Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Firedancer schreef:d0nt_kn0w schreef:Hij heeft geroepen dat zijn eigen kinderen te duur waren! (niet letterlijk maar wel dat het zo overkomt)
Hij wou me zus niet in huis nemen in de slehcte tijden. (nu zit ze er wel, na veel aandringen)
Zijn zaterdag was naar de malle moere, omdat ik naar de manege wou, en hij me moest brengen. (moest van mij, hij moest geewoon voor mij moeite doen, dat hoord een vader toch te doen?)
Zijn vrouw vond dat ook...
Ik weet dat je schreef dat ik meer vragen via de PB kon doen, maar ik reageer toch even zo.
Wat mij een beetje steekt in je stukje is dat ik het gevoel heb (correct me if I'm wrong) dat je wel heel makkelijk denkt over wat je vader allemaal voor je "over moet hebben".
Ook wij hebben hier als vader-op-afstand een bepaalde lijn getrokken in wat wij wel en niet gaan/kunnen/willen doen.
Ik kan niet in jullie situatie kijken, maar ik kan mij voorstellen dat je situaties kunt bedenken waarin het inderdaad niet wenselijk is dat hij jou op zaterdag naar de manege brengt als je bij hem bent.
Wel vind ik het heel opmerkelijk dat jij op de hoogte bent kennelijk van afspraken rondom de financien. Daar heb jij als kind toch helemaal niets mee te maken, of dat zou in ieder geval zo moeten zijn.
Ik bedoel het niet hard hoor, maar dat zijn toch zaken voor tussen twee ouders? Met kennis daarover zou jij als kind toch helemaal niet belast moeten worden?
Urielle schreef:Ik heb geen contact meer met mijn vader.
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik zes was. Een jaar lang ben ik er elke twee weken nog een weekend geweest (waarin ik naar zeggen vooral bij mijn vriendinnetje ben gedumpt) en daarna wilde mijn vader mij, mijn broer en mijn zus niet meer zien. We mochten nog wel komen als mijn moeder een flinke oppasvergoeding betaalde. Wat ze dus niet heeft gedaan omdat ze wilde dat hij ons wilde zien omdat we zijn kinderen waren en niet omdat hij er geld voor kreeg.
Ik weet verder niks meer van vroeger, denk dat het allemaal verdrongen is. Uit verhalen weet ik dat ik heb gezien dat mijn vader mijn moeder een blauw oog sloeg en dat soort dingen. Ik heb een hele lieve stiefvader gekregen die meer voor me heeft gedaan (en doet!) dan mijn echte vader dus ik heb er vrede mee en ik hoef hem ook echt niet meer te zien. Het enige spoor dat ik er blijkbaar toch een trauma van heb is dat ik er toch moeilijk over praat en een dikke keel krijg dan. Maar het zit zo ontzettend diep verstopt dat ik daar nooit bij stil sta verder en ik voel me er ook echt niet zielig over ofzo.
Quellian schreef:Ik ben onlangs ook alles op gaan schrijven en ik moet zeggen dat er enerzijds een last van mijn schouders viel. Aan de andere kant heb ik een enorme beerput opengetrokken en daar was ik me niet van bewust. Ben er ook nog niet helemaal over uit of ik het momenteel wel red.
Urielle schreef:Quellian schreef:Ik ben onlangs ook alles op gaan schrijven en ik moet zeggen dat er enerzijds een last van mijn schouders viel. Aan de andere kant heb ik een enorme beerput opengetrokken en daar was ik me niet van bewust. Ben er ook nog niet helemaal over uit of ik het momenteel wel red.
Dat herken ikDat is voor mij ook de reden om er bewust niet bij stil te staan. Het feit dat ik niks meer weet van toen is toch een teken dat daar idd een beerput van emoties en 'gekwetst kind' onder zit en ik vind het rustiger om er niet bij stil te staan dan het op te gaan rakelen. Ik denk dat ik daar psychisch idd onderdoor zou gaan. Ik vind het heel knap dat jij het wel hebt aangedurft!
d0nt_kn0w schreef:Dat van de manege, de tijd voor hij getrouwd was, deed hij het zelf. Ik vond het leuk. Maar door de hertrouwerij, stond ik in de weg. (in mijn ogen) Zijn vrouw wou hem 'helemaal' hebben. (zo zag ik het)
Hij werd van me af gepakt, nou wat zou jij doen? De strijd toch aan gaan?
Na 5 jaar ben ik er mee gestopt. Ze mag hem hebben!
d0nt_kn0w schreef:Over de fincancien, hoe bedoel je dat?
Op welke manier?
Citaat:Ik heb vandeweek een onwijs lieve jongen leren kennen waaraan ik steeds flarden vertel, lucht me enorm op, maar hij moet ook niet doorvragen over dingen.
Chubby schreef:Ik vraag me af of je zo'n beerput open moet trekken? Het is je verleden, je hebt niks anders dat dat. Waarom erover gaan malen en alles willen verklaren en weer herinneren enzo?
Kids die wel een gelukkige jeugd hebben gehad, kunnen zich toch ook niet alles herinneren?Citaat:Ik heb vandeweek een onwijs lieve jongen leren kennen waaraan ik steeds flarden vertel, lucht me enorm op, maar hij moet ook niet doorvragen over dingen.
Dat snap ik niet. Je kent hem zo kort en gaat hem nu al zo belasten met een verleden wat jij zelf niet eens kunt plaatsen? Zo zul je nooit een gelijkwaardige relatie met hem krijgen, want je pushed hem in een hulpverlenerspositie.
Quellian schreef:Ik zei altijd: 'er komt een moment dat ik vastloop' en heel eerlijk gezegd had ik dat nu nog niet verwacht. Ben heel erg teleurgesteld in mezelf dat ik er zo onder gebukt ga, dat ik niet het harde meisje ben dat ik voordeed en die ik zelf dacht te zijn. Ik weet ook dat de beerput dieper is dan dat ik nu ben gekomen, maar ik weet niet of ik het wel aan kan om zó diep te gaan graven... Ik was altijd het 'wegstoptype' (daar waar het zit, is het prima), maar dat werkt dus niet meer. Zeker nu ik ben gaan voelen na de anti depressiva en dat is eng, héél erg eng...
Shivatjuh01 schreef:Ik heb bijna geen contact meer met mijn vader. En dat is mijn eigen keuze.
Mijn ouders zijn nu meer dan een jaar uitelkaar, en hij is gewoon
zomaar opeens weggegaan, en heeft ons gewoon in de steek
gelaten.
Shivatjuh01 schreef:En opeens, 2 maanden nadat hij weg ging had hij een
andere vriendin.
En raad eens hij werkt ook nog bij haar...
Shivatjuh01 schreef:Ja, en de geruchten gingen ook al dat mijn vader nog een vriendin had buiten mijn moeder.
Wat denk je dan zelf? Ik geloof hem niet als hij zegt dat hij tot op
het eind eerlijk geweest is.
Shivatjuh01 schreef:En heb hem gevraagd om te kiezen
tussen mij, en die vrouw. En niet geheel onverwachts koos hij voor
die vrouw. Dat was belangrijker dan mij. Dat doet wel pijn, maar
hij maakt het ernaar, en ik ben een koppig persoon, en ik zal volhouden!
Shivatjuh01 schreef:Ik ga nog voor geen miljoen met die vrouw in een kamer zitten, ik
doe dr wat aan. Als ik haar zie weet ik dat ik mezelf niet meer in de
hand kan houden. Klinkt misschien overdreven, maar zo voel ik het.
Urielle schreef:Dat kan ik me voorstellen. Ik hoop trouwens dat je wel hele goede begeleiding krijgt in je verwerkingsproces? Ik word zelf heel erg agressief van alles wat naar therapie neigt, ook een teken dat er hierbinnen iets niet lekker zitJouw verhaal van 'het harde meisje' herken ik wel. Ik ben aan de buitenkant ook een harde tante, maar ik weet van mezelf wel dat ik dermate overgevoelig en emotioneel ben dat dat mijn masker naar de buitenwereld is. Ik durfde ook nooit aan de antidepressiva, hoewel ik ze wel voorgeschreven heb gekregen, maar ik was veel te bang dat ik ook nog hedendaagse sh*t erbij zou gaan stapelen en dat dan op een gegeven moment echt de stoppen zouden springen.
Ik merk trouwens dat ik nu ik zwanger ben, aan een verwerkingsproces ben begonnen want ik droom 's nachts heel intensief over oude (kleinere) dingen die zijn blijven liggen.
Op een dag komt het toch wel boven ben ik bang.
dutske schreef:Mijn ouders zijn ook al heel lang uit elkaar, en ik vind het jammer dat ik wél nog contact heb met mijn vader!
ik ben bijna achttien, maar moet wel nog iedere weken het weekend naar daar gaan slapen (nu van de zaterdagavond tot de zondagmiddag)
mijn vader probeert mij (ook als ik bij men moeder ben)à zijn regels op te leggen, ik moet alles doen wat hij wil, zo niet dan is er serieuze ruzie.
Bij mijn moeder heb ik het goed en het zou zoveel eenvoudiger zijn moest ik niet meer moeten gaan naar men vader, geen rekening moeten houden waar ik dat weekend ben, bang zijn voor weer ruzie te hebben,...
nee, voor mij hoeft het niet...