Rood ipv bruin ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_manon_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 22:55

Jannickee schreef:
wat soms ook wel kan helpen om eerst onder de zonnebank te gaan en als je wat bruiner bent om dan in de zon te gaan
en een hogere factor nemen

haha , kan wel ja maar ik ben bang dat als ik in de zonnebank ga dat ik dan helemaal verbrand , maargoed ik kan het ook mis hebben maar dat denk ik tenminste ..

x_manon_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 22:57

PrinCessRomy schreef:
Ik zie in je profiel aan je gezicht dat je wat wit bent idd ja, ik denk dat je je met een hoge factor in moet smeren en echt heel weinig in de zon, steeds ietsjes langzamer opbouwen, ik ben gelukkig wat donkerder en verbrand nooit maar t lijkt me idd geen pretje is ook heel slecht voor je huid geloof ik

jaa en het doet ook nog heel veel pijn

x_manon_x

Re: Rood ipv bruin ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 23:23

SientJ schreef:
Een
goede
kwaliteit zonnebrand kopen die geschikt is voor jouw huid. Even informeren bij de drogist ofzo? En het in de zon liggen afwisselen met schaduw! Zon is helemaal niet zo goed voor je huid hoor! & verbranden doet bovendien ook nog es heel veel pijn!

Jaa idd , er was is een nieuw product voor mensen die wat bleek zijn en die snel verbranden , ook een zonnebrand creme , dacht ik okee goed , maar het bleek dus He-le-maal nie te werken >;)

honolulu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 23:29

Uuh.. weet niet of het er al staat maar misschien kan je extra bruinende lotion halen? gebruik ik ook altijd ;
Maar dan doe ik bijv. om 12 uur dat spul op en dan half uur daarna weer en dan om 2 uur normaal zonnebrand, want anders verbrand je wel

x_manon_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 23:34

Dionne_Xx schreef:
Uuh.. weet niet of het er al staat maar misschien kan je extra bruinende lotion halen? gebruik ik ook altijd ;
Maar dan doe ik bijv. om 12 uur dat spul op en dan half uur daarna weer en dan om 2 uur normaal zonnebrand, want anders verbrand je wel

Ohh haha dat kan ook natuurlijk , dat van dove sunshine ofso ? bedoel je dat ?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 01:27

- De zon is op het sterkst tussen 12 en 3. Probeer dan zo veel mogelijk uit de zon te blijven rond die tijd. Om op te bouwen kan je beter voor de middag, of na 3en zonnen.
- Binnen zitten hoeft niet ... ga gewoon in de schaduw zitten, of trek een shirtje aan met lange mouwen. Maar,
- Smeer jezelf in 30 minutes voor je de zon in gaat.
- Kijk wat de UV index is, als het heel hoog is probeer dan uit de zon te blijven.
- Bouw het langzaam op. Ga elke dag een kwartiertje naar buiten, in plaats van ineens een halve dag.
- Zorg ervoor dat je voldoende zonnebrand gebruikt. Veel mensen gebruiken niet genoeg en zijn daarom niet goed beschermd.
- Vergeet niet de rare plekjes ook te doen (achter je oren, etc.)
- Gebruik nooit de zonnebrand van vorig jaar, door bacteriën etc. ben je minder goed beschermd.
- Vet jezelf opnieuw in nadat je gezwommen bent of veel gezweet hebt.
- Water reflecteerd de zon dus zelfs als je niet het water in gaat moet je je vaker insmeren dan je normaal zou doen.
- Let er op de je zowel tegen UVA als UVB beschermd bent.
- Gebruik een hogere beschermingsfactor voor de delen die snel verbranden.
- Het verschil in bescherming tussen de verschillende factoren is gering. Je kan door factor 30 te gebruiken ipv. factor 15 bijv. niet twee keer zo lang in de zon blijven! Het is zelfs zo, dat het verschil na 30 zo klein is dat factor 40, 50, 60 eigenlijk onzin zijn.
- Vergeet niet om buiten een zonnebril te dragen ... UV straling is erg slecht voor je ogen.
- Rood worden is pas een laat teken dat je aan het verbranden bent, wacht dus niet tot je rood wordt om uit de zon te gaan.
- Áls je toch verbrand, zorg dan goed voor je huid, vooral komkommer haalt de warmte uit de huid, of anders after sun met aloe vera. Smeren met gewone lotion, nachtcrème, e.d. sluit de warmte in en maakt het juist erger.
- Als je rood begint te worden en je kan om wat voor reden dan ook niet naar binnen/in de schaduw, zorg er dan voor dat je iets aan kan trekken wat die plekken bedekt (shirt met lange mouwen, pet, etc.)

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:29

Aangenaam..ik ben er ook zo een. Verbrand altijd en bruin word ik niet.. Volgens mij kan je er niks aan doen..bruin worden lukt niet..maar goed smeren!

Flower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 11:06

Als je heel snel verbrand is het ook altijd zeer vervelend als iemand al na 2 dagen een lekker kleurtje heeft

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:23

je hebt waarschijnlijk gewoon erg weinig pigment. Daar valt weinig aan te doen dus gewoon hoge factor gebruiken en uitkijken.
Als je echt mooi bruin wilt worden kun je ook gewoon 'bruin zonder zon' gebruiken, tegenwoordig heb je hele goede merken die niet oranje worden of strepen geven.

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 16:19

Guinevere schreef:
- De zon is op het sterkst tussen 12 en 3. Probeer dan zo veel mogelijk uit de zon te blijven rond die tijd. Om op te bouwen kan je beter voor de middag, of na 3en zonnen.
- Binnen zitten hoeft niet ... ga gewoon in de schaduw zitten, of trek een shirtje aan met lange mouwen. Maar,
- Smeer jezelf in 30 minutes voor je de zon in gaat.
- Kijk wat de UV index is, als het heel hoog is probeer dan uit de zon te blijven.
- Bouw het langzaam op. Ga elke dag een kwartiertje naar buiten, in plaats van ineens een halve dag.
- Zorg ervoor dat je voldoende zonnebrand gebruikt. Veel mensen gebruiken niet genoeg en zijn daarom niet goed beschermd.
- Vergeet niet de rare plekjes ook te doen (achter je oren, etc.)
- Gebruik nooit de zonnebrand van vorig jaar, door bacteriën etc. ben je minder goed beschermd.
- Vet jezelf opnieuw in nadat je gezwommen bent of veel gezweet hebt.
- Water reflecteerd de zon dus zelfs als je niet het water in gaat moet je je vaker insmeren dan je normaal zou doen.
- Let er op de je zowel tegen UVA als UVB beschermd bent.
- Gebruik een hogere beschermingsfactor voor de delen die snel verbranden.
- Het verschil in bescherming tussen de verschillende factoren is gering. Je kan door factor 30 te gebruiken ipv. factor 15 bijv. niet twee keer zo lang in de zon blijven! Het is zelfs zo, dat het verschil na 30 zo klein is dat factor 40, 50, 60 eigenlijk onzin zijn.
- Vergeet niet om buiten een zonnebril te dragen ... UV straling is erg slecht voor je ogen.
- Rood worden is pas een laat teken dat je aan het verbranden bent, wacht dus niet tot je rood wordt om uit de zon te gaan.
- Áls je toch verbrand, zorg dan goed voor je huid, vooral komkommer haalt de warmte uit de huid, of anders after sun met aloe vera. Smeren met gewone lotion, nachtcrème, e.d. sluit de warmte in en maakt het juist erger.
- Als je rood begint te worden en je kan om wat voor reden dan ook niet naar binnen/in de schaduw, zorg er dan voor dat je iets aan kan trekken wat die plekken bedekt (shirt met lange mouwen, pet, etc.)

Ohh , haha bedankt voor de tips !

x_manon_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 16:20

Vende schreef:
Als je heel snel verbrand is het ook altijd zeer vervelend als iemand al na 2 dagen een lekker kleurtje heeft

Jaa idd hihi benk misschien wel een beeeetje jaloers , misschien

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 16:37

Ik heb vandaag DOVE SUNSHINE BODYLOTION gekocht ..
Ik gaa kijken of dat misschien wel help.
Dat is een creme waar je vanzelf bruin moet worden ..
Nouu , hoop het

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:40

Volgens mij ligt dat gewoon aan je huid.. Je moet je altijd insmeren natuurlijk, maar sommige mensen worden nou eenmaal heel snel rood. Gelukkig heb ik dat niet.

Jess_Garr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:44

Zonnebanken

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 20:20

Jess_Garr schreef:
Zonnebanken

haha dat wil ik wel , maar ben ik bang voor omdat ik dan misschien helemaal verbrand

ocean_polly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 00:51

ik ken het probleem
heb zelf bruin haar en blauwe ogen maar dat maakt even niet uit

ik ga gewoon regelmatig onder de zonnebank en dat heel erg langzaam opbouwen
Als je van de zonnebank wat bruiner bent word je dat vanzelf ook in de zon zelf

en als wat meer in de schaduw ligt dan pal in de zon verbrand je ook minder snel

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 00:58

Zonnebank is ontzettend slecht voor je huid. Je wordt misschien bruiner, maar dat bruin beschermt je niet zoals een door de zon opgebouwde kleur wel doet. Zo loop je dus nog meer kans op een verouderde huid en huidkanker.

Bruin worden (op welke manier dan ook) is sowieso heel erg slecht voor je: huidkanker! De TS zou ik nog willen aanraden zich vooral váker in te smeren. Het schijnt dat je het om de 1,5 à 2 uur moet doen. En dat is heel vaak.

x_manon_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 10:55

Madelen schreef:
Zonnebank is ontzettend slecht voor je huid. Je wordt misschien bruiner, maar dat bruin beschermt je niet zoals een door de zon opgebouwde kleur wel doet. Zo loop je dus nog meer kans op een verouderde huid en huidkanker.

Bruin worden (op welke manier dan ook) is sowieso heel erg slecht voor je: huidkanker! De TS zou ik nog willen aanraden zich vooral váker in te smeren. Het schijnt dat je het om de 1,5 à 2 uur moet doen. En dat is heel vaak.

dat weet ik ook weer

x_manon_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:45

ocean_polly schreef:
ik ken het probleem
heb zelf bruin haar en blauwe ogen maar dat maakt even niet uit

ik ga gewoon regelmatig onder de zonnebank en dat heel erg langzaam opbouwen
Als je van de zonnebank wat bruiner bent word je dat vanzelf ook in de zon zelf

en als wat meer in de schaduw ligt dan pal in de zon verbrand je ook minder snel

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:59

Nou manon ik denk dat je daar nou niet echt veel aan kan doen want je heb nou eenmaal snel een rode huid dat is altijd zo bij jou je bent heelsnel rood van een aanstoting of zonnen of zweten

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:04

Dat probleem had ik ook! Ik werd altijd heel rood en dan maar een beetje bruin. Sinds ik een zonnebank kuurtje heb genomen, is dat over. Ik word nu gewoon meteen bruin! (misschien is mijn huid iets dikker ofzo...)

Kieffertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:34

Goed dat je die bodylotion gebruikt! Ik zou me als ik jou was iig in blijven smeren met een hogere factor dan 30 (eentje waar 'sunblock' opstaat) en je bruine kleurtje uit een flesje halen.

Nog even over zonnebrandcrème:
Het is, in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, niet zo dat je als je maar veel blijft smeren onbeperkt kunt zonnen. Als jouw 'maximumzontijdzonderteverbranden' op 6 min ligt, wordt dit bij factor 30 6x30=180 min, dus 3 uur. Als je na twee of drie uur nóg eens insmeert, blijft je bescherming wel beter intact, maar wordt de max tijd niet verlengt. Na 3 uur kun je dus wel blijven smeren, maar verbranden zal je toch. Als je een hele dag naar het strand wil, dur vooral een t-shirtje meenemen.

x_manon_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 21:48

Kieffertje schreef:
Goed dat je die bodylotion gebruikt! Ik zou me als ik jou was iig in blijven smeren met een hogere factor dan 30 (eentje waar 'sunblock' opstaat) en je bruine kleurtje uit een flesje halen.

Nog even over zonnebrandcrème:
Het is, in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, niet zo dat je als je maar veel blijft smeren onbeperkt kunt zonnen. Als jouw 'maximumzontijdzonderteverbranden' op 6 min ligt, wordt dit bij factor 30 6x30=180 min, dus 3 uur. Als je na twee of drie uur nóg eens insmeert, blijft je bescherming wel beter intact, maar wordt de max tijd niet verlengt. Na 3 uur kun je dus wel blijven smeren, maar verbranden zal je toch. Als je een hele dag naar het strand wil, dur vooral een t-shirtje meenemen.

Ohhh , handig

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 10:46

Sorry, ik heb niet alle berichten doorgelezen, dus misschien staat het er al.

I heb zelf ook een spierwitte huid, om bruin te kunnen worden, zonder direct en ernstig te verbranden, kun je het beste je huid op de zon voorbereiden. Dat betekend dus dat je voordat de zomer begint een aantal zonnebank kuurtjes moet nemen.
Als de zon lekker begint te schijnen, pak in het begin alleen de ochtend en/of de avond zon, daar kun je ook van verkleuren.
En gebruik de hoogste factor die je kunt vinden.
De factor zegt namelijk niets over hoe snel bruin je wordt, maar over de tijd die je dan in de zon kunt zitten nadat je, je 1x in hebt gesmeert.

Succes ermee!