Navelpiercing ontstoken???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:03

Ik heb hem sinds donderdag hijs is een heeel klein beetje rood maar verder voel ik er helemala niets meer van.
Ik had de eerste 2 dagen alleen steeds een honger gevoel heel raar?
Ik moet hem schoonmaken met zeezout en unicura.
Pus of bloed heb ik helemaal geen last van.
En niet met een wattestaafje want dat is een bron van bacterien zei die piercing man.
Ik zit er verder niet aan en nu begint hij te genezen en hij jeukt wel een kleinn beetje maar dat heb ik met alle wondjes die aan het helen zijn.

LoVeYouH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 18:06

bij mij kwam er dus oowk geen pus of bloed maar hijs ng steeds klein beetje rood ik heb toen ik hem liet zetten een ring gedaan maar ik wil nu dus stud wanneer kan je dat veranderen of wanneer kan je voor het eerst je piercing eruit halen?

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:14

ik kreeg gewoon zo'n staafje weet niet of dat een stud is?
bij mij istie ook wle een beetje rood maar het doet helemaal geen pijn

Tamara21

Re: Navelpiercing ontstoken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:15

Ik heb ook een navelpiercing gehad en die was ook vreselijk ontstoken.
Ik kreeg er zelfs een soort van blaar op en dat was echt geen kleintje!!!!!
Ging bijna elke week terug naar die navelpiercingshop en die prikte dan met een heel dun naaldje die blaar door en er kwam dan allemaal vocht uit!!!!!
Er werd tegen mij gezegd dat ik moest spoelen met een paracetamol(een glas met water,daar een paracetamolletje in doen en dan zelf gaan liggen en het glas op je navel zetten)
Het hielp bij mij een klein beetje wat er kwam wel vocht uit maar die blaar kwam continue terug!!!!!!
Het schijnt dat spoelen met zeezout ook goed werkt!!!!
Het rare was dat de onderkant netjes geheeld was maar alleen de bovenkant wilde echt niet meewerken!!!
Ik kon ook altijd gewoon het ringetje draaien dus snapte er niks van.
En de piercingshop wist ook niet echt wat het was.
Ze zeiden dat mijn lichaam het niet accepteerde maarja das natuurlijk makelijk zeggen!!!!!

Ik was dat gezeik met die piercing zo vreselijk zat dat ik hem eruit heb laten halen.
Ik had een navelpiercing genomen voor mijn fun maar ik had er alleen maar ellende van!!!!

Ik hoop dat het bij jou wel opknapt en misschien heb je wat aan me tips!!

Succes hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:33

Ja bij mij is het enige beetje rode ook aan me bovenste gat(lekker klinkt dat)

Tamara21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:38

Hihi ik snap gelukkig wat je bedoelt hoor _loekie_!!

FlynnlOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:46

Mijn moeder had ook een navelpiercing !!
Na een tijdje ging het ook vreselijk iriteren en het ging ontsteken.
me moeder heeft hem eruit gehaald...

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:49

toen ik die van mij liet zetten werd er gezegd dat het 6 tot 9 maanden!!!!! duurt voordat hij geheel is genezen. Ontstoken is echt met pus en zo. gewoon wat rood is geirriteerd. Die van mij heb ik nu 6 maanden en is ontstoken geweest inmiddels is hij alleen wat geirriteerd pas sinds 3 weken wissel ik de piercings daarvoor had ik gewoon de piercing erin die ze erin hebben gezet.

goed 2 keer per dag blijven schoonmaken ben je er 't snelste vanaf

koetjeboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:55

het kan ook zijn dta je niet tegen het matreriaal kan.
bij de piersing waar waar mee hij is gezet.
is hij wel een half jaar lang ontstoken geweest.
toen had ik een andere gekocht, daarna nooit mee last gehad.
kijk wle uit met wat je koop als je er 1 koop koop er dan 1 bij een piersing zaak en niet op de markt of zo.

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:38

Mijn piercing heb ik nu 2 jaar. Eerst maakte ik het gewoon schoon met Betadine. Toen kreeg ik een tip van iemand om de piercing met een wattenstaafje met waterstofperioxide (aangelengd met water, kan je zo kopen bij de Drogist) er tegenaan te houden. Al je velletjes, korstjes enz. bruizen gewoon weg, ideaal toch! Heb wel een tijdje last gehad van een soort blaasje aan de onderkant zeg maar, maar dat kwam omdat ik al snel een ander staafje erin had gedaan en ook had gezwommen.

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:48

Zal ik je eens een tip geven die bij mij heeft geholpen? Kom er lekker helemaal niet meer aan. Geen pleister, geen ontsmettingszooi (maakt het vooral week), zorgen dat je broek er niet op komt. Niet aan friemelen, onder de douche een keer draaien met de sproeier er op en klaar.
Ik heb zelf na 5 dagen mijn ringetje eruit gehaald omdat dat niet meewerkte, ik heb dat staafje erin gedaan en klaar, nooit meer last van gehad. Heb 'm nu denk ik 4 of 5 jaar.

Bonechi_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:53

Ik heb mijn navelpiercing 7 jaar geleden laten zetten. Ik woonde toen op Aruba... je kunt je wel voorstellen: 30 graden elke dag, dat vraagt om ontstekingen...

Niet dus! Ik mocht 6 weken niet in een zwembad zwemmen, maar zee was prima! Ik kreeg wel meteen de tip om een ontstekingsremmende zalf te halen bij de apotheek. Ik weet niet meer hoe het heet, maar het was iets met een B in een gele tube

Verder gewoon onder de douche spoelen en dus misschien met zout water. Ik heb nooit problemen gehad, ook niet met mijn broek en kon hem na een jaar al behandelen als een oorbeel... Gewoon zelf wisselen en geen gezeur.

Annamc1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:59

Geen sterilon gebruiken hoor! Veel te agressief! Gebruik liever Unicura of Sebamed. Houdt er rekening mee dat je zeker een aantal maanden niet mag zwemmen in zwembadwater want dan heb je kans op ontstekingen..niet erg fijn! En niet te veel aan zitten, zit je er toch aan dan eerst je handen wassen...Succes ermee!

LoVeYouH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 09:10

mag je wel zwemmen in de zee dan?

Bonechi_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:12

LoVeYouH schreef:
mag je wel zwemmen in de zee dan?

Bij mij werd het zelfs aangeraden... De zee op aruba is wel zouter dan hier en ik denk ook wat schoner. En ontsmet beter dan andere troepjes.

Ik weet niet hoe het zit met de noordzee...

LoVeYouH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 09:16

hahaha jah denk heeel wat schoner dan hier:P
maar bij mij is het nu bijna helemaal goed het is nog heel iets rood maar wil zo graag zwemmen gwn in zee is al goed

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:15

In de Noordzee mag je ook gewoon zwemmen hoor, de Noordzee is één van de schoonste zeeën, ookal lijkt dat niet zo .

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:27

waterstofperoxide is toch die zooi waarmee jeje haar kunt blonderen?
Het lijkt me we wel stug dat je het daarmee mag ontsmetten omdat er op het flesje zelf staat Vermijd aanraking met huid ofzoiets

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:18

_loekie_ schreef:
waterstofperoxide is toch die zooi waarmee jeje haar kunt blonderen?
Het lijkt me we wel stug dat je het daarmee mag ontsmetten omdat er op het flesje zelf staat Vermijd aanraking met huid ofzoiets

Ja, maar dat is pure. Bij de DA kan je een aangelengd potje met water kopen. Bij mij heeft het iig goed geholpen.

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 23:04

Juist door sterilon is de eerste keer dat ik een piercing had het allemaal gaan ontsteken, ik raad het dus af.
Ik zelf heb nu opnieuw 1 laten zetten (door die ontsteking was mn hele buik rood en pijnlijk, moest eruit) en was het wanneer nodig met unicura, verder doe ik er niets mee.
In het begin had ik een flesje met blauwe vloeistof wat echt ideaal werkte.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:49

Ik heb een paar jaar terug een navelpiercing laten zetten, ik kreeg een ringetje met een balletje van chirurgisch staal.
Volgens mij kon ik daar absoluut niet tegen want de piercing is vanaf de dag dat ik hem had laten zetten, tot een week daarna erg ontstoken geweest.
Ik heb me netjes aan de ontsmettings regels gehouden, maar na een week deedt het zo'n pijn rondom mijn navel, dat ik op een gegven moment naar de schuur ben gelopen, een tang heb gepakt en de piercing door geknipt heb.
Het deedt gewoon te pijn om het balletje van het ringetje los te draaien.
Toen het ringetje er eenmaal uit was, was mijn navel de volgende dag zo goed als genezen.

Drie dagen nadat ik de navelpiercing had laten zetten heb ik trouwens ook een wenkbrauw piercing laten zetten (in een andere pierceshop).
Ik kreeg toen klein goud ringetje en van deze piercing heb ik nooit last gehad.
Ik heb op het moment geen piercings meer, maar als ik in de toekomst weer een navelpiercing zou laat zetten, dan komt er zowiezo meteen een goud ringetje in.

Tamara21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:58

Anita_D waar heb jij je navelpiercing laten zetten als ik vragen mag?
Ik heb hem namelijk bij Skin Art laten zetten in Utrecht!!
Bij mij ging het niet goed en moest de piercing eruit gehaald worden en bij een paar vrienden van mij ook.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:07

Daar heb ik hem ook laten zetten.
De wenkbrauw piercing heb ik drie dagen later bij Pierce-it in Utrecht laten zetten.
Ik heb toen ook de navelpiercing laten zien en hun zeiden dat er veel te veel huid tussen de piercing zat.

Tamara21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:34

Mijn zus heeft haar navelpiercing ook bij Pierce-it laten zitten en dat was allemaal goed.
Ja ze zijn niet echt geweldig bij Skin art volgens mij!!
Als ik nu nog een piercing laten zetten doe ik het ook bij Pierce-it!!!!