Val je af van paardrijden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:32

Je valt er zeker van af, wel alleen als je echt serieus aan het trainen bent. Een uurtje op een manege paard hobbelen, daar zou je over het algemeen niet echt van afvallen..

opala

Re: Val je af van paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:37

Je valt alleen af wanneer je verbruik groter is dan wat je opneemt aan calorieën of joules . Buitenlucht maakt mij hongerig

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:54

Ik ben altijd hongerig.. Helaas.

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:55

Ik ook, als het aan mij zou liggen was ik echt een 10 tonner, moet altijd streng zijn voor mezelf!!!

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:12

afvallen doe ik er niet van. Maar wel lichaam in vorm houden. De beenspieren maar ook de buikspieren gebruik je veel.

En het uitmesten van de wei voor de armen en minder fijn voor de rug

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:32

Ik hoop het altijd wel, maar vrees dat het niet erg helpt.

Oké, je verbrand caloriën, maar moet daarbij wel op je gewone eten letten wil je afvallen.

Idineb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:35

mijn vriendin valt wel af maar ik niet niet dat ik dat nodig vind

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:15

Je kweekt wel spieren, maar afvallen??

De dietiste op het werk vertelde mij dat je van paardrijden niet afvalt, omdat je niet een half uur achter elkaar draaft of zo. Je moet een half uur achter elkaar bewegen wil je vet gaan verbranden.

Gr heidie

Calista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:20

als je buiten gaan joggen met je paard val je wel af,vooral als er net een fiets omvalt en je paard schrikt

Dickie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:20

Net als Urielle kom ik heel hard aan als ik niks te rijden heb Als ik wel wat te rijden heb, heb ik minder tijd om te snoepen & snacken en beweeg veel meer. Verschil is bij mij echt duidelijk zichtbaar

maffe_moses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:48

ja tuurlijk het is gewoon sporten dus je valt ook wel wat af.. ik ben zelf nooit te zwaar geweest, maar dit helpt me wel met me conditie! dus denk dat je ook wel wat afvalt..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:03

HenJ schreef:
Je kweekt wel spieren, maar afvallen??

De dietiste op het werk vertelde mij dat je van paardrijden niet afvalt, omdat je niet een half uur achter elkaar draaft of zo. Je moet een half uur achter elkaar bewegen wil je vet gaan verbranden.

Gr heidie

Wat doe je dan op je paard heel die tijd

frieske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:53

als je stapt beweegje toch ook?? je knijpt met je benen en je buikspieren spannen zich constant aan?!!
Ik merk nu ik echt ongeveer 40 uur per week intensief bezig ben met allerlei werkzaamheden (paardrijden, stallen uitmesten etcetc) dat ik juist aangekomen ben!
Mij spieren zijn knokenhard

india

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:00

als je veel rijd krijg je meer spieren, en spieren zijn weer zaarder dan vet!
maar wel mooier natuurlijk,
en als je heel veel vet hebt kun je dat mooi omzetten in spieren, en dat vet verbrand dan ook dus hou je uiteinddelijk een kleiner gewicht over, maar het kan (net als in de sportschool trouwens voorkomen dat je eerst iets zwaarder wordt!

gr India

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:09

Ik val er wel vanaf ja. Geen spectaculaire hoeveelheden, maar toch.
Al helpt fietsen e.d. ook natuurlijk

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:00

Van paardrijden alleen val je volgens mij niet af. Van de paardensport denk ik wel, met alle werkzaamheden daaromheen. Ik heb best gespierde armen dankzij het mesten en allerlei andere werkzaamheden om de paarden heen.
Ik heb enkele jaren in een manege gewerkt en had toen superveel spieren en een goeie conditie. Toen ik daarmee stopte, vlogen de kilo's eraan.

Meryl_SJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:49

Weet niet of je er van afvalt..
Maar wat ik wel weet: ''Buikspieren!!''
Tenminste.. ik heb toch aardige buikspieren door het paardrijden

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:10

LCharlotte schreef:
Je valt er zeker van af, wel alleen als je echt serieus aan het trainen bent. Een uurtje op een manege paard hobbelen, daar zou je over het algemeen niet echt van afvallen..

Als ik bij ons op de manege gereden heb, staat het zweet me op de rug hoor! Dus je hebt het warm, dus er treed verbranding op, dus je verbrand vet!

(ik leer nog wel wat bij Biologie!)

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:35

LCharlotte schreef:

*zucht* niet iedereen die op manegepaarden rijdt 'hobbelt' wat rond hoor.......
ik heb er vreemd gespierde kuiten van gekregen,maar ik rij niet veel(1-2x per week)dus daar val ik niet echt van af nee........
ik kan me voorstellen dat als je dagelijks intensief rijdt je daar wel wat van afvalt

Zwelgje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:57

Ik rijd dagelijks 3-4 paarden op dit moment en ik kan wel merken dat mijn broeken wat ruimer zijn gaan zitten nu ik zoveel rijd. Ik rijd dan wel intensief waarvan 2 paarden echt op Z niveau getraind worden waarbij ik gerust een uur aan het doorzitten ben. Ik ben na het rijden dan echt helemaal kapot en ik zweet uit alle porieen. Ik denk dus wel zeker dat het calorien verbrandt en dat ik er van afval.
Nu is het wel zo dat ik verder helemaal niet echt op mijn eten let, maar ik weeg al jaren rond 58-60 kilo en heb al jaren maat 36 en ik denk dat het paardrijden me wel in vorm houdt.
Als ik andere meiden van mijn leeftijd zie (29 jaar en ouder bedoel ik dan) dan zitten die meestal lang zo strak niet in het vel. Maar die gaan dan 1-2 keer per week naar de sportschool en ik train 7 dagen op 7, niet altijd even intensief maar wel elke dag. Ik denk dat dat ook scheelt.

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:05

Ik rijd ook 3 paarden per dag.. Van het paardrijden zal je opzich wel afvallen, ik merk dat ik veel meer buik en arm spieren heb gekregen. Maar het meeste ben ik nog afgevallen van alles eromheen, stallen uitmesten, paard pakken (dat 3 keer), poetsen, schoonmaken etc etc. ook eet ik dan veel minder omdat ik de hele dag druk ben!!! dus ik heb geen tijd voor tussendoortjes, 's ochtends stevig ontbijt, 's middags en 's avonds.. ik denk dat ik dus daar het meest van ben afgevallen!!

Horsesandme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:03

Calista schreef:
heb ooit ergens gehoord (of gelezen) dat als je doorzit op een 'hobbelend' paard je afvalt.Nu een weekje geprobeert en tja 2 kilo.Was wel intensief rijden btw.

Ik heb wel eens gehoort dat als je doorzit je buikspieren krijgt. Weet alleen niet meer waar ik het gehoort heb.

En verder denk ik wel dat je van paardrijden afvalt hoor

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:12

dat ligt eraan wat je voor dat je er mee begon deed.. En hoe vaak en intensief je het doet...

Denk wel dat je er iig wat 'strakker' van wordt.. Ik heb iig het verschil wel gemerkt sinds ik niet meer rijd.. helaas...

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:42

nicole18 schreef:
Ik ben nou wel eens benieuwd of je afvalt van paardrijden.. Weet iemand dat?

Jaaa echt wel... als je goed intensief bezig bent en tussen door ook andere dingen doet met paarden dan wil het afvallen wel.
Zelf rij ik al een jaar niet meer ga wel iedere dag met de paarden bezig maar kan nietmeer rijden i.v.m mijn medische klachten. En ik merk wel nu ik niet meer aan het rijden ben dat je niet meer je oude lijf hebt.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:15

Horsesandme schreef:
Ik heb wel eens gehoort dat als je doorzit je buikspieren krijgt. Weet alleen niet meer waar ik het gehoort heb.

En verder denk ik wel dat je van paardrijden afvalt hoor

Nou ik hoef dat nergens te horen, dat voel je wel hoor

Je zal dr heus wel wat van afvallen maar meer conditie etc krijg je wel. Kon in het begin niet eens een kwartiertje intensief volhouden maar dat gaat nu wel een stuk beter gelukkig