Zusje (7 jaar) heeft ziekte van Lyme!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 09:56

jullie zijn er redelijk vlot bij. Medicijnen goed gebruiken, dat is heel belangrijk.
Kijk eens op google en typ lyme in. Dan kom je ook veel te weten. Als je zusje iets wil eten, geef dan iets waar veel "kracht/energie" in zit. (weet effe niet zo snel wat) Heel veel beterschap hoor.

Orabella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:06

Jow ik schrik hiervan omdat mijn moeder exact hetzelfe meemaakt op het moment.

Vorige week kwam ze naar me toe om haar knieholte te laten zien, 'n hele rode plek. Leek wel verbrand, ze is toen beetje gaan kijken (heeft vroeger in ziekenhuis gewerkt) en kwam op de ziekte van Lyme. Naar de dokter geweest en die bevestigde het idd maar kon de diagnose nooit zeker vast stellen omdat daar niet goede test voor zijn . Ze heeft nu antibiotica maar is de hele week al ziek, koorts, moe, spierpijn enzo. Gaat wel al wat beter maar hoop dat ze er echt vanaf komt voorgoed!

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 10:09

VeertjeV schreef:

Vorige week kwam ze naar me toe om haar knieholte te laten zien, 'n hele rode plek. Leek wel verbrand, ze is toen beetje gaan kijken (heeft vroeger in ziekenhuis gewerkt) en kwam op de ziekte van Lyme. Naar de dokter geweest en die bevestigde het idd maar kon de diagnose nooit zeker vast stellen omdat daar niet goede test voor zijn . Ze heeft nu antibiotica maar is de hele week al ziek, koorts, moe, spierpijn enzo. Gaat wel al wat beter maar hoop dat ze er echt vanaf komt voorgoed!

Met mn zusje precies t zelfde. ..
Wel raar dat ze nog steeds geen test ervoor hebben. Het zit toch in het bloed? Dan kunnen ze dat toch ook zien als je bloed laat prikken ofzo?

woofie

Re: Zusje (7 jaar) heeft ziekte van Lyme!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:15

lyme zit niet altijd in je bloed hoor. bij mij heeft het 4 jaar geduurd voor het zichtbaar werdt in mijn bloed. en na een antibiotica kuur was het opnieuw verdwenen uit mijn bloed. maar ik heb nog steeds klachten en ben nu onder behandeling bij een neurologe.
lyme kent verschillende gradatie's en kan zich dus ook ophouden in lymfeklieren en gewrichten zonder dat het in het bloed zichtbaar is.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 10:17

woofie schreef:
lyme zit niet altijd in je bloed hoor. bij mij heeft het 4 jaar geduurd voor het zichtbaar werdt in mijn bloed. en na een antibiotica kuur was het opnieuw verdwenen uit mijn bloed. maar ik heb nog steeds klachten en ben nu onder behandeling bij een neurologe.
lyme kent verschillende gradatie's en kan zich dus ook ophouden in lymfeklieren en gewrichten zonder dat het in het bloed zichtbaar is.

Dank je voor de informatie!

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:23

laat je in ieder geval niet gek maken.....lyme is, als het in een vroeg stadium wordt ontdekt heel goed te behandelen.
zelfs in een later stadium, zoals bij mij is het goed behandelbaar.
het is juist in die gevallen dat het pas wordt ondekt als de verlammings verschijnselen optreden dat het moeilijker wordt om te behandelen....moeilijker, maar niet onmogelijk.
sterkte met je zusje.

Orabella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:05

Moosje schreef:
VeertjeV schreef:

Met mn zusje precies t zelfde. ..
Wel raar dat ze nog steeds geen test ervoor hebben. Het zit toch in het bloed? Dan kunnen ze dat toch ook zien als je bloed laat prikken ofzo?

Er zijn wel testen voor in het bloed maar andere oorzaken kunnen deze vals positief beinvloeden of negatief. Waardoor het zeer moeilijk aan te tonen is. Daarnaast is het idd niet altijd in het bloed aanwezig zoals Woofie zegt. Wel is de rode plek 'het' kenmerk van 'n geinfecteerde tekenbeet.

Yorghos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:41

Wat mijn huisarts mij heeft verteld is inderdaad dat een bloedtest lang niet altijd betrouwbaar is. Wel schijnt het in het ruggenmerg terug te vinden te zijn, maar een lumbaalpunctie (aftappen van ruggenmergvocht) is een risicovolle ingreep en dit wordt dan ook niet snel gedaan.

supertygetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 06:08

Ik heb het ook gehad, maar ik was toen drie en ik kan me er niets van herinneren. Ik heb er (voor zover ik weet) verder ook nu niets aan overgehouden.

tallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:44

ik heb het helaas ook gehad..
BIj mij heeft het geuit in een aangezichtsverlamming..

Als ik la ch of gaap kan je het helaas nog steeds zien...
Dan knijp mijn oog samen...

FlynnlOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:08

Wat vervelend zeg!
ik heb zelf gelukkig nog nooit een teek gehad..
Mijn kat wel superveel maar die haal ik er dan wel altijd met zo'n speciaal dingetje uit

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:17

jeetje, wat vervelend voor je zusje
heel veel beterschap gewenst voor haar..
wel zorgen dat ze genoeg blijft drinken, zeker als ze koorts heeft en nu het buiten warmer is/ wordt

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 23:06

De koorts is momenteel (zo goed als) over.
Verder is ze weer een stuk vrolijker en is ze gisteren zelf even mee geweest naar de braderie.
Dus gaat steeds beter gelukkig!

skessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 23:13

Ik heb ook lyme en ben op het moment nog steeds aan de antibiotica.
Ik heb zelf heel veel steun gehad aan het forum van www.lymenet.nl

hopelijk knapt je zusje heel goed op!

Teranova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 00:05

Hoi,

Ik hoop dat het snel beter gaat met je zusje!!
Wat ik inderdaad heb gehoord van de ziekte van lyme is dat sommige mensen zoals er inderdaad jaren mee doorlopen, wat ik me afvraag die rode plek die verdwijnt toch weer? en is die rode plek dan zo kenmerkend dat je gelijk kan zien dat die door een teek is veroorzaakt...?

Gelukkig maar dat ze er zo snel bij waren!

Sterkte..

Teranova

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:32

hoe gaat het nu met je zusje, knapt ze al wat op??

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 09:55

Moosje schreef:
Verder is ze weer een stuk vrolijker en is ze gisteren zelf even mee geweest naar de braderie.

Deerne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:27

Moosje schreef:

Hai,

Als ik hier lees wat een teek bij sommige mensen heeft aangericht dan schrik ik!
Gelukkig dat het met jouw zusje weer een stuk beter gaat.
Ik hoop dat er verder niks aan overhoud. Ik zou zeggen geef
haar maar vaak een lekkere dikke knuffel.

Succes verder

capone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:28

jeetje ,wat een verhaal.Veel sterkte!!

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:30

he wat akkelig ik heb er geen ervaring mee dus kan je niet verder helpen heel veel sterkte en hopelijk komt het weer goed

Kiim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:39

Ik wil je niet laten schrikken maar mijn nicht heeft ook de ziekte van Lyme..
Het begon ongeveer 3 jaar geleden toen ze last kreeg van hele erge buikpijn, het ging van kwaad tot erger en ze viel soms gewoon opeens neer omdat ze of niet meer op haar benen kon staan of buiten bewustzijn raakte.
Ik weet het verder ook niet precies, maar ze zijn toen naar Duitsland geweest volgensmij en daar is het ontdekt.
Ze kan nu niet meer lopen zonder krukken & krijgt een aparte scooter zodat ze op kan stappen. (heeft bijna geen kracht meer in haar benen).
Hoe ze behandeld word zou ik echt niet weten, heb niet zoveel contact met haar.

Ik hoop dat het goed gaat komen met je zusje
Sterkte.

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:39

Wat schrikken, of niet? Fijn dat het al wat beter gaat en ik hoop voor jullie dat ze er weer helemaal bovenop komt!