angst voor de tandarts?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:33

Ik ben ook heel bang. Eerst hadden we best een aardige tandarts, die werd toen ziek en ging minder werken. De mondhygieniste nam toen zo'n beetje alles over. Ik moest iedere keer daarheen. Echt zo'n onaardig mens, ze zat maar aan je mond te rukken en te plukken en was altijd chagrijnig. Maar goed, daar was nog wel overheen te komen. Alleen zij deed d'r werk dus echt niet goed.
Na 2 jaar ofzo is de tandarts overleden en kwam er een nieuwe. Echt een vrezelijk vent, zo onaardig en lomp. De eerst keer dat ik daar heen moest begon hij met verhalen dat ik echt dikke problemen had en dat hij niet wist of het nog wel goed zou komen met mijn tanden. Ik ben bijna in janken uitgebarsten daar.
Achteraf gezien heeft hij het zo overdreven, ik had 4 gaatjes, waarvan 1 wel diep was. Het was dus de schuld van die mondhygieniste die altijd maar zei dat alles in orde was.
Sindsdien durf ik er niet meer heen. Ik ga wel, maar ik slik me eerst helemaal lam met van alles en nog wat en ben al een paar keer bijna flauw gevallen in de wachtkamer.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 00:11

Ik ben vandaag voor controle naar de tandarts geweest en alles was oke, hij heeft alleen een beetje tandsteen weg gehaald dat voelde echt niet prettig

muppetmayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 15:36

goed zo MSQuincyTE!!!! Ik heb inmiddels het telefoonnummer van een andere tandarts... maar bellen, brrrrr dat is wel een heel grote stap hoor pfff

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:26

Ik laat mijn moeder altijd bellen

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:59

ik ben ook heel erg bang voor de tandarts. maar laast had ik zo'n erge kiespijn gehad dat ik wel moest. ik ben toen bij een noodtandarts geweest . een turk kon hem slecht verstaan maar na de eerste prik waren mijn zenuwen weg. okee mijn moeder hield mijn hand wel vast maar goed. en hij zei ook ja het gaat even pijn doen en bij de 2de prik zei hij je voelt er niks van en inderdaad . lag op een gegeven moment te zingen, hij had de radio wat harder gezet en ik heb me daarop geconcentreerd. heb toen een zenuwbehandeling gekregen en dat viel me reuze mee echt waar. een kwartier en het was klaar. nu ga ik weer naar hem toen want ik zou naar een nieuwe tandarts gaan maar de praktijk is nog steeds niet klaar. en heb nu een ontsteking bij die kies omdat ik niet op tijd een nieuwe behandeling heb gehad maar ben nu wel wat rustiger. kijk okee een prik doet pijn maar het is maar even je moet je er gewoon overheen zetten even je verstand op nul en mijn moeder praat ook constant met me. en ik laat de tandarts alles zeggen wat hij doet want dan weet ik het en kan ik niet schrikken.

dutchy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:56

Ik ben niet bang voor de tandarts als het gaat om controle, gaatjes vullen en boren etc, maar wel met naalden en kiezen trekken.

Ik heb dat een keer gezien toen hij dat bij mijn zusje deed en ik ben daar zo bang van geworden. Bij mij komen mijn verstandskiezen nu door en ik weet zeker dat ze eruit moeten (hij groeit namelijk recht vooruit, net zoals je neus zegmaar)

Ik durf nu niet meer naar de tandarts omdat ik bang ben dat hij gaat zeggen dat ze eruit moet. Maar je kan er dus voor kiezen om naar een angsttandarts te gaan en mag je het dan gewoon onder narcose laten doen? Als dat zo is lucht dat wel op, ik ben nu gewoon zo bang.

xxSanne

Re: angst voor de tandarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:59

ik ga binnen kort naar een angst tandarts in best...ik ben ook als de dood voor de tandarts ik ben zelfs niet met kiespijn ernaartoe gegaan...ik ben bang voor de spuiten omdat ze zo super zeer doen.....nou ga ik onder narcose

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:00

Pff, tandartsen..

Dankzij mijn oude tandarts heb ik 3 wortelkanaalbehandelingen nodig gehad en dus ook 3 kronen (duuuure en pijnlijke grap, zoals je misschien wel begrijpt).
De laatste tandarts heeft mij echter goed geholpen (maar ik heb ook stukjes online kunnen vinden van mensen die hem 'slecht' werk vonden leveren)... Je weet het dus nooit...

joske_vuran

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:53

Snel gaan!

Ik ben ook als de dood voor de tandarts. Verschrikkelijk! Maar hoe langer je wacht met gaan, hoe meer gaatjes. Ik was ook een jaar niet meer geweest, had 3 gaatjes, 1 heel groot gat. Nadat ik ze had laten vullen heb ik nog 4 weken heel veel last gehad van mijn kies. Ik leefde op de ibuprofen, anders was het niet uit te houden.

Uiteindelijk toch de tandarts maar gebeld, zou ik waarschijnlijk een zenuwbehandeling krijgen. Maar helaas was de kies al niet meer te redden (mede doordat ik een probleem heb aan mijn kaakgewricht, waardoor ik mijn mond maar een klein stukje open kan) dus toen moest de kies eruit.

Nu heb ik al een nieuwe afspraak gemaakt voor de volgende controle. Ik wacht nu niet meer langer dan een half jaar voor controles hoor! Hoe langer je wacht, hoe erger het vaak wordt.

Gewoon de discman/mp3 heel hard zetten zodat je de boor niet hoort, en even met je gedachten ergens anders heengaan... hoe eng het ook is. (dan moet ik wel zeggen dat ik een vriendelijke tandarts heb die wel eerst alles uitlegt)

muppetmayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 17:45

Pfff als ik zo die verhalen lees, durf ik helemaal nie meer! pfffff.
Het ergst is dat ik weet dat ik gaatjes heb. Maar het idee alleen al dattie gaat zitten wroeten met die boor is voor mij al genoeg! Ik leef nog even door met kiespijn (totdat ik durf te bellen )