Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Maar goed, als het niet zo hel erg is wordt het misschien een verwijzing naar de pedicure en dan is mijn vraag dus wat een pedicure er mee doet... 
runningkawa schreef:Als het nog niet echt ontstoken is, verwacht ik niet dat hij heel je nagel eraf gaat slopen
Maar dat het hoogsten het hoekje zal zijn
Maar snijden ze dat dan weg... of knippen... of snijden/trekken/rukken/plukken... en er is zeker wel die zelfde vervelende verdoving voor nodig he?
Als er alleen een klein hoekje weg gehaald hoeft te worden (of misschien niet eens...
) , hoef je dan niet het verband... want toen mijn hele nagel er af gehaald was vond ik het verband verwijderen nog het pijnlijkst...
En als ik naar een pedicure mag zonder dat het hoekje qweg gehaald wordt... wat in hemelsnaam doet zo'n pedicure dan... :S 

Eddie schreef:heb er momenteel een, vooral niet laten wegsnijden, het groeit als gras!
Laui! schreef:De huisarts bij wie ik stage liep deed het zelf. Het werd verdoofd, en dan met een speciaal schaartje door midden geknipt en met een pincet eruit gehaald. Dat ging makkelijker/soepeler dan ik had verwacht. Daarna wordt het ontsmet/schoongemaakt en ingepakt en kun je naar huis.
Vikki: ik heb ranzigere ingegroeide teennagels gezien, maar die patiënt had ook gewoon vieze voeten. Zou mij niks verbazen als die gewoonwéér geen ingegroeide nagel ervoor terug kreeg
Overigens kunnen ze op je nagelbed een speciaal soort gaasje doen, dat is iets vettig en groeit niet vast. De huisarts bij wie ik het heb gezien liet de patiënten ook terugkomen om zelf te kijken hoe het er een paar dagen later uitzag en evt het vrebandje te verwisselen
Laui! schreef:De huisarts bij wie ik stage liep deed het zelf. Het werd verdoofd, en dan met een speciaal schaartje door midden geknipt en met een pincet eruit gehaald. Dat ging makkelijker/soepeler dan ik had verwacht. Daarna wordt het ontsmet/schoongemaakt en ingepakt en kun je naar huis.
Vikki: ik heb ranzigere ingegroeide teennagels gezien, maar die patiënt had ook gewoon vieze voeten. Zou mij niks verbazen als die gewoonwéér geen ingegroeide nagel ervoor terug kreeg
Overigens kunnen ze op je nagelbed een speciaal soort gaasje doen, dat is iets vettig en groeit niet vast. De huisarts bij wie ik het heb gezien liet de patiënten ook terugkomen om zelf te kijken hoe het er een paar dagen later uitzag en evt het vrebandje te verwisselen
Bij de HA doen ze het met een wig incisie (tenminste, zo noemde mijn huisarts dat) dan halen ze dus een strook weg zodat je nagel wat smaller is, het is dan uiteraard de ingegroeide kant die ze weghalen. Dat hebben ze bij mij 3x gedaan en toen gaf hij het op want het werkte gewoon niet, kwam binnen een jaar weer terug en ging dan ook nog eens vreselijk ontsteken. HA heeft toen de hele nagel eraf gehaald, was fijn voor zolang het duurde maar binnen het jaar kwam het weer terug. Toen ging het dusdanig ontsteken dat de ontsteking ook nog eens mijn hele voet doorsloeg en ben ik naar de chirurg verwezen. Daar weer het oude liedje, tot 4x toe de hele nagel laten verwijderen maar steeds weer terug met de meest verschrikkelijke ontstekingen (ik vind de foto buiten de vuile voeten dan, niet ranzig, ik weet hoe veel erger zo iets eruit kan zien, ben mijn eigen teen gewend
) de laatste keer dat de nagel is verwijdert heeft hij ook een soort van reconstructie van het nagelbed gedaan.
denk ik ook een kalknagel te zien. 

T@nj@ schreef:Dat is wel erg apart, narcose voor een ingegroeide teennagel, vraag mij dan af wat ze met je doen als de hele nagel eraf moet.
runningkawa schreef:Dat hebben ze bij mij dus ook 2 keer gedaan, beide met gewoon een paar prikken, geen narcose
maar het werkt wel goed
Ik ben er inmiddels zo aan gewend dat ik er rustig naar zit te kijken
Volgens haar kan ik dit met 2 x per dag weken in de groene biotex de boel nog los masseren en hoefde er dus geen 'enge' dingen te gebeuren. En voor de zekerheid maak ik gewoon ook even een afspraak met de pedicure.