Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zahlina schreef:Hier een ervaringsdeskundige in het niet goed werken van de pil.
Vanaf mijn 16de slikte in netjes de pil, sloeg geen dag over enz enz.
Toen ik 19 was ging het de eerste keer mis, na diarhee (1 dag) bleek de pil toch niet zo goed zijn werk te doen en was ik zwanger.
Voordat ik ook maar ongesteld moest worden wist ik het al, mijn lichaam deed zo raar ineens.
Het vruchtje was 2 week oud toen ik het liet verwijderen.
Twee jaar geleden ging het weer mis, weer op het foute moment diarhee (weer 1 dagje) en weer bingo.
Ook deze keer wist ik het voordat ik ongesteld moest worden (alweer een raar lichaam).
Ik heb toen wel mijn ongesteldheid afgewacht maar toen deze na 3 dagen nog niet kwam een test gedaan.
Dit vruchtje is toen op 3 week verwijderd.
Ik heb toen voor een ander voorbehoedsmiddel gekozen, een spiraaltje en het gaat al twee jaar goed.
Ik heb echt geen vertrouwen meer in de pil.
Gr Em
Zahlina schreef:Voordat ik ook maar ongesteld moest worden wist ik het al, mijn lichaam deed zo raar ineens.
milo schreef:ik heb het geloof ik in de bijsliuiten gelezen, dan drank de pil kan beinvloeden.
maar nu neem ik hem het liefst drie uur van te voren in, en mocht ik een keer overgeven (ik haat dat echt) dan neem ik hemn gewoon lekker nog een keer in.
lonnie schreef:Zahlina schreef:Voordat ik ook maar ongesteld moest worden wist ik het al, mijn lichaam deed zo raar ineens.
wat voelde je dan precies in je lichaam? kan je dat omschrijven?
Bealy schreef:Als je diarree hebt weet je toch dat je extra aanvullende maatregelen moet nemen (condoom)? Ik dacht dat dat wel algemeen bekend was. Dan ligt het niet aan de werking van de pil op zich maar aan het feit dat de werkzame stoffen gewoon niet goed door het lichaam zijn opgenomen. Ook zou ik dan een extra pil innemen wanneer de darmen weer tot rust zijn gekomen (zo stond het ook in mijn bijsluiter).
Lynn_Nikita schreef:ik moest een keer de morning after pil halen voor vriendin van me. Vroeg de assistent of ik niet de pil slikte, ik zei jawel maar ben ziek geweest en heb 2 dagen overgegeven en diare gehad. Zei ze, is niet erg, de pil werkt paar dagen door, is niet in 1 dag uit je lichaam al die hormonen. Uiteindleijk heb ik die pil toch meegekregen, schaamde me dood. maar ja, was niet voor mij dus.
Beauty_A schreef::s wat een verhalen zeg, dan moet je toch wel heel erg veel pech hebben.
vind het eerste verhaal trouwens wel een beetje raar, ze moet toch weeen gehad hebben voordat de baby kwam.
En erg appart dat als je zwanger bent je dan wel nog elke maand ongesteld ben een aantal dagen?
Maar goed, ik was er niet bij. Hoop dat het mij nooit zo overkomt.
Beauty_A schreef::s wat een verhalen zeg, dan moet je toch wel heel erg veel pech hebben.
vind het eerste verhaal trouwens wel een beetje raar, ze moet toch weeen gehad hebben voordat de baby kwam.
En erg appart dat als je zwanger bent je dan wel nog elke maand ongesteld ben een aantal dagen?
Maar goed, ik was er niet bij. Hoop dat het mij nooit zo overkomt.
Whiz schreef:Nou wil je niet verontrusten maar ik persoonlijk ken 2 gevallen waarbij ze zwanger waren terwijl ze de pil slikten.
Urielle schreef:Elke zwangerschap is anders, de een heeft alle klachten, de andere geen of nauwelijks.
Mogelijke indicaties van zwangerschap:
* Je borsten zijn vol en gespannen
* Je tepels worden donkerder en soms ook groter
* Er schijnen blauwe aderen als een soort marmerpatroon door je borsten
* Misselijkheid, vreetbuien of juist niks meer lusten, dingen willen hebben die je normaal niet wilt
* Metaalachtige smaak in je mond
* Extreme vermoeidheid
* Stemmingswisselingen
* Steken in je onderbuik
* Lastige darmen
* Heel vaak moeten plassen
* Acne of juist een hele droge huid, veranderingen in je haar (kan vol en glanzend worden, maar ook slap en futloos), snelgroeiende nagels
* Opgezwollen onderbuik
* Heel sterk reukvermogen (alles stinkt)
* Je afscheiding ziet er anders uit dan normaal.
Maar: dit zijn dingen die worden veroorzaakt door hormonale veranderingen dus wanneer je een schommeling krijgt in je hormoonspiegel (bijv. onder invloed van stress...) kun je die verschijnselen ook krijgen. En je hoeft niks te voelen...