Mensen met een serieuze fobie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 00:13

Onweer

Onienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 00:21

ik heb giga vlieg angst (met een vliegtuig) ik ben mee geweest op vakantie naar Turkije met mijn vader en zijn vriendin, en al maanden van te voren had ik het niet meer, heb zelfs afscheidsbrieven gemaakt voor het geval dat het vliegtuig zou verongelukken,( en natuurlijk zie je in die tijd voordat je gaat heel veel vliegtuigtvprogramma's met allemaal enge vliegtuig-rampen) eenmaal in het vliegtuig zweette ik aan alle kanten, mn handen waren klam, en toen alle lampen uit gingen en t vliegtuig begon te rijden ben ik bijna in huilen uitgebarsten zo eng vond ik het, dit was dus de eerste en laatste keer voor mij in een vliegtuig, en de terugreis was nog erger ( bijna een uur turbulentie ) ik ga wel met de bus naar frankrijk

Manderino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 00:36

Ja mij lijkt het ook eng om te vliegen ,maar wat is turbulentie?

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:10

Vliegen lijkt me dus 100× niks! Je zit veels te hoog...

wendiiY

Woonplaats: op een stoel achter de computer in nederland, zuidholland, dordrecht ;)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:06

vliege durf ik ook niet denk ik

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:09

spinnen.. écht sérieus!! die dingen zijn éng!!! ben niet gwoon btje bang, maar echt dóódsbang!!

Miran88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:14

hoogtevrees, ik heb dus hele erge hoogtevrees. Ik wordt dan helemaal duizelig en wil het liefst op de grond gaan zitten
Ik krijg dan ook helemaal hartkloppingen klamme handjes enzo.
We zijn een keer op vakantie geweest en toen een berg op geweest van 2500 meter hoog ofzoiets. En me ouders zeggen kom we gaan hier gezellig wat drinken zo gezellig vond ik het niet

LOCA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:16

Ik heb een kotsfobie, als ik uitga ben ik bang dat er iemand moet kotsen of als ik naar de tv kijk en zie dronken mensen word ik helemaal gek, bang dat ze gaan kotsen, Ik zie het ook niet zitten om mij door iemand over m'n fobie hen te laten helpen, het idee alleen al dat ik dan tijdens die fobie kots moet zien, of moet kotsen, echt afschuwelijk, Ik kan me ook niet herinneren wanneer ik de laatste keer heb moeten overgeven

Onienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:57

turbulentie is dat het vliegtuig gaat schudden enzo,, echt heel eng, ik dacht dat ik dood zou gaan gaat over luchtdruk ofzoiets

tinkerabc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:05

Turbulentie wordt veroorzaakt door verschillende luchtstromen in de lucht en 'wind'. Je kunt het vergelijken met een boot op het water, die deint ook mee met de golven.

Ben zelf 2,5 jaar stewardess geweest. En geloof me, genoeg mensen aan boord gehad met vliegangst. Misschien helpt het een beetje als ik vertel dat vliegen het op 1 na veiligste vervoermiddel is? De lift is het meest veilig en daarna komt dus het vliegtuig. Ik begrijp best dat mensen bang zijn voor vliegen, je bent toch overgeleverd aan de techniek, en hebt zelf geen controle. Maar geloof me: de mensen die aan boord werken (en dan bedoel ik niet alleen de piloot, maar ook het cabinepersoneel) zijn voornamelijk alleen maar bezig met de vliegveiligheid. Daar worden ze helemaal op 'gedrild'. Het serveren van eten en drinken is maar bijzaak!

Kelpla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:09

Zwanen. Daar ben ik echt panisch voor.

Joyce1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:12

Ik heb een lange tijd last gehad van claustrofobie, maar door mezelf ermee te confronteren, heb ik er nu veel minder last van.
Jezelf confronteren met je angsten is vaak de beste oplossing.
Zo is de kans groot dat je angst minder wordt en soms zelfs helemaal verdwijnd.

Lieneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:31

ik ben echt zooo bang voor de tandarts! toen ik klein was heb ik ooit 4 kiezen moeten laten trekken, zonder dat de verdoving goed was ingewerkt.. nu telkens als ik al hoor dat ik volgende maand naar de tandarts moet zit ik te trillen en krijg ik het helemaal benauwd..

en ook echt heel erg voor overgeven!! echt niet normaal als ik mensen zie kotsen dan begin ik zelf al te janken omdat ik bang ben dat ik het ook zal moeten doen.. ook als iemand zegt dat hij misselijk is blijf ik het liefst zo ver mogelijk bij die persoon uit de buurt!

Lotje02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:26

DresslOver schreef:
spinnen.. écht sérieus!! die dingen zijn éng!!! ben niet gwoon btje bang, maar echt dóódsbang!!

Ik ook. Die hele kleintjes gaan nog, maar die dikke zwarte...ben ik echt doodsbang voor. Dit is gekomen toen mijn nichtje en ik een keer aan tafel zaten. Zij had haar hand onder de tafel en ineens rent er zo'n dikke zwarte spin langs haar arm omhoog haar t-shirt in. Ik stond helemaal panisch te gillen en zij haalde heel rustig die spin uit haar t-shirt. Sinds die tijd ben ik echt doodsbang voor spinnen. Het idee dat ze in je kleren kruipen....
Heb ook wel eens langs de weg gestaan omdat er een spin in de auto zat en ik niet verder dufde te rijden. Gelukkig was iemand zo aardig om te stoppen en hem weg te halen. (voelde me wel dom toen, maar ik was ECHT bang)
Ik durf ook geen cursus te gaan doen om van deze angst af te komen omdat ik weet dat ik dan uiteindelijk een spin op mijn hand zal moeten zetten. ECHT NIET!!

Duppie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:28

een vriendin van mij heeft last van een wormenfobie zogauw ze ze ziet flipt ze totaal ook al zitte ze niet eens bij haar in de buurt ..
als het heeft geregent en je bent met haar aant fietsen is het echt nie veilig zo iets naast je op de fiets overal zitte de wormen dan :p

Spetter

Re: Mensen met een serieuze fobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:21

Ik heb hele erge hoogtevrees. En niet een beetje bang om naar boven te gaan, maar een panische angst. Ik durf geen open trappen op in winkels, durf in winkels zowiezo niet naar boven. Bij de v en d bijvoorbeeld loop ik met een grote boog om de roltrappen heen omdat ik niet er langs durf vanwege het "gat". Ik blokkeer volledig en kan dan niet meer voor of achter uit. Ik probeer het soms wel eens om door mijn angst heen te gaan, maar het lukt gewoon niet. Mijn hele lijf blokkeert gewoon. Ik wil wel, maar KAN niet, heel raar. Bruggen zijn ook eng. Met de lift durf ik weer wel, mits ik weet dat alles dicht is als ik uit stap. Dus geen raam in de buurt zodat ik kan zien hoe hoog we zitten, ook geen lift in een trappenhuis. Kortom, qua winkelen word ik erg beperkt daarin. Vliegen..... tja ik durf bij schiphol amper rond te lopen uit angst een trap op te moeten, laat staan een vliegtuig in te gaan. Als mensen doordrammen dat ik bijvoorbeeld wel mee moet naar boven kan ik uit paniek in huilen uitbarsten. Ik schaam me er best wel voor, want het is geen "gewone" hoogtevrees die iemand krijgt als hij helemaal bovenin een gebouw krijgt. Ik kom niet eens boven in dat gebouw. Brrrr

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:44

Ik heb ook claustrofobie. Je krijgt me niet in een lift, en de WC deur ergens waar ik het niet ken gaat ook absoluut zeker niet op slot en laat ik tegen staan.
Als de boven of onder kant groot genoeg is om er boven of onder te klimmen, dan durf ik em al wel eens op slot doen, anders niet.

In de paasvakantie namen we een taxie met geblindeerde ramen en het was snikheet in dat ding en ik kreeg het al benauwd.
Deze zomer gaan we met het vliegtuig op vakantie en ik bedenk me al massa's rampscenario's.
Op een fuif, als het druk is krijg ik het ook hartstikke benauwd.

Toen ik mijn wijsheidstanden moest laten trekken (onder narcose) vroeg ik of het op dezelfde verdieping was, zo niet mochten ze me van te voren al onder narcose brengen omdat ik NIET met de lift wou.

Als ik erover nadenk beheerst het mijn leven toch wel vrij hard.
En ik denk ook dat het komt doordat ik als klein kind een ker in zo 'n grot ging 'klimmen', weet ik hoe het heet. En op een gegeven moment was het niet prutsmuts dan 1 m en moesten we kruipen en ik ben beginnen janken en dacht dat ik er nooooit meer uit zou komen. Nadienmezelf nog een keer opgesloten in een wc (deed de deur toen eens op slot) en toen was het hek helemaal van de dam...

Ik zal me er binnen een aantal jaar toch over moeten zetten,w an tik wil graag verpleegster worden. Hoe ga ik dat voor elkaar krijgen?
Met het vliegtuig op vakantie gaan is mssn al een goed begin.

tinkerabc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:59

Even offtopic:

Sylleke schreef:
Toen ik mijn wijsheidstanden moest laten trekken..

Wijsheidstanden? Ik neem aan dat je verstandskiezen bedoeld? (klinkt wel grappig trouwens: wijsheidstanden!)

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:00

Bij ons heet dat wijsheidstanden.

tinkerabc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:03

O, oké! Weer wat geleerd.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:05

Dieuwke1989 schreef:
Vonnie84, het vasthouden van een kikker had mijn psycholoog [wow, dat klinkt drastisch] ook als ultiem doel gesteld. NO WAY! dat ik ooit van mijn leven een kikker ga vasthouden. NOOIT! dan raak ik denk ik in een ernstige schock, en dat terwijl ik zelfmedelijden haat.

Ik vind een van de vervelendste dingen dat mensen mij niet snappen. Pas toen de diagnose 'Kikkerfobie' gesteld werd, gingen mensen mij geloven. Terwijl het echt niet veranderd als het een naam heeft. En dan nog, het was wel duidelijk dat het een kikkerfobie was. Mijn broer net nog: Ja dan jaag je die kikker toch weg? Vraag me af hoe hij dat wil doen als je verstijft bent van angst.

Vraag me ook af waar het vandaan komt, ik heb nooit iets ernstigs meegemaakt met kikkers en ook niets ernstigs meegemaakt waardoor 'nutteloze' fobieen zouden kunnen ontstaan..

Er was laatst een aflevering van dr. Phyl over fobieen. En die vroeg ook aan een vrouw. Stel dat wat jouw ergste nachtmerrie is gebeurt ( muizen) stel dat dat zo is. Wat gebeurt er dan? En dat vond ik toch wel zo een goede vraag.

Spetter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:18

irish_lady schreef:

Er was laatst een aflevering van dr. Phyl over fobieen. En die vroeg ook aan een vrouw. Stel dat wat jouw ergste nachtmerrie is gebeurt ( muizen) stel dat dat zo is. Wat gebeurt er dan? En dat vond ik toch wel zo een goede vraag.

Iig ben je dan echt niet meteen van je fobie af. Ik vind dat een rare vraag. Een vraag die iedereen stelt zo'n beetje. Wat kan er nu gebeuren. Weet heus wel dat er niks gebeurt, maar op zo'n moment van angst laat je verstand je echt even in de steek. Dat is nu juist het vervelende van een fobie. Het kan zelfs gevaarlijk worden. Iemand die zo enorm angstig is, kun je soms niet meer bij de realiteit betrekken. Dus iemand die uit angst wegrent voor een kikker of spin, denkt alleen maar.... weg hier en kan dan niet meer overzien dat er ook verkeer aan kan komen. Zelfde als iemand die omhoog MOET. Kan alleen maar denken... ik MOEt naar beneden. Dus voor zo'n vraag hoef je geen dr Phill te zijn, die stellen meerdere mensen.

Li_lee_yang

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:19

ik heb watervrees.. telt dat ook mee?

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:21

Hoe erg is je watervrees?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:24

Grote mensenmassa's, daar wordt ik benauwd van. Liften die te vol zijn, kleine ruimtes, kroegen waar je je door de mensenmassa heen moet persen. De stad in op koopavond. Durf het niet echt een fobie te noemen, zo ernstig is het nog niet. Maar ik ontloop het wel, of probeer het te ontlopen.