lage bloedsuiker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

Re: lage bloedsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:30

nou als ik een bloedsuiker van 3,9 had, zou ik wel ff wat gaan eten.
Het is echt niet goed, als je dat vaker hebt hoor. Bovendien had ze net wat gegeten, dus waarschijnlijk was haar bloedsuiker alweer aan het stijgen.

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:32

Bovendien komen extreem lage bloedsuikers bij niet diabeten zelden voor. Het enige ziektebeeld dat ik ken waarbij dat ontstaat is zeer zeldzaam.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:34

ik ben wel heel benieuwd naar haar hba1C

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:39

Ik ben ook iemand met hypoglycemie. Erg vervelend vanwege het scala aan klachten dat je er van hebt.

Een paar jaar terug ben ik erg gaan letten op mijn koolhydraten. Eet geen brood, geen aardappels, rijst of pasta op heel enkele keer na. Eet veel groente, ook rauw als wortel, sla enz. en ommelet met veel groenten weer. Het is even wennen als je je eetgewoontes zo omgooit maar heeft mij erg geholpen.
Mijn bloedsuiker is nu bijna altijd stabiel. Ik heb geen trek meer in zoete dingen en explodeer niet het ene moment van energie om 5 minuten daarna het liefst naar bed te willen van de moeheid.

Het vergt wel doorzettingsvermogen, zeker in het begin maar als je je beter voelt heb je dat er graag voor over.
Veel succes.

Smystique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:42

Lastig, ik heb voor de gein eens een paar dagen bloedsuiker gemeten, schommelde tussen de 2,9 en dan tijdje later weer 9

Te groot verschil, maar heb toch echt geen diabetes.

Merk wel dat ik onzxettend gevoelig ben voor de manier van eten, moet daar dan dus echt op letten.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:53

wij houden in het ziekenhuis altijd een waarden aan van zowiezo boven de 4.5. en onder de 10. In het ziekenhuis zijn mensen dan ook vaak ontregelt door andere leefgewoontes. En mag je best wat schommelen.

's ochtends is een lagere bloedsuiker dan ook meer acceptabel dan dat je 's avonds een lagere bloedsuiker hebt.

overigens vind ik 3.7 of 3.9 wel laag, maar de een heeft dit standaart en er geen last van. Er kunnen ook mensen zijn die al beroert worden van een bloedsuiker van 4.5.

Ik heb zelf een keer een patient gehad met een bloedsuiker van 0.9 , deze patient was nog goed aanspreekbaar maar voelde zich duidelijk niet goed. Terwijl sommigen al bijna comateus zijn!!

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:22

alphaliponzuur (ik schrijf het zo wel verkeerd) kan goed werken. Dat heb ik ook een tijdje geslikt en dat hielp supergoed. Ik heb dat via een homeopatisch arts als advies gekregen.

narretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 23:30

Ik heb het ook altijd gehad maar sinds ik bij een lijnpoging eens begonnen ben met die maaltijd + shakes, merkte ik dat die perfect waren om gewoon fit de dag door te komen. Ik lijn nu niet meer, maar begin de dag nog steeds met zo'n shake, heb nergers last meer van. Het zijn hele complete voedingen en erg gezond.