Lijkt het niet op mijn beschrijving? Want daarbij breidt het zich ook steeds meer uit. Ben erg benieuwd wat de dokter ervan zegt. Laat je het ff weten?
zo ben inmiddels alweer ff terug van de dokter, en het was inderdaad ringworm. Het kon ook haast niet missen..want de kenmerken kwamen wel zo duidelijk overeen met wat ik op het internet vond. Dus ik heb er nu MYK-1 lotion voor gekregen en nu maar hopen dat het snel weg is.
@ Takkel: nee het leek niet op jouw beschrijving, ook als ik keek naar die foto leek het er totaal niet op. Sommigen stukje; zoals schilferige plekjes leek er wel weer enigszins op. Maar verder niet echt, daarnaast was ik vrijwel overtuigd dat het ringworm was door de beschrijvingen daarvan , die spreken leken eveneens alsa de foto's daarvan. Maar evengoed bedankt voor het meedenken .
ringworm is inderdaad wel besmettelijk hoor. mijn pony had het vorig jaar en een week later kreeg ik het ook, maar met het zalfje van de huisarts is het zo weer over hoor
hahaha ik vind het ook vreselijk klinken, ik zeg het ook maar niet tegen teveel mensen. dan doe ik er gewoon wazig over: jaah tis een infectie. Of juist heel spottend; ik ben beschimmeld. Bedoel ringworm klinkt freaky..en schimmelinfectie klinkt ook niet smakelijk
hmm ben nieuwsgierig geworden.. wil nu wel even weten wat het is...
Als je (beter) zou lezen, zou je al even weten wat het was...
Apollo, beterschap! Het ene mens is er wat gevoeliger voor op het ene moment dan het andere, heeft te maken met je weerstand. Toevallig met een paard of koe in aanraking geweest die ringschurft had? Misschien dat die ook behandeld moet worden (niet altijd nodig).
Ik heb geen idee waar ik het moet hebben opgelopen. Ik ben wel met paarden in contact geweest maar die hadden geen ringschurft zover ik weet. Ik las dat de incubatietijd 1 a 2 weken was, en rond die tijd zat ik in Mallorca - meivakantie, dus ik vermoed dat ik het misschien wel in Mallorca heb opgelopen want daar liep ik ook constant met truitjes/bikini etc...dus die schimmel heeft daar misschien ergens tegen aangeplakt gezeten Ik baal er trouwens wel van dat het nu wel errug lastig, haast onmogelijk is, om mijn rechteroksel te scheren...wordt het net mooi weer kan ik nog geen hemdjes dragenn omdat ik dadelijk met oerwoud rondloop . Naja ik probeer het wel te scheren..maar tis gewoon behoorlijk lastig en ik gebruik er maar een apart scheermesje voor omdat ik dalijk de schimmel nog over mijn 'hele' lichaam ga verspreiden.
Ik heb het ook maar dan een andere versie denk ik. Overigens kunnen dieren ook alleen drager zijn en er zelf geen last van hebben zei mijn HA.
Maar goed ik heb op mijn buik een witte kring die zo rond is dat het lijkt of hij met de passer is gemaakt. Volgens mijn HA en een DA is dat ringworm, het is bij mij alleen niet rood, het jeukt niet en het veranderd ook niet. Ik heb er ook geen last van, het is alleen zichtbaar. De zalf die ik heb gekregen heb ik nu 2 weken en ik zie nog echt geen verbetering... Denk dat ik toch maar eens terug ga, want ik denk zelf dat er een verkeerde diagnose is gemaakt, maar goed, ik ben geen HA...
Nee je hebt nu geen levenslange immuniteit, volgens mij kan je lichaam geen antistoffen tegen (deze) schimmel aanmaken. Dus het kan altijd weer terugkomen, maar dan weet ik meteen wat het is; dus heel erg zal het niet worden.
Verder is het inmiddels al een stuk minder ja, ik kan me gerust in spaghetti truitjes vertonen zonder dat iedereen meteen vraagt; wat ik daar toch heb. Gelukkig maar, want met een tschirt aan met dit weer is het véél te warm. Van 1 'schimmelplek' zijn er nog aan het uiteinde 2 wondjes, maar die gaan neem ik aan ook snel over. de overige plekjes zie je nog een beetje maar lang niet meer zo erg. En ik heb er verder ook geen last meer van. Behalve dat scheren nog steeds een beetje lastig blijft, maar ik gebruik er een telkens een apart wegwerpmesje voor want anders kan ik nog geen hemdje aan