Sonja Bakker dieet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 08:57

die ga ik onthoude ik doe SouthBeach, dat is héél toevallig ook SB......
Maar ik heb geen enkele neiging om te zondigen tegen het dieet, ik ga gewoon niet uit eten en als ik ergens moet blijven eten, neem ik m'n eigen eten mee

Mistic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:18

luxje schreef:
ik doe op dit moment aan lijnen mbv accupunctuur
11 kilo in 8 weken..en mijn ziekenfonds vergoedt het ook nog eens..

Hoe gaat zoiets in zijn werk? Wordt je doorverwezen door de huisarts of mag je dit zelf regelen.

Imre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:50

Rachelle302 schreef:
De ouders van een vriendin van mij doen der ook aan.. toen gingen ze een keer uit eten en toen zeggen ze we hebben vandaag een sasb dag.. (schijt aan sonja bakker)

Die is goed!

Maar zo werkt het natuurlijk niet.

Ik vind haar methode eigenlijk een beetje voor luie mensen. Ze verteld je precies wat je wanneer moet eten, maar dat kan je toch zelf ook wel verzinnen?! >;) Beetje nadenken over wat gezond is en niet teveel eten (wat vrijwel iedereen wel doet) en dan kom je al een heel eind. Ik snap dat sommige mensen zo'n methode fijn vinden als stok achter de deur, mijn beste vriendin is inmiddels 3,1 kilo kwijt in een week.

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:04

Tja, ik wil ook écht graag ongeveer 10 tot 15 kg kwijt, maar het is gewoon echt moeilijk om het vol te houden. Zo een methode met wát en wanneer je dat moet eten is ook niets voor mij. Gezond en gevarieerd eten en voldoende beweging, moet je zelf ook wel in kunnen vullen. Maar ja, dan zit ik ermee dat ik gewoon thuis woon en dus niet zelf kook. Dat is wel een groot nadeel.

Nu doe ik het zo dat ik elke maandagochtend op de weegschaal ga staan en m'n vader m'n gewicht vertel. Daardoor hou ik het beter vol, omdat ik me banketstaaf zou voelen, als ik een grote mond heb met m'n "Ik ben op dieet", en vervolgens laat zien dat ik twee kilo ben aangekomen..

rayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:33

Ik ga mijn derde week `sonja bakker´in en idd het werkt echt, 3 kilo in 2 weken.
Het doel van dit dieet is ten eerste natuurlijk vrij snel op gewicht komen en daarnaast ook om te leren je eetgewoonten aan te passen zodat je niet in het jojo effect komt.Tuurlijk mag je als je klaar bent lekker een keer een patatje of wat chips, maar val niet compleet terug in je oude eetgewoonte want dan komt het er gelijk weer aan, dat is logisch.
Iedereen die het boek heeft en goed doorleest heeft ook gelezen dat het doel is dat je je eetgewoonten aanpast naar gezond. En idd iedereen eet gezond zegt ie (ben er 1 van die dat al jaren zegt) maar viel niets af, reden ik at totaal niet gevarieerd genoeg!
Ik eet nu zelfs meer op een dag dan dat ik deed, en gevarieerder en nu val ik wel af, dus er zit echt wel een waarheid in En ik weet zeker dat je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt want honger heb ik echt niet. En heb je honger en red je het niet tot je volgende eetbeurt, mag je gewoon rustig een stuk fruit eten!! (ipv een mars of dergelijke!!!)

joflossie

Re: Sonja Bakker dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:49

Ik volg al sinds half jan het SB dieet, en ..... tot nu toe 16,5 kg afgevallen en wat nog belangrijker is geen migraine aanval meer gehad sinds ik ben begonnen. Mijn immigram heb ik niet meer nodig gehad.

In feite klinkt het dieet heel logisch, voldoende groente en fruit, vlees en vis, veel water drinken en zeer kritisch kijken wat er allemaal op het etiket wordt vermeld.

Belker

Re: Sonja Bakker dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 16:10

Bij VT is een centraal dieetentopic.