Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Globetje schreef:Ik heb nog wat vragen voor de mensen die geopereerd zijn:
1: Was je heel erg afhankelijk van de zorg van je ouders en dergelijke?
Ik heb veel hulp gehad ja, ik lag zowieso met eten steeds in bed en kwam weinig onder. alleen toen ik wat beter de trappen kon ''belopen'' kon ik ook meer zelf doen. ik wil normaal altijd alles zelf doen en kon ook wel veel zelf. het enige wat mijn moeder deed was mijn onderbenen en voeten wassen en afdrogen, de rest kon ik met moeite zelf... me omkleden ook allemaal, ik trok mn broek enz aan via mn krukken hahaha. sokken en schoenen lukte natuurlijk niet, maar dat is omdat je bijna niet kunt bukken.
2: Lag je veel in bed?
Ik ben een week of 5 thuis geweest en heb heel veel in bed gelegen. Ik ben 1 keer bijna flauwgevallen s morgens en mn ouders waren dus zowieso heel voorzichtig met mij.
3: Als jullie konden kiezen, Of een huis met in huis veel trappen. Of een huis waar je veel trappen op moet om bij het huis te komen (maar verder gelijkvloers) wat zouden jullie dan kiezen?
In het begin is een trap heel vervelend en lukt het bijna niet, maar als je na een tijdje meer therapie hebt en je moet de trap vaker af en op dan gaat het wel beter.
4: Wat vond je zeer vervelend in de periode na dat je geopereerd was?
Ik vond het vooral erg dat ik dingen niet kon doen die ik normaal wel deed... het wordt na een tijdje als je geen pijn meer hebt heel erg vervelend dat je nergens heen kunt zonder krukken enz. ook al wil je 50 cm verder de lamp aanmaken ofzo. ik vond het moeilijk dat ik dan niet mn been mocht belasten.