Gebeten door een Teek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Opie1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:53

Ik hem hem gekregen van een boswandeling en kwam er de volgende ochtend pas achter toen ik aan het douchen was. Toen was hij zo groot als een flinke spelden knop

En inderdaad een felle reactie. Dit omdat IK vind dat je ten alle tijde gewoon even langd de huisarts moet gaan omdat je nooit weet wat er kan gebeuren. en als er dan wordt gezegd dat je heus niet zomaar een kuur krijg dan reageer ik inderdaad fel want ik heb er wel een gehad en ben daar ook blij om als je weet hoe ziek je er van kan worden

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:58

Nou kan ik het toch niet laten, jij reageert dus zo fel op mij. Ik heb die regeltjes niet bepaald, ik schrijf hier alleen dat je niet direct een AB krijgt. Jij valt mij hier dus op aan terwijl dit in de praktijk gewoon zo gaat

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 23:01

Larixfire;
Feit blijft dat normaal gesproken de huisarts NIET standaard een antibiotica-kuur voorschrijft. Dat is nl. landelijk afgesproken huisartsenbeleid.

Opie1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 23:02

Nee dat zal maar de mijne deed dat wel en wat is het probleem dan. Je kan toch beter voorkomen dan genezen toch ???

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 23:03

*Zucht* Ja larixfire je hebt helemaal gelijk

Opie1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 23:04

Gelukkig !!!!!!!!!!!!!!!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 23:09

larixfire schreef:
Nee dat zal maar de mijne deed dat wel en wat is het probleem dan. Je kan toch beter voorkomen dan genezen toch ???

Dat is te simpel gesteld; dan zouden alle huisartsen preventief kuren gaan geven bij elke tekenbeet. En dat gebeurt dus niet.

Waarom jij wel een kuur hebt gekregen, weet ik niet. Misschien omdat je hem in het buitenland hebt opgelopen, misschien omdat je na een week nog een korstje had? er zal een goede reden voor zijn.

Maar het is niet standaard. vorig jaar is mijn man gebeten; ik heb de teek verwijderd en helaas bleef een heel klein stukje van de kop zitten, die heb ik met een pincet verwijderd en uiteraard de plek goed ontsmet. Dus de ha gebeld; zelfs toen zei zij dat we gewoon de plek in de gaten moesten houden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:31

En nu gaan we weer aardig zijn voor elkaar en normaal reageren

John_1983

Re: Gebeten door een Teek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:48

Normaal als je een teek eraf krabt, zit het kopje nog in de huid wat kan ontsteken. Dat zullen ze eruit moeten snijden...... Maar teken lusten mij niet en muggen (gelukkig) ook niet.

Als je antibiotica krijgt voor een tekenbeet dan zal het wel zijn redenen hebben, maar het is beter dat je zo min mogelijk binnen krijgt. Believe me, ik heb de nodige ervaring met antibiotica.

tessie1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:46

ik heb ook een keer een teek gehad, die leek op een lieveheersbeestje
me ma trok die er toen uit, maar dat koppie bleef zitten,
ik moest naar de dokter en het moest eruit worden gesneden
ik haat teken echt

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:42

Heel toevallig mijn zus gisteren.
We zaten in de bus opweg om te gaan shoppen en toen ontdekte we in haar arm een teek
m'n zus zei dat ik hem eraf moest trekken maar angel bleef natuurlijk zitten
dus in de stad bij de kruidvat gevraagd of ze er iets tegen hadden, maar die verwezen ons door naar de EHBO
maar we waren net lang aan het reizen geweest om daar te komen, dus daar hadden we niet zo'n zin in, dus hebben we een pincet en sterilon gekocht en ben ik aan het prussen geweest en uiteindelijk had ik hem te pakken,
heb het ontsmet met sterilon en thuis de verschijnselen opgezocht en mocht er 1 van die dingen gebeuren direct naar de dokter, maar voor zover ik kon zien is de angel er helemaal uit.
haha, was leerzaam voor mijn verpleegkundige opleiding weet iig nu wel dat ik de volgende keer een teek een halve slag moet draaien en hem dan er pas uit moet halen nuja

Angel iig nooit laten zitten, kunnen hele nare ziekte van komen.

maaike100

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:45

een ontstoken puist??? kan dat ook al weer
nooit geweten dat dat bestond

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:58

Ik ben vorige week op vakantie geweest in een bosrijk gebied en we moesten elke dag ladingen teken van onze hond afhalen...

Ik heb ook steeds mijn eigen armen en benen zo goed mogelijk nagekeken en niks gevonden.
Vanmorgen werd ik wakker met jeuk onderaan mijn benen en daar zat op allebei mijn benen een soort blauwe plek met een kring van rode bultjes eromheen...

Ik heb toen na overleg met m'n ouders de weekendarts gebeld en het uitgelegd.
Ze adviseerden om toch maar even langs te komen.

De dokter heeft er naar gekeken en vermoede toch tekenbeten.
Ik heb nu een antibiotica kuur gekregen en maandag moet ik contact op nemen met mijn eigen huisarts om bloed te laten prikken, om te kijken of ik misschien de ziekte van lyme heb...

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:07

2 x had bij 1 het lijfje er af getrokken en toen zag ik het pas dagt namlijk dat het een korstje was maar ik heb er een zwarte kring om gezet sodat ik het in de gaten kon houden uit eindelijk is ie er uit gegaan

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:58

tja....ik heb dus de ziekte van lyme (gehad) en een kuurtje doxycicline van drie weken. maar toen ik stopte met de doxy kwamen mijn klachten terug en heb ik ( op eigen verzoek) nog een 6 weekse doxy kuur er achteraan gehad. nu, na ruim een half jaar en veel problemen met mijn heupen ben ik door verwezen naar een neuroloog. binnenkort krijg ik een ruggeprik en een mri scan omdat zij vermoed dat ik inmiddels neuroborreliose heb. dat is ook lyme maar dan een andere gradatie.
mijn laatste ( bewuste) tekenbeet was zo'n 5 jaar geleden, maar als je er bijv een in je haar hebt en je krabt hem eraf zonder te weten dat het om een teek gaat...............
dus, kom je regelmatig in het bos en krijg je allerlei vage klachten?? vraag dan even of je huisarts je wil testen op lyme..............voorkomen is beter dan genezen!!!

Opie1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:09

Ben ik het helemaal mee eens !!!!!! Woofie

Brammetje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:58

ik heb 1 in mn lies gehad, was zich net aan het innestelen ik heb hem er zelf uit gehaald en nooit naar de doktor geweest (achter af dom) maar ik zou het wel doen als het nog eens gebeurt!

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:04

ik ontdekte er ook een in mn buik.
ik krijsen, en toen heegt mn mamma hem eruit gedraait.
nu heb ik alleen een heel klein roz bultje, is dit ook gevaarlijk of niet?

Brammetje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:14

pff ik zou dr wel even mee heen gaan hoor!