Slaap slecht.. iemand tips? zo irritant:(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phillipa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:50

Een zacht rustig muziekje aan doen, ogen dicht ..

Maar ik herken alles hoor wat je zegt! Soms heb ik weken dat ik slecht slaap. Je moet niet té erg proberen te ontspannen, daar word je juist gespannen van .. 's avonds laat (net voor je naar bed gaat) niet nog tv kijken of achter de pc, maar in bad, douchen of een boek lezen. (geen spannend boek dat je uit wilt lezen ) Het helpt bij mij altijd als ik denk: tja ach, boeiend als ik niet slaap, dan maar morgen de hele dag in mn nest

Weltrusten voor straks

Phillipa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:51

Shezzit schreef:
Ik weet niet hoe oud je bent, en als je minderjarig bent is dit waarschijnlijk een hele slechte tip (niet doen dus in dat geval, hihi) Maar het advies: blowen. Ik heb enorm veel last van slaapstoornissen en als ik echt niet in slaap kom, gewoon een halve joint roken van een wiet danwel hashsoort waar je heel erg stoned van word (niet waar je high van wordt, want dan werkt t nog niet) maar dan slaap je gegarandeerd binnen 15 min.
Natuurlijk niet te vaak doen, want je went er redelijk snel aan, maar als je een x niet in slaap komt en de dag erop wel echt goed geslapen MOET hebben is dit de oplossing. Vooral in t begin niet te veel gebruiken want dan ben je de dag er naa juist extra moe, maar een beetje kan wonderen doen.

Whaha lijkt me idd geen handige oplossing, dan heb je zat betere manieren

peach2001

Re: Slaap slecht.. iemand tips? zo irritant:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:36

Ik wissel gewoon af, 2 weken overdreven moe en veel slapen, 2 weken rusteloos en weinig tot niet slapen...
Wat wel wil helpen:

Iedere avond de zelfde tijd naar bed en (heel erg) bijtijds er weer uit, niet langer blijven liggen omdat je weinig geslapen hebt en moe bent, die vermoeidheid helpt je vaak 's avonds eerder in slaap te vallen.

Wat ook kan, wel iets lastiger en vereist enige discipline:
1 nacht overslaan... Hoe moe je ook word dan in die nacht, gewoon wakker blijven, de volgende dag gewoon doen wat je normaal ook zou doen, niet eerder naar bed toe dan normaal, hoe moe ook, en de volgende ochtend weer normale tijd eruit.. Meestal slaap je dan zodra je hoofd het kussen raakt Maar het is meestal wel een goede truc voor een weekje goed slapen

Ilsemarie

Re: Slaap slecht.. iemand tips? zo irritant:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:33

Slaaptabletjes met Valeriaan, of gewone Valeriaan. Dan wordt je wat rustiger en ga je minder woelen en piekeren en als je in slaap bent dan slaap je rustiger en ben je 's ochtends uitgeruster. Wil bij mij nog wel eens helpen

En natuurlijk rust en regelmaat!

Vesper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 11:33

Ik heb het ook ja.

Je hebt ook van die pilletjes.. Dormiplant ofzo iets.
Dat moet ook helpen,ik ga ze vandaag ook halen.
Ik zal het laten weten als ze helpen...

luckyBoy28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 16:05

Ik heb veel ervaring hiermee en weet hoe vervelend het kan zijn, vooral als je dan savonds in je bed ligt en over dingen gaat na denken.. Maar bij mij kwam het doordat ik ineens een lange tijd ziek ben geweest waardoor er een bepaald hormoon niet goed word aangemaakt, die er juist voor zorgt dat je in slaap valt..
Ik las dat je ook melatonine hebt gebruikt, maar ik vroeg me af hoeveel miligraam je gebruikte, dus gewoon van bijv de tuinen of op recept? en ben je bijv ineens een keer behoorlijk ziek geworden, of bijv een jatlag gehad ?

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 18:04

@luckyBoy28 die melatonine heb me ma een keer bij zo'n homopatisch winkeltje gekocht;),, euhm ik ben nooit ineen keer ziek geworden en heb ook geen jatlag gehad;) maar ik slaap slecht sinds mijn vader overlede is weet niet of het daar wat mee te maken heeft, maarjaa

Danah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:57

ja kimmiepaard,, als je pas slecht bent gaan slapen sinds je vader is overleden kan het daar best aan liggen...rot voor je trouwens... heb je wel iemand om erover te praten?

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 19:06

heb niet egt behoefte om er over te praten;),,

peach2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:01

Kimmie_Paard schreef:
heb niet egt behoefte om er over te praten;),,

Schijnbaar toch wel, daarom slaap je waarschijnlijk zo slecht... Niet perse praten, maar schrijven is ook goed, al is het maar op een klein papiertje wat je daarna weggooit of verbrand (bijvoorkeur niet in huis dalijk ben ik nog schuldig aan aanzetting tot brandstichting ofzo)

Als je niet goed weet hoe je ergens over moet praten/schrijven, begin dan gewoon een verhaaltje, schrijf wat in je opkomt, fantasie mag, een leuke of minder leuke herrinnering over/van/aan je vader is misschien nog beter...

Bovenstaand is misschien een tip voor anderen ook die onbewust misschien ergens mee zitten. Het niet goed verwerken en het opkroppen van gevoelens kunnen zich op een later tijdstip uiten in lichamelijke klachten en/of een depressie.

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:36

Als ik niet kan slapen ga ik altijd ondersteboven liggen. Met mijn hoofd bij het voeteneind. op een of andere manier werkt dat altijd :S