Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DresslOver schreef:spinnen.. écht sérieus!! die dingen zijn éng!!! ben niet gwoon btje bang, maar echt dóódsbang!!
Sylleke schreef:Toen ik mijn wijsheidstanden moest laten trekken..
Dieuwke1989 schreef:Vonnie84, het vasthouden van een kikker had mijn psycholoog [wow, dat klinkt drastisch] ook als ultiem doel gesteld. NO WAY! dat ik ooit van mijn leven een kikker ga vasthouden. NOOIT! dan raak ik denk ik in een ernstige schock, en dat terwijl ik zelfmedelijden haat.
Ik vind een van de vervelendste dingen dat mensen mij niet snappen. Pas toen de diagnose 'Kikkerfobie' gesteld werd, gingen mensen mij geloven. Terwijl het echt niet veranderd als het een naam heeft. En dan nog, het was wel duidelijk dat het een kikkerfobie was. Mijn broer net nog: Ja dan jaag je die kikker toch weg? Vraag me af hoe hij dat wil doen als je verstijft bent van angst.
Vraag me ook af waar het vandaan komt, ik heb nooit iets ernstigs meegemaakt met kikkers en ook niets ernstigs meegemaakt waardoor 'nutteloze' fobieen zouden kunnen ontstaan..
irish_lady schreef:
Er was laatst een aflevering van dr. Phyl over fobieen. En die vroeg ook aan een vrouw. Stel dat wat jouw ergste nachtmerrie is gebeurt ( muizen) stel dat dat zo is. Wat gebeurt er dan? En dat vond ik toch wel zo een goede vraag.