Koortslip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:26

Oh, mijn pillen zijn anders Ik haal ze bij de HA er ze zijn erg duur, geloof 3 of 4 euro per pil.

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:12

HUH???
3 of 4 Euro PER pil????
Dat is 90 of 120 euro per maand...

(dan maar een koortslip...)

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:12

Ik neem ze alleen als ik een koortslip voel opkomen (eerst nam ik er 1 per dag, maar dat mag je niet te lang, ze zijn vrij zwaar) Nog steeds zou ik er met liefde 100 euro per maand voor over hebben om nooit meer een koortslip te hebben Het ziekenfonds vergoed echter een groot deel, dus ik denk dat ik evenveel kwijt ben als anderen aan smeerseltjes etc.

lovebonney

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:36

maar wat voor alcohol doen jullie er op dan, of is dat zon rare vraag

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:15

Gewoon pure alcohol, dat kan je halen bij de drogist.
Als je dat even niet zo vlug bij de hand hebt dan kan je ook een beetje parfum er op doen, het liefst een goedkope parfum want daar zit veel alcohol in.
eau de cologne is ook heel goed maar dat het de meeste mensen niet meer in huis, dat is meer voor oma's....

lovebonney

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:50

oke thanks!

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:55

als je 3x per dag een beetje zovirax erop doet help dat het echt .
Ik heb daar ook eerder veel last van gehad je kan het zo halen bij de drogist kruidvat en zo

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:18

nou.... 3x per dag...
Ik ben wel fanatieker hoor!
Ik smeer het zeker om de 2 uur weer in.

Zovirax er opsmeren, 2 uur laten zitten, en dan met een wattenschijfje er hard vanaf halen, een beetje schrubben zodat je de koortslip al een beetje weg veegt, want je koortslip word steeds zachter door de Zovirax.
Als je de dat hebt gedaan even ontsmetten met alcohol, omdat je anders de koortslip gaat verspreiden en dan wil je niet... (en het werkt ook meteen goed tegen de blaasjes)
Dan weer Zovirax er op.
Dit moet je ongveer 1 dag en een nacht doen (snachts natuurlijk niet om de 2 uur uit je bed maar wel goed insmeren voordat je naar bed gaat)
Als je je koorstlip niet meer voelt tintelen dan kan je beginnen met de alcohol, om de 2 uur deppen met alcohol, en als je net wat hebt gegeten.
Zodra je voelt dat het weer gaat tintelen weer Zovirax smeren.

Nog even een tip die ik nooit heb gemeld volgens mij...
Als je een koorstlip hebt moet je geen zuivel producten nemen!
Dat houd de bacterien vast.

En daarbij heb ik het over zovirax omdat de gene voor mij het daar over heeft maar ik geef de voorkeur aan Vectavir.
Ik vind dit beter werken.

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 17:35

En als je er nou alchohol of parfum of wat op doet is het niet besmettelijk?

Buckje

Re: Koortslip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:37

Ik heb ze ook en zit er altijd heel erg onder, zon 6 grote blaasjes.

De vorige keer dat ik ze had zat het helemaal tot mijn neus zelfs tot mijn ogen !! zo erg. De dokter had het ook nooit zo erg gezien.

Bij mij si altijd alles vrij heftig en voor koortblaren ben ik vrij gevoelig. Heb er nu ook weer 2, maar zitten alweer allemaal blaasjes omheen.

Soviraks ik vind niet dathet echt helpt.

Frosti4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:42

weet je ik geloofde er eerst niet in maar ik gebruik pure aloe vera gelly of aloe vera lipcreme, paar keer smeren en weg zijn de blaasjes. en dat bijna zonder pijn!

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:24

Serendipity1 schreef:
En als je er nou alchohol of parfum of wat op doet is het niet besmettelijk?

Ja het is dan nog wel besmettelijk.
Pas als de blaasjes helemaal weg zijn en je geen tintelingen meer op je lip voelt is de koortslip niet meer besmettelijk. (dan is ie dus eigenlijk weg)
Soms word het wondje wat kan overblijven ook wel is verward met koortsuitslag, dat is dus niet het geval.
De blaasjes die je krijgt (of kan krijgen) die zijn besmettelijk het wondje wat overblijft niet.

lovebonney

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:17

ik heb nu die alcohol gebruikt en het is echt sneller verdwenen!thanks voor die tip

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:37

Die alcohol ga ik ook eens proberen als ik een koortslip heb. Gelukkig al een paar maanden niet gehad!

Mijn tip: ik gebruik altijd eerst wat tandpasta zodat het uitdroogd en daarna wat vaseline of nivea om het zacht te houden. Vooral vaseline zie je eigenlijk niet zitten. Het is ook nog goedkoop en de koortslip trekt heel snel weg bij mij.

Succes allemaal!

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 08:56

Tandpasta heb ik zelf nog nooit geprobeert maar het lijkt me verveldend op steeds met zo'n witte kwak op je lip te lopen....
Vectavir zie je ook wel zitten maar toch minder dan tandpasta...

Wat ik ook nog wil zeggen, ik ben hier namelijk zelf in het begin te fout mee ingegaan:
Als je zovirax of vectavit smeert, smeer het dan echt goed in!
Ik deet het er altijd op, maar smeerde niet echt goed.
Neem dus een beetje vectavir/zovirax op je wijsvinger en smeer het heel goed in.
Ik doe meestal dan nog een beetje zalf pakken en dan weer insmeren, op het einde doe ik het dik op en dan weer laten zitten.
Wel heel goed je handen wassen daarna.

Wat me ook opviel is dat in de bijsluiter van de koortslipcremes staat dat het na opening maar 2 maanden goed is, dat heb ik eigenlijk nooit geweten en smeerde ook nog met zalf die al 5 maanden in mijn kastje lag.
Dat heeft dus geen zin want de werkzame stoffen doen hun werk niet meer, als je tubetje dus meer dan 2 maanden oud is moet je een nieuwe kopen voor het beste resultaat.

-De beste remedie om van een koortslip af te komen: (vind ik)
Vectavir smeren en tussen de smeerbeurten door met alcahol of parfum deppen.
Als de koortslip weg is (dat houd in dat je geen tintelingen meer voelt) alleen nog met alcahol.
Om de roodheid en eventueel wondje sneller te laten genezen smeren met Calendula. (trouwens altijd handig om in huis te hebben)
Altijd goed je handen wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 23:09

Op de radio hoor je veel over Prevner, iemand die er ervaring mee heeft?
Ik heb er een kapitaal voor over om er van af te komen,
weet je, als je ouder wordt geneest je huid ook steeds slechter.

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 02:03

Pas wel op, want voor koortslipcreme kun je resistent worden. (Mijn 'schoonmoeder' is apothekersassistent dus die heeft daarvoor geleerd en me gewaarschuwd, ik heb ook best vaak een koorstlip).
Dat spul komt terecht in je bloed. Als je dat heel vaak, veel of regelmatig gebruikt dan reageert je lichaam er na een tijd niet meer op.
Het nadeel daarvan is... dat de soa herpes ook wordt bestreden met een onderdeel (.. sorry weet niete hoe het heet) dat in koorslip creme zit. Beetje ships als het dan niet meer helpt.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:47

Ik heb nu voor mezelf de ideale oplossing.. Kreeg vrijdag zo een kriebel op je lip, eerste teken van koortslip, meestal als ik er 1 heb, dan komt die ook echt door, heel m'n onderlip eronder.. Maar nu direct begonnen met smeren, zodra het ingetrokken was direct weer.. Tussendoor ontsmetten met alcohol. 's Nachts ingesmeerd met tandpasta, en dit ook vernieuwd, ondertussen eerst weer ontsmet met alcohol. De volgende dag zat er 1 blaasje, die doorgeprikt met een steriele naald, een weer ontsmet met alcohol.. Weer met Zovirax gesmeerd de hele dag en de koortslip is weggebleven.. Was zoo blij, want ik heb er bijna elke 2 maand wel 1..

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:05

Ik wordt ook maandelijks getroffen door een koortslip..
Echt ik smeer bij het leven -wat niet helpt- ga naar de dokter -waar ik geen pillen van krijg, omdat het niet 'erg' genoeg is-
En heb de hoop dus maar opgegeven om ooit koortslip vrij door het leven te gaan Clown.

Heb er nu ook een, op me lip Clown.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:37

Als ik een koortslip heb, blijf ik hele dikke lagen smeren met vectavir. Ik vind het echt heel erg irritant zo'n koortsblaar !
Gewoon blijven zeuren tegen vriendinnen hoe erg et wel niet is, ze zeggen dan dat het allemaal wel meevalt en daar word ik zelf rustig van. Volgens mij gaat het daar ook sneller van over Lachen

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 09:56

Ik heb ook altijd een kootslip en meestal alleen in de zomer als ik op vakantie ben ik spanje, ik denk dat het komt omdat ik dan te laat naar bed ga en niet goed oplet hoeveel fruit ik eet! En dan de zon erop en in het zoute zeewater dat doet extra veel pijn! soms waren me vakanties echt verpest! Maar wat ik tegenwoordig doe voordat ik het aan voel komen of weet wanneer het komen me lippen goed vet houden met vaseline bijvoorbeeld!

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:02

Caroowtje schreef:
Ik heb ook altijd een kootslip en meestal alleen in de zomer als ik op vakantie ben ik spanje,
.

Ik krijg juist altijd blaasjes door die zon.
Ik moet er echt op letten dat ik het goed insmeer met zonnebrand of lippebalsem met zonfactor.
Minimaal factor 25. Vooral aan de zee is het bij mij heel erg altijd.

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:07

mirkip : dat heb ik dus ook altijd! Misschien dat het wel een soort alergische recactie is. Maar als jij het in smeert met zonnebrand ga je het dan tegen of niet?!

Zacharias

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:18

Ik heb ook altijd een koortslip maar tot nu toe een jaar lang al niet meer. De oplossing is Onvax alleen verkrijgbaar via internet en werkt fantastisch.
www.onvax.com kost 10 euro en zo'n potje is een jaar lang houdbaar. Je doet het erop als het begint te kriebelen of wanneer de blaasjes nog dicht zijn. Als je begint te smeren bij het kriebelen dan krijg je niet eens een koortslip en bij smeren wanneer de blaasjes nog dicht zijn word de koortslip minder en is hij sneller weg. NOOIT smeren wanneer de blaasjes open zijn (heb ik 1 keer gedaan) dan heb je het gevoel of je lip eraf gevreten wordt niet aan te raden dus!!!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:22

Ik heb dat ook besteld, ben heel benieuwd..

Ik krijg trouwens juist een koorstlip van lippenbalsem, vaseline, lippenstift etc dus helaas kan ik mijn lippen niet tegen de zon beschermen. Ik heb er nu weer een en het is zó frustrerend..