Tanden bleken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djooisJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:34

xxxcatjuxxx schreef:
en dat met dat ultra violette lampje dan zou dat werkenheeft iemand ervaring?

Dat resultaat is wel heel erg wit, witter als een gel, maar wél schadelijker!

djooisJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:37

janderegelaa schreef:
@annieboef, je moet je kennis even updaten.

Je kunt je tanden zo wit bleken als je zelf maar wilt, afhankelijk van de kleur van je tanden. Geeltinten worden het mooist, grijstinten is moeilijker. Ik heb zelf nu B-0 en dat is witter dan babytanden.

het is niet je tandvlees wat gevoelig wordt maar je tandhalzen. Waterstofperoxyde mag nooit op tandvlees want dat tast het aan en daarom krijg je bij een goed systeem een rubberdam ( vloeibaar rubber ) op je tandvlees.

Bleken gebeurd aan de binnenkant van je tanden dus als je rookt of wijn drinkt of iets anders dat aanslag geeft dan zit dat aan de buitenkant en dat polijst de mondhygienist er zo weer vanaf.

In principe is de gebleekte kleur voor altijd alleen als mensen ouder worden verkleurd ook hun gebit dus dan moet je even een touch up doen maar dat is geen hele behandeling.

Als je van jezelf donkere tanden hebt wordt dat met polijsten niet lichter want zoals al gezegd bleken gaat niet om de buitenkant maar om de binnenkant.

@jenn18: zie boven

@YvonnieJ: Tussen de 300 en 400 euro

@Miemserik: whitening pasta werkt niet

@Beau-Diva: voordat je gaat bleken moeten je tanden goed schoongemaakt zijn want aanslag bleekt niet mee.

Whitening tandpasta werkt wel. Maar drink een glas water, cola (heel slecht voor je tanden) en het effect is weer weg! Dat komt omdat er maar heel weinig percentage in zit van wat het witter maakt.

Dat waterstofzooi doet echt enorm pijn op je tandvlees, had er een dikke blaar aan over!!

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:42

Mijn tandarts raadt het echt af, hij is er van overtuigd dat het slecht is voor je tanden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:30

-Op dit moment is ZOOM een van de betere producten, ik ben er ook mee gebleekt.

- B1 is de lichtste natuurlijke tint die je kunt hebben, daarna krijg je een "American smile" en die heb ik dus:-)

- Het ultraviolette licht activeert de bleekgel, alhoewel het zonder ook wel bleekt.

- Je hoektanden zijn inderdaad een tintje donkerder dan je voortanden maar dat kun je wel verhelpen door alleen je hoektanden een keer extra te bleken.

- De gevoeligheid die je kunt hebben na het bleken komt omdat de waterstofperoxyde in de Tubeli komt. Dat zijn zijkanaaltjes van je zenuw. Dit kan in de regel 1 tot 2 dagen duren. Nerofen werkt er goed tegen.

- Probeer na het bleken alleen water uit de kraan of spa blauw te drinken dan weet je zeker dat er geen zuur op je tanden komt.

- Mocht je een blaar krijgen op je tandvlees dan heeft degene die jou gebleekt heeft het niet goed afgedekt.

- Bleken is beslist niet schadelijk het wordt nu al zolang gedaan dat de effecten op lange termijn bekend zijn. Het beste bewijs is dat er nog nooit een rechtzaak is geweest tegen een bleeksysteem producent.

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:52

mn vader heeft zn tanden laten bleken, ze zijn weer mooi
Niet zo hagelwit alsof je net nieuwe tanden hebt maar wel gewoon een mooie kleur.

Preddy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 00:55

mijn tandarts verelde dat je het ook kon doe voor ongev.150,- dan meet hij zo'n rubberen hapmalletje aan en dan moet je zelf 2 weken aan de slag iedere dag 2 uur ofzo? Ik kan nog ongeveer 2 tinten witter

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:28

Waar kun je je laten Zoom-en dan in Nederland want ik heb met Google niets kunnen vinden.

topsylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:11

Linda_Bien heeft dat Rhapid White van Tellsell gekocht. Ik wil het ook doen als m`n beugel eruit is.
Het werkt heel goed zegt ze Maar zoiets chemisch heb je nog nooit geproeft

Whitening tandpasta werkt wel goed bij mij, ik heb whitener van Super de Boer huismerk, 2x per dag poetsen en ik zag verschil!

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:47

Roosmarijn schreef:
Waar kun je je laten Zoom-en dan in Nederland want ik heb met Google niets kunnen vinden.

Bel dan naar discus dental in Rotterdam die kunnen je het vertellen.

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:51

Mijn moeder heeft een poging tot gedaan, zonder resultaat.
Ze had behoorlijk wat geld uitgegeven voor een profesioneel ding van de tandarts, zo'n bitje en bleekgel, maar uiteindelijk heeft het niets opgeleverd.

Whoknows

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 09:53

Was dat met de Zoom methode?

ShadowFax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 10:43

Je kunt ook thuisbleken... dan maakt de tandarts/mondhygienist een individuele bleeklepel... die past dus precies om jou tanden heen en zorgt ervoor dat het tandvlees niet in aanraking komt met de gel.
Die lepels kosten ongeveer 98 euro... en de gel die je gebruikt, dacht ik rond de 7 euro. Je kunt dan een nachtje die lepels in doen... meestal zijn je tanden de volgende dag wel erg gevoelig. Mocht je tevreden zijn met de kleur, kun je het nog een keer herhalen over een aantal maanden.
Goedkope oplossing, je kunt het in feite doen wanneer je maar wil, maar wel onder begeleiding van de tandarts.

Je hoektanden zijn nu eenmaal geler dan de rest van je gebit, omdat de glazuurkap van je hoektanden dikker is. Meestal worden de hoektanden niet even wit gemaakt als de rest van je gebit... omdat je dan al snel die Amercian Perfect smile krijgt. Totaal niet natuurlijk. Kijk maar eens naar die programma's zoals make me beautyfull... die rij met tanden is gewoon nep/onnatuurlijk... het is te perfect. Komt omdat ze allemaal 1 kleur hebben. Als je een kunstgebit maakt is het juist belangrijk om niet 1 kleur voor alle tanden te nemen, omdat je dan juist het onnatuurlijk benadrukt.

Aan ananas zou ik niet beginnen dat lost gewoon je glazuur op
En whitning tandpasta's helpen echt niet! Geloof me... het percentage waterstofperiode wat daar in is zo weinig... dat werkt niet. Rembrandt tandpasta kan helpen, maar dan mag je ook alleen die tandpasta gebruiken.
Whitning tandpasta's hebben een schurend effect en brengen daardoor juist schade aan ipv. dat ze iets goeds doen.

Daarbij, als je kronen en witte vullingen in je mond hebt, moet je die eerst laten vervangen voordat je begint met bleken... die bleken namelijk niet mee.

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:56

Je kunt beter eerst bleken en daarna eventuele frontkronen of vullingen laten vervangen dat is handiger met kleurbepalen:-)

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:50

LZP --> MW

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:22

Sizzy schreef:
LZP --> MW

Beetje dom misschien maar wat betekend het bovenstaande?

Blunneke

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 15:56

Ik heb m'n tanden 2 jaar geleden laten bleken in Amerika, toen ik daar nog woonde.
En het werdt bij mij wel filmsterrenwit hoor!

Mijn tanden en tandvlees waren wel erg gevoelig, zeker tijdens en na de behandeling gedurende half jaar.

Ik denk echter niet dat het echt schadelijk is.. Als dat zo zou zijn, dan kan je ze meteen "Suen" in de States (rechtzaak van maken) hahaha.

Duur? Kostte mij ca. 500 euro. Wil je het goed doen, moet je idd het om het half jaar opnieuw laten behandelen om het ÉCHT wit te houden.
Ik rook...ze zijn dus wel weer wat gekleurder maar niet meer zoals vroeger.

Succes ermee, en laat het anders een keer doen in Amerika. Veeeeeeeel betere behandeling dan in Nederland. Ze zijn daar veel voorzichtiger en kunnen zich beter inleven (misschien vanwege het "suen"...hhahaa, met verdovingen zijn ze heeeeeel makkelijk en kost niks extra's)

ShadowFax schreef:
Je kunt ook thuisbleken... dan maakt de tandarts/mondhygienist een individuele bleeklepel... die past dus precies om jou tanden heen en zorgt ervoor dat het tandvlees niet in aanraking komt met de gel.

Neeeeeeeeeeeeeeeee niet doen!!!!!
Een kennis van mij heeft dit gedaan, bij/via haar tandarts, en ze heeft nu allemaal vlekken op haar tanden welke niet meer weggaan (tis al zeker 3 jr geleden dat ze dat heeft laten doen)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:13

[quote="Majella001"]Ik heb m'n tanden 2 jaar geleden laten bleken in Amerika, toen ik daar nog woonde.
En het werdt bij mij wel filmsterrenwit hoor!

Mijn tanden en tandvlees waren wel erg gevoelig, zeker tijdens en na de behandeling gedurende half jaar.

Ik denk echter niet dat het echt schadelijk is.. Als dat zo zou zijn, dan kan je ze meteen "Suen" in de States (rechtzaak van maken) hahaha.

Duur? Kostte mij ca. 500 euro. Wil je het goed doen, moet je idd het om het half jaar opnieuw laten behandelen om het ÉCHT wit te houden.
Ik rook...ze zijn dus wel weer wat gekleurder maar niet meer zoals vroeger.

Succes ermee, en laat het anders een keer doen in Amerika. Veeeeeeeel betere behandeling dan in Nederland. Ze zijn daar veel voorzichtiger en kunnen zich beter inleven (misschien vanwege het "suen"...hhahaa, met verdovingen zijn ze heeeeeel makkelijk en kost niks extra's)

ZOOM ís Amerikaans het is hetzelfde systeem dat ze gebruiken in Make me Beautiful.

Roken heeft niets te maken met de kleur van je tanden en bleken want de rookaanslag zit aan de buitenkant en dat polijst je er ook weer zo vanaf.

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:20

Nou ik heb anders voor het bleken vaak zat m'n tanden laten polijsten....het enigste wat ik na afloop merkte is dat ze wat gladder waren maar niet witter...

Maar goed roken is idd aanslag maar als je een langere tijd rookt zoals ik denk ik wel dat de aanslag enigszins wordt 'geabsobeerd' door je tanden.
Mjah en ik ga niet elke maand naar de mondhygiëniste

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:36

Hier even een fotootje van mijn witte tandjes

Afbeelding

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 14:39

Janderegelaar, laat jij je tanden ook eens zien

Whoknows

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 14:40

He, Majella, heb je trouwens ook foto's nog van ervoor.
Dit ziet er keurig uit !

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:41

Niet zo 1,2,3 hier op m'n pc...moet ik even thuis zoeken.

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:44

Zit nog steeds op m'n werk maar omdat ik zo bezig was met het updaten van mijn profiel heb ik hier enigzins een scherpe foto waar de oorspronkelijke kleur van m'n tanden zichtbaar is:

Linkerfoto = voor het tanden bleken en de rechterfoto is na het bleken;

Afbeelding

_Nicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:46

Miemserik schreef:
Mijne zijn redelijk wit maar dat komt omdat ik whitening(hoe je het ook schrijft ) tampasta gebruik

Ja ik ook!

xxxcatjuxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:59

zo majella das een verschil wat voor manier heb jij gedaaan?