Geen zin in seks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Re: Geen zin in seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:48

Dit is de voornaamste reden dat ik gestopt ben met het slikken van de pil... microgynon...

afwasborstel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:52

Ik heb het ook en heb nu een relatie van 6,5 jaar.
Ik heb ook geen idee wat je er verder aan kan doen, wachten tot je weer zin krijgt of zin maken idd. Moet ik ook zeggen dat ik het heel druk heb en 'savonds heel moe ben.
Ik slik wel de pil maar geen microgynon maar diane.

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:59

Dat je maar zin moet maken voor seks, is te gek voor woorden.
Dat slaat nergens op, nooit of te nimmer moet je maar zin maken voor seks.
Voor velen (dus ook voor mij) is seks iets intiems en een gevoelskwestie, daar stap je dus niet zomaar even overheen om een ander een plezier te doen.
Als je dat doet, kan je jezelf veel pijn doen.

Dit is trouwens niet persoonlijk bedoelt Superpluisje

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:02

dat is erg vervelend voor jou en je vriend zeg!

Ik heb geen idee wat de oorzaak kan zijn!.
Zin make?? .

Wat wel kan zijn, als je eenmaal bezig bent zeg maar dat je het dan wel leuk vind?

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:04

Ik wil toch even aan de bel trekken voor wat betreft microgynon. Ik heb het ook 3 jaar geslikt en ben er zwaar depressief van geworden, ik ben eens verder gaan zoeken en dit blijkt geregeld voor te komen door deze pil!

doniaxxsiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:18

Ik ben dus niet de enige die dit heeft. Sinds kort ben ik overgestapt naar de nuvaring echt een uitkomst. Maar dat terzijde want dat was om andere redenen. ik heb ondertussen ook bijna 2,5 met mijn vriend. En ook steeds minder zien. Dit overigens wel in vlagen. Soms denk ik ook ach het komt wel, maar tijdens de sex heb ik nog steeds geen zin. Overigens vind ik knuffelen en friemelen enz. veel leuker als de sex op zich.

Ook mijn weken zijn ontzetten druk. Bij helpt het trouwens wel om s' ochtends te sexen als s' avonds. S'avonds heb ik eigenlijk nooit zin terwijl ik in het begin van onze relatie tot 2 uur s' nachts nog bezig was. S'ochtends heb ik vaker zin, alleen botst dit af en toe want ik ben een ochtend mens en hij een avond mens. Hij vind het ook niet zo leuk maar maakt er geen probleem van, sex ruilen we wel in voor iets anders b.v:
- knuffelen
- zoenen
- knus dvdtje kijken
- knus naar de bioscoop
- wandelen in de bossen met de honden
- romantisch naar het strand
- op vakantie gaan
- samen gaan winkelen
en noem maar op dus sex is echt niet het belangrijkste hoor

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:32

Ik herken je verhaal heel goed. Ik ben nu bijna 2 1/2 samen met mijn vriend en na een jaar ben ik overgestapt op de Yasmin pil. Daardoor ging mijn libido ook heel ver omlaag, ik had nergens zin meer in. Je hoort het ook vaak met die zwaardere pillen. Nu ben ik weer overgestapt op de Lovette en het gaat weer redelijk . Maar nog steeds niet hoe het was.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:37

Ik slik ook microgynon en heb er na 1jr ofzo last van gekrege!!

Echt een PIEPpil, ik ben ook op zoek naar iets anders.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:41

mijn man hoor ik niet meer klagen sinds ik gestpot ben met de pil.
had er ook totaal geen behoefte aan.
je geeft zelf ook al aan druk druk druk tezijn.
vooral druk in het hoofd helpt je niet te relaxen.

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:41

Maris89 schreef:
Ik herken je verhaal heel goed. Ik ben nu bijna 2 1/2 samen met mijn vriend en na een jaar ben ik overgestapt op de Yasmin pil. Daardoor ging mijn libido ook heel ver omlaag, ik had nergens zin meer in. Je hoort het ook vaak met die zwaardere pillen. Nu ben ik weer overgestapt op de Lovette en het gaat weer redelijk . Maar nog steeds niet hoe het was.

Ik heb nu ook Lovette, en is het ook beter, maar inderdaad nog niet zoals het was.

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:44

Ik heb zo'n tien jaar Marvelon geslikt en de laatste tijd werkte die echt behoorlijk libidoverlagend.
Toen ik stopte met de pil kon ik niet van mijn man afblijven en ik heb dan ook besloten in elk geval nooit meer aan de pil te gaan.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:46

wist je dat marvelon 1 van de slechtste pillen is

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:02

even een aanvulling op mijn verhaal; ja, ik slik inderdaad ook microgynon....

Ik denk dat iedere pil wel libido verlagend is. Je krijg zo waanzinnig veel hormonen binnen.

Joleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:25

Ga er gerust mee naar de dokter, doen meer mensen. Daarom stap ik nu ook over op de Nuvaring Ben benieuwd hoe het bevalt!

Pasha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:55

terorita schreef:
wist je dat marvelon 1 van de slechtste pillen is

uhm waarom dit als ik vragen mag?
Ik heb hem van m'n arts voorgeschreven gekregen

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:04

Tsja ik denk niet dat het specifiek aan de microgynon ligt hoor...
Het is gewoon een super veel voorgeschreven pil dus ik denk niet dat het daar aan ligt...
Soms heb je gewoon flinke dipjes... En daar moet je je vooral niet schuldig over voelen...
En daarintegen juist wel er over praten... sex is niet belangrijk in je relatie zolang het goed is... Op het moment dat de sex niet goed meer is wordt het wel belangrijk in je relatie (en kan het zelfs een struikelblok vormen)

sundance11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:53

Het valt mij op dat veel mensen mycogynon slikken en sexprobelemen hebben.

Vind het ook al zowat om naar de okter te gaan mag ik een andere pil want ik heb geen zin meer in sex. Is misschien doodnormaal, maar ik voel me er nogal ongemakkelijk bij.

En wat velen van jullie zeggen is ga lekker knuffelen enzo, ik vind dat persoonlijk ook leuker dan de echte daad, maar wat als je een vriend hebt die als het kan iedere dag sex wilt? We praten er heel veel over hoor, maar ik krijg altijd het gevoel dat het mijn probleem is en dat ik er maar wat aan moet doen, begrijp me niet verkeerd, mijn vriend is super gek op me en gebruikt me niet voor de sex ofzo. Maar het is voor hem ook nogal frusterend. Ik heb ook al vaak gezegd, laat het initiatief dan van mij uitkomen, dan doe ik dat en wil ik gewoon wat zoenen en hij denkt al meteen weer ana sex, is voor mij de lol er al weer af, want dan krijg ik het gevoel ojee "het moet weer".
pffff wat een gedoe he.....

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:22

Hier nog iemand die Microgynon heeft geslikt en daar een seksloos depri wezen van werd.. Die pil heeft mij echt geen goed gedaan

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:08

Ik had er ook last van en slikte toen al een tijd geen pil meer. Het was IMO vooral door het gebrek aan loyaliteit naar elkaar dat alle initiatief deed wegzakken (het is uiteindelijk ook uitgegaan)

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:17

torette schreef:
die nare eerste ervaring kan er weldegelijk mee te maken hebben! ook na zo'n tijd...

Inderdaad heb ik ook gehad, eerste slechte ervaring, inmiddels ben ik ook gestopt met de pil (ministat) en nu gaat het iid beter, misschien eens een poosje stoppen en kijken hoe het gaat, succes!

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 01:50

Ik slik nu sinds februari ook die pil (micrgynon).. Ik ben er niet echt enthausiast over (laatst had ik een doorbraak toen ik nog niet klaar was met m'n strip), ben er een hoop van aangekomen en uit dit topic blijkt ook weer dat die pil niet echt geweldig is.

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:47

Zelfde probleem. Ga binnekort naar de HA voor een andere pil, slik ook microgynon. Heb trouwens wel sinds kort vitamine pillen gekregen en dat helpt ook wel een beetje...

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:59

Ik heb al jaren dat probleem Het hoeft van mij eigenlijk allemaal helemaal niet. Slik wel al vanaf jongs af aan (bijna vanaf eerste menstruatie) de zwaarste pillen in het begin zelfs 2 op 1 dag. Heb jaren stederil D gebruikt en nu sinds een tijdje de Microginon 50 (die overigens niet zo goed werkt) dus daar kan het ook aanliggen dus. Stoppen met de pil is voor mij helaas geen optie (blijf ik bloeden).

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:00

Dat heb ik ook, zonder de pil loop ik leeg. Bloedproppen en alles. Als ik dan zonder tampon op de wc ga zitten, is het Splash

Hester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:20

Ik slik de Diane 35, en heb 't zelfde probleem, en ook ik denk niet dat 't aan 1 specifieke pil ligt. En zonder de pil ben ik om de twee weken ongesteld, waardoor mijn bloeddruk ge-overcompenseerd wordt (te hoog).

Nou hebben mijn vriend en ik ook wel behoorlijk pech, dan heb ik weer aften, dan heeft hij weer hoofdpijn, altijd wat...

Dipje zou er zeker wat mee te maken kunnen hebben, ik heb op 't moment ook niet 't idee dat ik lekker in m'n vel zit. Voor moederdag heeft hij foto's ingelijst van m'n pony (verkocht), verzorgpony (weggestuurd), en 'n geweldig manegepaard (afgemaakt). Niet echt de manier om me op te vrolijken, zeg maar...

Overigens, gewoon knuffelen en zoenen enzo vind ik heerlijk, maar ik weet dat bij hem de bloedsomloop al aangepast wordt bij 't voelen van mijn lichaam, subtiel gezegd.

En ja, dan moet ik 'm dus afwijzen. Dus dan voorkom ik dat liever...
Natuurlijk wordt hij daar onzeker van, maar dan praten we erover en dan begrijpt ie 't weer even...