Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marrie schreef:Oef paprika chips![]()
Dat is een verslaving van mij haha, al heb ik een tijdje lang al niet op.
En uiendaar heb ik altijd last van.
Zelfde als met croma bak en braad vlees braden. Altijd olijfolie anders ben ik gelijk weer ziek.
Ik ben nog niet naar een dietiste geweest, moet eerst mijn medicijnen opmaken daarna moet ik weer terug komen.
Medicijnen werken niet echt hoor, heb 's morgens en 's avonds nog steeds hevige *auw*buik.
Marye78 schreef:nou zoals ik al zei zij mijn huisarts dat hij aan spastische darm denkt en dat ik nu buikgriep heb, maar ik ga steeds meer denken dat het alleen spastische darm is en geen buikgriep, want met buikgriep heb je toch ook diarree enzo?? en bij mij komt er juist amper wat uit, ben zondag voor het laatst naar de wc geweest (sorry voor details) en ga meestal al heel weinig. nu heb ik dus ook movicolon gekregen, maar nog maar 1 zakje ingenomen gisteren omdat ik niet op mijn werk ineens naar de wc wil rennen, en dus pas vrijdag ermee ga beginnen.
Maar is het normaal dat je na 1 zakje helemaal niks merkt? Of heeft het gewoon geen effect bij mij? en hebben jullie dat ook dat je een langzame spijsvertering hebt en weinig naar de wc moet???
Llewella schreef:[
Van movicolon ga je niet meteen naar de wc rennen hoor, het is een vrij passief laxeermiddel, het zorgt ervoor dat de darmwand minder vocht opneemt ofzow, iig dat de ontlasting soepeler wordt waardoor het beter zijn weg kan vervolgen door de darmen.
Het zorgt er gewoon voor dat je normaal naar de wc gaat, zonder dat ge-ren juist of verstoppingen.
Je moet het ook regelmatig innemen (elke dag 1 zakje, ik mag zelf doseren tot 8 zakjes per dag, maar 1 zakje per dag is al meer dan voldoende) en met 1 zakje werkt het inderdaad niet direct.
Ik ging tot 2 tot 3 weken niet naar de wc, zeer harde ontlasting, en inene kwam het dan los en dan zit ik gewoon een hele dag op de wc met veel pijn en ellende.
[/quote]
Marye78 schreef:oh dus ik kan het veilig innemen door de weeksja zo erg als bij jou is het dan niet zo, maar ik hoor van veel mensen dat ze wel ongeveer elke dag naar de wc gaan dus volgens mij is dat bij mij dan niet echt in orde.... zouden daar die klachten (aanvallen buikkrampen) ook door kunnen komen of je weet?
Llewella schreef:Volgens mij komen die krampen daar wel vandaan, wel als ik naar mezelf kijk.
Bij mij is er ook een ringetjes onderzoek gedaan om te bepalen waar de ontlasting blijft hangen, dat is bij mij boven in de buik.
Vervolgens ben ik ook nog in de dunne darm onderzocht middels een kijkonderzoek maar dat leverde niks op.
Omdat ik 2 diagnoses heb is het moeilijk te bapeln wat waar vandaan komt, maar die buikpijn schijnt echt spastische darm te zijn.
Eerst opvliegers krijgen, heel erg benauwd en warm, voelt echt als opvliegers, en dan aanvallen van pijn; weeende buikpijn, naar de wc, op bed liggen van de pijn, weer naar de wc rennen.
Periode van niet naar de wc gaan, gevolgd door een dag van veel pijn en wc.
Dat is voor mij typisch spastische darm,
Marye78 schreef:Dat is dus echt precies wat ik voel ja. Vooral vlak na het eten, dan beginnen de 'opvliegers' tegelijk met de pijn. echt zo'n warme gloed van benenden naar boven en zweten, en dan enorme steken en gerommel...
hmmmm ik kijk t even aan en als ik over een paar weken/maanden weer een aanval heb ga ik gelijk naar de huisarts, want ik wil het dan wel bevestigd hebben.
Llewella schreef:
Bij mij heeft het een tijd geduurd, en ik had notabene ook nog bloedverlies.
Maar mijn huisarts ging er vrij laconiek mee om, toen ik op me strepen ging staan na anderhalf a 2 jaar ellende ben ik uiteindelijk doorverwezen, maar dat was specifiek voor het bloedverlies, daar zul je bij een spastische darm geen last van hebben.
Daaraan vast heeft me internist de andere klachten ook meegenomen.
Sven002 schreef:Wat ik me afvraag wat ik ook aan jullie verhalen aflees als jullie bepaalde dingen eten moeten jullie dan ook echt race??
Bij mij komt het er namelijk echt niet uit
Sven002 schreef:Wat ik me afvraag wat ik ook aan jullie verhalen aflees als jullie bepaalde dingen eten moeten jullie dan ook echt race??
Bij mij komt het er namelijk echt niet uit