ik ben ook heel erg bang voor de tandarts. maar laast had ik zo'n erge kiespijn gehad dat ik wel moest. ik ben toen bij een noodtandarts geweest . een turk kon hem slecht verstaan maar na de eerste prik waren mijn zenuwen weg. okee mijn moeder hield mijn hand wel vast maar goed. en hij zei ook ja het gaat even pijn doen en bij de 2de prik zei hij je voelt er niks van en inderdaad . lag op een gegeven moment te zingen, hij had de radio wat harder gezet en ik heb me daarop geconcentreerd. heb toen een zenuwbehandeling gekregen en dat viel me reuze mee echt waar. een kwartier en het was klaar. nu ga ik weer naar hem toen want ik zou naar een nieuwe tandarts gaan maar de praktijk is nog steeds niet klaar. en heb nu een ontsteking bij die kies omdat ik niet op tijd een nieuwe behandeling heb gehad maar ben nu wel wat rustiger. kijk okee een prik doet pijn maar het is maar even je moet je er gewoon overheen zetten even je verstand op nul en mijn moeder praat ook constant met me. en ik laat de tandarts alles zeggen wat hij doet want dan weet ik het en kan ik niet schrikken.