Tricchotillomanie (ofzo iets) moet het gewoon even kwijt..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:46

Je berichten zijn vrij volwassen, waarschijnlijk ben je gewoon iets verstandiger/slimmer dan je leeftijdsgenoten. Of je komt alleen zo over dat kan ook

Chocopasta

Re: Tricchotillomanie (ofzo iets) moet het gewoon even kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:51

Wel.. ik trek regelmatig wimpers uit mijn oogleden, helemaal als ik mascara opheb. Ik trek er soms zo 10 tegelijk uit. Als er iets jeukt of prikt of.. gewoon soms.. gaat dat handje heel snel die kant op. Had altijd heel mooie lange en volle wimpers. Nu zitten er vaak 'gaten' tussen en ze zijn korter en veel minder vol.
Maar denk niet dat dit ook die stoornis is.

Sterkte in ieder geval.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:59

Ik kan je wel advies geven. Ik ben arts. Schaam je niet. Het is geen gekte want je beseft dat het zo niet hoort te gaan. Ik kan je een heel goede arts aanraden. PB me maar. Doen, ik weet echt hoe moeilijk het voor je is maar doe het !.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:22

Hoi Appelbolfan,

Ik ken de ziekte wel. Ik heb er veel over gelezen op een goed forum. Ik had toendertijd heel erge haaruitval en ben zodoende op een forum terecht gekomen waar iedereen elkaar super steunt en helpt en probeert je vragen te beantwoorden.

www.haarweb.nl

Heel veel sterkte en als ik jou was zou ik zeker eens op dat forum gaan kijken!!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 09:18

contessa schreef:
Ik kan je wel advies geven. Ik ben arts. Schaam je niet. Het is geen gekte want je beseft dat het zo niet hoort te gaan. Ik kan je een heel goede arts aanraden. PB me maar. Doen, ik weet echt hoe moeilijk het voor je is maar doe het !.

je hebt een PB

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:23

Had je nog wat aan het filmpje?

Redrumfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 09:25

ja, ik had er al een stukje van gezien kwam ik achter.. maar dat was alleen het laatste stuk. Ik kon alleen niet alles verstaan (de speakers lieten me beetje in de steek) maar ik ga het nog een keer bekijken op een andere computer.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:26

Ik ken t helemaal niet. Misschien een stomme vraag, maar doet t niet onwijs zeer als je je haren er uit trekt?
Zelf bij t ik altijd de binnenkant van m'n lippen helemaal kapot. Tot bloedens toe.
Ik ben ook een aardig stresskipje. Wat bij mij goed hielp waren bachbloesems. Speciaal samengesteld voor mij. De tijd dat ik die nam was ik echt heel relaxed. Ze zijn nu al een tijd op, en ik denk dat ik weer nieuwe aan laat maken, want ik merk t verschil toch wel.
Misschien kan je zoiets een keer proberen? Baat t niet, schaadt t niet.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:30

Das wel naar zeg, ik had er ook nog nooit van gehoord. Dus even voor de duidelijk heid. Je trekt de haren uit je hoofd en je eet ze op ?
Lijkt me pijnlijk iedere x die haren uit je hoofd.
Volgens is het ongeveer het zelfde als iemand nagels bijt. Meestal spuug je die dan uit maar die mensen blijven ook heel hun leven dat doen toch ? Of denk ik dat verkeerd

Ik vind het iig héééél knap dat je het hier durft te vertellen.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 09:34

Urbann schreef:
Das wel naar zeg, ik had er ook nog nooit van gehoord. Dus even voor de duidelijk heid. Je trekt de haren uit je hoofd en je eet ze op ?
Lijkt me pijnlijk iedere x die haren uit je hoofd.
Volgens is het ongeveer het zelfde als iemand nagels bijt. Meestal spuug je die dan uit maar die mensen blijven ook heel hun leven dat doen toch ? Of denk ik dat verkeerd

geen idee hoe dat gaat met nagels bijten, maar wat je zei over TTM klopt wel ja. Er zijn ook mensen die het niet opeten.
lijkt vreemd: maar het doet helemaal geen pijn, ik voel het zelfs niet eens meer. =S weet ook niet hoe dat komt.

Redrumfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 09:34

@ needje: ik zal wel eens proberen, het kan toch geen kwaad.
waar kan ik dat krijgen? > drogist misschien?

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:39

Nee, niet bij de drogist. Daar kan je alleen de Bach rescue krijgen, maar die werkt niet zo goed. Die is ook niet op jou als persoon aangepast. Ik zal ff voor je zoeken of ik een site voor je kan vinden.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:40

ikke17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:43

Jeetje dat balen zeg, ik bedoel je word ongewild toch beperkt in je dagelijkse doen en laten...

Vroeger had ik ook veel stress ( nu nog steeds wel, maar ik heb er mee leren leven/omgaan) van mijn 5 tot mijn 8ste ongeveer trok ik ook hele plukken haar uit mijn hoofd, vreemd genoeg vond ik het resultaat mooi dat ik zo'n hele pluk haar in mijn hand had >;) die wikkelde ik dan om me vinger en na verloop van tijd verfromelde ik het.. ook had ik altijd de haren van mijn pony ( geen pony paard maar haar pony ) in mijn mond en kauwde daarop... ik weet niet precies waardoor het stopte.. maar mischien omdat ik in die periode heel erg gepest werd.. we verhuisden en toen was het afgelopen, ook is door die stress de ziekte psoiriassis naar boven gekomen, als ik veel stress heb word het steeds erger, vallen me haren uit ( krijg letterlijk ronde kale plekken!) en als ik rust heb trekt het weer weg...

Ik begrijp je wel een beetje en kan me voorstellen dat het best vervelend is.. knap ook dat je er geen schaduwacount voor aanmaakt! Daar heb ik respect voor...

In ieder geval veel sterkte ermee, en ik hoop voor je dat het ooit zal stoppen.. en anders moet je accepteren dat dit gewoon is wie jij bent... mensen moeten je maar nemen zoals jij bent en anders zijn ze je niet waard!

Groetjes lilian

P.S ik voelde er ook niks van! en trok gigantische plukken haar uit mijn hoofd! En ik bijt heel erg nagels! kan er gewoon niet meestoppen!

Redrumfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 09:47

@ needje: hier heb ik wel veel aan, dank je
zou het daar ook te bestellen zijn denk je?

Lydian: dank je ze nemen me gelukkig ook voor wat ik ben, in het begin stond ik er heel veel bij stil en ergerde ik me er heel erg aan. maar na die 2 jaar heb ik ermee leren leven. Maar ik hoop nog steeds dat het een keer ophoudt.

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:58

Ja inderdaad, het is in ieder geval fijn als de mensen in je naaste omgeving accepteren wat je hebt, dan is het ook makkelijker om jezelf te acepteren, zelf heb ik dat ik elk jaar weer een kale plek op mijn hoofd heb te grote van een 2 euro munt of groter, deze blijft dan ongeveer 3 maanden zitten, dasn komen er weer witte haartjes en groeit er weer haar, op het moment heb ik ook weer een plukje haar op me hoofd dat niet bij de rest hoort, ik heb zelf heel lang haar ( tot mijn onderug) dus ik baal altijf gigantisch als ik weer een kale plek heb, artsen voorspellen dat ik kaal ben als ik 20 ben... iets waarvoor ik altijd erg bang ben.

Ik hoop ook dat dit oot een keertje ophoudt, ik hoop voor je dat jij ook een manier vind zodat het stopt...

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:35

Allereerst super dat je er zo open voor uitkomt op Bokt ik kan me voorstellen dat het enorm moeilijk is om zoiets te vertellen.

randie schreef:
Iemand die ik ken doet het heel licht met haar wenkbrauwen en wimpers, ook best vreemd. Maar heb je al accupuntuur of iets homeopatisch geprobeerd?

Ik ken iemand die last had van verschillende dwangneuroses en door accupunctuur in combinatie met homeopathie ernorm is verbeterd in haar handelen. Kan me voorstellen dat het zeker de moeite waard is om te proberen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:58

Ten eerste: groot respect dat jij (en andere Bokkers) hiervoor uit durven te komen.
Ik kan me voorstellen dat je zoiets niet tegen kunt houden, ik heb dat altijd met wondjes. Die móet ik gewoon openkrabben.
Maar ik vraag me af: kun je je niet uitleven op iets anders dan je haar? Dat je bijvoorbeeld een stressballetje of een elastiekje meeneemt en daar telkens aan gaat zitten pulken? Of dat je even wat anders gaat doen, als je merkt dat je aan je haar gaat zitten?

Urbann schreef:

Ik heb vanaf dat ik 3 jaar was mijn nagels afgebeten en ik spuugde ze niet altijd uit. Maar lichamelijk gezien heb ik nog nooit complicaties gehad. Ik denk dat het bij mij een combinatie was van stress en gebrek aan afleiding. Want toen ik bijna 18 was en 8 weken op stage ging, ben ik er vrijwel helemaal mee gestopt. Als ik gestresst ben of als ik voor een spannende film zit, sneuvelt er nog wel eens een nageltje. Maar over het algemeen loop ik niet meer met van die afgekloven vingertjes rond.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:01

Ik heb der werkelijk waar nog nooit van gehoord, maar ik vind het wel dapper van je dat je het toch verteld!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:29

Natasja91 schreef:
Wel.. ik trek regelmatig wimpers uit mijn oogleden, helemaal als ik mascara opheb. Ik trek er soms zo 10 tegelijk uit. Als er iets jeukt of prikt of.. gewoon soms.. gaat dat handje heel snel die kant op. Had altijd heel mooie lange en volle wimpers. Nu zitten er vaak 'gaten' tussen en ze zijn korter en veel minder vol.
Maar denk niet dat dit ook die stoornis is.

Sterkte in ieder geval.

Precies hetzelfde, ik heb nooit mascara meer op. 1 klontertje, en al mijn wimpers zijn eruit. Ik dacht altijd dat ik de enige was...

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:35

Ik heb dit vroeger gedaan, ongeveer toen ik jouw leeftijd had! Zelf had ik het niet zozeer in de gaten maar mijn moeder was er best alert op en zat er heel de tijd op te letten.

Als ik nu terugkijk naar foto's van toen zie ik een hele V aan de voorkant van mijn haarinplant zitten, toen was ik me daar niet zo van bewust. Ik heb heel dik krullend haar en in eerste instantie duurde het ook best lang voordat het dus te zien was. Mijn moeder valt dat soort gewoontes snel op.

Voor zover ik het me kan herinneren ben ik er gewoon mee gestopt, weet ook werkelijk niet meer hoe. Misschien heeft het met elkaar te maken, maar ik heb ook altijd gruwelijk nagelgebeten, tot bloedens toe.......En soms nog steeds, vooral als ik gedachteloos iets doe, TV kijken, boek lezen lekker ontspannen. In mijn ogen heeft het (en had het) bij mij niets met stress te maken.......

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:52

Haaj,

Ten eerst Super dat je ervoor uit durft te komen!! ( ik weet dat ik niet de eerste ben die het zegd maar toch belangerijk!)

Dit gaat misschien dom klinken maar kijk, jullie begonnen over nagel bijten. Je hebt daarvoor speciale nagellak dat vies smaakt zodat je er vanaf blijft. Hebben ze dat niet in shampoo vorm? Het lost je probleem niet ( helemaal) op maar wel voor de helft.

Verder denk ik dat dit niet klopt maar toch even posten. Kijk ( ja, daar komt ze weer met haar nagelbijten) Als je eens op gaat letten van als er dit gebeurd --> dan doe ik dat. Dus als ik bijvoorbeeld even door mijn haar kam om het goed te doen --> trek ik er ondertussen een paar uit en eet ik ze op. Als je daar achter kan komen dan kun je je zelf misschien wel stoppen. Helaas vrees ik dat ik mijn eigen theorie moet tegenspreken omdat het zo is dat nagelbijten wordt aangeleerd en dat van jou wordt aan geboren.

Noraly

( p.s ik heb het niet)

Onyx88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:05

Hoi, ik heb wel eens van je aandoening gehoord. Een mevrouw hier uit de buurt had het ook en die had in 1 keer haar haar in stekeltjes geknipt. Toen kon ze het er niet meer uittrekken. Later ging ze een pruik dragen en toen de haren wat langer werden kon de pruik weer af. Omdat ze het zo'n lange tijd niet meer gedaan had (omdat ze het niet kon doen) had ze ook de drang niet meer.
Ik heb wel eens met haar staan kletsen. Ze had een hele mooie pruik

Ik krab altijd korstjes en wondjes van mijn lichaam af ookal weet ik dat dat slecht is. Er zitten ook allemaal kleine putjes in mijn wangen hierdoor. Maar ik kan echt niet stoppen *zucht*

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:27

ik had er al een s van gehoord maar was week geleden ook bij dr phill. Ben allene hard aan denen wat hij toen als advies gad wmaar ik kom er niet meer op. Misschien kan je via via een oude aflevering bekijken?? Knap dat jullie het erover hebben op de site, denk dat we fijn is te weten dat jullie niet de enige zijn. Ik kende een meisje van 4 die dat ook deed, alleen trok zij haar haren uit en draaide dat om haar handje maar hield dat dan onder de neus en ging duimen. Ze at het niet op in elk geval. Haar hebben we gewoon een pluk nephaar gegegev van de winkel en daar deed zij dat dan mee, maar als ze die kwijt was begon ze weer aan haar eigen haar te trekken.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 18:08

Hoi !. Je hebt PB !!!!