncel? Bel bij een vriendin? Leg het probleem voor aan de ouders van iemand die je vertrouwd of aan een vriend(in) zelf. Lastige situatie in ieder geval.

Maar je hoeft niet thuis te blijven tegen je zin in, dat is toendertijd ook verteld tegen de ouders van Jeff die voor mij hadden gebeld...

Essie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:18

Je wordt niet zomaar uit huis geplaats hoor! Zeker niet als je weg loopt en de politie wordt erbij gehaald. Daar gaat veel meer overheen. Dan komen er eerst onderzoeken enz.

In je eerste berichtje las ik iets over slaan.
Wat je zelf ook kunt doen is bureau jeugdzorg bellen. Kinderen hebben namelijk het recht om veilig op te groeien zonder dreiging van geweld. Jeugdzorg kan dan onderzoek dan en eventueel adviseren.

En even over het punt vanaf 12 jaar kiezen. Dat is niet helemaal waar. Een kind wordt vanaf 12 jaar gehoord door de rechter bij welke ouder hij/zij wil wonen. Maar mag niet echt kiezen (en dat zou ook niet goed zijn, kinderen moeten niet van die keuzes maken).

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:13

laat maar weten als je een keer in uden bent, mag je met mijn telefoon wel bellen.

Wat ik verder wil weten is, waarom je het zo tegen de kinderbescherming hebt. Die is er niet voor niets. als jij geslagen word door jou stief vader sta jij sterk in je schoenen. en niet hun, hun moeten het nml kunnen bewijzen waarom ze je slaan. (wat imo niet goed te praten is) dus daar in sta je toch wel redelijk sterk. Je kan ook een tijdelijke uit huis plaatsing krijgen dan krijg je een uithuis paatsing voor een bepaalde tijd, dan kan de KB gaan spreken tussen jou en moeder en stief vader, om de levens omstandigheden te bespreken.

Ik merk ook eingelijk dat jij gewoon graag in uden wil blijven. Van de ene kant begrijp ik het ook wel. Ik ben ook een buiten mens en voel me ook in een stad niet lekker. het enige verschil is dat jij nog minder jarig bent. En ik niet. Klinkt miss heel l*ll*g maar daar heeft jou moeder de beslissing over.

Succes chré

sweetheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:07

Tochwel even nieuwsgierig, hoe gaat het nu met je?

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:33

Ik ken jouw achtergrond niet, maar waar is je vader in dit hele verhaal?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:51

stipkick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:18

Firedancer schreef:
Ik ken jouw achtergrond niet, maar waar is je vader in dit hele verhaal?

dat vroeg iik me nou ook al af

meid ik wens je heel veel succes ,ik zit te bedenken wat je zou kunnen doen ,maar uit mij komt ook niks meer als wat er al staat