Onstoken navelpiercing wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maar_kl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 18:12

het is bij mij niet echt rood maar in het gaatje zelf doet het echt onwijs zeer het maffe is dat het niet echt rood is erom heen zoals jullie zeggen

shet_rules

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:13

ik doe het altijd met gekookt water met zeezout en werkt goed

Maar_kl

Re: Onstoken navelpiercing wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 18:13

misslauie schreef:
het kan idd geen kwaad om schoon te maken met alcohol, sterilon of jodium, maar t vergroot wel de kans op hard lidtekenweefsel! en das nie mooi..

mijn advies:
een glaasje (beste is een mosterdglaasje) pakken,
2 eetlepels soda erin doen,
water koken,
dat erbij doen tot het glaasje 2/3 vol zit
roeren totdat de soda opgelost is,

zover af laten koelen dat je het net op je buik kunt hebben.(dus niet te heet, maar wel zo heet mogelijk)

dan voorover buigen, en het glaasje op je navel zetten.
en "klotsen" maar (heen en weer bewegen)

heeft bij mij super gewerkt!
succes!

dit heb ik al geprobeerd helpt niet echt

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:37

ik had dat ook mijn piercing bleef maar onstoken, ik had hem ff uitgahaalt waarom weet ik niet eens meer en toen ik hem er terug in wou doen dacht ik dat het gaatje dicht zat....en ik d8 echt niet dus duwde de piercing er gewoon door later bleek dat mijn gaatje niet dicht was gegroeid maar dat ik een derde gaatje erbij had geprikt...en dat deed dus behoorlijk pijn na een tijdje van goed schoonmaken en van alles geprobeerd (men tante werkt in 't ziekenhuis en had me iets gegeven wat hun altijd gebruiken) maar niets hielp toen heb ik gewoon een nieuw staafje gekocht en er in gedaan 2 dagen later was het over.....wie weet heb je hier wat aan...

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:41

Bel gewoon de huisarts, ze hebben zat middeltjes.

Altijd beter dan zelf wat lopen aan kl*ten, je kan ook bloedvergiftiging krijgen door zo'n ontsteking.

xDramaQueen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 00:51

je mag absoluut geen alcohol gebruiken, dit is hier in dit topic ook al uitgelegd, unicura kan je nu ook even laten staan unicura droog ook uit. water met zeezout is de beste oplossing, en absoluut voor de rest afblijven. afblijven is en blijft het beste voor de piercing

Nadiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:20

Hmm bij mij hielp het bovenstaande allemaal niets.

Wat bij mij werkte was:
TeaTree-olie, gewoon te koop bij de Bodyshop, is een natuurlijk middel, werkt ontsmettend, en houdt de huid soepel.
Gewoon over je staafje druppelen, en je staafje heen en weer bewegen, zodat het in de hele piercing komt.
Verder de piercing met rust laten, teveel bewegen veroorzaakt ook irritatie.

Nog een tip, iedere keer als ik een andere piercing in doe, doe ik hier eerst een druppel TeaTree-olie op, zodat de piercing goed ontsmet is, voordat ik hem in doe...

Flesje olie kost ca 5 euro, en daar doe je echt heel lang mee, kun je ook gebruiken voor andere wondjes (ik gebruik het ook bij mijn huisdieren als ze wat hebben, die houden niet zo van dierenarts luchtjes, dit vinden ze minder erg, en werkt ook goed).

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:24

MISTRAL94 schreef:
Juist niet eruit halen, de "wond" groeit dan dicht op die manier kan de troep er niet meer uit.

Inderdaad, mij is ook verteld dat je een piercing er niet uit moet halen als het gaatje ontstoken is. Precies om deze reden.

Maar_kl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 22:09

hij is nog steeds goed ontstoken ga het nu proberen met gekookt water en zout heb het best druk gehad dus geen tijd voor gehad.. dus ben benieuwd of het werkt i hope so!!

SuperQuinta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:13

gewoon niets!
niet aankomen, niet wassen, onder de douche ff de straal erop en verder niets! werkt het beste!

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:26

In het ziekenhuis gebruiken ze ook alcohol om wonden schoon te maken, dus het is onzin dat je dit niet zou mogen gebruiken

Rashja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:34

Ik zelf doe altijd met soda water.
Of met badedas classic.
En daarna behandel ik het met aloe vera.
Maar uni cura werd ook goed.
Alcohol of jodium zal ik niet gebruiken.
Alcolhol is te ageresief.
En jodium kan de piercing verkleuren.
zo heb ik het op de curssus geleerd.

Onyx88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:35

Ja, maar Mistral, alcohol is veel te agressief om een piercing mooi mee te laten genezen. De beste oplossing is al genoemd. Spoelen met zeezout en gekookt water. En heb geduld! Het kan wel even duren voordat het mooi genezen is.

Geduldig wassen met Unicura zeep is ook goed maar zorg er wel voor dat je alle zeep uit het wondje spoelt. Jodium, dat rood/bruine spul mag je er ook op doen (als het goed is prikt dat ook niet). Je piercing word er niet mooier op maar het werkt prima. Ik heb op titanium er nog nooit last mee gehad maar goud schijnt het wel op te werken. Ik heb voor mijn nieuwste aanwinst (4mm plug in 1 keer) de tip gekregen om het met Vitamine A en D zalf te smeren. Dit is gewoon te verkrijgen bij de apotheek als het goed is.

Ik heb zelf pas na 3 maanden mijn piercing eruit gehaalt omdat ik het ontsteken zat was. Ik laat het wondje nu mooi helen en over een maand ga ik hem opnieuw laten zetten. Het is niet aan te raden op deze manier, maar ik heb een surface (oppervlakte) piercing en die groeide al uit voor hij ging ontsteken. Dus alleen eruit halen als je toch van plan was om het dicht te laten groeien.

(Ik heb overigens geen ervaring met navelpiercings, ik heb alleen 2 surfacepiercings, een septum, een gepiercete plug, en 2 helix. Maar ik neem aan dat dat in verzorging gewoon gelijk is.)

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:39

MISTRAL94 schreef:
In het ziekenhuis gebruiken ze ook alcohol om wonden schoon te maken, dus het is onzin dat je dit niet zou mogen gebruiken

echt niet! dat gebruiken ze om spullen mee schoon te maken.
Je piercing zelf kan je met alcohol schoonmaken maar niet het wondje, in het ziekenhuis doen ze dat echt niet op wonden hoor, veel te barbaars

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:39

Ik loop stage bij een huisarts, na een ingreep (denk aan een moedervlek verwijderen) wordt het schoon gemaakt met alcohol! Ook na mijn keizersnee maakten ze de wond schoon met alcohol, ze gebruiken het dus wel degelijk

Onyx88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:52

Nu ja, smeer jij maar lekker alcohol op je piercing/wondje. Mij is dat afgeraden en ik zal dan dan ook nooit doen.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:27

Heb ik ook gedaan en was idd zo genezen

Maar_kl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 21:47

inderdaad alchol is afgewezen heb er betadine opgedaan en werkt super!!!!

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:14

MISTRAL94 schreef:
Ik loop stage bij een huisarts, na een ingreep (denk aan een moedervlek verwijderen) wordt het schoon gemaakt met alcohol! Ook na mijn keizersnee maakten ze de wond schoon met alcohol, ze gebruiken het dus wel degelijk

discussie punt dus. Ik heb zelf vijf jaar bij een huisarts gewerkt en na een ingreep werd er met bethadine schoon gemaakt en de instrumenten met alcohol alvorens die werden gesteriliseerd.
Verder heb ik ook een opleiding gedaan voor A-verpleegkundige en heb nog nooit met alcohol een wond schoon moeten maken.
En van die keizersnee heb je toch niks gevoeld dus zou dat makkelijk kunnen, maar kan je dat wel zien dan met een scherm voor je neus?

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:51

Wat denk je van wond controle? Na een keizersnee lig je 5 dagen in het ziekenhuis!

Ik weet hoe het hier gaat, ik weet ook dat ik mijn eigen piercing toen schoongemaakt heb met alcohol (en deze was toen al erg lang ontstoken) Zal niet zeggen dat het geen pijn doet, maar de ontsteking was zo over

Als andere mensen blijven klieren met oa. gekookt water en zeezout moeten ze het vooral doen, ik heb ervaren dat je er niet dood aan gaat en dat de ontsteking zo weg was

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:06

Ik heb mijne nu 5 en half jaar, hij is ook wel eens onstoken.

Gewoon met sterilon, en dat doet flink pijn en dat moet ook!.

Blijf je er last van houden? dan un je het beste een gouden staafje erin laten zetten!.

Maar_kl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 09:48

ik heb er een goud staafje in!!

ik heb nu 3 dagen betadine gebruikt en heb nergens meer last van!!

DenK4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 10:54

Mijn wenkbrauw peircing is ook flink ontstoken geweest... en wat hielp.... Trekzalf! Ontzettend stinkend smerig zwart goedje, maar het hielp wel. En sowieso is het het beste om een piercing van 1 staalsoort te hebben, dus geen mengelmoes... alleen goud. of Titanium! Zijn ook erg goed.

yuko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:34

niet aan je piercing zitten, alleen onder de douche goed korstjes eventueel afwassen en dan schoonmaken, beste is met warm water en daarin zeezout oplossen.
ik heb zelf met mijn navelpiercing na 4 maand een ontsteking gekregen en niets hielp toen heb ik er gewoon sterilon op gegooid en na een paar weken was t weg ( wel littekentje aan over gehouden )

met de rest van mijn piercing vrij weinig tot geen problemen gehad
2e tong piercing was verkeerd gezet dus ging wel pijn doen elke keer en op t laatst was ik het zat heb ik hem eruit gehaald.
2e lip piercing ( aan de zijkant ) was ook nog steeds pijnlijk en wer dik ook zat dus ook maar uitgehaald hoewel ik er wel spijt van heb

anyway ik heb net sinds een maand of 2 weer een nieuw piercing en die maak ik alleen schoon met water onder de douche verder niets en moet zeggen dat dat ook wel goed helpt

verder heb ik nu nog 1 tongpiercing, 1 lippiercing, navelpiericing, 7mm tunnel in mn linker oor, tepelpiercing en dat was het

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 17:21

Ik heb een piercing van chirurgisch staal. Is dat wel goed? Het klinkt heel proffessioneel...
Verder maak ik mijn navelpiercing onder de douche schoon met warm water. Verder zit ik er niet aan.
Heel soms gaat het bloeden, maar dan ben ik er aan vast blijven hangen. Verder heb ik nergens last van.