Hebben jullie dit ook ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manderino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 21:59

Ik ben gelukkig niet de enige .

Angelique18

Re: Hebben jullie dit ook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:09

Ik heb dat ook HEEL erg..
Ik moet dan ook met ALLES heel goed opletten of ik dingen gedaan heb.
Zoals fiets op slot zetten, ik kan m'n fiets net op slot gezet hebben, in een winkel lopen en me dan afvragen of ik m'n fiets op slot gezet heb.
vandaar dat ik tegenwoordig altijd tegen mezelf zeg : fiets staat op slot sleutel zit in m'n broekzak, en dan nog check ik om de 5 min of m'n sleutel erin zit.
Ook als ik weg ga moet ik heel gecontroleerd de deuren op slot draaien, anders zit ik op de fiets/in de auto te twijfelen of ik ze inderdaad op slot gedaan heb.

Hetzelfde met m'n tas, ik controleer 100 keer of alles erin zit.
Zelfde met m'n wekker, heb m'n wekker net aangezet en moet toch nog een keer kijken of m'n wekker aanstaat op de juiste tijd.

Maar goed ik ben dan ook echt paranoia volgens m'n psychiater dus

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:13

Zo herkenbaar! Ik moet een paar keer checken of ik mijn telefoon wel bij me heb, en alle andere spullen die ik nodig heb..

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:42

Nop, geen last van

Staat dit hier wel goed?

Manderino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 21:14

Hoe bedoel staat dit hier wel goed?

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:31

hasten bedoelt niet of in dit topic alles wel netjes op zijn plaats ligt maar of dit topic onder het juiste subforum staat. Maar ik geloof het wel hoor, weet niet waar het anders beter zou passen

Ik heb hier overigens ook last van... Bij mij is het eerder een precisiedrang: ik moet geen honderd keer checken, maar in die ene keer moet alles PERFECT liggen zoals ik dat wil. Precies op zoveel mm bij wijze van spreken, het moet echt het juiste gevoel geven.
Zo kan ik me een halfuur verzetten op een stoel om toch maar precies juist te zitten. Om dan na een minuut toch weer niet lekker te zitten en weer de hele rimram.
Of een balpen die op mijn tafel ligt, die zal nooit zomaar ergens liggen, maar eerder precies daar, precies recht, etc... Ik herkende dit toch ook wel in je eerste post ivm het zadel ik heb het mee van mijn grootvader trouwens

Nu probeer ik zoveel mogelijk slordigheid in mijn kamer te hebben om daar vanaf te raken

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:35

Ilsiie schreef:
ik moet idd 3 keer op de vriezer/koelkast duwen tot ie echt dicht zit, erg irritant..
ennehm, idd tellen.. ik moet ALLES tellen..

en alles moet symmetrisch, als ik me links krab, moet ik me rechts op hetzelfde plekje krabben (en nu ik het vertel, klinkt het wel héél erg dom ) en tsjaaa.. heb vast nog wel meer

bij bijlezen herken ik dit ZOOO sterk!!! Net daar krabben, of als ik met mijn voet draai, net zoveel draaien in de andere richting, en als dat geen perfecte cirkel is moet de afwijking weer gecompenseerd worden in de volgende cirkel en dat is zoooo'n lastig precisiewerk, en dan probeer je op te letten met wat je bezig bent en dat lukt langs geen kanten...

Vroeger moest ik ook ALLES tellen en het aantal snoepjes dat ik nam enzo (dit heb ik nu nog bv met m&m's die moeten echt geteld en het moet een getal zijn dat je door zoveel en zoveel kan delen en als het niet klopt is de rest voor de hond ).

Vroeger was het erger dan nu dus zal ik er wel uitgroeien, geloof ik

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:44

altijd ik meot altijd 10 keer mijn wekker controleren of ie wel goed staat, en dan heb ik 3 klokken in mijn kamer en die moet ik allemaal 10 keer controleren voordat ik ga slapen, word er sosm wel beetje gek van
vroeger was het nog erger, moest ik gewoon de stoeptegels tellen
Of heel vaak mijn schooltas na kijken of ik alles wel mee heb

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:55

Ik niet, maar mijn moeder wel heel erg. Krijg ik heel vaak telefoontjes met de vraag: "Kun je even kijken of de kaarsen echt wel uit zijn?" . Haha, heel voorzichtig .

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:59

Ik ben helemaal panisch met mn telefoon.. De verkoper heeft me er zo ingewreven dat ik echt maar beter een verzekering af kon sluiten omdat de kans zó groot was dat ie kwijt zou raken of stuk zou gaan volgens hem.. heb het dus niet gedaan, maar nog steeds angsten

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:13

ponyzotje schreef:
Ilsiie schreef:
ik moet idd 3 keer op de vriezer/koelkast duwen tot ie echt dicht zit, erg irritant..
ennehm, idd tellen.. ik moet ALLES tellen..

en alles moet symmetrisch, als ik me links krab, moet ik me rechts op hetzelfde plekje krabben (en nu ik het vertel, klinkt het wel héél erg dom ) en tsjaaa.. heb vast nog wel meer

bij bijlezen herken ik dit ZOOO sterk!!! Net daar krabben, of als ik met mijn voet draai, net zoveel draaien in de andere richting, en als dat geen perfecte cirkel is moet de afwijking weer gecompenseerd worden in de volgende cirkel en dat is zoooo'n lastig precisiewerk, en dan probeer je op te letten met wat je bezig bent en dat lukt langs geen kanten...

Vroeger moest ik ook ALLES tellen en het aantal snoepjes dat ik nam enzo (dit heb ik nu nog bv met m&m's die moeten echt geteld en het moet een getal zijn dat je door zoveel en zoveel kan delen en als het niet klopt is de rest voor de hond ).

Vroeger was het erger dan nu dus zal ik er wel uitgroeien, geloof ik

WHAHAHA, ja dat heb ik ook, dat met dat krabben en draaien Wahaha, zo herkenbaar
Of als ik mijn voet beweeg en ik hoor zo'n knak, MOET dat ook bij mijn andere voet Dan blijf ik net zo lang gekke bewegingen maken met mijn andere voet, tot ik daar ook zo'n knak hoor

En ik word helemaal panisch als ik mijn telefoon kwijt ben. Krijg het dan helemaal warm en ga heel hard praten (heb ik zelf niet door) en dan loop ik tig rondjes door het huis om te zoeken, en ik word nog gekker als ik ergens fiets en opeens mijn telefoon niet kan vinden, kan daar echt niet tegen. Ik moet mijn telefoon echt altijd bij me hebben, als ik 6 uur aan het fietsen ben, en ik merk dan dat mijn telefoon nog thuis ligt, fiets ik echt die 6 uur weer terug!

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:34

het zou een begin van een dwangneurose kunnen zijn..
je moet echt goed erom denken dat het niet je hele leven gaat beiinvloeden, maar aan jou verhaal te horen valt het nog wel wat mee, maar blijf er toch ff om denken..

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:40

Whaha wel herkenbaar, ik moet van mezelf altijd op dezelfde treden van mn trap van mn bed staat, ( de 3e, 5e, en dan met mn rechterknie in mn bed)
Maar verder valt het wel mee...

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:45

ik tel altijd alles, van de woorden in een ondertiteling, tot bomen langs de weg. erg vermoeiend ken ik wel zeggen.
verder ben ik nonchalant, maar als ik iets belangrijks bij me heb, kijk ik altijd om de zoveel minuten of ik het nog bij me heb. laatst nog met een envelop die ik op de bus moest doen (100 meter verderop) ik telkens kijken hoe ik hem vasthield
ook moeten sommige dingen echt op hun plaats blijven liggen, daarom ruim ik ook niet graag op, als het een rommeltje is kan ik alles vinden, maar zodra ik heb opgeruimd, en dus dingen heb verplaatst moet ik alles overhoop halen en is het weer een rommeltje.

me pa heeft altijd dat hij zn bosje sleutels altijd aan zn broek moet hangen, behalve binnenshuis, zelfs als hij in de voortuin is, en alle deuren staan open, moet hij zn sleutels mee.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:47

Ik heb ook van die dingen, ik moet bij mezelf echt heel erg oppassen dat het niet uitdraait op een neurose.

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:48

Dat heb ik dan weer niet, dat ik alles moet controleren ( off topic: behalve mn wekker... die had ik een keer een uur te laat gezet waardoor ik sochtends alles in 10 minuten moest doen, inclusief mn tas inpakken het was wel gelukt dankzij mn moeder )

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:48

Maar, wat gebeurt er dan precies als je écht dwangneurose hebt?

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:51

ik check altijd of de box van mijn paard wel goed dicht is............

Tessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:52

dat van die staldeur heb ik ook... ( dat is eigenlijk ontstaan toen de staleigenaar me vertelde dat mijn staldeur de hele nacht open gestaan heeft , gelukkig is mijn schat blijven staan )

Ik fiets inderdaad dat halve uur echt terug als ik nog twijfel, en dat doe ik altijd, of ik bel één van mijn stalgenootjes

En er zijn nog meer van die stomme dingetjes, net als Juud87 kan ik mijn kamer niet normaal opruimen want dan ligt niks meer waar het hoort te liggen

laurien_u

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:56

cindysponys schreef:
Mobiel in mijn ene broekzak en sleutels in mijn andere broekzak. Ik ben allebei al eens kwijtgeraakt, dus nu controleer ik het altijd.

hihi, jaa dat heb ik ook al eens gehad. Sindsdien ben ik ook heel erg!
wordt gek als ik iets kwijt ben

MarloesRixt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:00

ik doe altijd alles 2x
twee keer de auto deur dicht doen, checken of mn box dicht is en ga zo maar door erruug irritant

dutchy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:12

Jaah dat heb ik ook. Dan doe ik de deur op slot, controleer ik het nog eens. En als ik dan onderweg ben naar waar ik naartoe ga dan denk ik, o jee heb ik de deur nou wel op slot gedaan?

Het is echt zo irritant ...

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:20

Ja.
Ik twijfel echt enorm aan mezelf. Ik moet bewust alles meemaken, anders ga ik gigantisch twijfelen, en ook als ik zeker weet dat ik het afgesloten heb twijfel ik nog..
En als iemand bij me is, dan vraag ik alles 10 keer na, heb ik dit gedaan heb ik dat gedaan enz..
En ik heb ook wel een paar rituelen.. Zeer irritant..
Of als ik wat voor iemand anders moet doen, dan is het nog erger, dan ben ik bang dat ik het niet gedaan heb.. Bijvoorbeeld: ik moest het paard van een vriendin voeren, en toen ging ik weg, en toen heb ik alles afgesloten, paar keer gecontroleerd, en mn zus en dr vriend waren even mee, en die heb ik de oren van hun kop gevraagd of ik alles afgesloten had. Echt te erg.

Manderino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 11:45

Bij mij gaat het al ietsje beter .

frieske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:57

ik had dat vroeger ook maar dan wat extremer!!
als ik bepaalde dingen niet deed dacht ik dat er iets gebeurde met me!!
Aangezien ik heel perfectionistisch ben heeft het daar waarschijnlijk het meeste mee te maken?!
zal maar niet zeggen welke dingen zich voordeden anders ben ik 3 uur aan het typen:S