maandag verstandkiezen er uit pijnlijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:28

Ze hechten je wond aan je wang vast Dat deden ze bij mij en na een paar dagen gaat het wat losser zitten en na 10 dagen was het vrijwel opgelost.
Wel had is last van slikken en had het gevoel dat mijn mond niet open kon 's morgens. (dat waren de eerste 2/3 dagen)

sterkte

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:38

Het moet maar eens over zijn met die haleluja verhalen hier! De TS heeft toch haar operatie al gehad, dus ik zal even vertellen hoe het bij mij ging!

In plaats van 15 minuten werk gingen ze bij mij een uur hakken en breken. Ze hadden nog nooit zo'n sterke verstandskies gezien! (en bedankt voor het compliment ) en ik hoorde de zusters, of assistentes roepen: "zou je dat nou wel doen, want dat gaat niet goed zo" en "kan je niet beter die en die tang gebruikten?" Hij moest zo hard trekken om de kies eruit te krijgen dat ik zijn handen voelde trillen van de kracht die hij zette en mijn kaak voor mijn gevoel op het punt van breken stond.

Bij mij was de hechting al na 2 dagen losgegaan met het gevolg dat er een enorm gat zat waar van alles in ging zitten en ging ontsteken Voor de operatie had ik te horen gekregen dat ik een week niet dat gedeelte mocht poetsen, toen ik opbelde over de ontsteking op dag 3 hadden ze geen tijd/zin om te kijken hoe het was en kreeg ik de tip dat ik er maar gewoon overheen moest poetsen. (ze waren ook vergeten me een een of ander desinfecterend mondspoelmiddel voor te schrijven). Doordat hun de wond niet schoon wilden maken moest ik het dus zelf doen en spoelde de bloedprop die in de wond zit en later nieuw bot gaat worden eruit. Gelukkig begon het spontaan weer te bloeden, dus dit probleem lostte zich zelf op.

Mijn tandarts heeft me na 3/4 jaar teruggestuurd omdat het gat van een halve centimeter diep en 4 mm breed niet dicht ging en er de hele dag eten in bleef zitten (kon nieteens normaal een koekje eten zonder dat dat gat gevuld was). De kaakchirurg vond echter dat ik me aanstelde en dat ik maar gewoon met de andere kant moest kouwen (en als ik er wat aan doe krijg je toch wel last van een ander plekje ! zei hij). Ik kon hooguit zo'n krom spuitje mee krijgen zodat ik het zelf kan schoonspoelen (maarja, dan moet je nog na elk koekje lopen hannesen). Uit pure frustratie ben ik thuis zelf maar voor de spiegel gaat zitten met een aansteker en klein mesje en naald. Ik heb zelf de hele zooi opengehaald en goed ontsmet, en hierna is het keurig dichtgegroeid en heb ik nergens meer last van!

Voor mensen die in [***] naar een kaakchirurg gaan en eerst de naam van deze slachter willen weten, stuur me even een PM.

boytjeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 10:01

Ja volgens mij zit me hechting ook aan me wang vast als ik het goed heb gezien.
odetteke: jeetje wat erg zo verhaal lijkt me echt niks zo kaakchirug.
Gelukkig zijn ze hier in Nieuwegein wel super aardig en niks is ze te veel daar.

Roselie

Re: maandag verstandkiezen er uit pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:37

Ik moet ook over 4 maanden er 2 laten trekken hmm

Maar_kl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:01

Nou berreid je al vast voor ik wil je niet bang maken maar bij mij zaten ze ook scheef in me kaak en moesten er ook uit.
de 1e ging makkelijk eruit wel ff last erna.
de 2e was echt een ramp ze kregen me kies er al niet uit heel veel trekken en sjorren. toen we weg gingen uit het ziekenhuis al meteen een dikke wang.. ik ben der echt een week dood ziek van geweest misselijk hoofdpijn en gewoon onwijs moe omdat ik toen niks kon eten of drinken wat bleek dat het allemaal ontstoken was dus heb antobiotica gehad en hierdoor ging het gauw beter!!

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:26

Heb er nu twee laten trekken (of eigenlijk, eruit laten snijden). De eerste heb ik vrijwel niets van gevoeld, maar de tweede was een drama.

Dit kwam omdat er een ontsteking zat in die kaak, waardoor de verdoving niet werkte. Ook stelden ze me niet op me gemak, en was het echt lopende bandwerk. Ze geloofden niet dat de verdoving niet werkte en ze gingen gewoon door. Hij zat ook zo vast dat ze hem er niet uit kregen. Mijn lip zat vast aan de klem waar mijn mond mee open werd gehouden..... kortom, een nare ervaring.

Let er dus goed op of je verdoving werkt, en laat ze pas beginnen als jij het idee hebt dat het werkt. Indien de verdoving goed werkt voel je er totaal niets van.

Ik moet mijn twee anderen ook nog eruit laten halen, maar zie dat na de laatste keer niet meer zitten. Tenminste, niet bij dezelfde kaakchirurg!

boytjeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 17:47

ow dat is wel rot ben blij dat nu onder er uit zijn boven moet nog een keer. Heb wel wat opgezwolle wange maar niet om te zeggen wat zijn ze dik eten lukt wel maar gaat niet van harte.

boytjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 09:56

Hoi ben ik weer hoelang duurt het voordat de hechtingen op lossen ziten er nog steeds in.

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:40

Die van mij was na 3 weken nog niet weg. De tandarts heeft het eruit geknipt Volgens mij kanje hem er zelf ook wel uitknippen (of even aan iemand vragen die je erbij wil helpen

Zelf oplosbaar? Dat zeiden ze bij mij ook. Mooi niet dus

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:50

Ik mocht ze alle 4 in 1 keer doen onder volledige narcose, anders ging ik het niet laten doen hebben (ben bang voor de tandarts).

Mijn zus deed het in 2 x, onder plaatselijke verdoving.

Resultaat: ik was veel minder ziek, had er praktisch geen last van,niet veel pijn ook, behalve na een paar dagen die draadjes die beginnen tegen te trekken aan je kaak.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:14

Mooizo dat ze eruit zijn!!

Ik heb ze een tijd geleden ook eruit laten snijden, onder narcose!
Dit is voor mijn kaakoperatie straks.

In totaal zijn er dus 2 verstandskiezen uit getrokken (onder) en 4 kiezen.
Mij hoofd was net een dikke paasei en mijn wangen waren erg blauw.
Heb ook zware pijnstillers gehad omdat de pijn echt te erg was.

De hechtingen gingen er niet uit, ja 1 was uit zichzelf los gegaan.
Omdat er dus een gat zat achter in mijn mond van de verstandskiezen gingen daar allemaal etensresten in zitten.
Gevolg dus dat het ging ontsteken, wij weer terug naar die kaakchirurg.
Hij heeft ons zo'n kromme spuit meegegeven. Gelukkig ging het hierna weer veel beter.

De tandarts heeft de hechtingen eruit gehaald omdat ze er maar niet uit gingen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:23

sunshine schreef:

Had je dan volledige narcose?

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:36

Ik kan er sinds kort ook over mee praten. Mijn bovenste verstandkies is getrokken bij de tandarts. Ik had me aardig bang laten maken door verhalen van anderen (en ik ben al geen tandartsheld), maar het viel 100000% mee. De verdoving voelde ik helemaal niet, daarbij komt dat hij heel plaatselijk heeft verdoofd dus ik had ook geen probleem met een naar gevoel in mijn lip. Hij was er binnen no-time uit, ik klom gewoon lachend de tandartsstoel uit. En ik zat thuis maar te wachten tot het pijn ging doen. Maar dat gebeurde niet, ik kon dezelfde avond al gewoon weer eten. Mijn ervaring is dus (gelukkig) dat het niks voorstelt.....

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:37

Oh ja heb ook helemaal geen pijnstillers genomen en mijn kaak was gewoon dun

Maar_kl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:52

maar VLEUTJE was jou verstands kies al door of niet?

Tes82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 17:17

Maar_kl schreef:
maar VLEUTJE was jou verstands kies al door of niet?

Ja dat wel

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:43

Je hebt denk ik geluk gehad dat je tandarts het wilde doen, ik heb nog nooit iemand positief bij een kaakchirurg weg zien gaan.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:28

Ineke2 schreef:
sunshine schreef:

Had je dan volledige narcose?

Ik had een volledige narcose ja.
Dit omdat de verstandskiezen nog helemaal niet door waren gekomen en ook omdat er meerdere tanden uit moesten.

Ik krijg namelijk een kaakoperatie binnenkort, vandaar dat ze er nu al uit moesten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:34

Ik moet binnenkort alle 4 mijn verstandskiezen laten verwijderen onder algehele narcose...
Dit omdat ik anders ook niet ga, dus vond mijn tandarts dat het dan maar in 1x moet gebeuren..
Mjn verstandskiezen zijn nog niet door.. rechts boven begint wel al een beetje te zeuren dus die komt er wel al aan..
Wat doet meer pijn; als je verstandskiezen al doorgekomen zijn of nog moeten door komen..
en alle 4 in 1x laten doen.. is dat aan te raden?
Ben best wel bang voor de tandarts, vandaar dus ook alles in 1x.. maar heb je dan niet extra zoveel pijn achteraf??

boytjeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 14:07

ik had de eerste 2 dagen last van me mond/gezicht nu bijna week later trekken de hechtingen wel iets achja

Maar_kl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:24

@ vleutje klopt dan heb je er ook niet of nauwlijks last van
Maar als ze nog in je kaak zitten en der een stuk bot uit je kaak geboort moet worden dat doet echt wel zeer ken ik je vertellen enje bent er niet binnen 2 dagen van af

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:54

Bij mij zaten ze dus ook nog in mijn kaak.
Ik heb er wel last van gehad, maar het is logisch dat het wat pijn doet.

Mijn lip deed erg pijn, deze heeft waarschijnlijk klem gezeten.
Mijn hoofd was erg gezwollen (maar het is bij getrokken hoor )

Ik had hele zware pijnstillers omdat het anders niet om uit te houden was.

Maar, ik zou het altijd laten doen!
Je bent er dan tenminste vanaf... en ja, het doet pijn.

Maar ik heb het liever onder narcose dan dat ik alles zie en hoor