Kramp!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:43

Ik heb soms ook wel kramp in kuiten en heel vaak in me voeten
Erg irritant...
Rustig oprekken werkt bij mij het best en daarna voorzichtig blijven doen. Kramp in de kuit kun je indd echt nog een paar dagen voelen
Irritant...

Samm

Re: Kramp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:53

Ik had er eerder ook vaak last van en dan met name in me voeten..nu is het zo dat ik met me rechtervoet eigenlijk alles kan doen..daar voel ik het nooit in opkomen als ik me tenen krom doe, maar dat moet ik bij me linkervoet niet doen. Ik heb het al heel lang gelukkig niet meer gehad maar soms als ik gewoon zit dan voel ik ineens een spiertje trekken en als ik dan niet op me tenen ga staan dan schiet het door.

Ik kan het dus zelf heel goed tegenhouden.
Ook heb ik wel eens gehoord van een stuk zeep aan je voeteneinde leggen, weet zo niet welke zeep.
En ik weet niet of het een fabeltje is maar als je echt kramp hebt mag je niet gaan lopen..het zou zo kunnen zijn dat je je voet zou kunnen breken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 10:00

Dat klopt Ik was een keer bij mijn broertje achterop de scooter, en onder het rijden kreeg ik kramp. Toch maar blijven zitten want we waren bijna thuis, en ik voelde mijn voet amper nog. Maar toen ik af moest stappen, kon ik er geen gewicht op zetten en knakte ik er door mijn gewicht zo door heen. Enkel band afgescheurd nog een wonder dat het niet gebroken was. Ik ging zowat knockout van de pijn en begon te hyperventileren. Daarna heb ik 6 weken ingetaped gezeten en kon er de eerste week dus absoluut niet op staan zonder misselijk te worden, en na die 6 weken moest ik nog een keer 3 weken omdat het niet goed heelde, en ik heb het nog dik een jaar gevoeld

Ik heb mijn arm wel eens gebroken, maar als ik mocht kiezen, dan liever iets breken dan een gescheurde enkelband, man wat deed DAT een pijn

CarpeDiem

Re: Kramp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:06

Uit het handboek: 1e hulp bij sportongevallen:

Kramp is gevolg van oververmoeidheid van de spier. Hoeveelheid gevormde afvalstoffen kunnen niet voldoende afgevoerd worden.

-laat het slachtoffer ontspannen zitten of liggen
-probeer kramp eruit te krijgen door losjes schudden van de spier
-bij geen schud resultaat spier op rek brengen. Bij Kuitspier tenen rustig rischting de neus te drukken.
Bij kramp trekt een spier zich onwillekeurig samen, dit proces kan tegegehouden worden door de tegenwerkende spier (antagonist) aan te spannen.
-laat het slachtoffer het vochttekort aanvullen. Dit gaat het snelste met een dorstlesser (AA drink)

Joleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:50

Ben ik dan de enige die wel eens heeft gehoord dat het te maken heeft met een zouttekort? Ik heb veel kramp gehad totdat ik wat zouter ging eten...