spontane blauwe plekken...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

newt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:28

MoniqueT schreef:
Niets aan de hand vind ik té makkelijk. Ik hoop dat het inderdaad zoiets zal zijn, maar op een beschrijving afgaan en dan zeggen dat het precies hetzelfde is ... Met dit soort dingen hoor je gewoon even de dokter te laten kijken om ernstigere dingen uit te sluiten.

idd

ankie1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:28

Als je er zelf geen goed gevoel bij hebt natuurlijk dan moet je zeker langs je dokter,maar toch de tip,als hij het niet weet vraag dan maar naar horse riders perniones,scheelt een hoop cremetjes en veel bezoeken van je huisarts,aangezien dit toch niet heel bekent is. suc 6 ermee

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 23:13

Niet om banketstaaf te doen, maar ik werk in een ziekenhuis op een afdeling waar mensen met leukemie opgenomen worden.
Dat begint ook vaak met oa blauwe plekken.
Als je dan het "advies" van een of andere tante op bokt opvolgt, die wel ff uit het blote hoofd weet te vertellen wat het is, heb je een probleem.
Als je echt serieuze blauwe plekken hebt, zonder oorzaak, moet je gewoon langs de huisarts. Als die na behoorlijk onderzoek geen stollingsstoornissen, bloedziekten ed heeft kunnen aantonen is het tijd om na te denken over die horse riders dingen, maar voor die tijd moet je er niet vanuit gaan dat het zoiets is. Als dat zo vaak voorkwam zouden artsen er wel mee bekend zijn, denk je niet?

newt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:26

Billy schreef:
Niet om banketstaaf te doen, maar ik werk in een ziekenhuis op een afdeling waar mensen met leukemie opgenomen worden.
Dat begint ook vaak met oa blauwe plekken.

Als je dan het "advies" van een of andere tante op bokt opvolgt, die wel ff uit het blote hoofd weet te vertellen wat het is, heb je een probleem.

Iedereen heeft wel eens blauwe plekken, en iedereen heeft het om een andere ervaring gekregen

Als je echt serieuze blauwe plekken hebt, zonder oorzaak, moet je gewoon langs de huisarts. Als die na behoorlijk onderzoek geen stollingsstoornissen, bloedziekten ed heeft kunnen aantonen is het tijd om na te denken over die horse riders dingen, maar voor die tijd moet je er niet vanuit gaan dat het zoiets is. Als dat zo vaak voorkwam zouden artsen er wel mee bekend zijn, denk je niet?

Werk ook in het ziekenhuis, interne geneeskunde, met oncologie en chemo kuren... maar dan nog kan het zo veel verschillende redenen hebben, en niet alles duid direct op CA...
Laatst bijgewerkt door newt op 08-05-06 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:27

Dat staat ook nergens, maar om maar te zeggen dat het horse riders dinges is, is ook te makkelijk.
Misschien had je iets beter moeten lezen
Oh ja, ik zou het trouwens erg fijn vinden dat, als je mij quote, je er niet zelf van alles tussen gaat lopen schrijven, want dan is het net of ik dat beweerd heb. Daar hou ik niet van, om dingen in de mond gelgd te krijgen
Laatst bijgewerkt door Billy op 08-05-06 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:30

laat effe nakijken is beter het kan van alles zijn, maar sommige mensen krijgen snel blauwe plekken zo maar nergens van. Is beter om langs h.a te gaan.

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:31

ben je al naar de dokter geweest?

newt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:36

Billy schreef:
Dat staat ook nergens, maar om maar te zeggen dat het horse riders dinges is, is ook te makkelijk.
Misschien had je iets beter moeten lezen
Oh ja, ik zou het trouwens erg fijn vinden dat, als je mij quote, je er niet zelf van alles tussen gaat lopen schrijven, want dan is het net of ik dat beweerd heb. Daar hou ik niet van, om dingen in de mond gelgd te krijgen

Haha ke zal ik niet meer doen! vandaar dat ik het ook in 't klein schreef... maar goed ik snap je wel!

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 20:22

missnynke schreef:
ben je al naar de dokter geweest?

nee ben nog niet geweest ... eigenlijk meer omdat ik op het moment er weinig last van heb... En ik er dus een hekel aan heb om naar de dokter te gaan zonder "bewijzen"

Poppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:04

crossmonster schreef:
mijn moeder had ook ineens grote blauwe plekken op haar benen, en schrik niet, die bleek leukemie te hebben.

Ik wil je ook niet bang maken, maar ik heb een soortgelijk verhaal gehoord. Ga gewoon naar de dokter, dan weet je meer! Ik denk dat je er beter te vroeg dan te laat bij kunt zijn, ook al heb je er nu even geen last van.

Linardsje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 19:11

Ik weet niet of je medicijnen gebruikt, maar daar kan het ook door komen. Gewoon even navragen bij je dokter, weet je het gelijk.

Amber000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:50

De gene die heeft neer gezet van leukemie is dat waar?
niet dat ik je niet geloof maar ik ga morgen naar de dokter voor precies hetzelfde : hele grote blauwe plekken op m'n benen uit het niets..

ik weet het dit is een oud topic maar.. moest gewoon even weten

natascha44

Re: spontane blauwe plekken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:51

Ja dat kan daar idd een symptoom van zijn! gebruik je medicijnen? daar kan het ook van komen..

Amber000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:54

Nee gebruik geen medicijnen..
pff wat erg ben zo bang :(

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:59

Niet bang zijn meid. Je bent niet per ongeluk van de fiets gepleurd oid?
Aan het ouwehoeren geweest met iemand? Waardoor die blauwe plekken kunnen komen?

mss dat je hier iets aan hebt?
[url]http://kanker.kwfkankerbestrijding.nl/soorten-kanker/Pages/acute-leukemie-klachten.aspx/[url]
Laatst bijgewerkt door natascha44 op 20-01-13 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:02

Amber000 schreef:
Nee gebruik geen medicijnen..
pff wat erg ben zo bang :(

Wees niet té bang. Natuurlijk kan het op iets ernstigs duiden maar dat hoeft natuurlijk niet. Het is goed dat je naar de dokter gaat en het laat uitzoeken. Dan weet je het zeker of en zo ja wat er aan de hand is.

Amber000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:03

Nee serieus .. ik werd wakker ik ging me omkleden toen zat er op de helft van m'n onder been een kei grote blauwe plek.. er is echt niks gebeurt da zou ik wel moeten voelen..
ooh wat erg

Amber000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:05

Had je zusje nog meer sympthomen ? die erg opvielen

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:05

Niet meteen stressen. Het kunnen duizenden dingen zijn. Gewoon morgen even de huisarts bellen en daar bespreken.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:09

Ik had dat voorheen ook altijd in de zomer, dit bleek (als ik het uit mijn hoofd goed schrijf) Erythema Nodosum te zijn, ontsteking van onderhuidse bloedlichaampjes oid.
Al ging dit wel tegelijk met onwijs veel pijn en kon ik mijn benen niet gode naar beneden doen omdat het zo veel pijn deed, dus het klinkt niet het zelfde. Maar ik kreeg er wel hele grote blauwe plekken uit het niets en het begon ook zonder pijn, wie weet.

Misschien komt de pijn nog, of niet (hoop ik voor jou, haha).

Edit; Oh, zie net dat dit echt al een oud topic is :')

Amber000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:11

Pff wat erg amal.. maar nu heb ik het ook is da ook in de winter?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:12

Ik heb ook wel eens s'morgens ineens ergens een grote blauwe plek.
Zal ik toch echt s'nachts lomp hebben gedaan want overdag verschijnt er nooit ineens een blauwe plek.

Amber000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:16

Ja okee... maar van dit had ik wakker van moeten worden

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:23

Dat denk ik ook wel eens,ik heb namelijk niet snel blauwe plekken.
Ik zou me er pas druk om maken als het vaker voor komt.

Amber000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:25

Gebeurt ook!