nachten lang wakker liggen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberleij

Re: nachten lang wakker liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 15:53

rosaenbeer schreef:
De laatste paar weken heb ik hier ook last van.

Heel soms krijg ik een pilletje van mijn moeder, maar dat mag ook niet te vaak, omdat ze bang is dat ik verslaafd word.

Vanaf zondag heb ik per nacht ongeveer maar 3 uur geslapen. De rest van de tijd lig ik een beetje na te denken.

Ga ook vaak heel stil liggen, of even iets doen wat ik saai vind, maar dat helpt dus ook niet.

Wacht nogsteeds op de gouden tip.

dat is inderdaad hetzelfde wat ik heb.
,mijn ma is ook bang dat ik er verslaaft aan rraakt.
en daar zit oiok wel logica in.

maar misschien zit hier de gouden tip wel bij .

hoop het

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 15:55

in iedergeval hartstikjke bedankt voor de tip ik heb er veel aan.
vanavond ga ik die 1ne uitproberen van m e eerst moe maken en dan gelijk gaan slapen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:55

Koop een paars kussensloop en je slaapt als een roos.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 12:52

marleen_usar schreef:
Koop een paars kussensloop en je slaapt als een roos.

'huh een paarskussensloop
wat is daar de nut van dan. want iksnap het
niet helemaal

miepjevlug11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:01

ik heb gehoord dat een kop warme melk ook goed helpt En je hebt ook soorten thee die helpen

succes er mee

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:27

paars heeft te maken met onze laatste chakra, we hebben er 7 en allemaal hebben ze een kleur.Wanneer je hoofd te weinig paars heeft krijg je klachten,zoals hoofdpijn en slecht slapen.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:45

dat is een goede tip! van de chakra's wist ik wel maar dát nou net niet..
heb ook moeite met slapen en word om de meest onzinnige dingen wakker, en meestal precies om 4 of 5 uur.. en in slaap komen is al helemaal een ramp, blijven denken, denken, denken....
cd op en na een nummer of 12 val ik sóms een keer in slaap

chocky84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:58

Ik heb gelukkig geen last van slaapproblemen... Maar misschien kan een ontspannen bad met een lekker rustgevend geurtje voor het slapen gaan helpen?

Sterkte allemaal ermee want het lijkt me ontzettend frusterend!

Kimberleij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 15:34

dat van dat paars heb ik nog niet gehoort. maar ga er zeker 1ntje halen vvan de weef. (alleen jammer dat het vloekt bij mwe kamer. maar ja slaap is belangrijker) weet iemant toevallig waar je losse kussenslopen kan kopen

Anne_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:20

Heey..

Misschien kan je wat met rustgevende geuren/ oliën proberen??

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:57

Dat heb ik nou ook, ik wordt dr af en toe helemaal gestoord van Overdag ben ik moe en dan kan ik eindelijk slapen, zit ik maar een beetje naar m'n plafond te staren, slaap ik vaak rond 3 uur pas ofzo. Ik heb al dingen geprobeert, niets helpt

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:15

Ik heb er ook last van en haaaaat het!

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 02:22

adriana schreef:
Die oorzaak onderkennen en daar aan te werken

idd. Maar in mijn geval is het werken daaraan dan weer erg moeilijk

Ik slaap al maanden heel erg slecht. Ga nu veel opstap en kom dan pas laat thuis. Dat helpt wel.

Nu ook, nog steeds wakker. En afgelopen nacht na een nacht flink stappen wel 4 uur geslapen. Kan nu gewoon weer niet slapen

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:41

Ik heb ook een periode gehad dat ik heel slecht sliep, gek word je daar van.
Dan blijf je maar naar de klok kijken en het word maar later en later, en hoe langer je wakker ligt hoe meer je denkt: ik moet nu echt slapen, en dan lukt het helemaal niet meer.
Overdag helemaal stuk....
Het is echt heel erg als je niet goed kan slapen.

Wat mij toen heel erg heeft geholpen is Valdispert Nacht, daar moet je er 2 of 3 van in nemen een uurtje voordat je naar bed gaat.
Bij mij heeft het heel erg geholpen en kon daardoor weer goed slapen.

Het is een homeopatisch middel en je kan het gewoon kopen bij de drogist.
Afbeelding
http://www.zelfzorg.nl/product.php?id=520

Lisa0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:45

Ja hier heb ik ook wel eens last van, ook omdat het nu al wat warmer aan het worden is. Ik slaap altijd beter als m'n bed opgeklopt is (m'n deken). Dat voelt lekker luchtig. Ook is het lekker als je overdag je raam een stukje open zet zodat je kamer 's avonds lekker fris is! In de winter is dat natuurlijk niet nodig maar in de zomer wel!

Kimberleij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 16:30

bedankt allemaal

Brownie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:45

ik heb er ook last van precies wat jij zegt
slecht slapen en duizeligheid ..
maar dat slecht slapen zit in mij slaap altijd slecht heb altijd wel iets waardoor ik niet kan slapen .. of ik heb het koud of warm of het is te licht op mijn kamer of iemand maakt lawaai!!
maar naar een paar weken om 3, 4 of 5 uur slapen en 7 uur er weer uit ben ik zo moe dat ik een poosje weer goed slaap maar na een poosje ben ik ook weer uitgerust en begint het weer opnieuw

ik blijf dit topic even volgen en hopelijk heeft iemand een goede tip dat ik wat beter kan slapen

NatasjavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:54

Wat voor mij heel goed werkt:

In iedergeval zorgen dat het niet te warm of te koud is. Het beste is een koele kamer met een lekker warm bed. Voor de winter heb ik een elektrische deken. (het huis is slecht geisoleerd en het is boven in de winter super koud brrr)

Een beker warme (anijs)melk. Er is iets met trptofaan en warme melk. Hoe dat helemaal zit weet ik niet meer. Ik geloof dat als je melk verwarmt er een bepaalde stof vrij komt wat in het lichaam weer word omgezet in triptofaan. En dat maakt weer slaperig. Werkt bij baby's(aan de borst) ook echt geweldig.

En het klinkt heel stom en kinderachtig maar....aan iets leuks denken. Vooral als ik lig te piekeren. Bij mij werkt heel goed...Wat zou ik doen met een miljoen.
Ik laat mijn fantasie de vrije loop. Ik koop een boerderij en fok de nieuwe Olympische kampioen dressuur die eerst glansrijk op de hengstekeuring is goedgekeurd. (Ik heb zo wawawawaaanzig gedroomt ) of iets dergelijks.

Ontspanningsoefeningen zijn bij mij ook heel nuttig.

Kimberleij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 13:15

Brownie schreef:
ik heb er ook last van precies wat jij zegt
slecht slapen en duizeligheid ..
maar dat slecht slapen zit in mij slaap altijd slecht heb altijd wel iets waardoor ik niet kan slapen .. of ik heb het koud of warm of het is te licht op mijn kamer of iemand maakt lawaai!!
maar naar een paar weken om 3, 4 of 5 uur slapen en 7 uur er weer uit ben ik zo moe dat ik een poosje weer goed slaap maar na een poosje ben ik ook weer uitgerust en begint het weer opnieuw

ik blijf dit topic even volgen en hopelijk heeft iemand een goede tip dat ik wat beter kan slapen

dat probleem is eigenlijk het zelfde als ik. maar jah nou heb ik het weekent lekker geslapen. en nu kan ik weer telkens niet slapen.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:25

dat heb ik ook zo af en toe, bij mij werkt het, om 's avonds iets heel erg saais te gaan doen, dan ga ik bij me vriend achterop naar een vriend van hem, en dan gaan we met die vriend 2 uur lang buiten op een bankje zitten, op het bankje is het zó saai, dat je daar al bijna in slaap valt, en dan nog achterop, terug naar huis bij mij werkt het.

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:51

oef, ik weet hoe het is, het het de laatste tijd ook heel erg
zo kl*te

Kimberleij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 11:10

@ deesie haqha en dan zitten jullie daar met zijn 3en maar gewoon te zitten?

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:32

Meestal kijk ik dan naar de tv. Bijvoorbeeld naar discovery als er iets interssants op is. Ik zet ook elke nacht muziek op als ik ga slapen. Heel zacht dat ik hem net hoor en dan val ik ook zo in slaap.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 20:45

Vroeger ging ik altijd kruiswoordpuzzels maken als ik niet kon slapen, net zo lang totdat ik echt stuk was. Dan was ik nog te moe om nog te piekeren.

Tegenwoordig is het lastiger, dan val ik makkelijk in slaap, maar wordt ik tussen 01.00 en 03.00 's nachts wakker. Ik ben dan klaar wakker en denk dat ik op moet staan. Dan kom ik nog heel moeilijk in slaap en ben ik overdag kapot. Echt vervelend is dat.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:48

ik heb het ook dat ik niet in slaap kom maar ook 's ochtends moeilijk wakker word, en dan duizelig ben en dan denk ik ben ik nou in dit lichaam of niet, zo'n gevoel.
nou was het vorig jaar dat ik een keer naar een maatschappelijk werker ging om mijn zelfvertrouwen bij te werken (ik werd hard gepest en dus ook veel zelfvertrouwen verloren..) en toen zei ik dat ik ook niet in slaap kom, en hij zegt; je denkt over hoe het de volgende dag is, probeer daar niet of heel kort aan te denken, en luister naar je ademhaling, want dan kom je tot rust en val je sneller in slaap.
heb ik dus ongeveer een weekje geprobeerd en het lukte wel goed!!
dus misschien had je dit ook kunnen proberen en gewoon een keer niet stappen en lekker oefenen waarbij je toch lekker in het weekend goed uit kan slapen, is een groot gedeelte van je duizeligheid door Slaap Te kort.

Succes Knipoog ik hoop dat ik in ieder geval iemand hier wel mee heb kunnen helpen??