menstruatie word er gek van

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 14:43

animals schreef:
terorita schreef:

Zo nou dan heb jij je bevalling wel gehad zeg.
Man dan ben je ook helemaal kapot...
Maar ben je niet geopereerd vanwege die vervelende dingen dan?
En hoe is het verder met het kind afgelopen had die nog ergens problemen mee.
Maaar je wist het dus niet van te voren het is dus allemaal boven water gekomen via de bevalling.

max is gelukkig heel gezond en heeft niets aan de bevalling over gehouden
hij werd ook heel goed in de gaten gehouden.
uit eindelijk is hij er echt uit getrokken.
ik moest persen 1 arts in opleiding duwde op mijn buik, en de verloskunige knipte me in.
en floeps daar was ie, vanaf de eerste wee tot de uiteindelijke geboorte zatten 2 dagen.
het was vrijdag de dertiende laten we het daar maar ophouden
max is dus geboren vrijdag 13 november om 13.13
wij zijn heel blij en gelukkig met hem, een tweede zal er dus nooit meer komen.
die ellende wil ik nooit meer meemaken.
maar goed, dit alles terzijde.
ben rond mijn zestiende aan de pil gegaan vanwege de maandelikse klachten,
heb ook nooit klachten gehad, totdat ik na de bevalling weer aan de pil begon, en heb de klachten die ik daarna kreeg ook nooit op de pil gegooid.
totdat die ene slimme dokter de link legde.

merk inderdaad dat ibuprofen steeds minder gaat werken.
het gaat hoofdzakkelijk wat de pijn betrefd om de eerste 2/3 dagen.
komt hier veel Naxopran voorbij.
alleen wil ik ook weer niet teveel troep blijven nemen.
heb er inderdaad ook al eens aangedacht om het hele zooitje eruit telaten halen.
moet je mee aankomen bij de dokter. wil niet weten wat voor een preek ik wel niet kreeg.
kijk dat kan wel, maar dan moeten ze de eileiders laten zitten, anders kom je vervroegd in de overgang, tja daar krijg je ook weer klachten van

Blend

Re: menstruatie word er gek van

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 01:03

Heb je geen PMS?? Ik heb even op google gekeken en de meeste klachten komen overeen.
Ik doe maar een gooi hoor, want je klachten zijn gekomen na je bevalling .
Maar misschien heb je er wat aan en kan je ook wat vinden over wat je er aan kan doen.

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 04:27

Hou op, schei uit!! Ik loop me 3 dagen van te voren ook overal aan te ergeren en niks is goed. De dag voor ik ongesteld wordt kan ik bergen verzetten en daar neem ik het ook meteen maar van. M'n huis glimt dan als een spiegel Op de dag dat ik ongesteld ben dan wil ik het liefst met rust gelaten worden en zeg vooral niet te veel tegen me. En de eerste 2 dagen heb ik het potje Advil op zak onderhand. Die overigens het beste voor mij werken.
Wat je eraan moet doen of kan doen?? Ik zou het niet weten. Ik heb er zo onderhand wel mee leren leven (zal wel moeten ).

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:57

leuk he hormonen...

wacht maar tot je in de overgang komt zit er momenteel weer in weet ook af en toe geen raad met mijn hormoontjes(gelukkig mijn laatste maar ben erg benieuwd hoe lang t duurt)

wat wel wil helpen is als je een " opvlieger " krijgt / of een heeel kort lontje hebt even een brok staal beetpakken (nee niet om mee te slaan ) maar om even af te koelen (werkt echt )

en als je moet huilen , gewoon lekker doen ! lucht op

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 10:38

BrenBal schreef:
Heb je geen PMS?? Ik heb even op google gekeken en de meeste klachten komen overeen.
Ik doe maar een gooi hoor, want je klachten zijn gekomen na je bevalling .
Maar misschien heb je er wat aan en kan je ook wat vinden over wat je er aan kan doen.

wwoooo een hele openbaring voor me.
heb meteen even op google gekeken.

PMS is het optreden van klachten in de tweede helft van de menstruatiecyclus die weer verdwijnen bij het begin van de menstruatie. Sommige vrouwen houden nog klachten tijdens de eerste dagen van de menstruatie. Na een periode van minimaal een week zonder klachten komen de klachten weer terug. Door de steeds terugkerende klachten verstoort PMS het normale leefpatroon van vrouwen
heb ik eigelnlijk nog niet eens te klagen, als je dus nagaat,
dat er vrouwen rond lopen die hier veel langer dan ik last van hebben.
ik krijg klachten c.a 2 dagen voor de menstruatie tot zo rond de derde dag van de menstruatie.

als je nagaat hoeveel pilletjes en remedie's er wel niet uitgevonden zijn, voor vele ziektes en klachten.
maar voor menstruatie klachten, word je nog vaak van het kastje nar de muur gestuurd.

toch wil ik eens gaan infomeren bij een homeopaat,
daar hoor ik ook weleens goede reacties van komen

@nickyu succes!!!!
heb een beetje de overgang van mijn moeder meegemaakt.
dat is echt geen pretje.

als mijn lontje weer is vrij kort is.
leef ik me meestal uit op stal(nee hoor niet op de paardjes)
nee gooi ik me agressie eruit in de stallen met uitmesten.
en wat dat janken betrefd, ik laat me gaan.
maar dan wel als niemand me ziet

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:14

Hier nog eentje met PMS.

Ik heb ook al van alles geprobeerd, van de pil, St. Janskruid dragee's tot aan Bach druppels toe.

Ik accepteer maar dat ik het heb en mijn directe omgeving is op de hoogte en houd er rekening mee !

Er zijn dagen die ik het allerliefst over zou willen doen, waarin ik met mijn stemmingswisselingen gewoon mensen kan kwetsen.

Ik huil die dagen wat af, zie het dan niet meer zitten... mijn bed (en soms ook mijn zelfmedelijden) zijn dan mijn grootste vriend.

Als klap op de vuurpijl zeg mijn huisarts dat ik ook nog eens in de overgang aan het komen ben

Veel sterkte daar !

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 11:15

misschien kunnen we een praatgroep oprichten.
kunnen we elkaar steunen tijdens de donkeredagen(om ze maar zo te noemen)

Silvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:29

Ik wel eens gehoord dat moederkruid zou helpen bij menstruatieproblemen. Misschien het proberen waard?

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:28

En ik heb weer gehoord dat vitamine B6 goed zou helpen tegen de bijverschijnselen!
Dat slik ik zelf ook, en heb een stuk minder last van kwaaltjes!

SummerRemedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 00:18

Is Bach remedies niet iets voor je?
Mss kun je dat eens uitproberen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:25

Hmmm erg vervelend.
Ik was eerder ook een dag plat omdat ik ontzettende kramp had.
Ben daarvoor toen aan de pil gegaan en geen last meer van.

Helaas is dat voor jou de oplossing niet...

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:09

ik heb gelukkig nooit zo'n erge last met menstruatie. af en toe een beetje pijn in mijn onderrug, maar als ik bij de paarden ben word ik afgeleid en wordt de pijn verdraaglijker.
ik hoop dat je een goede oplossing kunt vinden.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:13

waarom pak je geen spiraaltje een mirena, dan word je niet meer ongestelt (op een gegeven moment) of heel licht. Ben je van alle gezeur af.

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:31

Eigen ervaring:
Teunisbloemoliecapsules, eventueel samen met vit. B6 en blijf bewegen. Als je als je menstruatie moet beginnen stil gaat zitten heb je nog meer last.
Soms voor de eerste 6 uur een pijnstiller (paracetamol) en daarna geen last meer.

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:37

een week voor mijn menstruatie heb ik een zeer kort lontje en heb meestal een dipje erg irritant

just_miii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:43

Voor de mensen die gek worden van die klachten bij ongestelt heid bijv, buik, rug,hoofd ik heb een pil nu ong. 3 maande en ik heb eigenlijk nergens meer echt last van dus michien een goede aanrader de pil heet : trinordiol

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:47

Ga eens naar een klassiek homeopaat!

Dat helpt veel beter dan zomaar wat homeopatische druppeltjes van een huisarts die er een beetje homeopathie naastdoet. Dat is nl vaak een mix voor de meestvoorkomende situaties, maar het is de vraag of dat voor jou helpt.

Een klassiek homeopaat is holistisch, dat betekent dat hij je het hemd van het lijf vraagt (mijn eerste consult duurde bijna 2 uur). Maar je krijgt dan het middel dat precies bij jou en jouw situatie past (wat heel anders kan zijn dan iemand anders met exact dezelfde klachten)

Zowel bij een probleem in de zwangerschap als voor mijn prikkelbare dikke darm-syndroom heb ik er erg veel baat bij gehad.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 11:23

just_miii schreef:
Voor de mensen die gek worden van die klachten bij ongestelt heid bijv, buik, rug,hoofd ik heb een pil nu ong. 3 maande en ik heb eigenlijk nergens meer echt last van dus michien een goede aanrader de pil heet : trinordiol

als je de pil zou mogen slikken ja.
dit is voor mij dus niet aan de orde, ik mag de pil niet slikken. om medische reden

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:28

Mijn moeder had het ook altijd.
Maar die wilt geen kinderen meer en is toen naar de dokter gegaan en heeft toen iets laten inbrengen. Ze is nu héél klein beetje ongesteld en heeft geen last meer. Ik weet alleen niet of je nog zwanger kunt raken. dat zou je moeten na vragen.
Misschien is dat een optie ?