Bang voor naalden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

misslauie

Re: Bang voor naalden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:41

haha! allemaal zoooo herkenbaar
maar bij mij is het eigelijk van het ene op het andere moment over gegaan..
geen idee hoe, maar met die prik die je als kind (weet je wel , 2 van die dingen in je bovenarmen :S ) moet halen was ik panisch!
ikke dat doen? NO WAY!!!!
t was echt vreselijk!

maar toen met dat hepatitis gedoe ging ik daar gewoon zitten, en whoppa klaar....

okeej k vind het nie echt super, en ben nogsteeds wel wat zenuwachtig als ik bloed moet laten prikken, maar het is gelukkig niet eng meer!

misschien is het ook zo omdat ik een navelpiercing heb laten zetten? of het idee dat ik wel verpleegkundige zou willen worden?
ik heb geen idee, maar ik heb het zo van me af kunnen zetten...

laatst ergerde ik me zooo aan een jong verpleegkundigetje die vet zenuwachtig was bij het bloedprikken.. ja bloedprikken bij mij ja grrr
3x mis.. heb je hele blauwe arm
had het zelf nog beter gekund ook!

naja t word mijn beroep iig niet meer!
ik ga wel voor fysiotherapie

maffe_moses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:12

Ik ben als de dood voor naalden,.. ik HAAT het, en vind het echt dood eng!! het idee al!! BAH!!

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 00:17

Ik moet al 4 jaar lang eigenelijk een bloedonderzoek laten doen... maar ik durf niet ik word volgende week 21...

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 00:31

Ik. Nouja, als ze me ermee gaan prikken dan. ALs ik spuiten moet vullen (hondje heeft suikerziekte dus iedere dag spuit. ) maakt het me niks uit, maar niet bij mezelf! Dan 'draai' ik door. Word ik helemaal panisch! En ook durf ik m'n hondje geen prik te geven, al vindt ze het helemaal niet erg. Ikdurf dat echt niet.

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:36

Mijn angst voor naalden heb ik gister totaal overwonnen. Werd geopereerd en kreeg een infuus voor antibiotica en had 'n grietje dat écht super goed kon prikken, amper wat van gevoeld! Echt super!!

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:25

Ik heb ook een gruwelijke hekel aan naalden
Vorie week bloedgeprikt, en net gedaan alsof ik er niks aanvond, dat werkte, want had er geen last van
Oei over bloedprikken gesproken, moet nu voor de uitslag bellen!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:59

Ik heb dat ook. Ben niet snel bang maar naalden jagen me echt de stuipen op het lijf.

De laatste keer dat ik bloed moest laten prikken (dat is al wel weer eventjes geleden) lag ik daar hard op jankend dat ik eigenlijk helemaal niet wilde. Sowieso ben ik lange periode van te voren een beetje van de kaart en voel me dan niet goed.

Vreemd is dat eigenlijk he. Zo'n klein naaldje...

Rinskee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:58

Ik ben hier ook bang voor hoor! vroeger ben ik heel vaak misgeprikt heb toen een week met een dikke hand rond gelopen..
Sindsdien vind ik het echt eng..

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:01

Ik ga er niet voor mijn plezier heen, maar vind het ook niet heel erg eng. Ik heb al een paar keer bloedgeprikt, had helemaal niet in de gaten dan de naald er al in zat Maar vind het niet leuk.... maar bang, nee, dat valt wel mee.

SAMIERTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:02

Iel nee, ik vind het ook niks.
Ben er dan ook doodsbang voor!
Ik had vroeger best wel lang bloedarmoede en dan eens in de zoveel tijd moest er bloed afgenomen worden. Als ik dan in de wachtkamer zat en me naam werd opgenoemd, ging ik altijd keihard wegrennen. Het enige wat ik toen dacht [k was toen echt een jaar of 4 ] ik wil hier weg!
Als ik nu weet dat ik moet bloedprikken slaap ik die nacht ervoor echt niet omdat ik zo 'zenuwachtig' ben.
Vorig jaar trouwens, toen moest ik weer bloedprikken [omdat ik dácht dat ik bloedarmoede had] en toen had ik een verdoving gevraagd. Er werd een soort zalfje gesmeerd en dat moest een uur intrekken, nouja ik vond 't wel best ..als ik maar niks voelde. Na uur kon ik komen, gingen ze bloed afnemen, naah ik had het niet meer alsnóg voelde ik het..
Die vrouw zei dat het kwam omdat ik zo gespannen was ..nou leuk .

Ik ben er trouwens heel erg raar bang door geworden, en ik kan het nog zóó goed herinneren. Ik moest een keer naar de KNO-arts en die moest nog even wat opruimen ..komtie met een grote naald naar me toe lopen [naast me was het kastje waar de naald in moest ] euh jaa!

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 00:04

Naalden? Vind er niets engs aan.. Ben als 5 jarige ziek geweest, ernstige bloedziekte. Heb in het ziekenhuis gelegen, en een paar keer per dag moest mn bloed gecontroleerd worden. Veel prikken dus... Maar we hadden altijd "wonderzalf" (emla) die ik er altijd op deed, erg fijn. Dat verdooft echt helemaal, das heel raar, dan kun je gewoon er op slaan zonder dat je iets voelt (hahah is meestal bij een verdoving, maar is toch raar )

en in de afgelopen 11 jaar ben ik nog erg in de gaten gehouden, dus in het begin dagelijks prikken, daarna wekelijks, om de week, enz. Heb dus al honderden naalden gezien en gevoelt

Maar nu heb ik om de 3 weken infuus. Ik heb dat op mn 5de ook gehad, en toen ik vorige week voor de eerste keer aan het infuus moest was ik ook heel bang, want ik herinnerde me nog een beeld dat ik helemaal in paniek met mn knuffel in een kamer zat, waar ze bij mij een infuus moesten aanleggen...

Maar echt, het valt zo mee.. Je voelt het ja, en fijn voelt het niet, maar het is geen pijn..

Maar goed, mensen die gewoon echt bang zijn voor de pijn, Emla vragen? Heb je wel recept voor nodig .. Uurtje, half uurtje van te voren eropplakken, en je huid is helemaal verdoofd

Ashleey_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 00:11

brrr dooodsbang!

Altijd een ontiegelijk aanstellend kind geweest, want ik bedoeld 't is maar een prikje.
Nou als ik morgen te horen krijg dat ik over een half jaar prik moet halen; begin al elke dag af te tellen, en blijf ik er erg mee zitten!
Brrrr eng eng eng! Die laatste prik die we moesten halen; viel bijna flauw..
Navelpiercing; viel bijna flauw..
Pfeiffer bloed prikken; viel bijna flauw (weet precies wanneer ik moet gaan liggen onderhand )

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 00:54

Loezoe schreef:
Mijn angst voor naalden heb ik gister totaal overwonnen. Werd geopereerd en kreeg een infuus voor antibiotica en had 'n grietje dat écht super goed kon prikken, amper wat van gevoeld! Echt super!!

Precies, ik ben afgelopen dinsdag geopereerd en van het infuus voelde ik bijna niets..
Als je ontspant en iemand hebt die goed prikt dan is er bijna niets pijnlijks aan!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 11:26

LilyLuna schreef:
Loezoe schreef:

Precies, ik ben afgelopen dinsdag geopereerd en van het infuus voelde ik bijna niets..
Als je ontspant en iemand hebt die goed prikt dan is er bijna niets pijnlijks aan!

Klopt Anastisist *geen idee hoe je het precies noemt/schrijft* kunne geweldig goed prikken, en prikken nooit mis.

Maar als je pech hebt, heb je een asistent, en die kunnen wel eens je bot raken, door de ader heel prikken, er naast prikken enz, en ja dat is wel weer zwaar pijnelijk... Maar er wordt altijd gevraagd of je wel een asistent wil, moet je zelf toestemming voor geven

MarloesRixt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 14:33

ik heb het zelfde probleem.. ga (bijna) altijd van mn stokje in het ziekenhuis als ze van die buisjes bloed prikken, bij de huisarts vind ik het weer niet erg

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 14:40

pff ik ben er ook bang van hoor..
gelukkig hoef ik niet vaak geprikt te worden

Happiness

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 14:42

ik ben er ook bang voor..
ik wordt helemaal histerisch.. zodra ik hoor dat ik een keer een prik moet halen ga ik al gillen.. al is het een jaar van te voren..

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 14:44

ahhh....naalden... echt vreselijk... ik slaap een week van tevoren al niet en ik val elke keer flauw... Het is niet eens dat ik vind dat het pijn doet... maar gewoon die naald, brr. Laatste keer moeste mijn moeder en de dokter me vast houden, alleen wou ik me jas niet uittrekken ofzo.. ben ik weggerend en had ik me in de wc opgesloten, terwijl ik er vroeger niks engs aan vond. Ik ben toen alleen een keer flauwgevallen en sinds dien heb ik die angst. Terwijl ik zelf ook wel weet dat dat nergens op slaat.

andiamo97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 14:48

Ik ben ook echt bang voor naalden!!!!
Word al gek als ik er aan denk. Het idee dat ze gewoon met zo'n ding door je huid en in je spier prikken... brrrrr....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:55

erhmm...injectie en bloedpriknalden zijn ubercreepy
ben ik allergisch voor

vooral naalden die aders inmoeten
of ook erg creepy, tandarts verdovingen ...

piercingnaalden daarentegen vind ik weer helemaal prima
ik spoor niet, i know

Laurierhaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:03

Daar ben ik echt bang voor!
Ik moet niet aan bloedprikken denken hoor!

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:00

Ik ben er niet bang voor Voel er meestal niks van.
Was wel erg bang voor de eerste keer bloedprikken, met al die verhalen die ik hoorde haha, maar ik voelde helemaal niks Dus daar hoef ik ook niet meer voor te vrezen

Namiira_hvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:04

Ik moest een keer een kies trekken en ik dacht 'kom maar op' en toen zag ik een spuit En raad is wat ik deed, wegrennen natuurlijk! Later natuurlikj wel weer teruggekomen, helaas. Het viel onwijs mee, 3 spuitjes. Maar daarna wel 2weken een opgezwollen wang. Verder heb ik écht naaldenangst, en ik moest altijd keihard huilen als ik naar een dokter moest, soms wist ik nieteens waárom.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:21

herkenbaaaar!!!

ik gaf vroeger niets om bloedprikken enzo, wel liever bloedprikken dan een spuit krijgen want de vloeistof voel je dan je arm in gaan en dat is niet altijd even prettig

maar op mn 19e hebben ze na een ongeluk in de ambulance een infuus willen zetten, terwijl we over verkeersdrempels reden en ik erg moeilijk te prikken ben(aders zitten diep en zijn slecht te voelen)
dus dat ging flink mis en sindsdien val ik flauw als ik een naald zie, val zelfs flauw van het wisselen van mn piercing en als ik mn oobellen ff nit in heb gehad en t gaatje beetje door moet prikken ga ik ook onderuit

komt allemaal door dat rotte infuus in de ambu

maar heb afgelopen jaar veeeeel bloed moeten laten prikken en uiteindelijk ging ik er lachend heen en reed ik zelf met de auto weer terug naar huis
had wel voorkeur voor wie me prikte, zijn er 3 bij de bloedbank die me perfect kunnen prikken, anderen raken mn spier of geven een mega blauwe plek

maar hoe vaker ik geprikt werd hoe beter het ging

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:21

Ik zelf ben een beetje bang voor naalden maar eigenlijk meer voor de inhoud van de naalden. En dan nog meer voor verdooft zijn dus ik hoop dat dit nooit hoeft. Dat lijkt me namelijk echt heel eng.