Auw, Kramp in mijn kuit!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:54

Ik heb het wel zo erg gehad dat ik de volgende dag mank liep. Ik had en heb het meestal samen met rugpijn. Mijn voet bleek verkeerd te staan waardoor mijn kuitspier overbelast was, fysio erbij en nu heb ik er in ieder geval niet meer dagelijks last van.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:39

Leg een stukje zeep aan je voeteneinde dan is het zo over.

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:31

Ik heb idd ook wel eens gehad dat ik een paar dagen mankliep van de kramp in me kuit.Je weet niet waar je het zoeken moet he op zon moment.hihi

soesita

Re: Auw, Kramp in mijn kuit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 23:03

Ja, ik ken het ook In mijn kuit, maar ook regelmatig in mijn hand (vooral de pink dan) in mijn voet of in mijn schouder.

Magnesium hielp bij mij niet echt, maar ik heb het met periodes en dat van dat vele drinken zou idd wel eens kunnen kloppen, daar ga ik eens op letten. Ik drink nl. ook met periodes te weinig.

Op het moment zelf: net zoals velen: in een kussen bijten, mijn tenen pakken en mijn hak uitdrukken. Als manlief wakker is geworden door mijn gekreun helpt hij door mijn voet vast te pakken en op dezelde manier te kantelen. Ik denk dat het echt passief moet gebeuren, dus de hand die de voet beweegt.

Ach ja, als het er bij jullie ook "inschiet" door zich uit te rekken: door er goed op te letten kan je jezelf leren bij het uitstrekken al die tenen naar boven te houden en die hak uit te drukken. Bij mij gaat het al zonder er bij na te denken en ik heb sindsdien na het uitrekken geen kramp meer gehad.

Noompiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 23:07

ik heb het regelmatig vooral als ik in bed lig en me opeens omdraai...verrekte pijn aaah ik schreeuw het dan echt uit... het gene wat ik doe is niet bewegen en hopen dat het zo snel mogelijk stopt....vaak pakt me moeder me tenen vast en beweeg die dan...

Volgens mij is er niks wat je er tegen kan doen....

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 23:08

Ik heb het ook regelmatig.. auw !!! Echt niet leuk gewoon..
Ik kan dan amper wakker worden zeg maar, dus mn teen niet naar voren trekken...

Melk drinken no way haha!

Vriendin van mn moeder heeft een vijl onder dr hoeslaken (ofzo ) liggen, schijnt te helpen ofzo vaag maarja

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:34

heb ik ook wel eens last van! is echt pijnlijk ja! meestal duid dat op een magnesium tekort. wat ook helpt is je voet op een koude ondergrond zetten of je tenen naar je toe trekken.

Kitty84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:40

Sinds ik een hernia heb gehad heb ik er ook regelmatig last van.

Dan vlieg ik 's nachts omhoog, het enige wat werkt is langzaam mijn voet op de grond zetten. Soms wil het nog wel eens werken om voor het slapen gaan 10 minuten met mijn benen omhoog tegen de muur aan te gaan liggen. Of mijn vriend lief aan te kijken of hij mijn kuit even masseert

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:25

Auw, it hurts..
Ik had het ook gisterennacht, damn..
Pijnlijk.

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:26

Dat had ik gisternacht. Ik schiet dan altijd automatisch overeind en ga m'n kuit loskloppen.
Meestal blijft het nog een week hangen. Ik kan nu dan ook echt niet normaal lopen, ik ben mank.

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 15:28

haf_jessie schreef:
Ik heb idd ook wel eens gehad dat ik een paar dagen mankliep van de kramp in me kuit.Je weet niet waar je het zoeken moet he op zon moment.hihi

Ik liep ook mank!
Op school keken ze allemaal raar aan toen ik maar wat na de leswisseling de gang in slofte
Ik weet op dat moment ook echt niet wat ik moet doen.
Het is een heel naar gevoel en 't doet verschrikkelijk pijn.
Melk drinken? Dat doe ik al elke dag .

anniek_uc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:30

tegen mij werdt gezegd dat als ik het heb dat ik moet gaan lopen, doet heel erg pijn maar het trekt wel weg.

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 15:31

Nee, lopen hielp bij mij niet. Dan deed het nog pijner.
Gisteravond had ik het weer. Auwauw

venga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:46

Ik ga altijd rondlopen, dan trekt het meestal wel weg. Het is bij mij heel erg veel minder geworden toen ik regelmatig naar de sportschool ging om een beetje te fitnessen. Eerst natuurlijk veel spierpijn van gehad, maar daarna reslultaat!

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:36

Zoo had dit topic gisteravond beter niet kunnen lezen..

Oeeeh het schoot er bijjjjjjna in vanacht, ik was zo super op tijd

Poeeh net niet

Maar daarna wel paar keer

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:43

Ik heb het ook. Als ik me 's ochtends in bed uitrek, of iets een beweging maak. Echt niet te harden...
Rekken helpt niet, is ook vrij onmogelijk, gezien het zo onwijs pijn doet dat ik vrijwel niks kan

Ik heb er zelf nog niet echt wat op gevonden, ga deze tips ook maar eens proberen...

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 01:40

Takkel schreef:
Heb het trouwens wel eens in mijn voet. Die spier die in de lengte onder je voet loopt. Dat doet zo'n pijn dat ik bijna moet janken. En dat blijft gewoon even in die kramp. Je kan op zo'n moment helemaal niks. Het enige wat helpt is proberen te ontspannen met je voet, maar dat is zo moeilijk!

Oeh ja dat heb ik ook wel eens.. dat doet ook zo'n vreselijke pijn..

Ik heb meestal kramp in mijn kuiten na de sex (span ik mijn spieren te veel aan en daarna gaat het vast zitten).. dat doet zo'n gruwelijke pijn! Mijn vriend masseert dan altijd mijn kuiten aangezien ik echt verga van de pijn op zo'n moment (geloof dat de kat een keer dacht dat er iets heel erg mis was want die sprong er bij en begon keihard te janken)

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 11:09

Ik druk altijd m'n hakken uit, dat helpt meestal wel.

Soms schiet het ook in m'n voet en staan m'n tenen allemaal een andere kant uit

Met rijlaarzen uit doen heb ik er geen last meer van, ik heb nu ritsen...

Boelles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 11:13

Ja, irritant hea
Je moet dan je tenen omhoog doen dan gaat het al snel weg.
En een beetje namasseren kan helpen.

_Jennifer_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 11:15

aah ik ken het! ik heb het vaak als ik mijn rijlaars 's avonds uit trek na een uurtje rijden :s ik ga dan helemaal knijpen in mijn kuit dat verlicht het een beetje, dan is het een beetje over .. maar als ik dan helemaal rechtop ga staan komt het weer terug en heb ik nog een tijdje last van mijn been [ mijn hele been, dus niet alleen mijn kuit ] echt vaag!

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 11:16

Vochtige handdoek in de magnetron en dan erop leggen, door de warmte ontspant de spier(althans bij mij).

geit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 06:19

als de kramp je ineeens in je kuiten schiet dan moet je inderdaad zoals veel mensen zeggen je tenen pakken en je hakken naar benede drukken.
ik ga zelf meestal met mijn tenen op de trap staan en dan mijn hakken naar benede drukken.ik heb het meestal in 2 benen tegelijk en dan kruip ik acht naar de trap aangezien lopen op zo een moment niet goed is

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 16:25

Ierepier schreef:
Hoi Bokkers ,

Vannacht ben ik twee keer wakker geworden met enorme kramp in mijn kuit.
Rekken en strekken wilde gewoon niet.
Het was een kloppende pijn. Ik had zelf het idee dat er een spier ergens tussen vastzat.
Ik ben daarom maar op mijn been gaan zitten.

Wie heeft dit wel vaker en weet wat hier tegen gedaan kan worden??

Alvast bedankt, heb de hele nacht trouwens ook amper geslapen

Groetjes, Iris

Sorry, nu moet ik ff lachen.
Ik zei pas tegen een vriendin dat ik Kuitpijn had, toen zei ze dat dat kwam omdat ik door mn vriend in mn kuit genéúkt ben.
(Was gewoon omdat ik 3x per dag een halfuur naar mn vriend fietste..)
Maarehhm, ik zou ook niet weten wat je er tegen kan doen als het s'nachts is..

mymyhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:18

ga je staan of zitten en dan heel erg hard gaan drukken met de voet waar je die kramp hebt! helpt wel goed! heb het zelf ook af en toe....

Rinskee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:53

ik had kramp in mijn kuiten, omdat mijn paardrijlaarzen te klein waren dus te strak zaten.

vooral als ik ze uittrok dan voel je echt een steek. inderdaad druk zetten op je been helpt. maar het is wel heel pijnlijk vind ik zelf.
voor je gevoel houd je je been dan zo stil mogelijk zegmaar omdat het pijn doet als je hem beweegt