Jongeren moe door angst.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bakkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:14

ja het is wel zo dat er ontzettend veel kinderen/mensen moe zijn....
ik ben ook altijd moe,maar ik let er wel op dat ik bijna elke nacht 8 uur slaap krijg.....al moet ik dan nog toegeven dat ik op mn werk ook altijd moe ben......vreselijk is het
nu ik dat stukje gelezen heb hoop ik niet dat ik het ook heb......mijn moeder heeft het dus ook....

ppl0026

Re: Jongeren moe door angst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 19:55

*heeft net middagdutje gedaan..*
Ik snap eigenlijk niet hoe het door angst kan komen.. Ik kan die link eigenlijk niet echt leggen.
Ik ben juist heel moe door stress en doordat ik zo moe ben krijg ik nóg meer stress. Vicieuze cirkel dus.

eroslover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:07

ik ben ook veel heel moe , ik heb eignelijk geen idee waardoor , misschien maar eens op pfeiffer testen.Ik heb trouwens ook faalangst en daar kan je ook wel moe van worden

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:55

Jongeren zijn steeds vaker depresief. Vaak doordat er kwa school/sport/vrienden heel veel druk op gezet word. Wat ik zelf ook erg merk. En soms lijkt het wel gewoon alsof het in is om depresief te zijn. Heel veel vrienden van mij hebben gedaan alsof ze depresief waren. of doen dat. Terwijl je gewoon zéker weet dat het nep is, Alleen om aandacht te vragen. Wat natuurlijk erg apart is. Kinderen worden dan natuurlijk ook veel minder serieus genomen. Maar als je depresief bent. Ben je vaak ook moe. Denken put een mens uit.

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:57

Ik ben bijna nooit moe, ja aan het eind van de dag Ben ook nooit depressief of wat dan ook, maarja dat zal misschien nog wel komen. Ik ben nu bijna 15...

Patricia20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 02:30

er is wel een verschil tussen angst, en een paniekstoornis.
ikzelf heb al jaren een paniekstoornis, waarvoor ik ook nog steeds in behandeling loop.
angst daarintegen heeft elk mens wel eens, angst voor spinnen,angst voor liften enz enz enz.

angst is ook een heel normaal mechanisme van je lichaam.

paniek ook, alleen het is hoe je ermee om gaat,en wat je erbij denkt.

ik denk ook dat kinderen of jongeren dan, vaker moe zijn,doordat ze minder sporten, meer prestatiegericht zijn/of moeten zijn,en minder goed eten.(hierbij bedoel ik groente en fruit enz)
veel eerder onzeker zijn of worden gemakt, (denk heirbij aan flaporen,kleine borsten enz)
waardoor ze dus een minderwaardigheidscomplex krijgen, en tja... denken is vermoeiend.
vroeger had je ook geen nieuws, tenminste niet het nieuws wat er nu is, en wat er allemaal gebeurt in de wereld..
maar goed ik kan zo nog wel even doorgaan,maar denk niet dat het veel nut heeft haha

en uiteraard kan er ook een lichamelijke oorzaak zijn, zoals pfeifer bijvoorbeeld,mar das weer een ander verhaal

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 15:22

cece schreef:
*heeft net middagdutje gedaan..*
Ik snap eigenlijk niet hoe het door angst kan komen.. Ik kan die link eigenlijk niet echt leggen.
Ik ben juist heel moe door stress en doordat ik zo moe ben krijg ik nóg meer stress. Vicieuze cirkel dus.

Doordat scholen etc. veel meer prestatie gericht is dan vroeger en de omgeving qua prestaties meer van je verwacht, ben je bang om niet aan die eisen te voldoen. Een angst dus. Daardoor raakt men gestresst, en moe door stress en dan weer gestresst omdat men zo moe is inderdaad.

Twaalf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:37

Patricia20 schreef:
er is wel een verschil tussen angst, en een paniekstoornis.
ikzelf heb al jaren een paniekstoornis, waarvoor ik ook nog steeds in behandeling loop.
angst daarintegen heeft elk mens wel eens, angst voor spinnen,angst voor liften enz enz enz.

angst is ook een heel normaal mechanisme van je lichaam.

paniek ook, alleen het is hoe je ermee om gaat,en wat je erbij denkt.

ik denk ook dat kinderen of jongeren dan, vaker moe zijn,doordat ze minder sporten, meer prestatiegericht zijn/of moeten zijn,en minder goed eten.(hierbij bedoel ik groente en fruit enz)
veel eerder onzeker zijn of worden gemakt, (denk heirbij aan flaporen,kleine borsten enz)
waardoor ze dus een minderwaardigheidscomplex krijgen, en tja... denken is vermoeiend.
vroeger had je ook geen nieuws, tenminste niet het nieuws wat er nu is, en wat er allemaal gebeurt in de wereld..
maar goed ik kan zo nog wel even doorgaan,maar denk niet dat het veel nut heeft haha

en uiteraard kan er ook een lichamelijke oorzaak zijn, zoals pfeifer bijvoorbeeld,mar das weer een ander verhaal

Maar een paniekstoornis valt onder angststoornissen .
'Normale' angst is gezond, maar valt het onder angststoornissen, dan is het niet meer de 'normale' angst.

0nina0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:22

ik herken mezelf er wel in ja..ben altijd moe en ziek en angstig om nieuwe opleiding en etc

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:51

Urielle schreef:
Ik zie de oorzaak vooral in een verkeerde levensstijl: welk kind krijgt nog elke dag verse groente, net als de generaties voor ons? Welke kind kent nog echte regelmaat?

Ik, gelukkig.
Daar ben ik zo enorm blij ben, want ik merk gewoon dat ik het hard nodig heb.

Ik ben gelukkig gewoon moe 's avonds als ik naar bed ga.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:50

Waar ik wel benieuwd naar ben, waarom denken de jongeren van nu dan dat ze zoveel moeten presteren?

Zelf ben ik nog leraar in opleiding en eerlijk gezegd heb ik liever dat een kind gewoon ontspannen, gezond en met plezier functioneert op een niveau lager dan op zijn tenen moet lopen voor een hoger niveau. En daar ben ik gelukkig geen uitzondering in.
En hoewel je verschrikkelijk drammerige ouders hebt, staat bij het merendeel gelukkig ook het welzijn van hun kind voorop.
Je kunt zeggen: sportclubs ed, maar daar kan ik tegenover stellen dat kinderen dat niet MOETEN maar ervoor kiezen en vroeger moesten de kinderen na school in het bedrijf van hun ouders mee gaan helpen of thuis de huishouding doen en op broers en zusjes passen. Waar komt die drang naar perfectie (die ik als 27-jarige ook heb, maar die leg ik mezelf op, zit in mijn karakter) vandaan?

@VeirL: applausje voor je ouders!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:31

Dat zou best wel is kunnen kloppen dat jongeren moe zijn door angst.
Vorig jaar was ik aardig depri en ik was ook vreselijk moe, ben er toen op geprikt maar er kwam niks uit. Ik sliep toen iedere dag onwijs veel.
Nu zit ik weer in een stress situatie en ben snel angstig, ik ben weer ontzettend moe.
Dus ik denk dat er een kern van waarheid inzit.
Maar veel mensen leven nu ook ongezond dat zal ook meespelen

Naomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:39

Ik heb de laatste jaren 6 jaar in totaal, last van extreme vermoeidheid, wat de laatste 2 jaar het ergst is.
Ik heb veel onderzoeken gehad en kwam niks uit, behalve dat ik chronisch vermoeid werd verklaard.
Verder heb ik ook een spastische darm en enorm veel druk op me gehad en soms nog.
Maar als ik ritme heb en goed beweeg gaat het goed.
Maar het is wel een een strijd elke morgen om op tijd op te staan en dingen te ondernemen als ik vrij ben zeg maar.

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:44

Heeft een van jullie wel eens gehad dat je om een bepaalde reden (stress, paniek, druk etc) een hele snelle hartslag krijgt. En dan zo erg dat je het gewoon bij jezelf voelt?

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:47

ik denk dat veel mensen * jongeren* geestelijk erg moe zijn geworden, omdat de maatschappij erg verandert, er is meer chaos , meer stress, meer verplichtingen en regeltjes , meer criminaliteit enz. enz.

als je geestelijk moe bent, en dus constant loopt te denken en dat kan leiden tot veel lichamelijke klachten zoals slapeloosheid, onrustigheid, depressies, soerpijn , hyperventilatie, hartkloppingen, hoge bloeddruk ga zo maar door.

dus ook die vermoeidheid kan zeker komen doordat je geestelijk niet helemaal in evenwicht bent. en dna helpt slapen alleen meestal niet meer om echt van je moeheid af te komen.
als ik bijv. smorgens opsta, dan sta ik gewoon al moe op. en dat is dan nie tomdat ik weinig geslapen heb, maar gewoon omdat ik teveel aan het nadenken ben en me druk maak om alles en iedereen en daardoor lichamelijke klachten krijg, en dus gewoon door blijf lopen ermee waardoor je gewoon steeds oeier en moeier zal worden. totdat je lichaam op een gegeven moment zowiets heeft van HO en niet verder, en dna merk je het ook wel hoor en dan zal je effies gas terug moeten nemen, wat egr moelijk is vandaag de dag.

maar ik gloof wel dat het ook o.a. door angst kan komen de moeheid onder de jongeren. jongeren staan ( ben ik van overtuigd ) veel meer onder druk dan vroeger, ondanks alle luxe die we tegenwoordig hebben.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:28

Ik heb een paar maanden geleden een periode gehad dat ik er echt even doorheen zat. Met vrienden liep het niet lekker, school was 1 grote puinzooi, ik zat elke dag uren aan mijn huiswerk om vervolgens een 4 te halen, thuis ging het door school ook niet lekker, paardrijden ging voor geen meter meer omdat ik vol stress zat, en ik werd er doodmoe van. Had toen totaal geen ritme meer, zat gewoon erg slecht in mijn vel. Ging van pure ellende vaak om half 10 naar bed, om de volgende ochtend doodmoe weer op te staan.

Gelukkig zijn die zaken nu allemaal opgelost, heb ik een paar knopen doorgehakt, waarvan ik niet weet of ik er goed aan heb gedaan, maar ik heb nu iig weer regelmaat in mijn leven en dat heb ik echt nodig.

Muzefee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:09

Ik zit op het moment in een mindere periode en merk dan wel dat ik moe ben. Erg moe, en heb soms ook weinig zin in dingen te doen, terwijl ik eerder altijd overal voor in was.

Het heeft te maken met m'n thuissituatie. Er is teveel gebeurd, waardoor ik, jahwel, angst uitsta. Jah, ik ben bang voor mijn ouders en denk doordat ik daar constant mee bezig ben ik gestresst word en uiteindelijk erg moe.
Ik kan nog zo'n lange nacht slapen, ik blijf moe.
Het is erg vervelend en kan er op het moment ook niet meer goed mee omgaan. Pieker veel te veel, ook weer vermoeiend.

Vroeger waren jongeren volgens mij echt meer doorzetters. Die lieten zich niet zomaar uit het veld slaan. Tegenwoordig is dat verzwakt heb ik het idee, maar ik denk in mijn geval dat het mede komt omdat mijn ouders zoveel grip op mijn leven hebben, dat ik niet hard voor mezelf opkom.

Binnenkort neem ik wel maatregelen hier thuis en hoop dan ook dat ik me wat beter ga voelen... We zullen zien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:53

Ja, ik herken het wel, vermoeidheid door depressie of angst ofzo. Ik gaf er alleen nooit aan toe

(Soms vond ik dat best stom van mezelf, als ik zag wat een bepaalde voorrechten sommige mensen bijvoorbeeld op school kregen door er wél aan toe te geven. Maar ach...)