maandelijkse problemen en bij vriendin slapen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:05

Hier hoef je toch niet zo moeilijk over te doen? ieder vrouwelijk persoon ( ook haar moeder) heeft of krijgt ooit last van de menstruatie.

misschien als jij er zo mee zit, moet je het er met je vriendin over hebben, en ook desnoods met haar moeder.
die begrijpt jou echt wel, en ook waarom jij het liever niet verteld. en je er voor schaamt.
ook zij heeft die tijd gehad.
desnoods vraag je of jou vriendin het aan haar moeder vertelt...
dan weet zij het, zonder dat jij iets hoeft te vertellen

succes

Bitterbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:10

Zoals hierboven, geen tampons gaan gebruiken als t pijn doet hoor, ik wilde ook persé tampons gebruiken, deed ook erg veel pijn, iedereen zei dat ik me aanstelde, dus ging t steeds weer en weer proberen... uiteindelijk gebruik ik nu wel regelmatig tampons, maar t was geen pretje om t zo maar even te noemen

Het is volkomen normaal, je vriendin word ooit ook ongesteld, en haar moeder is t wss ook dus geen probleem van maken zou ik zo zeggen... Hoewel ik t ook lastig vind om te zeggen "euhh waar moet ik dit laten?" whahaha

Meisje201

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:39

zoiets vreemds is het toch niet
begrijp je wel hoor, vind het zelf ook altijd niet prettig als ik naar een vriendin ga en blijf slapen als ik ongesteld ben, zeker als het bijvoorbeeld een meeting is
je bent toch wat minder 'vrij' [althans ik, ik voel me altijd ongemakkelijk ] dan je normaal bent.
ik weiger zelf ook tampons te gebruiken, het doet pijn en ik vind het zo totaal niet lekker zitten, enige nadeel met maandverband is dat de kans op doorlekken groter is [tenzij je natuurlijk gewoon regelmatig verschoont] en dat je zo'n gezellige grote onderbroek aanmoet
Draag zelf altijd strings maar als ik dan ongesteld ben weer een boxer aan, nee vind ik niet prettig

hihi

Jockey_my

Re: maandelijkse problemen en bij vriendin slapen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:11

Tja, je bent 14.
Het is tog normaal dat je ongesteld bent!

Hebben hun niet zoon prullebakje naast de wc staan?
dara kun je het tog gewoon in dumpen?

Je vrienden gaat je echt niet uilaggen hoor!
Het is wel je vriendin! en misschien is ze zelf ook al ongesteld?

En als ze geen prullebakje hebben, kun je tog ggewoon vragen waar je het danmoet laten?

Voor je vriendinnen hoef je echt geen geheimen te hebben hoor! En ik denk ook niet dat je er vrolijk van wordt als je het allemaal achter gaat houden!

ChrissiejJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 16:15

ja ik kan het wel oprollen ofzo.. en heb het er met mijn vriendin over gehad die begreep me wel.. maar ik voel me er gewoon erg ongemakkelijk bij... en ja ik vind maandverband eigenlijk gewoon vies.. het voelt absoluut niet comfoortabel en het is dus niet iets wat me echt helpt bij deze dagen.. gelukkig ben ik er na 3 dagen alweer heel ver vanaf.. maar ik wil toch graag tampons gaan gebruiken en dan kan ik tenminste ook nog eens makkelijk ergens heen .. op school hebben we 3 verdiepingen met wc's waar je dus alles door hoort.. en als je die verpakking van maandverband open maakt dat maakt me toch een geluid.. kan iedereen mee genieten.. leuk maar ik vind het gewoon niet prettig en wist gewoon niet wat ik er mee aan moest dus bedankt voor al jullie tips
@ jockey_my ze hebbe zo'n prullebakje niet.. en om zo iets te vragen vind ik gewoon erg (op de badkamer hebben ze het wel) ik schaam me vrij snel en zoiets durf ik gewoon niet te vragen.. ik voel me ook gewoon snel ongemakkelijk..

nienke1208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:17

tip voor als je een gewone tampon niet ingebracht krijgt omdat het pijn doet

koop tampons met inbrenghuls, is heel makkelijk, en helemaal niet pijnlijk!!
ik kreeg in het begin (lees de eerste 3 jaar ofzo) ook geen tampons er normaal in, tampons met inbrenghuls zijn een uitvinding!!!

EDIT: en maandverband open maken op school op een wc.. tsja, daar heb ik ook altijd problemen mee gehad maar ja, liever dat ze het horen, dan dat je doorlekt...

DL_Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:19

volgens mij is die vriendin van jou ook gewoon een meid hoor.. is ze niet al ongesteld dan word ze het over een tijdje vanzelf. dus ik zou niet weten waarom je het niet zou kunnen zeggen. chill!

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:25

Maak er niet zoon grote probelem van!

Het is heel normaal hoor!
En ook op school, denk maar niet dat jij de enige bent!

Ik schaam me vrijwel nergens voor en soms gaat het zelf zo:

*steekt vinger op in de klas*
Leraar: ja wat?
*Mag ik naar de wc?*
Leraar: nee,moet er nog niet aan denke!!.
*Ja maar*.
Leraar: Geen ja maar!
*Anders lek ik door hoor, ik weet niet of jij zin hebt om die zooi op te ruimen?*
Leraar: na ga dan maar, maar wel snel hoor!

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:46

ik vind dat echt zo mega irritand!
Maar ik zeg het wel altijd eerlijk
en ik zorg dat ik genoeg bij me heb zeg maar..
En een eigen slaapzak kan ook wel fijn zijn,
dat vind ik vertrouwder dan en dan hoef je je niet te schamen als je doorlekt ofzo

miss_annetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:45

Jockey_my schreef:
Maak er niet zoon grote probelem van!

Het is heel normaal hoor!
En ook op school, denk maar niet dat jij de enige bent!

Ik schaam me vrijwel nergens voor en soms gaat het zelf zo:

*steekt vinger op in de klas*
Leraar: ja wat?
*Mag ik naar de wc?*
Leraar: nee,moet er nog niet aan denke!!.
*Ja maar*.
Leraar: Geen ja maar!
*Anders lek ik door hoor, ik weet niet of jij zin hebt om die zooi op te ruimen?*
Leraar: na ga dan maar, maar wel snel hoor!

herkent dit gesprek
haha er is niks ergs aan toch..??
bij mijn vriendinnen vraag ik gewoon waar ik het moet laten en klaar is kees

ChrissiejJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 19:33

ja.. ach ja.. iedereen gaat er ook weer anders mee om maar ik ga waarschijnlijk toch bij haar slapen maar die met inbrenghuls vind ik nog pijnlijk hahaha.. en ja nou zo'n gesprek moet je bij ons in de klas niet voere word je vierkant uitgelache en daar blijve ze over bezig.. en aangezien ik altijd gepest ben heb ik hier geen zin in :p houd het liever privé haaah

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:48

Ik heb het probleem ook altijd.. Tegen me beste vriendin zeg ik het gewoon, daar kom ik nu al zo lang dat ik alles ongv wel weet te staan . Maar van het weekend ga ik ook bij iemand slapen en ben dus dan ook ongesteld . Erg irritand

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:14

Nee hoor Dribje, ik doe precies hetzelfde!

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:27

Mn nicht had het ook een keer, zij logeerde bij ons... En elke keer als we naar buiten zouden gaan of ergens heen zei ze: I go first to the toilet. En toen gingen we naar mn tante en oom, en toen vroeg ze ook gwn aan mijn tante waar ze het moest laten... Volgens mij schaamde zij zich toen ook, maar mn tante deed er iet oeilijk over ofzo...

Ik snap je wel dat het toch een beetje raar is om te zeggen maar gewoon doen.

Succes

Bitterbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:41

Kan me nog wel herinneren, was 1 van de eerste keren dat ik ongesteld werd.. whaha en precies op dat moment ging ik natuurlijk bij iemand slapen.. eerste keer, maar was ook een meisje... en ik word precies daar ongesteld en niet opgerekent ook Uiteindelijk toch maar verteld en samen naar de kruidvat vlakbij haar gegaan om een pak maandverband te halen.. voelde me toch wel opgelucht whaha maar dr was uiteindelijk niks engs aan

MopY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:49

Het lijkt me dat jou vriendin het helemaal niet raar vindt niet vergeten er wcpapier om te wikkelen, en dan weggooien.. Die moeder zou vast niet denken Huh wat is dit bahh viesss ze is ongesteld dat kan niet blablabla.. waarschijnlijk valt het nog geeneens op

Als ik bij een vriendin blijf slapen en ongesteld ben ziet ze mssgn een draadje hangen als ik onder de douche sta, dat was het

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 02:10

Gewoon zeggen! Lekker boeiend!

Toen ik nog maar net ongesteld was vond ik het altijd zo voor banketstaaf, dat geritsel van maanverbandverpakking als je in de schooltoilet stond (en buiten allemaal meiden stonden te kletsen). Waat ik me wel niet druk om maakte! Tegenwoordig maakt het me allemaal niks uit, en heb ik er zelfs uitgebreidde gesprekken over aan tafel. Maarja, ons gezin spoort dan ook niet helemaal!

Over tampons.. Probeer eens met inbrenghuls! Misschien werkt dat goed?

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 07:51

toch vreemd he??
over sex wordt tegenwoordig openhartig gepraat, maar op menstruatie rust blijkbaar nog een enorm taboe
en dat terwijl meer dan de helft van de wereldbevolking uit vrouwen bestaat............

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 07:59

ik krijg gewone tampons ook niet in, met inbrenghuls wel!

Jockey_my

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:58

ChrissiejJ schreef:
ja.. ach ja.. iedereen gaat er ook weer anders mee om maar ik ga waarschijnlijk toch bij haar slapen maar die met inbrenghuls vind ik nog pijnlijk hahaha.. en ja nou zo'n gesprek moet je bij ons in de klas niet voere word je vierkant uitgelache en daar blijve ze over bezig.. en aangezien ik altijd gepest ben heb ik hier geen zin in :p houd het liever privé haaah

Ik ben tot groep 8 ook gepest hoor, zelfs helemaal de grond ingeduuwd, getrieterd alles!

In het eerste vond ik het genoeg en ben ik gewoon mezelf geworden.
Ben nooit meer gepest .

Tja, ik zit bij 3 meisjes in de klas, voor de rest alleen maar jongens ik zit in de 4e dus ongesteld is gewoon zuper normaal.
Natuurlijk moeten ze laggen en dat maakt me niet uit, vind het zelfs grappig.
Het gaat omdat moment gewoon om het hoofd van de leraar.
omdat je voor zoiets dan wel mag ,

dutchy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:50

Heleendje schreef:
En als je bij je vriend bent dan en er is geen prullenbakje?? Gebruik dan wel tampons, maar dan nog..

Dat is irritant he? Bij mijn vriend hebben ze dat dus niet, die moeder zit denk al in de overgang en zijn vader, broertje en hijzelf hebben dat prullenbakje ook niet nodig. Voel me altijd vet banketstaaf als ik dan weer op de wc zit daar en ineens denk, o waar moet ik dit nou laten. Haha.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:53

Ze hebben toch nog wel een andere prullenbak, tis geen enge of rare ziekte.

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:31

het is niet iets om je voor te schamen. je vriendin is het miss ook wel ik ben gelukkig maar 1 dag een beetje erg (valt echt mee als ik soms lees wat andere mensen dan meemaken )en de 2 dagen daarna maar een beetje. dat scheelt weer. op school denk ik altijd......help waar laat ik het? en wat als iemand het hoor? maar dan denk ik boeiend. er zijn veel meer meisjes daar die 'het' zijn. dan ga ik wel onder lestijd, zodat er meestal niemand is maar als tsja...alles beter dan straks een klasgenootje zegt ''wat heb jij nou aan je kont? een rode vlek...oeeeeh!!!'' dat moet ik helemaal niet hebben
ik denk dat je het tegen je vriendin moet zeggen, ze zal het best begrijpen

succes

miepjevlug11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:54

Je hebt ook van die zakjes waar je je maandverband in kan doen en als je het daar niet wilt weg gooien kan je het ook in je tas doen Maar ik zou het gewoon tegen haar zeggen Het is toch heel normaal? succes

Diana_14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:03

Daarom slaap ik nooit bij andere mensen tijdens de menstruatie.. thuis zijn we er heel vrij over, maar bij andere mensen voel ik me niet zo op m'n gemak.