flauwgevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

botje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:22

Pff....ik val om de haverklap neer.
Dat komy omdat ik bloedarmoede heb, dus een heel groot ijzertekort.
Soms val ik echt flauw, maar vaak is het alleen maar vallen. Ineens word het dan zwart, dan zie ik dus helemaal niks meer, ja sterretjes, en dan ben ik mijn hele coordinatie en evenwicht gewoon kwijt. Dan worden mijn benen slap en voor ik het weet lig ik al op de grond.
Het is verder niks ernstigs, maar ik kan niet snel opstaan ofzo, dan ben ik meteen weg. Ziet er raar uit als je bijvoorbeeld niet thuis bent maar ergens anders ofzo

xLuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:22

Ik moest een keer mijn kiezen laten trekken (au au .. ) naja ik kreeg 8 spuiten in m'n mond ( auu !! ) en ik werd opeens heel duizelig .. ik was maar snel op de operatie stoel gaan zitten en toen viel het allemaal wel mee ..

ook was ik een keer van m'n pony af gevallen .. ik reed gewoon heel normaal en ik viel van m'n pony af .. het leek wel alsof ik een paar minuten geslapen had .. ik vroeg aan m'n moeder ? wat is dit nou weer ? ik lag toch in bed ? Ons mam zo : ja hoor schat , het was allemaal een droom hèhè .. (daarvoor was ik ook al gevallen , ik was toen best wel bang enzoo .. jaa je kent het wel )

Ik ben nog wel eens vaker flauw gevallen .. bijvoorbeeld 1x toen werd m'n vader zo boos .. eeh ja ging even van m'n stokje

Madeira_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:29

Ik ben een keertje flauwgevallen in de bloedbank... Daar gingen we heen met onze klas... We werden ook gewaarschuwd: eet genoeg. Maar ik had gewoon 2 boterhamen gegeten enz, dus daar moest het niet aan liggen.
Dus ik zag bij iemand, hoe de rodebloedplaatjes en plasma werd gescheden.
Maar toen ik daar stond, voelde ik me helemaal niet lekker worden. Misselijk, zweten, duizelig. Maar mijn biologie leraar stond vlak bij me, dus ik zei gewoon dat ik me niet zo lekker voelde. Hij duwde me naar achteren, in een stoel en kreeg glas vruchtensap van een vrouw die daar werkte... Nou, ik weet niet of het op het randje was of gewoon flauw ben gevallen- ik denk de eerste. Want ik weet eventjes niet meer dat ik in de stol werd geduwd, daar heb ik gewoon een stukje van gemist maar je kan niet lopen als je flauwvalt...
Ik kan dus echt niet tegen bloed

eroftmexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:36

ik ben ook een aantal x flauwgevallen

2 x in een winkel
1 x in de snackbar (tja honger hebben en dan die geur dan ga je wel)
1 x op me kamer
3 x in de klas
4 x voor de kerk (ja ben der nog nooit ingeweest val altijd voor de kerk flauw dus ik probeer het ook maar neit meer)

en ook een x toen een paard van een vriendin van me koliek had en zij der niet was (ik had t ondekt)
was ik met hem gaan lopen en toen kwam de dierenarts en die gaf hem een spuit en toen ging ik ook dat was wel heel vreemd

en ook een x van mijn paard af want hij was heel gek aan het doen en kreeg een klap in me rug door een hele banketstaaf bok, en toen was ik weer aan t stappen en toen ging ik
ik blij dat de grond zecht was

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 00:16

Ik voelde me laatst ook niet helemaal lekker tijdens mijn stage.
Ik loop dus stage bij een huisarts en moest assisteren bij een ingreep. Er werd een moedervlek verwijderd. Tijdens het snijden was er niks aan de hand, de eerste hechting ging ook nog wel maar toen begon ik erg te zweten en werd blijkbaar erg bleek. Op een gegeven moment voelde ik het aankomen en zei tegen de huisarts ik kijk even de andere kant op hoor. Die patiënt maar zeggen, ik ben hier toch de patiënt Ik ben gaan zitten om te voorkomen dat ik mezelf nog meer voor l*l zou zetten door onderuit te gaan

Dingen die van te voren vaak gebeuren zijn, heel erg zweten, koude rillingen, overdreven gapen oorsuizen, misselijk en draaierig worden. Als je deze dingen aan voelt komen kun je beter maar gaan zitten met je hoofd tussen je benen. Zodat het bloed weer naar je hersenen stroomt, zoniet zorgt het lichaam er wel voor dat je gaat liggen zodat het bloed er weer naar toe kan stromen