knobbeltje in mijn borst gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:03

Hier hetzelfde verhaal, vorige week een echo laten maken maar bleek niets te zijn

nienke1208

Re: knobbeltje in mijn borst gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:02

zelfs een vorm van kanker die al zijn energie in het groeien steekt, groeit niet zo snel.
mijn moeder heeft een snelgroeiende tumor in haar borst gehad, deze was behoorlijk kwaadaardig.
mijn moeder heeft een borstamputerende operatie gehad, en is nu 'genezen'.

is de schijf glad als je voelt?? is een teken dat hij goedaardig is...

Pluttersput schreef:
Hej, die twee knobbels in je nek, zitten die toevallig aan de rechterkant? Dan heb je een hele grote kans dat dat gewoon lymfeklieren zijn. Die heb ik ook. Die zwellen soms een beetje op als ik ziek ben, en dan worden ze vanzelf weer kleiner. Dus daar hoef je je idd geen zorgen over te makenn denk ik.
Groetjes, mij

lymfeklieren zitten zowel links als rechts in je nek/hals
nu heb ik zware keelontsteking en is mijn rechter ook inderdaad meer opgezet dan mn linker.
vriendin had pfeiffer en allebei dr klieren waren mega...

maar goed... weer ontopic...

je kan beter het zekere voor het onzekere nemen, een punctie is niet fijn, maar je krijgt wel zekerheid, sterkte!!!

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:24

Owhh wijffie niet gelijk aan het ergste denken hoor. Even afwachten is het enige wat je nu kunt doen.
Spreek je snel, en hou je rustig.

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:39

ik had het ook...vorige week onder mammo en echo gegaan, resultaat van de mammo weet ik nog niet maar echo toonde niks aan terwijl de arts wel het knobbeltje voelde.

het is wel verkleind na mijn stopweek dus dat was een goed teken (iets kwaadaardigs verandert niet snel of groeit of krimpt niet plots)

reden dat ze niks konden zien op echo is dat borstweefsel nog te dens is.. maar alles wijst op ontstoken melkklier dus ik moet het gewoon in de gaten houden!

hoop voor jou dat het even goed nieuws is!

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:41

Ik heb het ook gehad en heb voor de zekerheid een echo laten maken, maar het bleek niks te zijn Zou het toch even laten nakijken!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 13:38

polbo schreef:
Ik heb ook in elke borst een knobbeltje bij de ene is die groot en ovaal rond de andere is klein en een beetje bobbelig.

De eerste keer schrok ik heel erg maar me ouders stelde me gerust (werken beide in het ziekenhuis) en ben ik pas een week later naar de HA geweest (me ouders hadden geen haast om de HA te bellen en dat stelde mij gerust ik vond het wel best zo). Hij vertelde me dat er niks aan de hand was en ik het wel weg kon laten halen maar dat ik er dan meer last van zou hebben van het litekenweefsel. Dus ik heb het maar mooi laten zitten (ik heb het niet zo op ziekenhuizen). Deze is onder tussen wel iets gegroeit.

De 2de kwam 2 jaar later. Ik weer naar de HA maar er bleek weer niks aan de hand te zijn (en melkklier ontsteking).

Het hoeft dus niet perse kanker te zijn. Ik hoop dat dit je een beetje gerust steld.

heel erg knap van jouw huisarts dat hij rontgenogen heeft en dit zo kan zien en zeggen ,...

mijn huisarts bleef ook volhouden dat het niks was en ik niet moest zeuren .. kon niet ik was te jong , yeah right

nienke1208 schreef:
zelfs een vorm van kanker die al zijn energie in het groeien steekt, groeit niet zo snel.

sorrie maar de ene groeit sneller of langzamer dan de ander
heb gezwellen gehad die er maaaanden over deden om 1 bij 1 te worden andere die binnen 2 maanden 3 bij 4 waren ..
mijn moeder heeft een snelgroeiende tumor in haar borst gehad, deze was behoorlijk kwaadaardig.
mijn moeder heeft een borstamputerende operatie gehad, en is nu 'genezen'.

is de schijf glad als je voelt?? is een teken dat hij goedaardig is...

mijn kwaadaardige gezwellen waren GLAD

Pluttersput schreef:
Hej, die twee knobbels in je nek, zitten die toevallig aan de rechterkant? Dan heb je een hele grote kans dat dat gewoon lymfeklieren zijn. Die heb ik ook. Die zwellen soms een beetje op als ik ziek ben, en dan worden ze vanzelf weer kleiner. Dus daar hoef je je idd geen zorgen over te makenn denk ik.
Groetjes, mij

lymfeklieren zitten zowel links als rechts in je nek/hals
nu heb ik zware keelontsteking en is mijn rechter ook inderdaad meer opgezet dan mn linker.
vriendin had pfeiffer en allebei dr klieren waren mega...

maar goed... weer ontopic...

je kan beter het zekere voor het onzekere nemen, een punctie is niet fijn, maar je krijgt wel zekerheid, sterkte!!!

heel fijn dat je moeder genezen is !

meiden/dames
er zijn zoveel soorten gezwellen en kanker en zoveel dingen die bobbels hobbels en knobbls vormen die helemaal niet erg zijn

gewoon goed in de gaten houden
maandelijks controleren
niet direct in paniek springen als je iets voelt , even maandje (of 2 ) aankijken , dan niet extra controleren , gewoon op je vaste tijd
bij twijfel even echotje laten maken

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 20:51

allemaal bedankt voor jullie steun. ik moet aanstaande woensdag en ze doen eerst een echo , hoop dat ze daar wat uit kunnen vinden want ik heb het niet zo op die foto en een bioptie maar ik laat het maar over me heen komen.jullie horen wat de uitslag is. groetjes liset

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:01

Ik wens je succes en sterkte.
P.S. ik duim voor je!

Iesj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:12

Heey allemaal,
Ik ben nog jong en zat eens bij me moeder op schoot en toen zag ik ook een knobbel (best wel groot zitten), ik zei dat zij voelen en ze begon zich er een beetje ongerust over te maken.
Ze had al altijd een schouder probleem want als ze bijv. ging bellen legden ze haar telefoon in der net met haar hoofd erop (als je het nog begrijpt) en dan had ze twee handen vrij om andere dingen te doen.
Maar omdat die bobbel er zat ging ze toch maar naar de dokter.
De dokter eeen beetje kijken en uiteindelijk kwam eruit dat het niet erg was.
Het was een botje dat verschoven was van dat bellen.
Hier heeft ze gelukkig verder geen last van gehad.
Miss. hoef je je wel geen zorgen te maken Lachen.

Xxx Isa

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 01:24

Succes en sterkte, hoop ontzettend voor je dat het niks ergs is. Blijf het wel even volgen..

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 09:32

Heel veel sterkte woensdag. En inderdaad laat het maar over je heen komen Lachen

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 10:58

Spannend.. Best eng is dat. Maar het is vast niet kwaadaardig

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 15:51

Vind het ook best wel spannend maar ik maak me drukker om de onderzoeken dan om de uitslag hoop maar echt dat ze wat vinden op die echo .en nogmaals iedereen bedankt voor jullie steun
Laatst bijgewerkt door lightmorebh op 26-06-06 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:00

Hoop dat alles goed komt Lachen Maar ga daar maar vanuit hoor!

GoldieLoks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:04

Ik heb twee jaar geleden ook een knobbeltje in mijn borst gehad (ook toen ik 20 was).
De huisarts vertrouwde het niet en verwees me door naar het ziekenhuis. Daar wilde ze geen mammografie doen i.v.m. mijn leeftijd.
Er werd verteld dat de straling van de mammografie een goedaardig gezwel kan veranderen in een kwaadaardig gezwel. Of dit waar is geen idee. Er is wel een bioptie uitgevoerd. Hier voel je bijna helemaal niet van, want je borst wordt verdooft met inieminie naaldenprikjes. Deze bioptie werd uigevoerd d.m.v. een echo. Op het scherm kan je alles heel mooi volgen, zelfs de bioptie. Na een week wachten bleek het knobbeltje een ophoping te zijn van kleine vetklompjes en cellen die aan elkaar zijn gaan vergroeien. Het was bij mij geen enkele vorm van een gezwel. De arts in het ziekenhuis liet mij de keus om een operatie te ondergaan. Na een half uur goed nadenken heb ik besloten dat ik het knobbeltje operatief wilde laten weghalen. Als je eenmaal weet dat ie er zit blijf je eraan denken. Dat is geen pretje. Ik werd er gek van. De operatie heeft bij mij +/- een kwartiertje geduurt. Ik kon dezelfde dag weer naar huis. Hij zat bij mij vlak onder mijn tepel. Deze is gedeeltelijk losgehaald en het litteken is bijna niet te zien.

Ik hoop voor je dat het een soortgelijk knobbeltje is!! Ik ben blij dat ik het heb laten doen.
Ik wens je veel sterkte!!!

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 21:26

nou ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest en het is gelukkig alleen maar borstweefsel. moet alleen wel stoppen met roken:( . heb alle onderzoeken gehad en de foto viel ook wel mee en de echo was helemaal niet erg maar de bioptie dat was niet echt bepaald lekker maar ik ben er vanaf. Het hoeft gelukkig ook niet weggehaald te worden dus al goed eind goed maar ik moet wel alert blijven maar dat moet je zowiezo

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:35

Laui! schreef:
Als het kanker is, groeit het m.i. niet zó snel. Een tumor groeit in máánden of jaren, niet in uren/dagen.
Je borsten veranderen continu door de hormonen die in je lijf zitten (en ook continu wisselen qua concentratie).
Een knobbeltje (of zwelling) kan vanalles zijn, het hangt van een heleboel factoren af of het kwaadaardig is, en de kans is nog behoorlijk klein (hoewel borstkanker erg veel voorkomt).
Hoe oud ben je? Borstkanker komt pas echt veel voor boven 35 jaar, alleen als het de erfelijke vorm is kan het eerder. Er zit een piek bij vrouwen van ongeveer 22: daar komen heel veel goedaardige zwellinkjes voor. Waarom dat is weet ik niet, maar het is wel zo.
Kun je het knobbeltje goed bewegen (= goedaardig kenmerk)? Doet het zeer (= goedaardig kenmerk)? Is het hard of zacht? Zit het los van de huid (=goedaardig kenmerk)?
Foto op zich zegt niet zo heel veel, ze zullen eerder een echo maken, daarop kunnen ze al heel goed zien hoe het er uit ziet en dan heoven ze geen bioptie te doen.

Die 2 weken kunnen absoluut geen kwaad. Als hij je voor 6 maanden naar huis had gestuurd had ik je geadviseerd terug te gaan. Meestal willen ze eerst een menstruatie afwachten, vaak trekt het dan als nog weg Knipoog

enigsinds mee eens
maar er zijn uitzonderingen
ik was 13 toen er een kwaadaardig knobbeltje werd weggehaald, sta sindsdien onder controle
eerste tijd om het jaar, toen om de 5 jaar, sinds ik de 30 ben gepaseerd, jaarlijks borst onderzoek en een uitsrijkje
en er zijn gezwellen die wel degelijk snel groeien
vriendin van mij had een gezwel in haar hersens, geopereerd, maar niet alles kon worden verwijder,
2 maanden later was het gezwel groter terug, nog geen half jaar later is ze overleden
ik wil niemand bang maken ofzo.
maar er zijn dus uitzonderingen

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:50

lightmorebh schreef:
nou ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest en het is gelukkig alleen maar borstweefsel. moet alleen wel stoppen met roken:( . heb alle onderzoeken gehad en de foto viel ook wel mee en de echo was helemaal niet erg maar de bioptie dat was niet echt bepaald lekker maar ik ben er vanaf. Het hoeft gelukkig ook niet weggehaald te worden dus al goed eind goed maar ik moet wel alert blijven maar dat moet je zowiezo

Pff wat een opluchting zeg. Ik vind het goed van je dat je deze stap hebt genomen. Nu kan je teminste met een gerustiger gevoel verder en denk je niet steeds wat als.. of had ik maar...

Maar uuhh succes met stoppen met roken he Knipoog Haha!

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 22:04

ja dat wordt nog wat want dan moet mijn vriend ook echt stoppen

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:08

Oww dus het wordt gezellig bij jullie thuis de komende tijd Vork

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:16

zo dat is wel een hele opluchting!!!!

moeder van mn vriendin blijkt nu uitzaaiing van de borstkanker te hebben, vandaag uitslag gekregen, komen er net vandaan Huilen

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:43

Ik had er zowel links als rechts 1. Links is zeker van dat t goedaardig is ( heb een echo gehad op beide borsten), rechts was dat niet duidelijk te zien dus die hebben ze er uit gehaald. Ondertussen is er daar weer 1 terug gegroeid, die ook weer pijn doet. Ik ben terug gegaan maar omdat ik pas 19 ben word ik TOTAAL NIET serieus genomen. Nee dat is litteken weefsel zegt ie dan. Mijn behandelende arts gaf als antwoord op mijn vraag of ik ze het best steeds kan blijven verwijderen en of t later tot iets kwaadaardigs uit kon groeien doodleuk t antwoord: je moet t zelf weten en dat merk je dan wel weer Boos! Boos! Boos!

Vaak zijn t inderdaad opgezette kliertjes, of een cyste, dat was bij mij t geval. Maar t doet pijn, ik heb er last van, het hoort er niet dus ik wil t uit mn lijf. Ik kan helaas ook nergens vinden of het op jonge leeftijd hebben van cystes later de kans op borstkanker vergroot. Naar mn arts ga ik niet meer Boos!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:55

Gelukkig is het niets Lightmore, idd beter zekere voor onzekere nemen en laten controleren.

Ik heb ook een knobbeltje ontdekt, hele tijd terug al hoor..maak mij er niet druk over, maar hij is nu binnen een jaar toch ietsjes gegroeid. Vriendin van me wel, ze zei hoe kan je nou zo laks doen over zoiets?
Heeft ze gelijk in, gebeurd zovaak, maar ik ben niet bang dat het iets zal zijn. Doet nl geen pijn en is een rare bobbel en hard. Vast een cyste, heb die ooit eens op mn wenkbrauw gehad en weg laten halen, gok dat het vergelijkbaar is daarmee.
Moet wel zeggen, geen idee hoe b.k aanvoelt? Mijn knobbeltje zit vlak naast mn tepelhof, onderhuids (je ziet hem dus niet zitten), doet geen pijn, is wat bobbeligeschijf als het ware, maar dan rondachtig, in de week NA mn menstruatie het ergst en vlak voor menstruatie weer weg, nou ja weg ook niet helemaal, maar minder voelbaar.
Bij HA geweest, slik pil, rook, zit k in familie, dus mn moeder en iedereen zei toch te laten controleren gezien dat ding toch in een jaar tijd meer voelbaarder is geworden.
Na mn menstruatie moet ik terugkomen en dan wordt er een afspraak gemaakt voor een echo en foto. Bij cyste zal die leeggezogen worden. Nou daar pas ik mooi voor, hihi, geen naalden in mn lijf bij iets wat geen pijn doet en niet opvalt Knipoog

Sjaap, waarom ga jij niet eens naar een andere HA? Neem ana dat je recht hebt op een second opinion? Succes, jouw verhaal klinkt niet echt gezellig zeg.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:01

Fijn dat er niks aan de hand is. Ik snap best dat roken niet gezond is, maar waarom moet je stoppen?