Soort steek bij het hart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 19:50

ja ik adem dan meestal ook heel zachtjes want als ik dan diep uitadem dan doet dat echt pijn.. meestal is het ook zo weer over maar ik heb er bijna elke dag wel een keer last van.. en ik heb er het vaakste last van als ik stil zit.

geit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 06:12

ik heb er ook last van en ben ervoor naar de dokter geweest aangezien ik ook last had van een ruis.
de dokter zij dat het niks ernstigs was maar ik hoorde pas dat het door stress kan komen.
wat meestal wel helpt is om gewoon door de pijn heen te ademen hoeveel pijn het ook doet

Tancreda4

Re: Soort steek bij het hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:20

Ik heb het ook wel eens. Vroeger had ik het heel vaak, en ben ik er mee naar de dokter geweest. Die constateerde een ontstoken spier.
Soms was het zo erg dat ik in een foetus houding moest gaan zitten en wachten tot het over was, en heel oppervlakkig admeen anders verging ik van de pijn. Ziet er leuk uit als je aan het winkelen bent en opeens in elkaar krimpt

Nu heb ik het nog wel eens. Ik wacht dan even een paar tellen en meestal kan ik gewoon daarna verder gaan.
Als ik behoorlijk veel stress heb steekt het de kop weer op, en laatst was ik zo'n beetje onderkoelt en had ik er ook weer dagen last van.

Tja, wat doe je eraan... Ik niets. Het is niet meer zo erg dat ik er ontzettend last van heb ik me heel erg belemmert.

LadyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:30

Kan het geen groeipijn zijn? dan heb je namelijk ook een steek bij je hart....

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 10:36

eeh.. ik ben 16 en ik ben al heel lang 1.80 (paar jaar) dus ik denk niet dat ik nog groei
Kan het mis hebben hoor.

Yootje15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:04

Ik heb het ook wel eens gehad, maar bij mij ging het vanzelf over.

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:08

ik ben dus afgelopen donderdag zeer ziek geweest en had er were last van toch maar midden in de nacht langs de night care en ja hoor ik had astma dus misschien is dit misschien iets voor jullie heb nu ene astma pompje en geen last er meer van

Anita_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:40

Ik heb dat soms ook en dan meestal als ik zittend op bed tv kijk.
Ik ga dan een beetje in elkaar gedoken zitten, voor mijn gevoel is het dan het snelst over doordat je lichaam dan meer ontspannen is.
Meestal duurt het ongeveer een minuutje, maar ik heb het jaren terug eens een hele ochtend gehad, nou dan weet je niet hoe je het hebt als je een ochtend zo kort moet blijven ademen.
S'middags ben ik toen met mijn moeder naar de huisarts geweest en die zei dat het mini-hartinfarctjes zijn.
Ik moet ook wel zeggen dat toen ik gestopt was met roken, ik er nauwelijks meer last van had.
Laatst bijgewerkt door Anita_D op 08-06-06 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:41

Ik heb het ook vaak gehad en bij mij was een groeitstuip van mijn voorgevel

En bij mij is het soms door mijn paniekaanvallen

ziatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:26

Liezel1 schreef:
ik volg dit even, ik heb dit soms ook...
dan kan ik even niet diep ademhalen, want dat doet pijn....

Jep, dit precies heb ik ook wel eens.. na een paar keer heel zachtjes ademhalen is het meestal over maar het is wel heel vervelend!

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:31

Het kan ook van je maag afkomen he ,dat lijkt heel erg dan of t je hart is,maar kan iets in je maag zn.
Ik zou zeggen miss toch ff langs de arts (makkelijker gezegd dan gedaan ,want ik gaa zelf ook bijna nooit )
Maar goed als t van spanning komt of stress ,dan krijg je miss nog meer last van doordat je je ongerust maakt ,dus dan zou ik toch ff naar de arts gaan

sterkte

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:09

Blij dat ik niet de enige ben die dit heeft, ik heb het namelijk ook.
Vaak als ik ergens zenuwachtig voor ben/ ben geweest. Is na uiterlijk een dag wel weer over gelukkig..

FlynnlOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:14

Ja idd ik heb het ook
Heb het nu al een tijdje niet meer gehad, maar als ik dan ook maar een kleine beweging maak doet het al meteen pijn.. heel rustig blijven zitten en idd niet te diep inademen!

Dreamer_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:54

dat heb ik ook welleens inderdaad,maar als ik jullie zo hoor heeft iedereen het dus welleens.. dus ben ik niet meer bang
de eerste paar keer dacht ik echt dat ik een halve hartaanval ging krijgen ofzo..

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 20:03

Silvaantje schreef:
dat heb ik ook welleens inderdaad,maar als ik jullie zo hoor heeft iedereen het dus welleens.. dus ben ik niet meer bang
de eerste paar keer dacht ik echt dat ik een halve hartaanval ging krijgen ofzo..

haha ik ook.. daarom vroeg ik het dus ook maar even

Vladeli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:02

Ik heb er ook last van Armen in de lucht, paar x diep ademen...totdat het punt waar het zeer doet. Probeer daar over heen te ademen, zegmaar. Snappen jullie het?
Maar dan is het bij mij over.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:45

Ik heb dit ook wel eens, je moet idd proberen erover heen te ademen. De dokter zei een paar jaar geleden tegen mij dat het een spiertje was wat vast zat/klemde tussen je ribben ofzo.

monica12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:24

hé wat toevallig!! dat heb ik ook welleens...ik ben nog maar 12...gelukkig zakt het nu wel weer wat....ik heb ook vaak hoofdpijn; maar dat komt volgens mij om dat ik niet zoveel drink dus dat doe ik maar wat meer
suc6! hopen dat het snel overgaat....

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:37

rosaenbeer schreef:
Ik heb dit ook wel eens, je moet idd proberen erover heen te ademen. De dokter zei een paar jaar geleden tegen mij dat het een spiertje was wat vast zat/klemde tussen je ribben ofzo.

Ik moet er niet aan denken om erover heen te ademen

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:58

Anita_D schreef:

Ik moet er niet aan denken om erover heen te ademen

Nee, ik vind het ook gruwelijk. Meestal wacht ik ook tot het over is, maar soms zet ik mezelf ertoe. Maar is niet fijn nee.

Twaalf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:50

Vladeli schreef:
Ik heb er ook last van Armen in de lucht, paar x diep ademen...totdat het punt waar het zeer doet. Probeer daar over heen te ademen, zegmaar. Snappen jullie het?
Maar dan is het bij mij over.

Bij mij ook .

Tries_en_Faf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 07:31

inderdaad ribspiertje, niet ernstig, wel errug pijnlijk en vervelend.

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:26

Had het vandaag op school. Van die kleine, irritante, zeurdende steken...

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:58

ik heb het soms ook, soms zo erg dat ik met mijn hoofd tussen mijn knieen zit van de krampen/steken en het ademhalen bijna niet lukt van de pijn. Dit verdwijnt ook weer na een tijdje. ik ben naar de huisarts gegaan en die vertelde mij dat ik teveel stress had (zonder dat ik er zelf iets vanaf wist maar goed)

Ik ben trouwens mijn eetgewoontes ook gaan veranderen, niet veel vet en suiker meer, en ik heb er eigenlijk bijna geen last meer van.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:34

Ik heb dit dus ook en bij mij was de boosdoener een onschuldig gaatje in m'n middenrif. Kan verder geen kwaad