Stoppen met roken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re: Stoppen met roken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:11

Mijn moeder is sinds maart dit jaar gestopt met roken, ze heeft ruim 37 jaar gerookt. Een eerdere poging met nicotine pleisters hielp niet. Ze is nu gestopt dmv een kuur via de huisarts. Deze is wel vrij prijzig maar het werkt dus wel...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:45

Esser schreef:
Ja ja, uiteindelijk na ruim 10 jaar te hebben gerookt, heb ik besloten om te stoppen met roken.........

Op maandag 1 mei start ik met mijn allereerste 'rookvrije' dag.....
Ppfff....ben heel benieuwd hoe het zal gaan, maar moet zeggen dat ik mezelf heel erg gemotiveerd voel. Komt ook door het vooruitzicht om over een tijdje zwanger te worden.

Maar goed, graag hoop ik van wat mede bokkers nog enige tips en fijne motivaties te ontvangen.

Dus kom maar op zou ik zeggen!
Gr.

En hoe is het nu? Hou je het goed vol?
Succes!

jacco_h

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:51

ik ben gestopt met behulp van ZYBAN. alleen op doktersvoorschrift maar werkt perfect. Alleen de 1e dag was erg moeilijk en daarna verder geen problemen gehad.

Esser

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 18:29

@ Peruaanse pas; had een paar dagen geleden al een post geplaatst > ben dus een maand verder!
Gaat ontzettend goed en tot nu toe valt het me allemaal erg mee.
En ja, dat dromen dat je rookt! Ellendig! Dat heb ik wel dus al een paar keer mee gemaakt. Dan werd ikdus echt wel wakker met een super rot gevoel! Terwijl ik nog steeds gestopt was hoor! Hahaha

@jacco_h; ja, over ZYBAN heb ik ook al gehoord. Een collega van mij heeft dat op voorschrift gekregen van de dokter. Deze vertelde ook dat dit eigenlijk medicatie is tegen depressieverschijnselen?! Behoorlijk heftige medicatie dus voor het stoppen met roken.......

Maar goed, met mij het gelukkig nog steeds de goeie kant op!
Thanx

jacco_h

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:08

tegenwoordig wordt het enkel nog maar gebruikt voor stoppen met roken. Het kan wel bijwerkingen hebben.

Bij ons op het werk zijn 15 mensen gestopt, alle 15 zyban geprobeerd. bij 3 had het stemmingswisselingen tot gevolg en die zijn gestopt ermee. bij de rest werkte het perfect

jolanda_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 08:59

Hey hey,

Inmiddels nogsteeds van t roken af? Ben zelf een stevige roker, om t zo maar ff te zeggen haha... Zou er ook wel van af willen, maar kan mezelf nog niet echt motiveren....

Super knap van je als t je nog steeds gelukt is hahaha...

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:00

@Esser: harstikke goed. Ik weet hoe zwaar het kan zijn. Ga door. De momenten dat je niet aan roken denkt worden gewoon steeds langer. Voor je het weet is er opeens een hele dag voorbij of een week dat je er niet naar taalde.

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:09

Heel goed! Volhouden!
Mijn vader was gestopt maar is weer een beetje begonnen...
Ik heb gezegd dat als hij zaterdag niet gestopt is dompel is al zn sigaretten onder water
Hij zegt is goed, dan rook ik al niet meer...
Volangs mij kan me vader wel makkelijk stoppen...(gelukkig)