Hoevaak gebruiken jullie pijnstillers voor "normale' pi

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Re: Hoevaak gebruiken jullie pijnstillers voor "normale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:27

Ik neem pijnstillers als ik barst van de hoofdpijn of buikpijn. Dat is soms een aantal keer in de maand en de andere keer heb ik een tijd nergens last van.
Ik heb nu toevallig alweer anderhalve week hoofdpijn.... dus nu zit ik alweer een tijdje aan de ibuprofen.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:01

Ik ben ook niet zo kapot van pijnstillers, alleen als ik écht een hardnekkige hoofdpijn heb dan neem ik een halve paracetamol. Maar dan pas ik ook mijn gedrag aan, een pil slikken is namelijk alleen symptoombestrijding. Pijn is inderdaad een signaal van je lichaam en mijn ervaring is dat het op de lange termijn alleen maar erger wordt als je het onderdrukt met medicijnen en toch gewoon doorrent. Het is effectiever om de oorzaak aan te pakken: is er iets mis met je houding, heb je veel stress? Met een pijnstiller is op zich niets mis, maar imo wel als je ze gebruikt om de signalen van je lijf te negeren.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:08

Als ik pijn heb, dan neem ik pijnstillers. Meestal Ibuprofen of APC (soms 2). Als ik rugpijn heb, dan neem ik morfine

Cer

Berichten: 30261
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:35

Als ik pijn heb, neem ik een neurofen/ibuprofen oid. Aspirine en paracetamol is vies...

Ik doe dat als ik hoofdpijn heb, want dan zakt het echt, en dan ben ik een stuk gezelliger.
Voor gewrichtspijn/rugpijn ed neem ik het eigenlijk niet.

Gisteren ging ik naar een concert en had ik buikpijn, en omdat anders mn hele avond vergald wordt, heb ik een ibuprofennetje genomen. Het duurde even, maar uiteindelijk kon ik lekker feesten.

Vroeger nam ik Saridon, maar dat schijnt echt troep te zijn, dus dat doe ik niet meer.

En idd, soms dagen hoofdpijn (en dan dus dagen pijnstillers) maar meestal maanden niks, en dan ook geen pijnstillers.
T zal wel loslopen allemaal....

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:36

Ik heb fibromyalgie en als het zo erg is dat ik niet kan slapen van de pijn pak ik een pijnstiller (heb speciaal voor reumapatienten). Dat is ongeveer eens per maand, meestal kan ik er nog wel doorslapen of nog iets doen met ontspanningsmassage, compressen oid zodat ik toch kan slapen.
Ik heb ook een dag in de maand zo'n last van mijn menstruatie dat ik bijna op bed lig te kronkelen van de pijn en dan pak ik een ibuprofen en probeer met een warme kruik tegen mijn buik te gaan slapen tot het over is. Daarnaast ook ibuprofen voor als ik pijn heb, bijv. door een val van een paard en ik moet wel rijden of voor die ene keer per maand/twee maanden dat mijn migraine zo erg opspeelt dat ik op bed moet. Tjee, ik ben wel een vat vol klachten zo te zien
Paracetamol daar krijg ik enorme maagklachten van en ik word misselijk dus die neem ik niet.

mienmien

Berichten: 920
Geregistreerd: 13-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:18

vroeger nam ik ze nooit

Maar ernstige rugklachten hebben daar wel verandering in gebracht....

Om verkramping van alle spieren te voorkomen om de pijn op te vangen.. moet ik ze nemen van de chiropractor!! En ook direct rust nemen natuurlijk...

Ik gebruik altijd ibuprofen 200 omdat ik van paracetamol acuut in slaap val..... (niet zo handig als je met de auto naar huis moet of aan t werk bent.....)

Maar voor andere dingen slik ik ze nooit!

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Re: Hoevaak gebruiken jullie pijnstillers voor "normale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:18

Ik neem pijnstillers zoals nu..ben ongesteld (flinke buikkrampen) en voelde me gisteren ook al ziek.

Maar verder, nu mn amandelen eruit zijn gehaald, heb ik niet vaak pijn.
Misschien 1 of 2 per maand maar soms ook een maand helemaal niet.

Luuz

Berichten: 1959
Geregistreerd: 26-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:33

Ik neem alleen een ibruprofen als ik hoofdpijn heb en 1 keer per maand een dagje buikpijn

amannnnnn
Berichten: 155
Geregistreerd: 10-02-06
Woonplaats: Hoorn

Re: Hoevaak gebruiken jullie pijnstillers voor "normale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:35

2 of 3 per week ofzo

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:49

tsja het afgelopen jaar heb ik letterlijk dag en nacht op pijnstillers geleefd. Onsteking ergens aan mijn kiezen en de tandarts wil er nix aan doen. Gevolg, letterlijk niet meer kunnen eten vanwege de pijn in je bek. Nou dan wil je wel hoor, meestal paracetamol. Als he techt niet te harden was wilde ik nog wel eens paracetamol combineren met ibuprofen. En nee dat is niet goed voor je maar ik weet soms van gekkigheid niet meer waar ik het zoeken moet...

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:02

Ik gebruik het niet zo vaak, alleen als ik er echt last van heb. Voor hoofdpijn gebruik ik meestal "Hoofdpijn roller" ik geloof dat het iets homeopatisch is. Normaal ben ik niet zo van de homeopatische dingen, maar dit helpt wel goed.

X__Hardc0re_
Berichten: 866
Geregistreerd: 03-08-05

Re: Hoevaak gebruiken jullie pijnstillers voor "normale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:54

Als ik alleen al hoofdpijn voel neem ik al meteen 1 in en als is het erg 2 tegelijk (paracetamol).
Zelfde dat als ik ongesteld moet worden krijg ik onwijze pijn in me buik dus neem ik meteen 2 in heb ook 1 van de sterkste pijnstillers weet nie meer hoe het heet maar zit ook paracetamol in maar anders word ik gek.!

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 01:43

Pijnstillers neem ik eigenlijk nooit in. Tja, als me moeder het stiekem ergens in verwerkt, maar anders niet. Ik ben er altijd fel op tegen. Ik vind het troep. Dus ik kan flink pijnlijden ja

Lara_
Berichten: 1160
Geregistreerd: 30-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 01:53

Ik neem alleen pijnstillers als ik echt hele erge hoofdpijn heb. Maar het moet echt heel erg zijn als ik dus ga liggen en het is nog niet over dan komt de pijnstiller erbij.

ozzieozzie

Berichten: 758
Geregistreerd: 24-01-06
Woonplaats: australie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 01:57

Ik heb vaak last van hoofdpijn, meestal van die zeurende en als het te erg word dan neem ik een pijnstiller, meestal paracetamol. Ik slik niet vaak want ik word heel suf van pijnstillers.

Anoniem

Re: Hoevaak gebruiken jullie pijnstillers voor "normale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 01:58

@ TS: uit ervaring kan ik zeggen dat je spanningshoofdpijn beter op een andere manier kunt oplossen dan met pijnstillers hoor


Ik gebruik tegenwoordig alleen nog pijnstillers om niet twee dagen dood te zijn tijdens mijn menstruatie. Met die hoofdpijnen heb ik het sowieso al opgegeven met medicatie en eigenlijk heb ik ook best wel iets tegen medicatie...

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:43

Charos schreef:
Nooit eigenlijk, alleen als ik heel heel erg hoofdpijn heb en dat is weinig tot nooit.


Bij mij hetzelfde

Ik ben niet iemand die snel iets zou pakken, dan moeten de tranen zowat over mijn wangen lopen voordat ik een pilletje pak.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:49

kizz_rianne schreef:
Het schijnt met sommige pijnstillers (zoals paracetamol) zo te zijn, dat als je dat regelmatig slikt (dus maanden lang) tégen de hoofdpijn, je na een tijdje juist chronische hoofdpijn krijgt van die pijnstiller ofzo... (sorry weet het niet helemaal goed te verwoorden) Maar met sommige pijnstillers moet je dus echt uitkijken dat je niet te vaak iets slikt.

Dit heb ik een aantal maanden geleden ook gehad, 2 weken lang slikte ik zoveel Advil dat ik later om het uur een nieuwe pakte. Na een tijdje begon het té erg worden en ben ik maar een paar dagen met hoofdpijn gaan lopen.

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Hoevaak gebruiken jullie pijnstillers voor "normale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:24

bij gewone pijn, (denk aan spierpijn oid) neem ik nooit pijnstillers
ik neem wel vaak een pijnstiller bij hoofdpijn, ik heb last van spanningshoofdpijn (vermoed ik, ik heb het altijd als ik me nerveus gemaakt heb)
meestal is dit een ibuprofene 600 mg, paracetamol 500 mg, of zelfs dafalgan 1000 mg (die laatste zeldden, ibuprofene werkt 10 maal beter bij mij)
meestal neem ik die s'avonds in zodat ik eens een nachtje goed kan doorslapen, vaak veroorzaakt de moeheid ook hoofdpijn, maar met hoofdpijn kan ik niet slapen.
nu heb ik er ongeveer 3-4 maal per maand last van(vaak minder) dus ik slik niet zo heel veel pijnstilling, in de examenperiode moet ik soms iedere dagwel een nemen

Olympia

Berichten: 55612
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:19

Ik denk dat ik de paracetamols die ik per jaar inneem op 1 hand kan tellen

Ik neem er alleen 1 in als ik er echt gek wordt van de pijn en aangezien ik een hele hoge pijngrens heb is dat dus bijna nooit.. Ook word ik misselijk van die dingen, dus liever niet

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Hoevaak gebruiken jullie pijnstillers voor "normale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:22

Ben een vreselijke hoofpijn klant.

Slik in periodes veel pijnstillers, maar wissel ibuprofen en paracetamol met elkaar af i.v.m. gewenning.

Kan dagen achter elkaar 3 slikken en dan weer 2 weken niets.

Overigens niet meteen bij hoofdpijn, maar aangezien ik migraine en spierspanningshoofdpijnen heb, wil je op een gegeven moment wel.

Hoewel, dan helpen zelfs de reguliere pijnstillers niet meer

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:33

verootjoo schreef:
Ibuprofen is een ontstekingsremmer! Waarom mensen die nemen voor een 'gewone' pijn is mij een raadsel. Naar mijn mening wordt er veel te snel naar 'zware' middelen gegrepen. Een pijn zit er nooit voor niets, het onderdrukken met een pijnstiller is niet goed, als je verder niks aan de oorzaak doet. Daarbij is een ontstekingsremmer voor een simpele hoofdpijn imo echt overbodig, en onnodige vervuiling van lichaam.

Zelf neem ik eigenlijk nooit pijnstillers

Maar heeft niet iedere pijnstiller als bijwerking ontstekingsremmend te zijn?

Als ik hoofdpijn heb dan neem ik echt wel een Nurofen hoor. Paracetamol helpt bij mij alleen bij kiespijn (toen ik ontstoking zenuwen had). Maandelijke rug en buikpijn helpt paracetamol ook niet bij dus weer Nurofen. En ik gebruik ook echt expliciet Nurofen want Iboprofen van bijv. Kruidvat werkt absoluut niet.

En dan zeggen sommigen hier dat pijn een signaal van je lichaam is maar ik zie niet in wat ik kan doen aan rug en buikpijn door menstruatie behalve pijnstillers slikken. Met hoofdpijn is het vaak wel zo dat het accuut helpt als ik mijn ogen sluit maar daar kun je toch ook niet mee aankomen op je werk. Ogen zijn overigens nog pas nagekeken en ik zit nog steeds op resp. links 0 en rechts 0.25 dus een bril heb ik niet nodig.

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:54

Roosmarijn, mijn ogen zijn ook hartstikke goed maar vorig jaar is er een opticien na ik-weet-niet-hoeveel-tests-bij-andere-opticiens achter gekomen dat mijn ogen door een andere vorm kegeltjes moeite hebben met scherpstellen. Daardoor krijg ik makkelijk hoofdpijn bij trillende beelden (tv, computer) of autorijden. Mijn ogen raken dan compleet overspannen door het voortdurend opnieuw scherp moeten stellen. Wist ik ook ineens dat het niet normaal was om zo wazig te zien als ik een glaasje wijn op had
Misschien dat je hier toevallig iets aan hebt dus ik post het toch maar even voor je. Ik ben zo blij dat ik eindelijk weet wat er is!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:59

En voel je jouw hoofdpijn ook accuut wegzakken zodra je je ogen dicht doet? Het klopt namelijk meestal rechtachter en boven mijn rechteroog.

xxsweet

Berichten: 3657
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:59

Ik heb ook veel last van hoofdpijn..
Er is een tijd geweest dat ik gewoon per week 7 naar binnen werkte..

Nu denk ik er wat meer over na en probeer steeds minder vaak een Paracetamol of Ibuprofennetje op te eten.
Na een bepaald aantal weken wissel ik ze af, zodat mijn lichaam ook wat afwisseling krijgt..
En als ik ze eenmaal neem dan blijft het niet bij 1.. Meestal 3 of zelfs 4.

Dat is mooi Urielle!!
Ik ben ook vaak in het ziekenhuis ed. geweest om me te laten onderzoeken etc. maar ben er maar mee opgehouden want het komt waarschijnlijk toch niet boven water