Wie gebruiken er intiemzeep?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:34

ja precies dat dacht ik ook en daarom gebruik ik het niet. maar de meningen zijn hierover nogal verdeeld. Dus waarop basseren ze die conclussie.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:36

Eerlijk gezegd denk ik dat Lactacyd gewoon een commercieel slimme zet is

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:42

Ik zal vanavond eens vragen aan mijn vriend hoe het precies zit. De kern van de zaak (tja, ik kan op dat niveau niet zo goed meepraten dus ik krijg alles in Jip en Janneketaal uitgelegd ) is in elk geval dat de PH-waarde van intiemvloeistoffen anders is dan die in je vagina. De zuurtegraad van je vagina wisselt (bijv. onder invloed van hormonale schommelingen tijdens je cyclus) en die van intiemvloeistoffen is constant. Je vagina begint een soort afweermechanisme op te zetten om te kunnen herstellen, wordt geirriteerd en probeert dus als het ware 'het vuil' eruit te werken door extra afscheiding aan te maken.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:44

ellenlouise schreef:

Natuurlijk. Wij vrouwen denken per slot van rekening allemaal dat je doos een lelijk, vies, vochtig, stinkend ding is waaruit dan ook nog vies vocht en slijmen komen en eens per maand nog bloed ook.

dwaallicht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:54

Urielle schreef:
ellenlouise schreef:

Natuurlijk. Wij vrouwen denken per slot van rekening allemaal dat je doos een lelijk, vies, vochtig, stinkend ding is waaruit dan ook nog vies vocht en slijmen komen en eens per maand nog bloed ook.

wat zeg je dat toch weer mooi

maar inderdaad, vrouwen zijn vaak vies van zichzelf.
grappig dat je daar nou nooit een vent over hoort, die zijn niet echt geobsedeerd door hygiene..

2misty2

Re: Wie gebruiken er intiemzeep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:30

urselin schreef:
Ik gebruik ook Lactacyd, niet dagelijks.
Een kennis heeft een schimmelinfectie gekregen down under door Lactacyd (dagelijks gebruikt). Volgens de dokter was zelfs Lactacyd uit den boze.

Dat zou kunnen inderdaad ,maar komt dat niet omdat lactacyd wat heeft veranderd?Toen die tijd was er voor de vaginale douche intiem spul om erin te doen.Nu hebben ze dat terug gedraaid en is het alleen voor uitwendig gebruik en heeft lactacyd geen inwendige douche meer.Ik hoorde bij verschillende winkels dat mensen het uitwendige spul gebruikt hebben inwendig en daardoor een schimmel infectie hebben gekregen.Het stond niet duidelijk genoeg op de verpakking en het had dezelfde verpakking nog.

Ik heb nog een toevoeging.Ik gebruik het zelf ook.In de dagen dat ik me niet zo fris voel.Maar rond mijn cyclus gebruik ik het altijd voor die tijd en na die tijd.Doe ik dat niet dan kan ik een schimmelinfectie verwachten heel raar.Dus het spul zal toch wel goed helpen.En bv na de douche heb ik juist minder afscheiding en meer erdoor krijgen nee geen last van gehad nog.Ik ben er zeer over te spreken in elk geval en het houdt het bij mij wel in balans.

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 14:08

Nee ik stop het er ook niet IN
Ik bebruik het puur uitwendig,na de seks of tijdens ongesteldheid.
Soms als ik een 'tuttelbui' heb gebruik ik lactacyd tijdens normale dagen(denk aan,bodylotion smeren,maskertjes plakken en teennagels lakken )

Verder staat er alleen niet echt op de verpakking/bijsluiter hoe je het dient te gebruiken...

En wat is dan die lactacyd mousse? en zo zijn er nog wat variianten.

Klinkt griezelig Urielle

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:13

bij kruidvat kost het 3,95 net zo goed als lactacyl en zelfs deze oude bok haha(36jr.) gebruikt het hoor heel fijn spul

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:17

ik gebruik ook die van de kruidvat.. maar alleen de intiemdoekjes..
Ik heb vaak schimmelinfecties.. en nog erger als ik het was met een intieme wasmulse..

even een vraagje wat een btje offtopic is misschien..

als ik een aantal keer per dag sex heb, heb ik de volgende dag al irritatie > gevolg > infectie..
als wel het gewoon 1 x doen is er meestal niks aan de hand..
hebben jullie daar ook wel eens last van?

ikbenfilou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:21

een aantal keer sex per dag en je heet bunny soms hahaha meid ik ben jaloers op je :p

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:23

Share schreef:

als ik een aantal keer per dag sex heb, heb ik de volgende dag al irritatie > gevolg > infectie..

Glijmiddel gebruiken misschien?

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:40

ik heb vaak last van schimmelinfecties (gehad). de dokter kon de reden niet achterhalen. Op zijn advies spoel ik 2x per week met de vaginaaldouche van lactacyd. De overige dagen spoel ik met de vaginaaldouche gevuld met enkel water.
Ik heb nauwelijks last van afscheiding meer, maar nog belangrijker; ik voel me weer fris en schoon.

2misty2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:55

benangelique schreef:
ik heb vaak last van schimmelinfecties (gehad). de dokter kon de reden niet achterhalen. Op zijn advies spoel ik 2x per week met de vaginaaldouche van lactacyd. De overige dagen spoel ik met de vaginaaldouche gevuld met enkel water.
Ik heb nauwelijks last van afscheiding meer, maar nog belangrijker; ik voel me weer fris en schoon.

Nou heb ik een vraagje aan je.
Waar haal je die vaginale douche van lactacyd?De losse douche alleen.En de zeep die erin moet?Lactacyd heeft de vaginale douche eruit gegooid en er is alleen nog maar zeep te krijgen voor uitwendig gebruik.

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:09

ik heb niet meer de douche van lactacyd. Ik heb hem van een of ander ander merk. Het is een paarse, ziet er wat vriendelijker uit doordat ie een beetje ronder is en heeft een witte douchekop.
de zeep kan je nog gewoon kopen bij de apotheek.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:57

eigen merk etos/kruidvat heeft nog wel de douche..

Als ik ongesteld ben vind ik het wel 'fris' om te gebruiken. zowel aan de buiten als binnenkant

Inmiddels gebruik ik dat zon 1,5 jaar, en heb nog nooit ergens last van gehad.

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:17

Mijn moeder gebruikt lactacyd al jaren, ik gebruikte het vroeger (toen ik nog niet aan de pil was) vaak als ik ongesteld was, dan kreeg ik overal jeuk, dacht steeds dat ik last had van wormen net als toen ik nog kleuter was Maar daarmee ging dat direct over, wel fijn spul
Tegenwoordig nauwelijks jeuk, dus gebruik ik het ook nauwelijks

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 00:28

De arts die het spulletje van onderen bekeek raadde het in ieder geval ten zeerste af om lactacyd ed te gebruiken. Haar woorden: het enige wat helpt om afscheiding te verminderen is door lauw warm water te gebruiken en probiotica te gebruiken. Meer niet.

karton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 08:41

Mm, klinkt fijn. Maar moet je dat dan gewoon bij de kruidvat kopen? Ik zie mezelf al staan bij de kassa...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:30

tamary schreef:
[naam] schreef:

Glijmiddel gebruiken misschien?

om eerlijk te zijn ga ik me daar heel vies van voelen en vriendlief vidn het ook maar niks

Citaat:
een aantal keer sex per dag en je heet bunny soms hahaha meid ik ben jaloers op je :p

noem jij me maar een bunny hoor hehehe

Kikka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:40

Ik gebruik het ook wel eens, maar ik heb het idee dat het júist gaat stinken als ik me daarmee was

Daarom ben ik nog steeds van mening dat water en een washandje het beste zijn

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:39

ze hebben ook van die opfrisdoekjes

Handig voor als je ongesteld bent enzo, of even geen tijd hebt om je uitgebreid te wassen

Jettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:46

Ik, m'n zus en m'n moeder gebruiken altijd SebaMed. Ook een soort Lactacyd, 'zeepvrije wasemulsie', ik voel me er lekker fris door en nooit irritatie!

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:51

Maar hoe maken jullie het van binnen schoon, ikbedeol ik heb hele lange nagels en ik vind het nou niet echt fijn om het schoon te maken, ook al is het alleen mar met water

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 19:12

Aan de binnenkant maak ik het eigenlijk niet echt schoon.
1. vind ik dat erg vervelend en
2. ben ik veelte bang dat ik idd met mijn nagels iets beschadig daarbinnen.
En volgens mij kan je bijna niks hebben 'daarin' i.v.m bacteriën en dat soort enge dingen...

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:28

Het is niet voor niks dat lactacyd de intiemspray weer uit het assortiment gehaald heeft. Dat verhaaltje dat de wasemulsie verbeterd is en daarom voldoende klint leuk, maar lijkt mij klinkklare onzin. Ook Lactacyd kon waarschijnlijk niet langer ontkennen dat het gewoon niet gezond voor je lijf is om vanbinnen te gaan rotzooien. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

Ik heb de intiemdouche eerder wel eens gebruikt, nu dus niet meer.
Gebruik nu wel de wasemulsie en vind het heerlijk spul, voel me inderdaad schoner en frisser erdoor en heb iig nog geen nadelige gevolgen ervan gemerkt.