zwemmen en menstruatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MayaH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:47

Er is iets nieuws uitgevonden he voor het zwemmen. Dat zijn van die cups die je over de baarmoedermond kan schuiven...Dit is veel makkelijker omdat je die 12 uur kan laten zitten. En bij de tampon moet je hem meteen na het zwemmen eruit halen omdat de tampon volgezogen is met water uit het zwembad en dus geen bloed meer opneemt en dus lek je door. Ik heb het zelf een keer geprobeert, het inbrengen is lang niet zo eng als dat het lijkt. En je kan ze ook gewoon bij de drogist halen...wel iets duurder dan de rest maar dan hoef je je de hele dag geen zorgen meer te maken.

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 17:56

ik heb hem nu in, ik voelde hem eerst, nu niet meer.. maar is het nu zo, dat als ik heel even uit het zwembad ga, ik hem meteen moet verwisselen??

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 18:52

is het trouwens normaal, dat als ik dat geval eruit haal, het VERSCHRIKKELIJK pijn doet?

Duvel91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:01

Gemma_Luuvv schreef:
is het trouwens normaal, dat als ik dat geval eruit haal, het VERSCHRIKKELIJK pijn doet?

Dat had ik de eerste paar keren ook, het doet pijn met eruit halen als hij nog niet genoeg volgezogen is, dan heb je ook een beetje het gevoel dat je zelf leeggezogen wordt (ik iig). Als je hem er wat langer in laat zitten, floept hij er zo uit .

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 19:02

oke dankjewel heb nu gewoon weer maandverband, morgen maar gewoon erin doen

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:08

Gemma_Luuvv schreef:
maar ik ben zo bang dat het zo pijn gaat doen

Als het pijn doet zit hij niet goed en moet je hem verwijderen en vervangen voor een andere.
Een goed geplaatste tampon voel je niet
Je moet er gewoon geen probleem van maken

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:14

Je ziet al vanzelf dat het antworod wel overduidelijk Tampon is. Ikzelf gebruikt ze niet, maar als ik jouwn situatie zit zou ik ook inderdaad ene tampon gebruiken. oefen gewoon en laat hem even inzitten. Je zij dat het verschrikkelijk pijn deed met uithalen, nou laat het een tijdje zitten. Wat Duvel91 al zei; dan floept ie er zo uit! Veel succes! En hou ons op de hoogte hoe het zwemfeestje is geweest!

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 19:15

ik zal morgen een verslag zetten, en ik denk dat hij er morgen zo uitflleopt omdat ik dan ook gewzwommen heb

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:18

Hihi, nou veel succes!

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:37

Overigens heb ik geen last hoor van volgezogen tampons na zwemmen of het nemen van een bad. Je krijgt echt geen water in je vagina met zwemmen.
Ik gebruik nog steeds tampons met inbrenghuls want ik krijg ob's er met geen mogelijkheid in zonder mezelf te verwonden. (lange nagels)

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 19:41

ik = nagelbijter dus geen last ervan

Horsesandme

Re: zwemmen en menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:44

tampon duuhhh

haha kan geen last hoor gebruik altijd een tampon. Vind ik zelf ook veel schoner en fijner en je voelt niks en kan gewoon nog zwemmen en alles

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:49

ik ben altijd bang dat het touwtje afbreekt

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:58

MayaH schreef:
Er is iets nieuws uitgevonden he voor het zwemmen. Dat zijn van die cups die je over de baarmoedermond kan schuiven...Dit is veel makkelijker omdat je die 12 uur kan laten zitten. En bij de tampon moet je hem meteen na het zwemmen eruit halen omdat de tampon volgezogen is met water uit het zwembad en dus geen bloed meer opneemt en dus lek je door. Ik heb het zelf een keer geprobeert, het inbrengen is lang niet zo eng als dat het lijkt. En je kan ze ook gewoon bij de drogist halen...wel iets duurder dan de rest maar dan hoef je je de hele dag geen zorgen meer te maken.

nou er zijn nog meer interessante producten op de markt.
Ik gebruik sinds een half jaar de divacup.
Dat is een soort bekertje van silliconen, die je ook 12 uur mag laten zitten.
Dit is dus geen wegwerp-geval, maar je kiepert hem leeg, spoelt hem even af onder de kraan, droogt hem af met wc-papier en plaatst hem weer terug.
Na mijn menstruatie doe ik hem vaak even in kokend water.
heel milieu-vriendelijk, erg comfortabel (idd zo'n zuigende tampon verwijderen is niet fijn) en goedkoop door het hergebruik. (hij kost ca 30 euro en gaat 10 jaar mee)
Je moet er wel even handig in worden. Daarom mag je hem een half jaar op proef en als hij niet bevalt, mag je hem doorknippen, terugsturen en je krijgt je geld terug.

Er bestaat ook een soortgelijk geval van rubber, maar ik vind silliconen gewoon wat prettiger voor en sommige mensen reageren overgevoelig op rubber.

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:34

Is dat dan weer anders dan die softcups?

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:23

ja dat is heel wat anders.
softcups zijn ringen met een soort plastic zakje ertussen, zelfde vorm als een pessarium (ongeveer).
Dat zijn wegwerpdingen.

Een divacup ziet eruit als een borrelglaasje zonder steel/voet.
Je gebruikt hem steeds weer, en hij gaat 10 jaar mee.
Ik zoek wel even een paar links, ook van de rubberen variant.

MayaH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:30

Dat is idd wel prettig ja want die softcups zijn best wel prijzig...die jij gebruikt ook wel maarja als die 10 jaar mee gaan...Waar kan je die halen gewoon bij de drogist of moet je daarvoor speciaal naar de dokter...
Nog even over het zwemprobleem misschien dat je de tampon vast een keer uit kan proberen in bad...dan weet je hoe het gaat als ie op water reageert en weet je of je hem meteen moet vervangen als je gezwommen hebt...is maar een ideetje hoor...

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:40

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:08

Goh, dat klinkt eigenlijk best interessant.

Die softcups heb ik nooit geprobeerd, omdat je ze maar één keer kan gebruiken zijn ze erg prijzig en bovendien heb ik verhalen gelezen dat ze erg onhandig zijn met uithalen.

Dit lijkt me wat dat betreft veel handiger, ik neem aan dat je het 'steeltje' gebruikt om hem eruit te halen.

Alleen, met de softcup kun je dus sex hebben, dat lijkt me bij dit ding niet zo fijn voor de man in kwestie.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:16

nee, sex kan niet met een cup erin!

overigens, het steeltje is idd een hulpje voor het eruit halen maar soms is ie te lang. Ik heb er een groot gedeelte afgeknipt omdat ik hem voelde (dat is ook de bedoeling). je kunt het cupje aan de onderkant zo beetpakken.
(hij zit er wat anders in dan een tampon, flink achterover gekanteld en niet zo diep. Je voelt hem overigens niet.)

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:19

Gewoon tampon in doen (proberen)
Probeer eerst de kleinste is meestal het makkelijkst..

En ze zeggen dat water het tegen houd, maar zodra je het water uitgaat weer verder gaat ofso.. ( ik weet niet zeker hoor )

Ik zwem ook gewoon met ongesteldheid, heb er zelf geen problemen mee

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 19:41

nou gister was dus mijn feest.. het is allemaal goed gegaan, alleen het eruithalen deed weer kei pijn

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:47

Was de tampon wel helemaal volgezogen toen je hem eruit haalde?
Meestal als het eruithalen pijn doet komt dat omdat de tampon nog lang niet "verzadigd" is. Dit kan zijn doordat je in het begin geneigd bent te vaak te verwisselen of omdat je op lichte dagen een te grote maat tampon gebruikt waardoor deze na een aantal uren ook nog niet volgezogen is.

Probeer ook uit te vinden welke houding voor jou comfortabel is en zorg dat je ook dan ontspannen bent, het kan helpen wanneer je doe alsof je hard wilt plassen dan ontspan je ook je spieren. Let echt op dat ontspannen want het kan doordat het nu pijn gedaan heeft je gaat denken dat het weer pijn gaat doen en zo dus onbewust je spieren aan gaat spannen als reactie daarop.

Marlou89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:27

Ik gebruik altijd tampons als ik ongesteld ben, want vind maandverband zo vies voelen van onder...
Heb nooit ergens last van ook niet bij het eruit halen, in het begin wel een beetje last van gehad..
Probeer zoals alwiene al zei je de juiste houding neemt

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 17:29

hij was goed volgezogen, en heb vanalles geprobeert, maar alles deed pijn