Wie heeft er last van spanningshoofdpijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:59

jep! hier ook!
zodra ik bewust of onbewust iets heb waar ik veel mee bezig ben in mn hoofd, spanning heb, ruzie etc dan merk ik dat direct! hoofdpijn in combinatie met pijn aan de rechterkant in mn nek. het enige wat helpt bij mij is een ibuprofen en rust

Brammetje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:11

ik heb dr ook last van , erg vevelend! bij mij kan ik het ook neit weg krijgen met ibuprofen oid !

Cittemee

Re: Wie heeft er last van spanningshoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:15

Vervelend he

Ik heb het nu zo'n 16 jaar, soms word ik ermee wakker, soms komt het in de loop van de dag.
Als ik 'geluk' heb is het na een nacht slapen weg, maar vaak duurt het gewoon een dag of 4, en de dag dat het dan over is voelt het net alsof mijn hoofd vol met watten zit.

Ik heb ook al alle soorten fysio/manueel enz therapie gehad en er zijn foto's gemaakt in het ziekenhuis, maar niks helpt en ik heb me er maar bij neergelegd.

Sterkte ermee in elk geval!

(mischien moet ik ook die edelstenen maar 's proberen, kan zowiezo geen kwaad denk ik)

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 01:56

Ik heb het idee dat ik er ook een beetje last van heb, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel erg laat ga slapen laatste tijd.

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:51

ik heb het ook heel lang gehad, ik had vanaf me 11e/12e jaar al last van hoofdpijnen.
en dat werd dus afgeschoven op spanning e.d.
ben idd toen asprines gaan slikken, maarja dta werkt natuurlijk niet.
ook moest ik naar een pshycholoog, wat ook niet werkte.
toen ben ik mezelf voor gaan nemen om me minder druk te maken om alles en iedereen, en ik moet zeggen de laatste 2 jaar ehb ik vrijwel nooit meer constant hoofdpijn gehad ( wat ik dus eerst wel had)
maar het kan echt tal van oorzaken hebben, het kan ook onbewuste spanning zijn enzo.

zilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:56

Ik kan me hier ook melden
Gelukkig heb ik het de laatste tijd al iets minder, maar 2 jaar geleden lag ik bijna elke week met hoofdpijn in bed!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:59

Ik heb er ook af en toe weleens last van, als ik me flink moet concentreren, etc.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:44

Heb het jaren gehad althans dat zeiden de artsen, altijd watten in mijn hoofd manden van pijn,heb zelfs morfine geslikt. Tot dat ik een keer 7 maanden dag en nacht pijn had, ik ging 10 tot 15 keer over de pijngrens. Ik kon niet meer en heb geprobeerd een einde er aan te maken maar dat is niet gelukt. Wat bleek ik had een almagaan vergiftiging(zwarte vullingen) heb die laten vervangen voor witte vullingen en heb nu bijna nooit meer pijn.

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:46

Ik heb het ook, maar ik krijg overal zo ongeveer hoofdpijn van.
Doe er eigenlijk niets aan.

tanec_meisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:16

@Cittemee: wat jij zegt herken ik echt precies. Kan op alle tijden komen opzetten, en blijft vaak een aantal dagen hangen, en de dag erna zon wazig gevoel in je hoofd, lijkt wel verdoofd ofzo dan.
Ontzettend vervelend in elk geval.

Yootje15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 21:00

Ik ben nu 3x weken lang 1x in de week gemasseerd, dat heeft wel geholpen, samen met de oefeningen die ik moet doen helpt het wel iets. Ook heb ik medicijnen geslikt, Sibilieum. Maar daar kon je als bijwerking depri van raken. En aangezien ik dat vorig jaar als was, heb ik er maar een paar geslikt, want toen voelde ik me niet echt meer happy. Nu slik ik ook niks meer. En ik ga idd ook eens opzoek naar zo'n arband, mischien dat dat bij mij ook werkt!

Cittemee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:16

tanec_meisje schreef:
@Cittemee: wat jij zegt herken ik echt precies. Kan op alle tijden komen opzetten, en blijft vaak een aantal dagen hangen, en de dag erna zon wazig gevoel in je hoofd, lijkt wel verdoofd ofzo dan.
Ontzettend vervelend in elk geval.

Ja klopt, alsof je hersenen verdoofd zijn geweest...bizar.

En inderdaad jaduuh ik krijg ook overal hoofdpijn van, als iemand op mijn werk iets trakteert van bv. cake dan sla ik ook altijd af. Nu weten ze het al 'oh je krijgt er zeker hoofdpijn van'...ja inderdaad

Het gekke is dat als ik ergens mee bezig bent dan is het uit te houden maar zodra ik dan thuis ben, barst het in alle hevigheid los
Het wordt wel 's onderschat vind ik, vooral als je vaak wat moet afzeggen omdat je hoofdpijn hebt, en ja dat kan op het laatste moment zijn, vroeger ging ik dan vaak wel gewoon maar dat doe ik echt niet meer, want ik heb alleen maar mezelf ermee.

tanec_meisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:47

Ja dat het thuis erger wordt herken ik ook. Net of je dan automatisch ophoudt je ertegen te verzetten ofzo. Dat je onspant omdat je thuis bent, ik weet het ook niet.

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 21:17

ik heb het nu ook.. moet over 1 week en 3 dagen vliegen.. en ik vind vliegen doodeng het is 'maar' 1 uurtje, van Kopenhagen naar Amsterdam.. maargoed..

dat in combinatie met de tentamens die ik aan het maken ben (zit als erasmusstudent in Zweden) en het afscheid wat ik moet nemen van heel veel vrienden hier.. dat maakt het er allemaal niet beter op

Koosjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 21:56

Hoi, Ook ik heb er last van..zijn er ook mensen die een soort "aanvallen" hebben, ik heb sinds kort steeds vaker dat ik opeens een soort van "wakker" word en al het geluid heel duidelijk hoor, maar het beeld niet doordringd..ik vind het zelf best eng omdat je even (zo lijkt het) geen controle hebt over jezelf, terwijl ik ondertussen wel gewoon een glas kan pakken en water kan drinken.. Meestal is het gevolg op zo'n "aanval" de hoofdpijn/migraine..dagen daarna heb ik nog een weg-doof-wattig gevoel in m'n hoofd..Herkent iemand het? De dokter wist niet zo goed wat ze ermee moest..Volgens de psycholoog was het spanningshoofdpijn met daarna een kortsluiting in de hersenen. Het klopt wel dat het nu een spannende tijd is met examen enzo..maar voor mijn gevoel ben ik niet zo gespannen..onbewust waarscheinlijk..
Als je het kent of zoiets hoor ik het graag..
Mensen met examen: succes
Ps heb lage bloeddruk, miss mensen die het daarbij herkennen?
Groetjes

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:52

Ik heb er ook last van (gehad). Vorig jaar ben ik naar een osteopaat geweest omdat ik ook last had van mijn nek en rug, hij heeft me toen ook voor de hoofdpijn behandeld. Het is een stuk minder geworden, maar tijdens examenperioden en stress komt het net zo hard weer terug. Vooral als ik lange tijd zit wordt het heviger, ik bereid nu mijn examens voor op een zitbal, en dat gaat ook al iets beter Spanningshoofdpijn krijg je door te veel spanning in je hele lichaam, op zo'n bal beweeg je de hele tijd, met als gevolg minder hoofdpijn.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:30

Nah ik heb het ook veel erger als ik nergens mee bezig ben..ik hou een soort van sabbaticaljaartje, mijn leven is op dit moment niet volgeplanned en dat is best lekker....alleen mn hoofd/nek protesteren for some reason

margot123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:34

ik heb mirgraine en spanningshoofdpijn ( al vanaf m'n 9e), als ik me druk maakt komt het en dan blijft het nog wel ff hangen. Vooral bij ruzies, toetsen en spannende gebeurtenissen.

Yootje15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 16:59

margot123 schreef:
ik heb mirgraine en spanningshoofdpijn ( al vanaf m'n 9e), als ik me druk maakt komt het en dan blijft het nog wel ff hangen. Vooral bij ruzies, toetsen en spannende gebeurtenissen.

Wat doe je dan als je het hebt, laat je het over je heen komen of doe je iets anders?

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:18

ik heb ook last van hoofdpijn wanneer ik gespannen ben.
Bij mij zijn het echt steken! Ik neem meestal n paracetemol in en wacht tot t overgaat. Soms leg ik ook n natte doek op mn hoofd dat helpt ook!
en afleiding is ook n goed middel.

Yootje15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 13:37

ja, afleiding helpt idd, dan zijn je gedachten ff ergens anders, waar je niet gespannen over bent...maar dat lukt niet altijd bij mij. Maar als het lukt is het mooi meegenomen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:41

Ik heb laatst voor het eerst sinds een jaar of 8 weer een migraine aanval gehad, compleet met lichtflitsen en kotsberoerd zijn. Spanningshoofdpijn heb ik alleen bij echte stress en dat is bij mij niet heel hevig, meer een vervelende doffe pijn.
Rust is bij mij de enige remedie...

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:25

ik ook! heb therapie van ceasar gedaan maar heb er nog steeds erg veel last van vooral bij paardrijden.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:07

Ik heb het ook, de laatste paar weken heel erg, dus vanmorgen kon ik weer naar de huisarts.
Maar hij kan er gewoon niets aan doen, geen idee wat ik verder zou kunnen doen, ik hou dit wel even in de gaten.

JKiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:18

Wat bij migraine helpt zijn gemberpillen. Die kun je volgens mij bij de drogist kopen, of bij een natuurwinkel. Iemand die ik ken slikt er twee per dag en heeft al jaren geen migraine aanvallen meer gehad, terwijl het hiervoor zijn werkt heel erg nadelig beïnvloedde. Misschien helpt het bij de mensen die niet zeker weten of ze spanningshoofdpijn en/of migraine hebben.

Ontspanning is beter dan pillen zoals paracetamol of ibuprofen slikken omdat deze alleen de symptomen bestrijden en niet het achterliggende probleem. Maar het probleem is dus ook dat het moeilijk is om te ontspannen. Ik las dat sommige mensen baat hebben bij paardrijden omdat hun gedachtes dan bij het paard en niets anders waren.
Probeer zoiets te vinden. Schrijf iedere avond je frustraties van die dag op, alles wat je kwijt wilt zet je op papier, misschien helpt dat om van bepaalde dingen afstand te nemen. Lekker in een envelop doen en nooit meer naar kijken. Ga iedere avond even wandelen of hard tegen de wind in zingen, een half uurtje sporten of iets anders. Inspanning leidt namelijk tot ontspanning. Wel zaak om iets te kiezen wat je leuk vind om te doen, anders wordt het ook zo een 'moetje'.

Het is super lastig, ik heb er zelf ook last van. Op dit moment is het minder, ook omdat ik nu ik studeer minder met cijfers bezig ben: een vak gehaald is gehaald, ook al is het met een 6 of een 8: de punten zijn binnen. Herkansen is altijd mogelijk. Maar niet iedereen heeft natuurlijk last van klachten door school.
Ik heb ook moeite met ontspannen nog steeds. Ik heb soms het gevoel dat ik nét boven mijn bed lig in plaats van erop, heel naar. Iedereen veel succes ermee!