Extra bruin worden in de zon door ... ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:36

Monoï de Tahiti kan je kopen bij Yves Rocher.
En is inderdaad erg fijn spul!

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:42

luxx schreef:
Kimberley77 schreef:
Haarlemmerbruin werkt ontzettend goed. Helaas kan ik het al jaren niet meer vinden, maar ik werd er echt ontzettend bruin van.

ik denk dat jij 'pigge-bruin' bedoeld, en dat kan je kopen bij van der pigge in haarlem.

Ah dat zal m best eens kunnen zijn, die fles waar ik het over had is nl al zeker 12 jaar geleden en mss is die naam veranderd of het kan zijn dat ik de naam Haarlemmerbruin zo onthouden heb omdat iedereen het zo noemde, was destijds erg bekend spul
Dank je, ga eens iemand ronselen die in Haarlem woont en een flesje voor me mee kan nemen

Genee

Re: Extra bruin worden in de zon door ... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:16

Werkt dat spul van Nivea? Da's ene bodylotion waarvan je sneller een natuurlijk kleurtje zou krijgen ofzo.
Ik heb namelijk echt melkflessenbenen

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:53

Kimberley77 schreef:
Ah dat zal m best eens kunnen zijn, die fles waar ik het over had is nl al zeker 12 jaar geleden en mss is die naam veranderd of het kan zijn dat ik de naam Haarlemmerbruin zo onthouden heb omdat iedereen het zo noemde, was destijds erg bekend spul
Dank je, ga eens iemand ronselen die in Haarlem woont en een flesje voor me mee kan nemen

nou ik kan me ook nog een flesje Haarlemmerbruin herinneren hoor, dus het heeft zeker bestaan! misschien is idd tegenwoordig de naam veranderd.

bij mij werkte t trouwens voor geen meter zonnebank kuurtje heeft toch het meest effect bij mij

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:21

Marye78 schreef:
Kimberley77 schreef:

nou ik kan me ook nog een flesje Haarlemmerbruin herinneren hoor, dus het heeft zeker bestaan! misschien is idd tegenwoordig de naam veranderd.

bij mij werkte t trouwens voor geen meter zonnebank kuurtje heeft toch het meest effect bij mij

Was het geen Haarlemmerolie?

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:02

Roosmarijn schreef:
Was het geen Haarlemmerolie?

nee was echt Haarlemmerbruin. Glazen flesje met geelbruinig spul.
Maar is al meer als 10 jaar geleden hoor...

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:05

Het bestaat nog steeds !! (google doet wonderen)

Afbeelding
Citaat:
Met Haarlemmer Bruin in 3 uur diepbruin. Wordt vloeibaar in de warmte. Bevat geen beschermingsfactor. Dierproefvrij!EANCODE: 8716378000109

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:08

haarlemmer bruin kan ik hier nog gewoon kopen
bij de DA drogist.
ziet er altijd zo lekker goor uit, leg het in de zon en het ziet er weer normaal uit

wat ook nog eens goed helpt om lekker bruin te worden
na een paar dagen je huid heel goed scrubben,
met een scrubhandschoen en body srcub
je scrubt alle dode huidcellen weg,
daarna gaat het nog harder,
op vakantie zit dit standaard in mijn koffer en 1 keer in de week scrub ik mijn hele lichaam

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 02:29

klinkt gek....maar cacaoboter...
mijn vader en moeder zaten vroeger op een vrachtschip met cacaoboter
en dat smeerde ze dan op...net buitenlandertjes
pas wel op met verbranden

baukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 02:38

Wat helpt nog meer?
K ga onder zonnebank, maar mijn benen blijven melkflessen!

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 02:48

Oh handig, ik ga deze topic even volgen want ik word altijd rood ipv bruin
En toen had ik eens zelfbruiner aangeschaft, werd ik oranje

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 03:32

Vaker, korter te zonnen ... veel gezonder voor je huid. Je loopt de meeste schade aan je huid op voor je 18e, dus ik zou maar heel voorzichtig zijn met al die troep. Weet jij veel hoeveel last je er later van zal krijgen.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:02

plura schreef:
Baby-olie helpt echt wel. Het biedt je geen enkele bescherming, maar je "bakt" er stevig van. Ik gebruik het elke zomer, verbrandt elke zomer maar het resultaat mag er wezen. .

Wat, huidkanker?

Kieffertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:14

Ik zou in ieder geval gewoon met een (vrij) hoge beschermingsfactor de zon ingaan, minstens 15. Je kunt veel beter een nepbruiner nemen. Je wordt wel bruin en het is een stuk minder schadelijk. En dan niet denken van 'ja, maar dan ben ik niet écht bruin,' want niemand ziet het verschil

dressagelady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:53

luxx schreef:
Kimberley77 schreef:
Haarlemmerbruin werkt ontzettend goed. Helaas kan ik het al jaren niet meer vinden, maar ik werd er echt ontzettend bruin van.

ik denk dat jij 'pigge-bruin' bedoeld, en dat kan je kopen bij van der pigge in haarlem.

Wy hebben hier thuis ook potje met een restje haarlemmerbruin.

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:09

terorita schreef:
haarlemmer bruin kan ik hier nog gewoon kopen
bij de DA drogist.
ziet er altijd zo lekker goor uit, leg het in de zon en het ziet er weer normaal uit

wat ook nog eens goed helpt om lekker bruin te worden
na een paar dagen je huid heel goed scrubben,
met een scrubhandschoen en body srcub
je scrubt alle dode huidcellen weg,
daarna gaat het nog harder,
op vakantie zit dit standaard in mijn koffer en 1 keer in de week scrub ik mijn hele lichaam

maar scrub je dan niet al het bruine weer weg?
ik wil nooit scrubben als ik onder de zonnebank ben geweest omdat ik bang ben dat het weer weg gaat dan

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 11:08

Scrubben is inderdaad erg goed.. Alle dode huidcellen zijn weg, je wordt makkelijker en egaler bruin en je kleurtje blijft langer zitten!!!

Ik denk dat ik even ga neuzen in de AH, ik wil toch wel graag een bescherming voor UvA en UvB... Desnoods wissel ik het beetje om

beccieloeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:15

las ik onder de zonnebank ga dan koop ik ook altijd zo een creme waar je extra bruin van wordt...en dat gaat echt supersnel dan...Heb deze winter maar 2 keer onder de zonnebank gemoeten en ik zag mooi natuurlijk bruin...

fantastisch toch??

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 11:25

Welke creme dan?

Biedt deze bescherming? Wat kost het?

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:05

ginger18 schreef:
knightloekie schreef:
Je hebt er natuurlijke pillen voor... Kun je bij de drogist kopen. Met extra vitamine .. (die ook in worteltjes zitten) zodat je sneller pigment aanmaakt Dan wordt je ook dieper bruin en blijf je dus ook veel langer bruin

Hoe heten deze pillen en word je er niet oranje van, want dat denkt mijn moeder.

ik heb geen idee hoe ze heten.. Mijn zusje heeft dat gedaan maar ze is niet oranje geworden hoor

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:27

Meestal zijn die pillen vitaminie E met caroteen. Dat caroteen doet iets met je pigment waardoor je sneller en mooier bruin wordt maar je wordt er zeker niet oranje van hoor. Tenzij je natuurlijk jezelf overdoseert.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:25

nou hier nog zo,n bleekscheet!!
een ding weet ik wel:alle zelfbruinede cremes krijg je strepen of vlekker hoe duur of goedkoop merkloos of topmerk, het is gewoon troep. Ik scub nu met zeezout en smeer me daarna in met de verzorgende olie die daarbij hoort. Heb vanmiddag buiten gezeten en zowaar een kleurtje, niet verbrand ofzo. Dus ik blijf me 3x in de week scrubben en goed insmeren dat is heel belangrijk. Een droge huid bruind niet. Dat van die pillen, dat werkt niet bij iedereen. Wortels eten of sapjes van wortels, helpt niet (teminste niet bij mij)
Maar goed, blijf dit volgen, wie weet komt er nog een super antwoord haha

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:28

je hebt ook haarlemmerbruin, is hele vette olie.. Maar kan nooit goed zijn want zit geen factor op dus je wordt snel bruin maar kunt ook snel verbranden en dat is echt superslecht en zeker voor iemand die niet snel bruin wordt.. En met een hoge factor wordt je echt wel bruin hoor, misschien iets minder snel, maar blijft dan ook langer zitten, en het beschermt..

Ik ben zelf nu liever wat minder bruin en misschien niet in 1 keer poepbruin en dat ik er later niet uitzie als zo'n gerimpelde appel of dta ik een grote kans op huidkanker heb ofzo..

miisshOrse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:29

kokos olie zou ik maar noet té snel aan beginnen..

ik heb 8 dagen elke dag in de zon gelegen ( italie) in de zomervakantie. Dacht ook, goh nu kan er wel kokosolie op... nou niet dus.. de volgende dag stonden de brandblaren op mn buik.. en mn knieholtes knalrood.

Verder heb ik helaas weinig tips voor je..

cisslevy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:12

Kieffertje schreef:
Ik zou in ieder geval gewoon met een (vrij) hoge beschermingsfactor de zon ingaan, minstens 15. Je kunt veel beter een nepbruiner nemen. Je wordt wel bruin en het is een stuk minder schadelijk. En dan niet denken van 'ja, maar dan ben ik niet écht bruin,' want niemand ziet het verschil

jah zou ik ook doen, het is trouwens helemaal niet schadenlijk!
het kleurt je "bovenste laagje huid" het "dode"laagje.
maar let wel op, dat als je dus nep bruin bent, je niet beschermt ben tegen de zon! dus evengoed smeren (altijd smeren).

of gewoon een hele dag in je t-shirt bij de paarden doorbrengen
ik ben nu al wat gekleurd terwijl ik me even goed heb ingemsmeert, en niet verbrand ben ofzo