pil en toch zwanger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zahlina

Re: pil en toch zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:52

Hier een ervaringsdeskundige in het niet goed werken van de pil.
Vanaf mijn 16de slikte in netjes de pil, sloeg geen dag over enz enz.
Toen ik 19 was ging het de eerste keer mis, na diarhee (1 dag) bleek de pil toch niet zo goed zijn werk te doen en was ik zwanger.
Voordat ik ook maar ongesteld moest worden wist ik het al, mijn lichaam deed zo raar ineens.
Het vruchtje was 2 week oud toen ik het liet verwijderen.

Twee jaar geleden ging het weer mis, weer op het foute moment diarhee (weer 1 dagje) en weer bingo.
Ook deze keer wist ik het voordat ik ongesteld moest worden (alweer een raar lichaam).
Ik heb toen wel mijn ongesteldheid afgewacht maar toen deze na 3 dagen nog niet kwam een test gedaan.
Dit vruchtje is toen op 3 week verwijderd.

Ik heb toen voor een ander voorbehoedsmiddel gekozen, een spiraaltje en het gaat al twee jaar goed.
Ik heb echt geen vertrouwen meer in de pil.

Gr Em

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:56

Zahlina schreef:
Hier een ervaringsdeskundige in het niet goed werken van de pil.
Vanaf mijn 16de slikte in netjes de pil, sloeg geen dag over enz enz.
Toen ik 19 was ging het de eerste keer mis, na diarhee (1 dag) bleek de pil toch niet zo goed zijn werk te doen en was ik zwanger.
Voordat ik ook maar ongesteld moest worden wist ik het al, mijn lichaam deed zo raar ineens.

Twee jaar geleden ging het weer mis, weer op het foute moment diarhee (weer 1 dagje) en weer bingo.
Ook deze keer wist ik het voordat ik ongesteld moest worden (alweer een raar lichaam).
Ik heb toen wel mijn ongesteldheid afgewacht maar toen deze na 3 dagen nog niet kwam een test gedaan.
Dit vruchtje is toen op 3 week verwijderd.

Ik heb toen voor een ander voorbehoedsmiddel gekozen, een spiraaltje en het gaat al twee jaar goed.
Ik heb echt geen vertrouwen meer in de pil.

Gr Em

Zie je wel..... dit soort verhalen bedoel ik dus.
Maar goed, hoor ook zat verhalen dat mensen met een spiraaltje toch zwanger zijn geworden.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:01

Als je diarree hebt weet je toch dat je extra aanvullende maatregelen moet nemen (condoom)? Ik dacht dat dat wel algemeen bekend was. Dan ligt het niet aan de werking van de pil op zich maar aan het feit dat de werkzame stoffen gewoon niet goed door het lichaam zijn opgenomen. Ook zou ik dan een extra pil innemen wanneer de darmen weer tot rust zijn gekomen (zo stond het ook in mijn bijsluiter).

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 12:04

Zahlina schreef:

wat voelde je dan precies in je lichaam? kan je dat omschrijven?

LiNDz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:45

milo schreef:
ik heb het geloof ik in de bijsliuiten gelezen, dan drank de pil kan beinvloeden.

maar nu neem ik hem het liefst drie uur van te voren in, en mocht ik een keer overgeven (ik haat dat echt) dan neem ik hemn gewoon lekker nog een keer in.

he?
Kom je dan niet pillen tekort ofzo

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:55

lonnie schreef:
Zahlina schreef:

wat voelde je dan precies in je lichaam? kan je dat omschrijven?

Mmm oke dan wordt wel even erg persoonlijk.
Mijn borsten deden erg veel pijn, mijn zin in sex was helemaal weg, knuffelen vond ik ineens erg vervelend (irrintant zelfs), de emoties gierde door mijn lijf heen.
Ik had het gevoel dat ik in het lijf van een vreemde zat.

Ik weet dat dit per persoon erg kan verschillen maar beide keren wist ik het.

Gr Em

Zahlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:01

Bealy schreef:
Als je diarree hebt weet je toch dat je extra aanvullende maatregelen moet nemen (condoom)? Ik dacht dat dat wel algemeen bekend was. Dan ligt het niet aan de werking van de pil op zich maar aan het feit dat de werkzame stoffen gewoon niet goed door het lichaam zijn opgenomen. Ook zou ik dan een extra pil innemen wanneer de darmen weer tot rust zijn gekomen (zo stond het ook in mijn bijsluiter).

Ja achteraf is dit erg gemakkelijk om te zeggen.
Maar weet je hoeveel mensen er zijn die de pil een dagje vergeten en dan de dag erna gewoon 2 slikken of gewoon 1 pil nemen en er is niets aan de hand.
Ik heb het er later nog met mijn dokter over gehad want ook ik dacht dat het mijn fout was maar het bleek dat mijn lichaam niet optimaal funtioneerde met de pil.

Ben blij dat ik nu een spiraaltje heb, heb geen zorgen meer over het slikken van de pil en wat te doen als ik wel eens ziek ben.
Ben nu voor 5 jaar beschermd tegen zangerschap en daarna haal ik gewoon weer een nieuw spiraaltje.
Ik weet niet wat het slikken van de pil nu kost maar ik was in totaal 48.95 kwijt voor 5 jaar bescherming en heb nog niet ieder dag een overdosis hormonen in mijn lijf.

Gr Em

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:05

Zie je wel..... dit soort verhalen bedoel ik dus.
Maar goed, hoor ook zat verhalen dat mensen met een spiraaltje toch zwanger zijn geworden.[/quote]

ja, mijn moeder had ook een spiraaltje, en is ook zwanger geworden (van mij ) dit was nog extra vervelend, want ze had ernstige zwangerschapsvergiftiging. ze mocht daarom absoluut niet meer zwanger worden, omdat het gevaarlijk voor haar zou zijn.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:45

Pil is sowieso toch 'maar' voor 95% betrouwbaar?
Dus ook als je altijd netjes blijft slikken, zonder rare veranderingen, is er een (heel kleine) kans dat je zwanger raakt.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:52

als je de pil gewoon altijd slikt kun je niet zwanger worden.. alleen als je bepaalde medicijnen gebruikt.. ik weet niet precies welke medicijnen dat zijn..

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:15

ik moest een keer de morning after pil halen voor vriendin van me. Vroeg de assistent of ik niet de pil slikte, ik zei jawel maar ben ziek geweest en heb 2 dagen overgegeven en diare gehad. Zei ze, is niet erg, de pil werkt paar dagen door, is niet in 1 dag uit je lichaam al die hormonen. Uiteindleijk heb ik die pil toch meegekregen, schaamde me dood. maar ja, was niet voor mij dus.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 10:17

Waarom ga je niet aan de prikpil? Heb je ook geen bloedingen meer en ook niet de zorg dat je het een keertje vergeet!

Vrouwen ervaren het zwanger zijn allemaal anders, de 1 heeft die klachten de ander helemaal geen klachten. Ik had in het begin last van pijnlijke borsten, verder helemaal niet. Toen ik er achter kwam dat ik ruim 1 week over tijd was, wist ik wel hoe laat het was. Toen heb ik dus ook getest. Maar goed feit blijft als je niet zwanger wilt raken, moet je het helemaal niet doen
Met alle andere voorbehoedsmiddelen blijft de kans bestaan dat het wel zal gebeuren

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 10:18

Lynn_Nikita schreef:
ik moest een keer de morning after pil halen voor vriendin van me. Vroeg de assistent of ik niet de pil slikte, ik zei jawel maar ben ziek geweest en heb 2 dagen overgegeven en diare gehad. Zei ze, is niet erg, de pil werkt paar dagen door, is niet in 1 dag uit je lichaam al die hormonen. Uiteindleijk heb ik die pil toch meegekregen, schaamde me dood. maar ja, was niet voor mij dus.

Dus ze zijn wel zo "groot" om die dingen te doen, maar niet zo groot om de verantwoording te nemen om die pil zelf te halen?

Kimdj19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 10:22

Ik ken iemand die had een spiraal en was ook zwanger geworden dus dat zegt ook niet alles.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:22

Nou wil je niet verontrusten maar ik persoonlijk ken 2 gevallen waarbij ze zwanger waren terwijl ze de pil slikten.

Bij de eerste, hadden ze het helemaal niet door. Zij was 22 voelde zich op zaterdag ochtend niet zo toppie. Had dus buikpijn, ze dacht bij zichzelf ik ga even onder de warme douche staan misschien wordt het dan minder. En half uur later lag er een baby op de grond. Zij was in shock en is in een hoekje van de badkamer gaan zitten. Hij kwam net van buiten en liep naar boven keek om het hoekje van de douche en zag de baby liggen, zijn reactie was ''Hoe kom je daar nou weer aan??''

En het andere was van kennissen van mij. Zij was ook niet helemaal lekker en vermoede wel wat, ging naar de dokter samen met haar vriend. Zegt de dokter.. Nou gefeliciteerd je bent zwanger.. Oh, oke wanneer kunnen we het verwachten. Zegt de dokter.. Nou als je pech hebt vanavond en anders over 3 weken.

Beide dames waren gewoon aan de pil en werden ongesteld. Hebben gerookt en gedronken tot het eind. (omdat ze het niet wisten)

Green

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:32

:s wat een verhalen zeg, dan moet je toch wel heel erg veel pech hebben.

vind het eerste verhaal trouwens wel een beetje raar, ze moet toch weeen gehad hebben voordat de baby kwam.
En erg appart dat als je zwanger bent je dan wel nog elke maand ongesteld ben een aantal dagen?
Maar goed, ik was er niet bij . Hoop dat het mij nooit zo overkomt.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:42

Beauty_A schreef:

vind het eerste verhaal trouwens wel een beetje raar, ze moet toch weeen gehad hebben voordat de baby kwam.
En erg appart dat als je zwanger bent je dan wel nog elke maand ongesteld ben een aantal dagen?

Als je gaat googelen kun je er vast nog wel een artikel over vinden... Het heeft uitgebreid in de krant gestaan dat eerste verhaal. Hij was een collega van mij. Meppeler Courant.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:04

Elke zwangerschap is anders, de een heeft alle klachten, de andere geen of nauwelijks.

Mogelijke indicaties van zwangerschap:
* Je borsten zijn vol en gespannen
* Je tepels worden donkerder en soms ook groter
* Er schijnen blauwe aderen als een soort marmerpatroon door je borsten
* Misselijkheid, vreetbuien of juist niks meer lusten, dingen willen hebben die je normaal niet wilt
* Metaalachtige smaak in je mond
* Extreme vermoeidheid
* Stemmingswisselingen
* Steken in je onderbuik
* Lastige darmen
* Heel vaak moeten plassen
* Acne of juist een hele droge huid, veranderingen in je haar (kan vol en glanzend worden, maar ook slap en futloos), snelgroeiende nagels
* Opgezwollen onderbuik
* Heel sterk reukvermogen (alles stinkt)
* Je afscheiding ziet er anders uit dan normaal.

Maar: dit zijn dingen die worden veroorzaakt door hormonale veranderingen dus wanneer je een schommeling krijgt in je hormoonspiegel (bijv. onder invloed van stress... ) kun je die verschijnselen ook krijgen. En je hoeft niks te voelen...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:06

Beauty_A schreef:

Hoeft niet, sommige vrouwen hebben nauwelijks merkbare weeen, de geluksvogels...

Ik bloed zelf al sinds dat ik 8 weken zwanger ben minstens elke twee weken, ben nu bijna 24 weken. De oorzaak is onbekend maar bij sommige vrouwen zijn e hormonen zo in de war dat hun cyclus door blijft gaan. Zou ik niet zo overduidelijk zwanger zijn dan zou ik denken: Tjee wat ben ik toch vaak ongesteld ineens

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:12

Whiz schreef:
Nou wil je niet verontrusten maar ik persoonlijk ken 2 gevallen waarbij ze zwanger waren terwijl ze de pil slikten.

Ken je ze, of is het de zus van de nicht van de vrouw van de achternicht van je collega?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:13

Ik ken drie gevallen, twee van internet en een IRL.

yuko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:21

een vriendin van mij was ook gewoon aan de pil en toch zwanger maar ze is pas 18 dus ze heeft t wel weg laten halen.

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:31

als je zwanger bent en je slik de pil gewoon krijg je volgens mij toch iedere maand een onttrekings bloeding. mijn oma heeft ook nooit van doorgehad van mijn oom. ze was al 45 en had de overgang al gehad. op een gegeven moment zat ze op haar hurken en kreeg toen een kleine kramp en plop daat was mijn oom. ze had geen buikje gekregen maar wel wat aangekomen maar verder niks.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:36

Urielle schreef:
Elke zwangerschap is anders, de een heeft alle klachten, de andere geen of nauwelijks.

Mogelijke indicaties van zwangerschap:
* Je borsten zijn vol en gespannen
* Je tepels worden donkerder en soms ook groter
* Er schijnen blauwe aderen als een soort marmerpatroon door je borsten
* Misselijkheid, vreetbuien of juist niks meer lusten, dingen willen hebben die je normaal niet wilt
* Metaalachtige smaak in je mond
* Extreme vermoeidheid
* Stemmingswisselingen
* Steken in je onderbuik
* Lastige darmen
* Heel vaak moeten plassen
* Acne of juist een hele droge huid, veranderingen in je haar (kan vol en glanzend worden, maar ook slap en futloos), snelgroeiende nagels
* Opgezwollen onderbuik
* Heel sterk reukvermogen (alles stinkt)
* Je afscheiding ziet er anders uit dan normaal.

Maar: dit zijn dingen die worden veroorzaakt door hormonale veranderingen dus wanneer je een schommeling krijgt in je hormoonspiegel (bijv. onder invloed van stress... ) kun je die verschijnselen ook krijgen. En je hoeft niks te voelen...

van al die klachten heb ik dus last in de eerste dagen van mijn pil. maar gelukkig nog nooit zwanger geweest.

orsini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:39

wat is de uitslag nu?Heb je de test al gehad.